טיול בחו"ל כשרויות - בודפשט

  • הוסף לסימניות
  • #84
עוד סופר מוצרים כשרים נפתח בבודפשט
*יפו - סופר ומעדנייה כשרה* ברחוב דוב אוצ'ה 31 (Dob u 31),
בלב הרובע היהודי, בקרבת המסעדות הכשרות ובית המדרש קאזינצי.
(קרדיט: דודי רובינשטיין)
 

קבצים מצורפים

  • IMG-20250522-WA0122.jpg
    IMG-20250522-WA0122.jpg
    KB 203 · צפיות: 45
  • IMG-20250522-WA0121.jpg
    IMG-20250522-WA0121.jpg
    KB 93.4 · צפיות: 45
  • IMG-20250522-WA0120.jpg
    IMG-20250522-WA0120.jpg
    KB 241.7 · צפיות: 45
  • הוסף לסימניות
  • #85
עוד סופר מוצרים כשרים נפתח בבודפשט
*יפו - סופר ומעדנייה כשרה* ברחוב דוב אוצ'ה 31 (Dob u 31),
בלב הרובע היהודי, בקרבת המסעדות הכשרות ובית המדרש קאזינצי.
(קרדיט: דודי רובינשטיין)
חדש?

קניתי שם כבר לפני 6 שנים...

השליבאוויץ המפורסם של הקהילה מוכרים רק שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
להרחבה
תדייק בבקשה, אף אחד לא דיבר על שבעים משפחות חרדיות, דיברו על שבעים מתפללים ביומיום.

ומה הבעיה ברבנים שהיו קשורים להנהגת הקהילה בעבר? הם הפכו לפסולים לעדות? מי כמוהם אמור לדעת את הלך הדברים שם אם הם קשורים להנהגה, דוקא זו סיבה לתת משקל לדבריהם, ולא לפטור אותם כסאטמרים שעיניהם צרה בפעילות חב"דית.

למעשה, בשורה תחתונה, היה מקבץ של עשרות מכתבים של רבנים חשובים הנוגעים בדבר ומכירים את הנושא, בהם גם העדה החרדית, שהביעו תרעומת על ההשתלטות של חב"ד על הקהילה המקומית, הגדירו אותה הלכתית כלא תקפה, וקראו לציבור שלא לסייע לעושי עוולה עד שיתייצבו לדין. ובכלל זה שלא לצרוך את שירותי הדת שלהם. פסק ההלכה שלהם קבע נחרצות שהשתלטות של חב"ד על הקהילה נעשתה שלא כדין ומבחינה הלכתית אין להם שום בעלות והם נדרשים לסלק ידם מהמקום. אז כן, סנקציות כאלה הם פוליטיות תמיד, אבל יש בהלכה תוקף ורשות לדייני ישראל לנקוט בצעדים כאלו כדי להציל עני מגוזלו. ואם המחיר הוא שלבינתיים נצטרך להימנע מלאכול בכרמל - אז זאת היתה התרומה הצנועה שלנו להעמדת הדת על תילה.

(אתה מדבר על 'שינוי הבעלות על ידי חב"ד' כדבר מוסכם, היו 2 מושבים של בד"ץ העדה החרדית בנושא, מכתב התראה ראשון יצא לפני ההשתלטות, ולאחר שלא צייתו יצא פסק נוסף, חריף ותקיף, והמתעניין יתעניין).
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
עוד סופר מוצרים כשרים נפתח בבודפשט
*יפו - סופר ומעדנייה כשרה* ברחוב דוב אוצ'ה 31 (Dob u 31),
בלב הרובע היהודי, בקרבת המסעדות הכשרות ובית המדרש קאזינצי.
(קרדיט: דודי רובינשטיין)
זו חנות המכולת הוותיקה של הקהילה.

כשחב"ד השתלטו על מוסדות הקהילה וסגרו את בית הכנסת והמסעדה הם סגרו גם את המכולת. כעת הם פתחו אותה מחדש תחת בעלותם. כך מצאתי כתוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
אז מה נשאר לנו בבודפשט בכשרות טובה? חלבי , בשרי?
שאלה לא פשוטה. תלוי ברמת ההקפדה בכשרות של כל אחד.

יש בעיר הזאת כשרות חב"ד, כשרות התאחדות הרבנים, כשרות חתם סופר ב"ב וכשרות ר' נחמיה רוטנברג.

שכל אחד ישאל את רבותיו אם לסמוך ועל מי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
שאלה לא פשוטה. תלוי ברמת ההקפדה בכשרות של כל אחד.

יש בעיר הזאת כשרות חב"ד, כשרות התאחדות הרבנים, כשרות חתם סופר ב"ב וכשרות ר' נחמיה רוטנברג.

שכל אחד ישאל את רבותיו אם לסמוך ועל מי.
מה יש להתאחדות? והאם יש שם כשרות איכותית חוץ מהתאחדות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
מה יש להתאחדות? והאם יש שם כשרות איכותית חוץ מהתאחדות?
מסעדת חנה, בשרית, עד כמה שידוע לי היא בכשרות התאחדות הרבנים.

מחוץ לבודפשט יש כשרות מהודרת בקרעסטיר, קאליב, איהל ושאר הכנסות האורחים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
שאלה לא פשוטה. תלוי ברמת ההקפדה בכשרות של כל אחד.

יש בעיר הזאת כשרות חב"ד, כשרות התאחדות הרבנים, כשרות חתם סופר ב"ב וכשרות ר' נחמיה רוטנברג.

שכל אחד ישאל את רבותיו אם לסמוך ועל מי.
אתה יכול לכתוב כל כשרות איזה מסעדות יש לה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
לגבי השמועה על בשר רבנות בהכשר של חב"ד - ועוד עדויות נכבדות וטובות על ההכשר שם
- כדאי מאוד לקרא פה (רמז: מאוד בעד ההכשר של חב"ד בהנוגריה. הבשר גם אם הוא רבנות - מסתבר שהוא בפיקוח הרב המקומי, הגה"ר הרב אוברנלנדר שליט"א שנותן גם את ההכשר של חב"ד שם)

ותראו גם פה
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
לגבי השמועה על בשר רבנות בהכשר של חב"ד - ועוד עדויות נכבדות וטובות על ההכשר שם
- כדאי מאוד לקרא פה (רמז: מאוד בעד ההכשר של חב"ד בהנוגריה. הבשר גם אם הוא רבנות - מסתבר שהוא בפיקוח הרב המקומי, הגה"ר הרב אוברנלנדר שליט"א שנותן גם את ההכשר של חב"ד שם)

ותראו גם פה
הסבירו כמה פעמים, חב"ד בודפשט יכולים להיות הכי מהדרין בעולם, אבל כל עוד יש עליהם כתב סירוב מהעדה החרדית על זה שהם 'לא צייתי דינא' יחד עם הוראה שאין לסמוך עליהם עד שיצייתו לפסק הדין - יהיו ההידורים שלהם שווים רק עבור עצמם, לא עבור שאר הציבור.
 
הסבירו כמה פעמים, חב"ד בודפשט יכולים להיות הכי מהדרין בעולם, אבל כל עוד יש עליהם כתב סירוב מהעדה החרדית על זה שהם 'לא צייתי דינא' יחד עם הוראה שאין לסמוך עליהם עד שיצייתו לפסק הדין - יהיו ההידורים שלהם שווים רק עבור עצמם, לא עבור שאר הציבור.
אין לי מושג. רק נשמע שתוקף של כתב סירוב (באם ישנו. לא מצאתי על זה שום מידע)
של בית דין בארץ אחת ועוד לעיר מסויימת - לא מאוד רלוונטי לרב (ואב"ד) שנמצא במדינה אחרת וביבשת אחרת..
שמעת פעם על כתב סירוב מבי"ד אוסטרליה על יהודי שמעולם לא יצא מארה"ק?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה