התייעצות מה דעתכם, הקידמה מוסיפה אושר ורוגע בחיינו??

  • הוסף לסימניות
  • #1
האם לדעתכם הקידמה והטכנולוגיה מועילה לחיים מאושרים או להיפך.
פעם אולי לא היו מכוניות, אבל גם לא ציפו מאףצאחד לבוא לכל בר מצוה של בן דוד שכוח.
פעם אולי לא היו מכונות כביסה, אבל היו יוצאות לנהר ליום שלם של עבודה מהנה ומספקת.
בקיצור הרעיון הובן. אשמח לדיעות נוספות בענין, עדיף עם הסבר.
מחריג את הרפואה שלכאורה בודאי מועיל זה שהיא התקדמה ב''ה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
פעם אולי לא היו מכונות כביסה, אבל היו יוצאות לנהר ליום שלם של עבודה מהנה ומספקת.
עבודה מהנה? לא בדיוק. תשאל את סבתא של סבתא שלך...
ולא נשמע לי שהיום נשות ישראל יושבות רגל על רגל לצלילי מכונת הכביסה... אולי יוצאות לגינה בזמן הזה?

הקידמה מקילה בדבר אחד, ומביאה איתה תעסוקה חדשה שלא הייתה עד עכשיו.
לגבי אושר?
לדעתי כשהחיים יותר קלילים, פחות עמוסים- מסתבר שהראש פנוי יותר מדאגות ולחצים ותעסוקות, כך שהאושר יבוא כך יותר בקלות. בקידמת הטכנולוגיה- אולי היום כבר התרגלנו- זה לא מייצר זמן פנוי כי הקידמה תמיד תביא איתה תעסוקה חדשה, אז אולי רק נהיינו עמוסים יותר עם פחות זמן להתבונן בנו לכדי להיות מאושרים...

תכלס בסוף זה עניין יחסי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
איך אנחנו אמורים לדעת?
אני משער שכמוני רוב האנשים פה נולדו לבית עם מכונת כביסה ושירותים.
גם האושר והרוגע בכלל לא אמורים להיות תלויים בקידמה טכנולוגית, זה רק נועד להוסיף נוחות.
מי שנוחות עוזרת לו לאושר והרוגע אז מצוין, מי שלא אז בעיה שלו.

אני גם לא יכול לדמיין את המציאות שלא היה דבר כזה אקמול, ואם למישהו היה חום הוא לא יכל לעשות כלום, כי הם חיו בלי שזה הייתה אפשרות בכלל, היום אם לא תהיה לי את האפשרות אז אני ארגיש לא נעים.

אני זוכר כשרק המציאו את הפורטלי כיס שאתה יכול ללחוץ על כפתור ולהגיע לכל מקום עד 50 שנות אור מכדור הארץ, אני לא יודע איך הסתדרו לפני זה עם הפורטלים שהיו בגודל של חדר ורק במקומות מרכזיים, בטח היה להם ממש לא נוח, הם היו צריכים לטוס במכונית שלהם לכל מקום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אושר אינו תלוי בגורמים חיצוניים
כך שאין סיבה שהקידמה תרמה לאושר בנ"א
הקידמה היא כורח המציאות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
האם לדעתכם הקידמה והטכנולוגיה מועילה לחיים מאושרים או להיפך.
פעם אולי לא היו מכוניות, אבל גם לא ציפו מאףצאחד לבוא לכל בר מצוה של בן דוד שכוח.
פעם אולי לא היו מכונות כביסה, אבל היו יוצאות לנהר ליום שלם של עבודה מהנה ומספקת.
בקיצור הרעיון הובן. אשמח לדיעות נוספות בענין, עדיף עם הסבר.
מחריג את הרפואה שלכאורה בודאי מועיל זה שהיא התקדמה ב''ה.
אושר בטוח לא.
אושר זה משהו שהיה ליהודים גם במרפתי האינקוויזיציה וגם בדרך למשרפות.
אז אין כאן קשר למילה אושר-
אם כבר במובן ההפוך שלה.
לא חושבת שיש יהודי שיכול לומר שהטכנולוגיה הביאה לו אושר...
נוחות? כן
שמחה? לא
בזבוז זמן? כן
לשוה"ר? כן
התאבדויות? כן
קיצור...
זה בקשר לטכנולוגיה פלאפונים וכזה
כל השאר- אני גם חושבת שהייתי מעדיפה לחזור לעולם של לפני אלף שנים ובמקום להעביר את יומי בפרוג הייתי יושבת עם אחים שלי לשעת סיפור ליד הנהר
ואם תשאלי את השאלה הזאת עוד חמש שנים בעידן הAI-
נראה לי כבר לא יהיה לאנשים מספיק שכל בשביל לענות לך על זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
שאל אביך ויגדך..
סבתא שלי ע"ה אף פעם לא רצתה לחזור לעבר..
רק להיזכר בשירותים המשותפים בילדותה, בממחטות האף,
בריצה לשוחט ביום השני של ר"ה..איזו אישה הלכה להתפלל.. היו צריכים למרוט נוצות, להכשיר את העוף ולבשל..
בחום בלי מזגנים.. ומה לא
תמיד הודתה לה' על החסדים ועל הנפלאות
על החיים הנוחים
וקשיים? תמיד יהיו ..הם מתחלפים , אבל עדיין היא טוענת שאז היה הרבה הרבה יותר קשה
לא רק טכנית, העבודה הקשה והטרדות הפיזיות לא השאירו פניות ריגשית ולא היתה מודעות להמון דברים
יתומים סבלו מאד מאד, מהתעלמות ומרעב פיזי וריגשי (סיפרה לי דברים מחרידים)
'מונגולים' בלשון העבר קיבלו יחס מחפיר ממש, כמו לבעלי חיים (שוכנו בדיר! או בחדר סגור לבד כל יום כל היום)
ואלה דוגמאות בודדות ובקצרה ממש..
כמובן, היו אנשים מיוחדים ומורמים מעם שהתנהגו שונה, אבל אני מציינת מה היה רווח,
ובכללי מאד שונה לטובה היום בלי שום השוואה
אַל־תֹּאמַר֙ מֶ֣ה הָיָ֔ה שֶׁ֤הַיָּמִים֙ הָרִ֣אשֹׁנִ֔ים הָי֥וּ טוֹבִ֖ים מֵאֵ֑לֶּה כִּ֛י לֹ֥א מֵחָכְמָ֖ה שָׁאַ֥לְתָּ עַל־זֶֽה (קהלת)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני חושבת שהעניין הוא שהקדמה לא רק יוצרת פתרונות אלא גם חסרונות.
לכן אפשר לומר שזה צעד אחד קדימה ושניים אחורה.
כמו שאומרים שפעם לא היתה מודעות לקשיים רגשיים כמו היום אבל הקידמה יוצרת המון בעיות רגשיות אחרות.
אותו דבר על אינטרנט וכלי נשק וכו'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לדעתי הנושא האם פעם היו יותר מאושרים מהיום תלוי בשאלה אחת
האם גם להם היה איזה עולם אחר לדמיין עליו
כלומר אני לא חושב שהחיים שלנו מלאי קידמה כל כך קשים
כמו שאנחנו נוטים לדמיין שאם היינו חיים פעם היה לנו יותר עושר ושלווה 'הדשא של השני ירוק יותר'
ולכן אם פעם הם דמיינו שפעם פעם היה יותר כיף אז לא היו מאושרים אבל אם הם לא ניסו לדמיין איך היה פעם פעם אז הם היו בהחלט מאושרים
מה אני בא להגיד?
להספיק לחשוב איך היה פעם ואילו וכאילו וכו' פשוט לנסות ליהנות עכשיו ומקסם אתה אושר
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
האם לדעתכם הקידמה והטכנולוגיה מועילה לחיים מאושרים או להיפך.
פעם אולי לא היו מכוניות, אבל גם לא ציפו מאףצאחד לבוא לכל בר מצוה של בן דוד שכוח.
פעם אולי לא היו מכונות כביסה, אבל היו יוצאות לנהר ליום שלם של עבודה מהנה ומספקת.
בקיצור הרעיון הובן. אשמח לדיעות נוספות בענין, עדיף עם הסבר.
מחריג את הרפואה שלכאורה בודאי מועיל זה שהיא התקדמה ב''ה.
נראה לי שהתשובה די ברורה.
עיין ערך-
286 עמודים גדושים באנשים וגעגועים צורבים לפעם....
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לא הם סתם נסחפים
בחיי לא ידעתי שהיה עולם כל כך אחר לפני שנולדתי
אני חלק מהם וממש לא נסחפתי.
בהחלט הייתי שמחה אם התמימות והפשטות של פעם היו גם היום.
אני חושבת שהילדות שלי שכיום אפשר להשוות את זה בערך למדינת עולם שלישי לעומת הילדות של היום.
הרבה יותר זוהרת בעיני משלהם.
לא צריך להיסחף למריטת נוצות וכיבוס באגם, מספיק ללכת 30-40 שנה אחורה שאז לא מרטו נוצות וכיבסו במכונת כביסה, אבל החיים היו הרבה יותר ''פשוטים'' מבחינת ציפיות והספק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני חלק מהם וממש לא נסחפתי.
בהחלט הייתי שמחה אם התמימות והפשטות של פעם היו גם היום.
אני חושבת שהילדות שלי שכיום אפשר להשוות את זה בערך למדינת עולם שלישי לעומת הילדות של היום.
הרבה יותר זוהרת בעיני משלהם.
לא צריך להיסחף למריטת נוצות וכיבוס באגם, מספיק ללכת 30-40 שנה אחורה שאז לא מרטו נוצות וכיבסו במכונת כביסה, אבל החיים היו הרבה יותר ''פשוטים'' מבחינת ציפיות והספק.
ואי וואי איך הספקת לצטט ישר מחקתי
תראי מה כתבתי בהודעה שלי למעלה ותביני שצחקתי
סתם הצחיק אותי הרעיון של ה200+ עמודים
חשבתי אחרי 6 דקות הוא יסגר מחוסר עניין
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
וואלה שאפו על השאלה זה עצמו מראה שיש עדיין אנשים שיושבים וחושבים על החיים וזה ממש יפה במצב כיום
לגבי השאלה לדעתי צירך למסגר אותה לאזור דיון קטן כי בסוף הקידמה תיהיה והחכמה היא להשתמש איתה נכון וטוב
כמו פותח האשכול שבגלל הקידמה יש לו זמן ופניות מחשבה לדון על זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
שאלה ממש יפה ומאתגרת.
חשבתי לעצמי שאילו היו מציעים לי לחיות בעולם של פעם ישר עלתה לי התשובה ’לא’ לראש, אבל זאת לא הוכחה לכלום, זה מה שאנחנו מכירים.

אני אצא מנקודת הנחה שמתבססת נטו על נתונים כמו עלייה בממוצע גיל החיים, פחות תחלואה, תמותה של תינוקות ירודה וכו’.
העומס והמירוץ הוא תופעת לוואי של הטכנולוגיה והמודרניזציה.
מה שכן, המציאות של עולם שפע ודיבורים על נשמה, רגשות, התעסקות בנפש, מראים על פניות ועל מצב טוב, לא חיים של הישרדות.
מה שלי אומר; המצב היום מאפשר יותר לחיות בנחת, ומכאן יש בחירה כמובן. (כמו בכל דור ותקופה)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה