עזרה הוציאו אותי לחופש בחודשים שנספרים לדמי לידה

  • הוסף לסימניות
  • #21
זה לא יציאה לחל"ת
המעסיק מכריח לצאת לחופשה על חשבון ימי חופשה של העובד
ואם העובד מיצה את סך הימי חופשה השנתיים- אז יש מעסיקים שיבואו לקראת העובד
ויש כאלו עם ראש בקיר ולא מעניין אותם שזה יורד מהמשכורת...
איזה זכות יש לו להכריח?
זה מותר?
מה ההבדל בין זה לחלת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אם המעסיק לא מוכן לשמוע.
ורוצים להמשיך לעבוד אצלו, אז אין כ"כ מה לעשות עכשיו למרות שהוא עבריין.
צריך רק לשמור תיעוד לתביעה לאחר עזיבת העבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
ראשית כמו שאמרו מבחינה חוקית אסור לו להוציא אותך לחופשה ללא תשלום.
תשמרי תיעוד ובעתיד (עד 7 שנים) תוכלי לתבוע אותו.

שנית, מול ביטוח לאומי
אפשר לבקש שישבו את דמי הלידה לפי 3 חודשים אחרים מתוך החצי שנה האחרונה שלפני הלידה
כלומר הסטנדרט הוא ממוצע 3 אחרונים, או ממוצע 6 אחרונים
ואפשר לבקש ממוצע של 3 ראשונים או ממוצע של חודשים 2.3.4 מתוך ה6.
תוסיפו בבקשה לדמי לידה מכתב מסודר המסביר את ההוצאה לחופשה, תוסיפו גם אישור המעסיק על כך (הודעה שלו על החופשה וכדו')
^^ הנ"ל מתאים גם במקרה של עובדת שהורידה בהקיף המשרה בחודש/ים האחרונים לפני הלידה ומבקשת לחשב את דמי הלידה לפי חודשים שלפני כן (בתוך החצי שנה האחרונה שלפני הלידה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אני כיום נמצאת בשלש החודשים שקודם הלידה
והמעסיק מוציאו אותנו לחופש על חשבונינו מראש השנה ועד אחרי סוכות [3 שבועות]
הבעיה שלי שזה חודשים שנספרים לי לדמי לידה
מה אפשר לעשות מול הביטוח לאומי?
הם מפצים ומתחשבים בכך ?
והאם אני צריכה לבקש מהמעסיק איזה אישור ?
תודה רבה
@זכויותינו
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
ראשית כמו שאמרו מבחינה חוקית אסור לו להוציא אותך לחופשה ללא תשלום.
תשמרי תיעוד ובעתיד (עד 7 שנים) תוכלי לתבוע אותו.

שנית, מול ביטוח לאומי
אפשר לבקש שישבו את דמי הלידה לפי 3 חודשים אחרים מתוך החצי שנה האחרונה שלפני הלידה
כלומר הסטנדרט הוא ממוצע 3 אחרונים, או ממוצע 6 אחרונים
ואפשר לבקש ממוצע של 3 ראשונים או ממוצע של חודשים 2.3.4 מתוך ה6.
תוסיפו בבקשה לדמי לידה מכתב מסודר המסביר את ההוצאה לחופשה, תוסיפו גם אישור המעסיק על כך (הודעה שלו על החופשה וכדו')
^^ הנ"ל מתאים גם במקרה של עובדת שהורידה בהקיף המשרה בחודש/ים האחרונים לפני הלידה ומבקשת לחשב את דמי הלידה לפי חודשים שלפני כן (בתוך החצי שנה האחרונה שלפני הלידה)
אני יכול לבקש לפי חודשים לא רצופים כמו 1 3 6 ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אם יש לכם הבראה שעוד לא קיבלתם אולי תנסו לקבל אותה בחודש עם השכר הנמוך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
א

אבל זה יעזור?
כי הם יחשבנו רק את היחסיות
עדיין מה שתוכלו להקפיץ את התלוש מה טוב.
הרי אתם כן עובדים בחודש החגים מעט. אם יהיה תוספת של עוד כמה מאות שקלים. טיפה יעזור לממוצע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
השלמת ימי העדרות (2ב לתקנות ביטוח אמהות)

לא שולם למבוטחת מלוא השכר ברבע השנה, יחושב שכר העבודה הרגיל לפי הסכום המתקבל מצירוף השכר שקבלה ברבע השנה כאמור... ובלבד ששכר עבודתה הרגיל לא יעלה על השכר המלא שהיתה מקבלת לולא הפסיקה את עבודתה או אילו שולם לה מלוא השכר.

משמע- חישוב השכר בתוספת ימי היעדרות עבור מי שנעדרה מעבודתה מסיבה שאינה תלויה בה.

המטרה: לשקף את שכרה האמיתי של העובדת באמצעות תשלום "מלוא השכר" אשר היה אמור להשתלם לה, אילו לא היתה נעדרת מעבודתה "העדרות מוצדקת" כהגדרתה בתקנה.

מחלה, תאונה, חל"ת, שביתה, השבתה, כל סיבה שאינה תלויה בה, ימי אבל במשפחה.

אופן החישוב: מס' הימים בהם נעדרה העובדת מעבודתה ברבע / חצי השנה (המוגדרים ב2ב) *שכר ממוצע ליום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
לא נכנס להאם למעסיק מותר או אסור למעסיק להוציא לחופש
בכו"א אתם לא תפגעו מזה וביטוח לאומי יחשב כאילו זה חודש עבודה מלא
לפי איזה חודשים הוא יחליט?
הואיל וזה עבודה במכירות התלושים משתמים מידי חודש
והאם אני צריכה לבקש מהמעסיק אישור על כך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אצלי היו שלושה חודשים אחרונים נמוכים משמעותית בגלל הרבה ימי מחלה
ביקשו ממני להציג תלושי שכר שיסבירו את ירידת השכר
ואז לקחו ממוצע של 3 חודשים ראשונים מתוך ה6 ולא את ה3 האחרונים
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
אצלי היו שלושה חודשים אחרונים נמוכים משמעותית בגלל הרבה ימי מחלה
ביקשו ממני להציג תלושי שכר שיסבירו את ירידת השכר
ואז לקחו ממוצע של 3 חודשים ראשונים מתוך ה6 ולא את ה3 האחרונים
שזה הממוצע הרגיל
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה