מאפים לחמניות שבלול תלושותי בצל מטוגן ושום----

  • הוסף לסימניות
  • #61
@ה. בקר
כמה יוצא מחצי קילו קמח? אני רוצה לעשות קילו, שונאת ללכלך את המיקסר על כמויות קטנות...
אפשר להקפיא את הבצק לפני אפיה? (לא התכוננתי ואין לי 12 בצלים... וגם תמיד יותר טעים טרי מהתנור...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
@ה. בקר
כמה יוצא מחצי קילו קמח? אני רוצה לעשות קילו, שונאת ללכלך את המיקסר על כמויות קטנות...
אפשר להקפיא את הבצק לפני אפיה? (לא התכוננתי ואין לי 12 בצלים... וגם תמיד יותר טעים טרי מהתנור...)
הכנתי היום, הריח מטורף!
הילדים כבר זכו לטעום ולקקו את האצבעות.
תודה @ה. בקר !
לשאלתך, יצאו לי 2 תבניות בגודל אובן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
משהי יודעת מה לגבי הקפאת בצק שמרים?
אפשר להקפיא או לא?
אם כן- איך מפשירים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
6 בצלים????? ראש שום????
קראתי נכון??? אלו הכמויות לחצי קילו?
מה הבעיה, לא הבנתי....
כן 6 בצל וראש שום.
זה לבערך 30 שבלולים. זה לא הרבה......בצל מטוגן מאבד מהנפח של הבצל...

אף אחד לא מכריח אחרים להכין, כמובן
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
@ה. בקר
הרגע סיימנו לאכול
יצא מיוחד!!
עשיתי קילו בצק- חצי במילוי כמו פה וחצי לחמניות שומשום מהחוברת 'זה לא רק בצק'
שתיהם יצאו מדהים
(ניסיתי את המילוי ביצה מהחוברת וזה לא ממש הלך.. התיאשתי אחרי שתיים 🤨, איך את גורמת לביצה להיות מבושלת לגמרי? אצלי היו ממש חומים מבחוץ והביצה היתה ממש רכה..)

תודה רבה על כל המתכונים הקלים וטעימים!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
הכנתי היום. הריח... הטעם...
גם אני חשבתי שכזו כמות של בצל היא ענקית, בסוף טיגנתי 5, ומכיוון שהכנתי בצק מקילו יכולתי לחלק את כמות הבצל ל- 3 חלקים, לא היה חסר עוד בצל... כלומר, פער די משמעותי מהמקור. יצא מצוין.
@ה. בקר איך כדאי להקפיא ? אני מאד אוהבת חלות/ לחמניות טריות, בשבוע השני עדיין טעים, אך משבוע לשבוע אני ממש פחות אוהבת את הטעם, כדאי לחמם שוב ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
הכנתי ויצא מקסים!
רך ומשובח...
לי הספיק חצי מכמות המילוי (לא היו לי מספיק בצלים...),
אם כי ברור שככל שיש יותר מילוי זה יותר עסיסי...
@ה. בקר תודה רבה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
הכנתי למוצאי הצום
יצא מושלם
מה שכן לא היה לי כ"כ סבלנות אז הבצל לא היה מידי קטן, והוא די ברח לי מהבצק, גם נראה לי שהיה יותר מידי בצל {אפילו שלא כל השש היו גדולים}
בקיצור נטרף.......
הכנתי חלבי כי יש לנו אלרגי במשפחה, אבל הלא אלרגיים אכלו את זה עם מגוון גבינות והיה מושלם!!!!
תודה רבה, אין על המתכונים שלך..
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
הכנתי היום. הריח... הטעם...
גם אני חשבתי שכזו כמות של בצל היא ענקית, בסוף טיגנתי 5, ומכיוון שהכנתי בצק מקילו יכולתי לחלק את כמות הבצל ל- 3 חלקים, לא היה חסר עוד בצל... כלומר, פער די משמעותי מהמקור. יצא מצוין.
@ה. בקר איך כדאי להקפיא ? אני מאד אוהבת חלות/ לחמניות טריות, בשבוע השני עדיין טעים, אך משבוע לשבוע אני ממש פחות אוהבת את הטעם, כדאי לחמם שוב ?
אני מקפיאה ומחממת על פלטה
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
@ה. בקר מתכון מקסים וטעים! ואפילו גאוני
הרבה יותר קל למלא לגלגל ולחתוך מלצפות לחמניות
הכנתי לסוף הצום ואהבנו ממש.
תודה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אפיתי אותן כבר לפני 9 שעות, אבל הריח.......הריח עדיין ממלא כאן את הבית.
הרכות שלהן,
הארומה הבצלית המעודנת,
המראה האצילי שלהן,
קלות ההכנה,
אלו חלק מהסיבות שתרצו לנסות להכין אותן.
בפעם הראשונה.

אחרי הפעם הראשונה, כבר תרצו להכין אותן בגלל הטעם.
טוב, וגם בגלל כל הנ"ל.
צפה בקובץ המצורף 1762266

השתמשתי בבצק הלחמניות הרגיל שלי, אפשר למצוא כאן בפורום, או בחוברת "זה לא רק בצק",
אפשר להשתמש במתכון שאתם רגילים להכין.

בצק מחצי קילו קמח

כשהבצק תופח,
מטגנים 6 בצלים גדולים קצוצים בשמן בכמות נדיבה. לשקיפות והשחמה קלה. מוסיפים 1 ראש שום כתוש ומערבבים.
משאירים להתקררות.

אחרי שהבצק תפח, מחלקים אותו ל-2
מרדדים כל חלק לעלה מלבני גדול ודק ככל האפשר.
שופכים על המלבן מחצית מהבצל, עם השמן........
מורחים על כל העלה ומגלגלים לכרוכית.
מכינים כך גם את החלק השני עם המחצית השניה של הבצל המטוגן.
[למשתמשים בשום גבישי אפשר לוותר על שיני השום לפזר מעל לבצל שעל הבצק שום גבישי]

בסכין חדה ומשוננת פורסים פרוסות בעובי של כ-2 ס"מ.
מניחים בתבנית מרופדת בניר אפיה במרחקים לא גדולים מדי האחד מהשני. תבנית A4= 12 שבלולים.

מתפיחים כ-20 דקות.
מושחים בביצה טרופה מהולה במעט מים.

מפזרים טבעות של בצל ירוק. מהדקים מעט את הבצל הירוד לתוך השבלולים ביד. מפזרים קצח, או שומשום שחור ואופים ב 190 מעלות להשחמה נאה.
אל תתפתו לאפות יותר מדי, שלא יתייבשו מדי. בזכות השמן של הבצק המטוגן, הלחמניות האלו רכות רכות ועסיסיות [כן, ומשמינות, כמעט כמו כל דבר טעים. מ'לשות]

מניחים את הלחמניות על מגש ומגישים לשולחן וכל אחד תלש לעצמו לחמניה.

צפה בקובץ המצורף 1762277

לגרסא לבית אפשר לפזר גבינ"צ מגורדת מעל לבצל המטוגן לפני הגלגול

צפה בקובץ המצורף 1762278

בתיאבון.
@העני תודה ענקית!
יצא מהמם ויאמיייייי
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
אם כבר הקפיצו את האשכול...
פורים שעבר הכנתי את השבלולים למשלוחי מנות להורים (ארוחת בוקר:)) יצא מהמם וטעים!
@ה. בקר תודה!!!

IMG_4900.JPG

IMG_4906.JPG
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
  • הוסף לסימניות
  • #78
יצא טעים ממש
הקפאתי
איך הכי נכון לחמם את זה?
@ה. בקר
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה