חיסכון לכל ילד תשואה שלילית בחיסכון לכל ילד

  • הוסף לסימניות
  • #1
אקדים שאיני מבינה גדולה מדי בהשקעות, אבל משתדלת לקרוא ולדעת לפחות את הבסיס ההכרחי+.
בעקבות המידע וההמלצות שקראתי כאן, העברתי את החיסכון של הילדים למיטב דש - מסלול הלכה, לאחר שצבר הפסדים בחברה הקודמת.
ההעברה היתה בסוף 2014, ועכשיו אני רואה בחשבון שהחיסכון שוב - רק בהפסדים. (ללא רווח כלל)

גם הפנסיה שלי, שנמצאת בחברה אחרת - צוברת הפסדים השנה כבר של קרוב לאלפיים ש"ח.
מכל ההעברות למסלולים "חכמים יותר" כמו S&P 500 לא רואה שקל רווח.
זה הגיוני? נורמלי? אצל כולם ככה? זה מתסכל ממש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
ככה זה השקעה לטווח הקצר במניות, לטווח הארוך זה (כמעט) בטוח יניב רווחים יפים
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
ככה זה השקעה לטווח הקצר במניות, לטווח הארוך זה (כמעט) בטוח יניב רווחים יפים
זה נכון באופן כללי.
במקרה שלה מ-2014 המדד עשה רווח יפה ולכן יש כאן סיבה אחרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אקדים שאיני מבינה גדולה מדי בהשקעות, אבל משתדלת לקרוא ולדעת לפחות את הבסיס ההכרחי+.
בעקבות המידע וההמלצות שקראתי כאן, העברתי את החיסכון של הילדים למיטב דש - מסלול הלכה, לאחר שצבר הפסדים בחברה הקודמת.
ההעברה היתה בסוף 2014, ועכשיו אני רואה בחשבון שהחיסכון שוב - רק בהפסדים. (ללא רווח כלל)
בסוף 2014 לא היה בכלל תוכנית חל"י.
כנראה הכוונה בסוף 2024, ואכן בתקופה זו היו הפסדים.
החשיבה מאחורי האמירה שיש טעם בלהעביר את הכל למסלול מנייתי כמו המסלול שהזכרת, בגלל שלטווח הארוך התשואה שכוללת גם הפסדים בתקופות רבות, תהיה יותר גבוהה, מאשר מסלול עם הפסדים נמוכים יותר אך בסה"כ תשואה נמוכה יותר.
גם הפנסיה שלי, שנמצאת בחברה אחרת - צוברת הפסדים השנה כבר של קרוב לאלפיים ש"ח.
מכל ההעברות למסלולים "חכמים יותר" כמו S&P 500 לא רואה שקל רווח.
זה הגיוני? נורמלי? אצל כולם ככה? זה מתסכל ממש.
הגיוני ונורמלי.
זה המחיר לתשואה גבוהה, תקופות של הפסדים גדולים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הרעיון במחקה מדד הוא לא להסתכל כל חמש דקות אם זה כבר הבשיל.
יש ירידות לפעמים, לכן קוראים לזה "סיכון גבוה"
אבל בטווח של שנים- זה מתאזן.
ספציפית על השנה האחרונה, זה בגלל עליית מחיר השקל מול הדולר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
זה נכון באופן כללי.
במקרה שלה מ-2014 המדד עשה רווח יפה ולכן יש כאן סיבה אחרת
טעות שלי, אני כבר לא יכולה לתקן
העברתי בסוף 2024
הרעיון במחקה מדד הוא לא להסתכל כל חמש דקות אם זה כבר הבשיל.
יש ירידות לפעמים, לכן קוראים לזה "סיכון גבוה"
אבל בטווח של שנים- זה מתאזן.
ספציפית על השנה האחרונה, זה בגלל עליית מחיר השקל מול הדולר.
את זה למדתי... לכן העברתי ב-2024, ועכשיו בדקתי לראשונה, אחרי מעל 8 חודשים.
כנ"ל בפנסיה, העברתי אותה לפני יותר משנה וחצי, ובודקת פעם בחצי שנה, אף פעם לא רואה רווח :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
טעות שלי, אני כבר לא יכולה לתקן
העברתי בסוף 2024

את זה למדתי... לכן העברתי ב-2024, ועכשיו בדקתי לראשונה, אחרי מעל 8 חודשים.
כנ"ל בפנסיה, העברתי אותה לפני יותר משנה וחצי, ובודקת פעם בחצי שנה, אף פעם לא רואה רווח :(
הכל נכון חוץ מהאימוג'י העצוב.
את הרווח בעז"ה תראו בסוף התקופה.
מה שרואים עכשיו הוא ממש לא רלוונטי.
הפוך, אם כבר ירידות, עדיף כמה שיותר בהתחלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
טעות שלי, אני כבר לא יכולה לתקן
העברתי בסוף 2024

את זה למדתי... לכן העברתי ב-2024, ועכשיו בדקתי לראשונה, אחרי מעל 8 חודשים.
כנ"ל בפנסיה, העברתי אותה לפני יותר משנה וחצי, ובודקת פעם בחצי שנה, אף פעם לא רואה רווח :(
את יוצאת לפנסיה בחודשים הקרובים?
אם לא, מדד נמדד בשנים, לא בחודשים.
היו שנים שבהם המדד ירד ב30%, זה אומר הפסד הרבה יותר גדול ממה שיש לך עכשיו.
אבל בטווח של 10 שנים ומעלה הוא מאזן ונהיה הכי רווחי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
  • הוסף לסימניות
  • #12
  • הוסף לסימניות
  • #13
אל תקרא לזה קטנות.
בסוף יש אנשים שרואים את ההודעה שלך שב10 שנים זה חייב להיות מאוזן ורווחי, והם פועלים על פי התפיסה הזאת.
בוא נפתח שרשור חדש, שבו נתווכח האם בעשר שנים עם השקעה חוזרת של דיבדנדים המדד היה מורווח תמיד,
והאם תרחישי קיצון זה משהו שצריך לקחת בחשבון (כי מ1999 עד 2009 או מ2001 עד 2010 זה כן מאוזן, כמה סיכוי יש שהכנסתי את הכסף בדיוק לפני הנפילה ובדקתי (בתקווה שלא הוצאתי) מייד לפני העלייה)
אבל לדעתי זה לא המקום בשרשור הזה, כי כשמישהו שלא מבין בזה שואל, הוא לא רוצה שיבואו כאלו שכן ויתחילו להתווכח, לכן אני קורא לזה 'קטנות'
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
בוא נפתח שרשור חדש, שבו נתווכח האם בעשר שנים עם השקעה חוזרת של דיבדנדים המדד היה מורווח תמיד,
לא רואה פה סיבה להתווכח, כי הנתונים ברורים.
כאן תוכל להיווכח
והאם תרחישי קיצון זה משהו שצריך לקחת בחשבון (כי מ1999 עד 2009 או מ2001 עד 2010 זה כן מאוזן, כמה סיכוי יש שהכנסתי את הכסף בדיוק לפני הנפילה ובדקתי (בתקווה שלא הוצאתי) מייד לפני העלייה)
אבל לדעתי זה לא המקום בשרשור הזה, כי כשמישהו שלא מבין בזה שואל, הוא לא רוצה שיבואו כאלו שכן ויתחילו להתווכח, לכן אני קורא לזה 'קטנות'
אני ממליץ לא לכתוב דברים שיכולים לגרום נזק לאנשים. בין אם זה מוגדר קטנות, או גדולות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
בוא נפתח שרשור חדש, שבו נתווכח האם בעשר שנים עם השקעה חוזרת של דיבדנדים המדד היה מורווח תמיד,
והאם תרחישי קיצון זה משהו שצריך לקחת בחשבון (כי מ1999 עד 2009 או מ2001 עד 2010 זה כן מאוזן, כמה סיכוי יש שהכנסתי את הכסף בדיוק לפני הנפילה ובדקתי (בתקווה שלא הוצאתי) מייד לפני העלייה)
אבל לדעתי זה לא המקום בשרשור הזה, כי כשמישהו שלא מבין בזה שואל, הוא לא רוצה שיבואו כאלו שכן ויתחילו להתווכח, לכן אני קורא לזה 'קטנות'
אני רק רציתי להגיד שאין כאן משהו בטוח כמו פקדון בבנק רק שצריך לחכות 10-15-20 שנה
זה היסטוריה הסתברות והגיון אבל בשום אופן לא בטוח.

הרבה חדשים מתלהבים מהרעיון שבעוד כך וכך שני הכסף שלהם...וחושבים שזה פקדון סנפ 500
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה