דיון עוד מה'סור מרע' - כתבה ביתד על נפילה כואבת.

  • הוסף לסימניות
  • #1
מצורף
באדיבות אחד מכתבי העיתון.
 

קבצים מצורפים

  • מהון להון תולדות תשפ''ו.pdf
    KB 365.6 · צפיות: 1,226
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #2
מקווה מאוד שזה לא יהיה תופעה רחבה בציבור שלנו וכואבת
כי היה בהלה כל כך חזקה להשקעה
שמי שלא משקיע מופקר וכו'

שהרבה אנשים השקיעו ממה שאין להם לקחו משכנתאות והלוואות
ביניהם גם הרבה אברכים כמו שמוזכר בכתבה
נקווה שזה לא יתנפץ לנו בפרצוף
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מקווה מאוד שזה לא יהיה תופעה רחבה בציבור שלנו וכואבת
כי היה בהלה כל כך חזקה להשקעה
שמי שלא משקיע מופקר וכו'

שהרבה אנשים השקיעו ממה שאין להם לקחו משכנתאות והלוואות
ביניהם גם הרבה אברכים כמו שמוזכר בכתבה
נקווה שזה לא יתנפץ לנו בפרצוף
יתפוצץ ועוד איך.
רוב הציבור מתנהל כמו עדר והולך אחרי מה שאנשים אומרים/חושבים/מדקלמים וחושב לעצמו אם כולם מצליחים ומרוויחים ועושים כסף בהשקעות למה אני לא...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יתפוצץ ועוד איך.
רוב הציבור מתנהל כמו עדר והולך אחרי מה שאנשים אומרים/חושבים/מדקלמים וחושב לעצמו אם כולם מצליחים ומרוויחים ועושים כסף בהשקעות למה אני לא...
סורי אבל מרגיש לי קצת זלזול בציבור
הציבור לא עדר ולא מטומטם, ורובו משקיע חכם נכון ומתייעץ לפני
תמיד יש פראיירים, תמימים וכדומה שתמיד יפלו ואומנם המודעות הציבורית להשקעות גרמה ליותר אנשים לגשת כך שגם יותר תמימים נגשים להשקיע ומשכך היקף הנפילות עולה, אבל במספרים לא באחוזים,
והניסיון להציג כאילו המודעות להשקעות היא דבר שלילי בעצם הוא טעות קשה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יתפוצץ ועוד איך.
רוב הציבור מתנהל כמו עדר והולך אחרי מה שאנשים אומרים/חושבים/מדקלמים וחושב לעצמו אם כולם מצליחים ומרוויחים ועושים כסף בהשקעות למה אני לא...
כולם ממנפים ?
כולם מוכרים את הבית ?
כולם מכורים?
אני לא חושב שהציבור מתנהל כמו עדר
ואלה שמתנהגים כמו עדר לא ממנפים חוץ מזה שהעדר לא פונה למקום כ"כ מסוכן
בסה"כ סיפור קצה שבא להעלות מודעות
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הציבור לא עדר ולא מטומטם, ורובו משקיע חכם נכון ומתייעץ לפני
תעקבו בתשומת לב למה שקורה, אפילו פה, בפורום השקעות ותראו איך אנשים מתנהלים בהשקעות שלהם. נכון לא כולם אבל ללא ספק רוב מוחלט.
מתייעץ ומנסה להבין או מבקש רשימת קניות? כמה אנשים שמשקיעים ומצמידים את הכסף שלהם ל S&P יודעים בכלל מה זה/מי זה? וכיוב׳.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כמה אנשים שמשקיעים ומצמידים את הכסף שלהם ל S&P יודעים בכלל מה זה/מי זה? וכיוב׳.
זה ממש ממש בסדר לא להבין את הs&p, גם ווארן באפט טען שלא צריך להבין, מיועד בדיוק להמון העם ולאו דווקא לאלו ש״מייבינים״ .
ולא מדובר על מטבע מסוים , מינופים והתמכרויות
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #8
זה ממש ממש בסדר לא להבין את הs&p, גם ווארן באפט טען שלא צריך להבין, מיועד בדיוק להמון העם ולא לאלו ש״מייבינים״ .
ולא מדובר על מטבע מסוים , מינופים והתמכרויות
נכון חלקית.

יש מושגים בסיסיים שבלעדיהם אי אפשר להשקיע גם במדדים בצורה בטוחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
גם אני משקיעה בלי להבין, ואני לא מבינה מה הבעיה.
הבנתי את העיקרון מה זה מניות, מה זה מחקה מדד, ומה זה להיות בעלים במניות של 500 חברות מובילות בארה"ב.
הוסבר לנו על ההיסטוריה של זה בעשרות השנים האחרונות, על כך שיש תקופות ירידה ארוכות שצריך לחכות בהם בסבלנות, ושאם נשקיע לטווח ארוך בלי למשוך באמצע רוב הסיכויים שעוד שנים הכסף יגדל.
התייעצנו עם אנשי מקצוע באיזה מדד להשקיע ואיך לפזר, ועשינו מה שהומלץ לנו.
מה עוד אני אמורה להבין? ובמה אני חלק מעדר? (נראה לי שבמשפחתי וחברותיי אני מאלה שפחות מבינות בזה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
כמה אנשים שמשקיעים ומצמידים את הכסף שלהם ל S&P יודעים בכלל מה זה/מי זה? וכיוב׳.
לא באמת צריך להבין מה זה
צריך להכיר את עקרונות ההשקעה הפסיבית

ומה שלא מבינים, להבין שאנחנו לא מבינים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
גם אני משקיעה בלי להבין, ואני לא מבינה מה הבעיה.
הבנתי את העיקרון מה זה מניות, מה זה מחקה מדד, ומה זה להיות בעלים במניות של 500 חברות מובילות בארה"ב.
הוסבר לנו על ההיסטוריה של זה בעשרות השנים האחרונות, על כך שיש תקופות ירידה ארוכות שצריך לחכות בהם בסבלנות, ושאם נשקיע לטווח ארוך בלי למשוך באמצע רוב הסיכויים שעוד שנים הכסף יגדל.
התייעצנו עם אנשי מקצוע באיזה מדד להשקיע ואיך לפזר, ועשינו מה שהומלץ לנו.
מה עוד אני אמורה להבין? ובמה אני חלק מעדר? (נראה לי שבמשפחתי וחברותיי אני מאלה שפחות מבינות בזה).
נשמע שאתם מבינים יפה מאוד. אין צורך ביותר מזה בבסיס
זה הבסיס הנדרש
ויש כאלו שלא יודעים את כל מה שפירטתם
הבעיה בחוסר הבנה היא חוסר הביטחון שיווצר למשמקיע כשיגלה אפיק שהיה רווחי יותר בשנה שניים האחרונות
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
זה לא עניין של לא לדעת מה זה S&P
זה עניין שאין מספיק כסף להשקעה

יש אנשים שבקושי גומרים את החודש
אבל מרוב שלא יכלו לעמוד מנגד
לא להיסחף להשקעה משכנו את הדירות שלהם
וזה מאוד מסוכן
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
הסחרור מתחיל ברגע שמשווים בין S&P לביטקוין ששתיהם השקעות (ותו לא)
ורואים שבביטקוין אנשים הרויחו יותר
אז למה לא למשכן למכור לשים הכל על הביטקוין?? (או גרוע מזה, במטבע קריפטו עלום...)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #15
גם אני משקיעה בלי להבין, ואני לא מבינה מה הבעיה.
הבנתי את העיקרון מה זה מניות, מה זה מחקה מדד, ומה זה להיות בעלים במניות של 500 חברות מובילות בארה"ב.
הוסבר לנו על ההיסטוריה של זה בעשרות השנים האחרונות, על כך שיש תקופות ירידה ארוכות שצריך לחכות בהם בסבלנות, ושאם נשקיע לטווח ארוך בלי למשוך באמצע רוב הסיכויים שעוד שנים הכסף יגדל.
התייעצנו עם אנשי מקצוע באיזה מדד להשקיע ואיך לפזר, ועשינו מה שהומלץ לנו.
מה עוד אני אמורה להבין? ובמה אני חלק מעדר? (נראה לי שבמשפחתי וחברותיי אני מאלה שפחות מבינות בזה).
אני סבור, שכדאי מאוד להבין את הסיבות שגורמות לסנופי לעלות. (צמיחת ילודה וצריכה, היצע וביקוש)
זה מחזק בזמני משבר כשכל המומחים אומרים למשוך וש'תם עידן' ושאר ירקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני מאמינה שכשתהיה ירידה יהיה פה בפרוג עשרות אשכולות לא למשוך.
האווירה החברתית שיש היום להשקיע, תהיה שמי שמושך הוא טיפש והוא היה מאלו שאמרו עליהם בתחילה שלהם אסור להשקיע.
אם אני צודקת, הכול טוב, ומומלץ להמשיך להשקיע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
באמת חיפשתי ולא הצלחתי להבין, מה זה להשקיע במדד או מחקה מדד, ההשקעה היא לא בחברות עצמן, נכון? אלא אצל מישהו שמתחייב לאותן תשואות כמו 500 החברות בסנופי, כן?
אז מה יקרה אם הוא יפול? הוא הרי לא משקיע בחברות הללו, אחרת מה הכוונה 'מחקה'? אז מי ערב לכך שהוא באמת יצליח כמו שלכאורה ולפי ההסברים של השקעה פאסיבית וכו' אז s&p יצליח, הוא הרי מושקע בדברים אחרים, אני טועה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
באמת חיפשתי ולא הצלחתי להבין, מה זה להשקיע במדד או מחקה מדד, ההשקעה היא לא בחברות עצמן, נכון? אלא אצל מישהו שמתחייב לאותן תשואות כמו 500 החברות בסנופי, כן?
אז מה יקרה אם הוא יפול? הוא הרי לא משקיע בחברות הללו, אחרת מה הכוונה 'מחקה'? אז מי ערב לכך שהוא באמת יצליח כמו שלכאורה ולפי ההסברים של השקעה פאסיבית וכו' אז s&p יצליח, הוא הרי מושקע בדברים אחרים, אני טועה?
לא.
ברוב המקרים ההשקעה היא בחברות עצמן.
יש מקרים שבהם ההשקעה היא על ידי חוזים ואז אכן יש סיכון מנפיק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לא.
ברוב המקרים ההשקעה היא בחברות עצמן.
יש מקרים שבהם ההשקעה היא על ידי חוזים ואז אכן יש סיכון מנפיק.
זה לא שבקרנות הכשרות, לא משקיעים בחברות עצמן? וגם - אם כך מה הפירוש 'מחקה' מדד, או בכלל 'מדד', למה לא קוראים לזה פשוט השקעה ב500 חברות?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה