התייעצות עליתי על רעיון גאוני לפתרון מצוקת השידוכים או ש... לא...

  • הוסף לסימניות
  • #21
אתה בעצם אומר שמטרת המיזם היא עביר הכנסה שמנה?
זה משנה את ההסתכלות...
נכתב בהומור, מתנצל אם לא היה ברור.


אני מניח שהרעיון הגאוני שהעליתי לא כזה גאוני כי המון אנשים יותר חכמים ממני ניסו המון פתרונות, אבל אולי בכל זאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
ברור שזה מציאותי, זה רק דורש שינוי בתפיסה של ראשי הכויללים שאין הבדל בין בחור מבוגר שיושב ולומד לבין אברך
וניכנס לטענות
א. אם יש נושאים שלא מתאימים אז שיפתחו להם חבורה נפרדת על נושא נפרד לאותו זמן ספציפי
ב. ברור שקשה להתקבל לכוילל, גם לנשואים, אבל זאת בדיוק הטענה שלי, שאין הבדל בין נשוי לרווק לעניין הזה, וראשי כויללים אמורים לקבל אותם בדיוק כמו הנשואים.
וזה בדיוק מה שמעצבן אותי, שלא ירצו לתת להם מלגה, הלימוד שלהם שווה פחות?! או שאולי אברך שאשתו מרוויחה משכורת של חמש ספרות ויש לו שני ילדים זקוק יותר לאלפיים שקל האלו, מאשר בחור מבוגר שלא נעים לו כבר לגור בבית ההורים וצריך לשלם על שכירות בדירה עם חברים, וגם לא נעים לו בגיל 25+ לבקש מההורים כמה שקלים על כל יציאה או קניית מכנסיים.
ג. יש לבחורים הווי, ואת זה הם לא צריכים לקבל מהראש כוילל, והסיבה היחידה שהם אולי לא ימצאו את עצמם בכוילל זה כי הנשואים ירגישו מעליהם או שעושים להם טובה שקיבלו אותם או שהם פה בדיעבד אבל זה בדיוק כמו שבת רווקה היתה מרגישה בדיעבד בעבודה, אם היו נותנים לה את התחושה הזאת, יש כבר כיום מספיק בחורים שלומדים בכויללים ואף אחד לא מתפקד שם כשמרטף שלהם, ויותר מזה, זה לא האחריות של ראש הכוילל, בדיוק כמו שהוא לא צריך להיות השמרטף של האברכים הנשואים אצלו בכוילל, ואם הוא מתפקד כשמרטף אז שיתמודד עם הדפקה שלו בעצמו
מסכים עם כל מילה, לדעתי, עם בכל כוילל יהיה טבעי שיהיו שם 10% בחורים מבוגרים, אני לא חושב שהם ירגישו נחותים, וודאי שירגישו יותר טוב יותר, רואים את זה בשטח שבחורים בכויללים הם בחורים הרבה יותר חיים,
ולגבי המילגה באמת לא יזיק אם יתנו להם משהו.. בחורים מבוגרים מאוד קשה להם להמשיך לחיות על ההורים, אולי לא חייבים לשלם להם כמו לאברך שמנהל משק בית, אבל משהו, זה לא פחות חשוב מלתת לאברך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
@Natan Galant מסכים עם הרעיון
הרבה יותר קל להקים ארגון מאשר לשנות את התפיסה של ראשי הכויללים בארץ

אבל אל תצפה לתמיכה בהתחלה. רעיונות מצליחים דווקא בגלל שאף לא חשב שזה יצליח, ואז כשזה קורה כולם מצטרפים
זה גם לא יתאים לכולם.
וזה יהיה מין מעמד ביניים כזה
כי ה"איכותיים-השמורים העילויים" עדיין ירצו להיות ליגה אחת מעל ולהשאר בישיבה לא כמו ה"שבה"בניקים"
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
@Natan Galant מסכים עם הרעיון
הרבה יותר קל להקים ארגון מאשר לשנות את התפיסה של ראשי הכויללים בארץ

אבל אל תצפה לתמיכה בהתחלה. רעיונות מצליחים דווקא בגלל שאף לא חשב שזה יצליח, ואז כשזה קורה כולם מצטרפים
זה גם לא יתאים לכולם.
וזה יהיה מין מעמד ביניים כזה
כי ה"איכותיים-השמורים העילויים" עדיין ירצו להיות ליגה אחת מעל ולהשאר בישיבה לא כמו ה"שבה"בניקים"
אני לא מצפה לתמיכה, אני מצפה שמישהו אחר יעשה את זה...
אין לי קשרים, אין לי מרץ, וכו'.

אם המקומות הללו יהיו מספיק טובים ותורניים עם ישיבתיוּת כמו שצריך בלי חוכמות, בחור מבוגר למדן מופלג - אולי בכלל יעדיף ללמוד שם יום שלם ולא בישיבה בה למד עד גיל 24-25. עניין ל שיוך חברתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
הרעיון הוא רעיון נחמד באופן כללי. אבל לענ"ד כפתרון יפה סתם לבחורים עובדים שרוצים איזושהי מסגרת.
בעניין השידוכים, בחורה שרוצה באמת בית של תורה, והיא ראויה לזה, וריאלית, ויש לה הצעות כאלו, לא יעזור לה המיזם. כי כמו שכבר אמרו כאן היא לא מחפשת בחור שמור, היא מחפשת שמור ולומד.
אבל אני נתקלת כ"כ הרבה בבחורות בנות 27-8 שלכל הדעות הן לא מה שהיו בגיל 20 ועדיין מדקלמות את אותו דיקלום מגיל 20 על בית של תורה. חוץ מזה, הן נפגשות עם בחורים שברור שיום אחרי החתונה את ספסלי הכולל הם לא יחבשו, אבל העיקר שהם כיום נחשבים "בחורי ישיבה" וכשהצעתי לאחת כזו בחור איכותי שלומד מקצוע, אבל גם קובע עיתים ברצינות, וסתם ככה הוא גם בחור מוכשר ולמדן מאד, שלמד בישיבה חשובה מאד, היא הורידה את ההצעה על הסף, כי הוא "עובד". אולי לבנות כאלה זה יכול לתת איזשהו סולם לרדת מהעץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
@Natan Galant מסכים עם הרעיון
הרבה יותר קל להקים ארגון מאשר לשנות את התפיסה של ראשי הכויללים בארץ

אבל אל תצפה לתמיכה בהתחלה. רעיונות מצליחים דווקא בגלל שאף לא חשב שזה יצליח, ואז כשזה קורה כולם מצטרפים
זה גם לא יתאים לכולם.
וזה יהיה מין מעמד ביניים כזה
כי ה"איכותיים-השמורים העילויים" עדיין ירצו להיות ליגה אחת מעל ולהשאר בישיבה לא כמו ה"שבה"בניקים"
לכן צריך שת''פ מהראשי ישיבות, שפשוט ישלחו/יעיפו את הבחורים המבוגרים, ויתנו להם את העידוד לזוז למסגרת כולל ביקורים של ראשי הישיבות שם
ותאמין לי שכל ראש ישיבה ישמח בדבר כזה, ובמיוחד שבחור מבוגר מחובר לישיבה הרבה פחות מבחור צעיר ומנגד עולה לישיבה הרבה יותר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הן נפגשות עם בחורים שברור שיום אחרי החתונה את ספסלי הכולל הם לא יחבשו, אבל העיקר שהם כיום נחשבים "בחורי ישיבה" וכשהצעתי לאחת כזו בחור איכותי שלומד מקצוע, אבל גם קובע עיתים ברצינות, וסתם ככה הוא גם בחור מוכשר ולמדן מאד, שלמד בישיבה חשובה מאד, היא הורידה את ההצעה על הסף, כי הוא "עובד". אולי לבנות כאלה זה יכול לתת איזשהו סולם לרדת מהעץ.
נכון, בדיוק.
היום יש 2 צבעים. בחור לומד (ירוק) בחור עובד (אדום).
אבל אני מנסה לעניין פה באשכול ברעיון חדש.

במיוחד אם בהמשך תהיה התגייסות של רבנים שידברו על חשיבות והעררך השתייכות לארגון הגג הנ"ל, אז בנות יבינו שזה משהו רציני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
הרעיון שלך יפה. מאד אפילו. ונראה לי שיש הרבה מאד בחורות שישמחו מזה ושרוצות לומד כי זה אומר שמור, ואין כאלה הרבה.
הרעיון הוא רעיון נחמד באופן כללי. אבל לענ"ד כפתרון יפה סתם לבחורים עובדים שרוצים איזושהי מסגרת.
בעניין השידוכים, בחורה שרוצה באמת בית של תורה, והיא ראויה לזה, וריאלית, ויש לה הצעות כאלו, לא יעזור לה המיזם. כי כמו שכבר אמרו כאן היא לא מחפשת בחור שמור, היא מחפשת שמור ולומד.
אבל אני נתקלת כ"כ הרבה בבחורות בנות 27-8 שלכל הדעות הן לא מה שהיו בגיל 20 ועדיין מדקלמות את אותו דיקלום מגיל 20 על בית של תורה. חוץ מזה, הן נפגשות עם בחורים שברור שיום אחרי החתונה את ספסלי הכולל הם לא יחבשו, אבל העיקר שהם כיום נחשבים "בחורי ישיבה" וכשהצעתי לאחת כזו בחור איכותי שלומד מקצוע, אבל גם קובע עיתים ברצינות, וסתם ככה הוא גם בחור מוכשר ולמדן מאד, שלמד בישיבה חשובה מאד, היא הורידה את ההצעה על הסף, כי הוא "עובד". אולי לבנות כאלה זה יכול לתת איזשהו סולם לרדת מהעץ.
שלחי בפרטי אם עדיין רלוונטי, יש לי איזה רעיון ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אבל אני נתקלת כ"כ הרבה בבחורות בנות 27-8 שלכל הדעות הן לא מה שהיו בגיל 20 ועדיין מדקלמות את אותו דיקלום מגיל 20 על בית של תורה. חוץ מזה, הן נפגשות עם בחורים שברור שיום אחרי החתונה את ספסלי הכולל הם לא יחבשו, אבל העיקר שהם כיום נחשבים "בחורי ישיבה" וכשהצעתי לאחת כזו בחור איכותי שלומד מקצוע, אבל גם קובע עיתים ברצינות, וסתם ככה הוא גם בחור מוכשר ולמדן מאד, שלמד בישיבה חשובה מאד, היא הורידה את ההצעה על הסף, כי הוא "עובד". אולי לבנות כאלה זה יכול לתת איזשהו סולם לרדת מהעץ.
למה להרוס להם את התקווה ?יש לה שאיפות טובות וערכיות מאד, לא חבל להרוס לה את השאיפות ?
יש הרבה בנות שחלמו על בית של תורה וקיבלו בית של תורה !
מעניין אם יש רבנים שהיו מורים לה כך לוותר על החלום או שזה מגיע רק מהעמך ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
@Natan Galant מסכים עם הרעיון
הרבה יותר קל להקים ארגון מאשר לשנות את התפיסה של ראשי הכויללים בארץ

אבל אל תצפה לתמיכה בהתחלה. רעיונות מצליחים דווקא בגלל שאף לא חשב שזה יצליח, ואז כשזה קורה כולם מצטרפים
זה גם לא יתאים לכולם.
וזה יהיה מין מעמד ביניים כזה
כי ה"איכותיים-השמורים העילויים" עדיין ירצו להיות ליגה אחת מעל ולהשאר בישיבה לא כמו ה"שבה"בניקים"
יותר קל להקים ארגון מלשנות תפיסה של ראשי כוללים, אבל לא בטוח שיותר קל להצליח עם הרעיונות של האירגון
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
יותר קל להקים ארגון מלשנות תפיסה של ראשי כוללים, אבל לא בטוח שיותר קל להצליח עם הרעיונות של האירגון
אני לא איש של ארגון.
אבל תמיד כיף לחשוב על נטפרי, שהתחילה מרעיון בפרוג.
וכל פרוג עצמה התחילה מרעיון של חיים דיקמן (טוב, אבל הוא גם יזם ואיש עשיה).

בקיצור הרעיון מונח פה, ואם יש איזה איש עשיה - רק תתחיל להזיז דברים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
לא חושב שצריך לזה איזה ארגון וחותמת וכו'
מספיק שהבחור פשוט לא יצטרך להיות בישיבה אלא ללכת לכוילל.
לצורך העניין, אם כל ישיבה תודיע לבחורים בני 25+ שהם צריכים לעזוב את הישיבה וללכת לכוילל, אבל הם גם יעזרו להם להתקבל לכוילל, כמו שהישיבות עוזרות לנשואים טריים להתקבל לכוילל.
אבל הנקודה העיקרית היא הכויללים, שהם יצטרכו לקבל בחורים מבוגרים בצורה שווה כמו שהם מקבלים אברכים, עם שמירת סדרים ועם מלגה מלאה,
בדיוק כמו שבת שסיימה את הלימודים הולכת לעבוד בעולם הגדול וזה לא מעניין אף אחד אם היא נשואה או רווקה ואין שום הבדל בתנאים או במשכורת בין רווקה לנשואה,
אז שזה יהיה גם בכויללים, שיקבלו בחורים מבוגרים בהתאם לרמתם ולרצינותם וללא קשר להאם הם נשואים או שלא.
ובכזה מקרה הבירורים יהיו פשוטים, תשאל את החבר מהכוילל, או שתשמע באיזה כוילל הוא לומד, מוסר חבורות וכו'
אני משער שדבר כזה ישאיר הרבה יותר בחורים בעולם התורה, מתוך מימוש עצמי והתקדמות, והרבה יותר מכל מיני מיזמים שרק מחזירים אותם אחורה לימי היש''ק
ב''ה התחיל הזמן, ונכנסתי קצת יותר לעומק של הנושא, ומה שהתברר לי זה שישנם הרבה כוללים שמקבלים בחורים, חלק זה כוללים לבחורים בלבד וחלק זה כוללים לבחורים ולנשואים ביחד. ( שזה לדעתי המודל הטוב והבריא יותר )
בכל הכוללים הללו, בחורים מקבלים מלגה, ומחוייבים לכללי הכולל בדיוק כמו נשואים, אומנם לא בכל המקומות המלגה זהה לבחורים ולאברכים, אבל לכה''פ יש מלגה מכובדת וכו'
לצערי יש עדיין כמות נכבדת של ראשי כוללים מרובעים, סליחה על המילה, שלא מכילים את הרעיון שמותר לבחור מבוגר להיות אברך ג''כ, ובוודאי שלא מסוגלים להכיל את הרעיון של לתת מילגה לאברך שאינו נשוי, מקווה שיגדלו מזה...
בוודאי שצעד כזה מאוד מקדם, ומשאיר את הרווקים המתבגרים באוהלה של תורה, וגם קצת מכין אותם לעול של חיים, עם ראש כולל על הראש וקצת יותר אחריות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה