התייעצות גם אתם מהטועמים את הענבים בסופר לפני הקנייה??

  • הוסף לסימניות
  • #1
כל פעם שקונים ענבים/פיצוחים בסופר
{שלא כמו בחנות קטנה שם הבעה״ב ליד ואפשר פשוט לשאול רשות..}

אני תוהה לעצמי האם מותר להעתיק מאותם עשרות אנשים לידי,
שפשוט טועמים להנאתם מהענבים ומחווים את דעתם המלומדת לציבור הקונים..
{לא משהו אבל בסדר.. מתוק אבל קצת חמצמץ אח״כ..}

אמנם זהו לא פורום הלכתי,
אבל מישהו יודע לומר אחת ולתמיד,
האם זה מוגדר בחוק/הלכה שמותר?

כי אני גם רוצה לטעום,
אלא שהחינוך שלי לא מאפשר בלי לברר את זה,
ואין כ״כ את מי לשאול שאלה בלי שהתשובה תהיה תבקש רשות..
{מהסודני של אושר עד או הערבי של יש.. כמובן!}
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אגב, חוץ מגזל
ענבים צריכים השריה במים וסבון
עלולים להיות תולעים
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
גם אני שמעתי את סיפורי אושר עד האלו, ולי זה פשוט הזכיר את דור המבול
ומי שלא פגש אז שיבקר בתוצרת הארץ (יותר קרוב לבית) ויראה את האנשים המבוגרים שבטוחים שהטעם של הקשיו משתנה מידי שבוע.

די בטוחה שהרב יודע לענות על כזאת שאלה, מאוד לגיטימי לשאול
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
בענבים לא נתקלתי אף פעם...
אבל פיצוחים, זיתים, שיפקה וכו
אני יודעת שיש מתירים טעימות, לבדוק טריות וטעם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
גם אני שמעתי את סיפורי אושר עד האלו, ולי זה פשוט הזכיר את דור המבול
אני לא בטוח שקשור.....[טעימה זה אחד,ורק אם מתכוונים לקנות]
ומי שלא פגש אז שיבקר בתוצרת הארץ (יותר קרוב לבית) ויראה את האנשים המבוגרים שבטוחים שהטעם של הקשיו משתנה מידי שבוע.
אני שמח שהבאתם את הדוגמא הזאת.....
בחנות פיצוחים בדרך כלל ששואלים,אין בעיה למוכר שיטעמו,אבל אני לא מסוגל לטעום.....
יצא לי לאחרונה לקנות בסניף של החנות שאני קונה ומכיר,וכל התוצרת היתה יבשה,פשוט זוועה.....
התחרטתי שלא טעמתי אחד,הייתי בורח,וחוסך עוגמת נפש.......
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כל פעם שקונים ענבים/פיצוחים בסופר
{שלא כמו בחנות קטנה שם הבעה״ב ליד ואפשר פשוט לשאול רשות..}

אני תוהה לעצמי האם מותר להעתיק מאותם עשרות אנשים לידי,
שפשוט טועמים להנאתם מהענבים ומחווים את דעתם המלומדת לציבור הקונים..
{לא משהו אבל בסדר.. מתוק אבל קצת חמצמץ אח״כ..}

אמנם זהו לא פורום הלכתי,
אבל מישהו יודע לומר אחת ולתמיד,
האם זה מוגדר בחוק/הלכה שמותר?

כי אני גם רוצה לטעום,
אלא שהחינוך שלי לא מאפשר בלי לברר את זה,
ואין כ״כ את מי לשאול שאלה בלי שהתשובה תהיה תבקש רשות..
{מהסודני של אושר עד או הערבי של יש.. כמובן!}
ברור שהתשובה תהיה תבקש רשות
לאכול בלי אישור הבעלים זה גזל ממש
וגם אם הבעלים החליט להעניק את הסמכות לסודני או ערבי זה לגמרי זכותו
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ויראה את האנשים המבוגרים שבטוחים שהטעם של הקשיו משתנה מידי שבוע.
הם לא בודקים את הטעם של הקשיו...
הם בודקים אם זה לא נשאר אותו קשיו מלפני שבוע...
[קרי : טריות]
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
המחיר של הזיתים/ פיצוחים וכו כולל את הטעימות הללו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
בעכבר.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
מובא מאתר הידברות:

הנכנס לחנות וטועם מכל מין ומין, אם כוונתו באמת לקנות, מותר לו לטעום תחילה כדי לדעת אם הדבר טוב או לא, אבל אם אין כוונתו לקנות כלל, אלא מתנהג כאילו ברצונו לקנות וטועם מכל מין, הרי הוא עובר באיסור של גניבת דעת ואיסור גזל בידו, אף שטועם טעם מועט בלבד, כיוון שאין המוכר מוחל אלא למי שרוצה לקנות באמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
  • הוסף לסימניות
  • #19
תחשבו שכל אחד יגיד "אני רק לוקח ענב אחד, לא אשכול שלם, מה הבעיה ?!"
ויעשו כך עוד הרבה אנשים ויגמר כך קופסת ענבים
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
בחיים לא ראיתי כזו תופעה - אני ממש באלם.
נשמע כמו גזל גמור.

מתאים יותר לשוק מחנה יהודה בירושלים שבו הירקן נותן טעימות.
בענבים לא נתקלתי אף פעם...
רואה את זה קבוע באושר עד :(

ורק אם מתכוונים לקנות]
יש מקור?

אם הבעלים החליט להעניק את הסמכות לסודני או ערבי זה לגמרי זכותו
לא העניק לו שום סמכות,
בסה״כ אחראי לסדר את המדפים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה