התייעצות האם ההסתה נגד החרדים חצתה כבר גבולות לגיטימיים?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
אני מתכוון, הגיוני שנוח לפוליטיקאים למצוא שעיר לעזאזל שאיתו יקבלו קולות או יאשימו בכל הצרות.
אבל הצגת כל חרדי כדמון, כבלתי אנושי וככזה שמגיע לו למות, זה נשמע לכם הגיוני?

זה כבר מזמן חצה את הקיצוניים שתמיד יהיו קיימים בכל מגזר , זה גם אנשים שאמורים להיות נורמטיביים..
איך זה שאנשים יהודים מסוימים בציבור הלא חרדי שמחים שילד יהודי נרצח רק כי היה חרדי? איך התגובות הן "זה בגלל שלא התגייס"?
וזה לא הפעם הראשונה..

נשמע לכם הגיוני שעשרות אלפים כלואים במדינה תחת סנקציות שאין על אף ציבור אחר בלי אפשרות אפילו לצאת למדינה אחרת?
ולא, זה לא בגלל גיוס, זה לא יביא ליותר גיוס, זה לא מוטל על ערבים- הם גם יכולים לשרת שירות לאומי אזרחי (ולעבוד בדיוק באותם בתי חולים שעובדים בהם כבר כעת) וערבי שלא יעשה לא יוכל לטוס.

שרוצים לשלול פה זכות הצבעה (שזה זכות דמוקרטית בסיסית וחוק יסוד)- ועוד יש מאות אלפים שמוכנים להצביע לליברמן שזה בערך המצע היחיד שלו.. מצידי פחות מעניין הזכות להצביע (שזה אפשר לסדר עם הסכמים שונים לדאגה למיעוט), מעניין אותי שזה זהה לחלוטין למשטר האפרטהייד שהיה בדרום אפריקה בשנות השישים, ששחורים היו סוג ב' רק בגלל שהם קבוצה שונה מהקבוצה השולטת.

זה מתחיל בשיטת הסלמי וכל שבוע זה רק נהיה חמור יותר..
זה אולי יישמע לא קשור, אבל גם בגרמניה של שנות ה30 זה לא התחיל ביום אחד, קדם לזה דמוניזציה מכוונת של היהודים, הציגו אותם כאוהבי כסף, כפרזיטים, כמוצצי דם וכעלוקות. זה התחיל שם ונגמר איך שאנחנו יודעים שזה נגמר.
גם שם יהודים ישבו בשקט עד שכבר לא יכלו לברוח.

שוב- יש מציאות של ויכוחים לגיטימיים ואני מבין לחלוטין שיש כאב על ההרוגים במלחמה, על מאות ימי המילואים, משפחות שקורסות, על זה שחילוני בראייתו משלם מס פי כמה מחרדי.
אבל מכאן ועד להטיל שלילת זכויות מוחלטת נטו כנקמה, ולהסית שוב ושוב ולצאת נגד אנשים ולא נגד דעות, זה כבר לא לגיטימי. זה נקרא הסתה.

וכשיש אנשים בעמדות בכירות שלא מסוגלים לגנות רצח מזעזע כזה- אי אפשר לשתוק יותר. דייי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לא קראתי מילה במילה אבל דעתי הקטנה בגדול..:
אין לרוב הציבור כלום נגד חרדים או נגד הדת
יש להם בעיה גדולה אחת ששמה: בנימין נתניהו

יש מטרה אחת להפיל אותו מהשלטון ללא הצלחה, מה ניסו:
מחאות נגד הרפורמה המשפטית, כישלון
איומים בירידה מהארץ של מוחות וכספים, כישלון
שחרור החטופים, שוחררו, כישלון
מה נשאר? גיוס חרדים, כרגע אין הכרעה ולכן כל הפוקוס של כולם על זה,
ברגע שימצה פתרון מקובל על כולם זה ירד מהכותרות ויחפשו פתרון אחר לנגח/לנצח את ביבי

רוב הציבור לא באמת רוצה חרדים בצה"ל מאלף סיבות שאין כאן המקום להרחיב,
עוד יותר רוב חילוני מבין שמה שחסר לצה"ל זה לוחמים,
ולוחמים זה בחורים חדורי מוטיבציה לשרת בחזית ואותם לא "יספק" המגזר החרדי.

אבל אם זה יכול להפיל את הממשלה אז כל הדרכים כשרות לזה.

נאום מי שחיים רגל כאן ורגל שם ושומעים יום יום בהפסקת קפה דעות של כל המגזרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אנחנו בגלות
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לא קראתי מילה במילה אבל דעתי הקטנה בגדול..:
אין לרוב הציבור כלום נגד חרדים או נגד הדת
יש להם בעיה גדולה אחת ששמה: בנימין נתניהו

יש מטרה אחת להפיל אותו מהשלטון ללא הצלחה, מה ניסו:
מחאות נגד הרפורמה המשפטית, כישלון
איומים בירידה מהארץ של מוחות וכספים, כישלון
שחרור החטופים, שוחררו, כישלון
מה נשאר? גיוס חרדים, כרגע אין הכרעה ולכן כל הפוקוס של כולם על זה,
ברגע שימצה פתרון מקובל על כולם זה ירד מהכותרות ויחפשו פתרון אחר לנגח/לנצח את ביבי

רוב הציבור לא באמת רוצה חרדים בצה"ל מאלף סיבות שאין כאן המקום להרחיב,
עוד יותר רוב חילוני מבין שמה שחסר לצה"ל זה לוחמים,
ולוחמים זה בחורים חדורי מוטיבציה לשרת בחזית ואותם לא "יספק" המגזר החרדי.

אבל אם זה יכול להפיל את הממשלה אז כל הדרכים כשרות לזה.

נאום מי שחיים רגל כאן ורגל שם ושומעים יום יום בהפסקת קפה דעות של כל המגזרים.
אני מדבר על זה שההסתה היא מכוונת, לא מעניין אותי הסיבות שלה.
בסוף האזרח הפשוט רואה את המכלול הזה ומבין שחיי חרדי לא שווים פה כלום. והבאתי בתור דוגמא איך שכל התגובות למקרים כאלו הם הצדקה בעד הרוצח והפיכת הנרצחים לדמונים וכאלה שמגיע להם למות.

מה ימנע מאיזה חילוני חמום מוח להתעצבן מחר על חרדי בהקשר אחר וח"ו לפגוע בו? ברגע שזה עובר מהבעת דעות וויכוח לכיוון של פסים אישיים- יש כאלו שמפסיקים לראות בנו בני אדם פשוטו כמשמעו!
שוב, זה ממש לא כולם, זה גם לא רובם, אבל ההרגשה שזה מחלחל חזק לשטח וזה לא רק נחלת קיצוניים הזויים
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לא קראתי מילה במילה אבל דעתי הקטנה בגדול..:
אין לרוב הציבור כלום נגד חרדים או נגד הדת
יש להם בעיה גדולה אחת ששמה: בנימין נתניהו

יש מטרה אחת להפיל אותו מהשלטון ללא הצלחה, מה ניסו:
מחאות נגד הרפורמה המשפטית, כישלון
איומים בירידה מהארץ של מוחות וכספים, כישלון
שחרור החטופים, שוחררו, כישלון
מה נשאר? גיוס חרדים, כרגע אין הכרעה ולכן כל הפוקוס של כולם על זה,
ברגע שימצה פתרון מקובל על כולם זה ירד מהכותרות ויחפשו פתרון אחר לנגח/לנצח את ביבי

רוב הציבור לא באמת רוצה חרדים בצה"ל מאלף סיבות שאין כאן המקום להרחיב,
עוד יותר רוב חילוני מבין שמה שחסר לצה"ל זה לוחמים,
ולוחמים זה בחורים חדורי מוטיבציה לשרת בחזית ואותם לא "יספק" המגזר החרדי.

אבל אם זה יכול להפיל את הממשלה אז כל הדרכים כשרות לזה.

נאום מי שחיים רגל כאן ורגל שם ושומעים יום יום בהפסקת קפה דעות של כל המגזרים.
אגב, שמעתי פעם שאחד הרבנים אמר שאחת הסיבות שלא הולכים עם השמאל זה בגלל שלאנשים (ובמיוחד פוליטיקאים) יש צורך בלמצוא מישהו להאשים. עכשיו זה נתניהו. ביום שהוא לא יהיה רלוונטי- יתחילו להסית נגד החרדים.

נתניהו זה הייצוג של מחנה הימין, של ישראל השניה. ולכן הם כל כך נגדו. הרי בכללי הוא אשכנזי, ליברל, חילוני, מהמרכז, עשיר, ועם מדיניות לא כזו ימנית, הוא הצליח רק בגלל שהוא מייצג מחנה מסוים שקשה לשמאל לעכל שהוא נהיה רוב במדינה.

השמאל נגד הדת בדרך כלל, הוא ישתמש בחרדים לקדנציה אחת, יתן להם כל מה שירצו- וברגע שלא תהיה אלטרנטיבה של ביבי נגדם, הם ימהרו להקים ממשלה על טהרת המפלגות החילוניות או הערביות ויחזרו לרדוף את החרדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כ"כ מזדהה עם זה
אתמול נכנסתי לאתר חדשות חילוני,בסוף הכתבה על הבחור שנהרג ראיתי את התגובות
מה אומר-תחושת קבס עמוקה עלתה בי
התגובות ברובן היו: חבל שרק אחד,חחח,התקבלה משאלתו(נמות ולא נתגייס) ועוד ועוד
ותהיתי לעצמי,האם אני כחרדית הייתי מעלה על דעתי בדל של שמחה על מישהו (אפילו ערבי) שנהרג?לאן נעלמה האנושיות בכל מה שקשור למגזר החרדי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אז למה לא נפרדים מנתניהו - והופכים ללשון מאזניים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
כ"כ מזדהה עם זה
אתמול נכנסתי לאתר חדשות חילוני,בסוף הכתבה על הבחור שנהרג ראיתי את התגובות
מה אומר-תחושת קבס עמוקה עלתה בי
התגובות ברובן היו: חבל שרק אחד,חחח,התקבלה משאלתו(נמות ולא נתגייס) ועוד ועוד
ותהיתי לעצמי,האם אני כחרדית הייתי מעלה על דעתי בדל של שמחה על מישהו (אפילו ערבי) שנהרג?לאן נעלמה האנושיות בכל מה שקשור למגזר החרדי?
את יודעת שהם אומרים אותו דבר?
לאן נעלמה האנושיות שלנו כשמדובר על נשיאה בנטל הגיוס?
לא מצדיקה את התגובות המזעזעות שלהם.
אבל תביני שזה מגיע משחיקה והתקוממות .
מתי הציבור החרדי נזכר להפגין? כשנוגעים לו בחמאה.
לא אכפת לו מהחטופים, לא אכפת לו מי בשלטון. או יוקר המחיה.
רק כשמנסים לגייס בחורים הוא משתולל.
ושוב, התגובות היו מזעזעות. ואישית הגבתי ונלחמתי בהן בכל הכח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
שנאת עמי הארץ לת"ח
רק אין יראת אלו' במקום הזה וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מתי הציבור החרדי נזכר להפגין? כשנוגעים לו בחמאה.
לא מסכימה עם המשפט בכלל!!!!
שנוגעים לו בלחם או במיים - תורה - אז הוא מפגין.
מישהו הפגין שקוצצו קצבאות ילדים? מפגינים פעם על משהו כלכלי?
כשנוגעים לנו בלב - ברוחניות -אז אנחנו מפגינים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אני מדבר על זה שההסתה היא מכוונת, לא מעניין אותי הסיבות שלה.
זאת שיטת בת היענה..
יהודים חיים באן קרוב לשמונים שנה
אף פעם לא בשמיים ואף פעם לא על הקרשים
עכשיו משהו השתנה וזה לא הציבור החרדי/הימני
זה עוד ניסיון פוליטי להפיל את הממשלה כפי שכתבתי כבר.

אבא של יאיר, טומי היה אנטי דתי הרבה יותר מבנו יאיר ובכל זאת החיים התנהלו על מי מנוחות..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

ביקורת ספרות "פרי פלסטין"
ברצוני לשתף אתכם בסיפור נפלא שקראתי כאן. קיבלתי את אישורו של ידידי הכותב להעתיק אותו לקהילת כתיבה. ובנוסף לסיפור, צרפתי בסופו את ההתרשמות שלי הן מבחינת סגנון הכתיבה והן מבחינת התוכן והמשמעויות שלו. אשמח לקבל את חוות דעתכם על הסיפור ועל הניתוח.

איך הפך חכמולוג מהישיבה לבוגד בכנס הבוגרים

מאז ומתמיד הוא נחשב לטיפוס חריג בנוף הישיבה. בעל דעות חריגות, רחוק מהקונצנזוס שאהב לאתגר את הסביבה הקרובה. מין חכמולוג כזה, עוף מוזר.
אבל אז לא ייחסו לכך חשיבות, ידעו שהוא כזה, כבדו אותו והניחו לו במוזרותו. אבל לא עכשיו. עשרים שנה חלפו מעת חבשו את ספסלי הישיבה, ובכנס בוגרים שנערך לו אי שם בפאתי בני ברק הלחה, הנייעס שהתגלגל בין שולחנות מפוארים, נרות בוהקים, ודפי הוראת קבע, היה על החכמולוג שהפך לבוגד.

הם דסקסו עליו כל האירוע. העלו אותו על המוקד. וכל המרבה הרי זה משובח. אבל אם נרצה לסכם את השיג ושיח 'ההגיוני' שהופגז בין הדגים למנה העיקרית, הייתה זו שאלה אחת שחזרה על עצמה - "איך הוא הדרדר לדיוטה תחתונה, כל כך תחתונה שמנהרות עזרה הקבורות חמישים מטר במעבה האדמה או מקבלו הפרסי בפורדו זו תקרה גבוה של המקום שהוא כעת עומד עליו?".

"למה בעיניכם הוא בוגד?", שאל רובי המתמיד שעלילות העולם הנפתל והמסואב שבחוץ - היו רחוקים ממנו כמרחק הרצועה העזתית לעזרת תורה הירושלמית.

"מי שבחר לדאוג יותר מכל לפלסטינים ביו"ש עזה ושאר כוכים, ומכפיש את עם ישראל, הוא בוגד. חד וחלק!". טען ישעיה הבנברקי בטון נחרץ. והמתגודדים מסביב הנהנו בראשם לאות הסכמה. אפילו הירושלמים שביניהם.

"בזיון. מה שהוא גורם למשפחה שלו, ולנו חברי הילדות מהישיבה המפוארת!!". התפוצץ משה השתקן בעצבנות לא אופיינית. ושוב חזרו על עצמם הנהוני הראש.

"גדלנו התבגרנו, להכפיש את חברינו לספסל הלימודים, בלי לברר אחת ולתמיד מה גרם לו לבחור בדרך הזו - לשנות תפיסת עולם ולהחזיק בדעות אחרות, זה לא הוגן". הציע מישהו מהצד. היה זה נפתלי. זה שאפילו את הטבח בישיבה שהיה מקדיח צ'ולנטו לעיתים קרובות, דן לכף זכות.

"מה יש לברר?", ישעיה הזדעק שוב. "הוא בוגד שפל ונאלח שממיט בושה וחרפה על הציבור החרדי. נקודה". סיים את טיעונו בהנפת יד קמוצה לעבר הרצפה, כמו בא לסמן סוף פסוק ולחתום את הדיון.

מהשולחן הסמוך היישר לנייעס התוסס והמבעבע, "חיימי הנמוך" כפי שכינו אותו בני הישיבה ומאז תפס גובה לא רע, שמע את משפט הסיכום של שעיה, והחליט להרביץ בפני הנכוחים את משנתו הפסיכולוגית.

"חברים, אולי ננסה לדמיין את עצמנו במקום שלו, אולי נאתגר לרגע את התפיסה הציבורית שגדלנו עליה, ונעמת אותה עם 'אידאלים' אחרים שהבוגד מאמין בהם. ולא, לא כדי לדון אותו לכף זכות", קרץ לעבר נפתלי והמשיך. "אלא ראשית כל לדון אותנו, לברר היכן אנחנו כציבור יהודי חרדי שלא שותף לדעות השמאל, ולא דוגל בלאומנות הימין, אלא יונק את השקפתו מתורת ישראל, בוחר להתייחס לסוגיית הכיבוש ושליטה בעם אחר?!". חיימי סיים את דבריו, והרגיש שהוא גבה בעוד סנטימטר כשכולם האזינו לטיעוניו בשקט.

"מה זה אידאלים? סוג של חלות?". שוב היה זה רובי המתמיד. שבעולם תורני אידאלי, היה מקבל דירה קומפלט בבית וגן, לו ידעו ערכו. ולא ידעו.

"זו מילה שמאלנית". צעק נוחם הג'ינג'י בבוז ניכר.

"לא נכון. אידיאל זה רעיון מופתי שמייצג שלמות. בדרך כלל מתייחס לסט ערכים הומניים שחברנו החכמולוג לשעבר והבוגד בהווה אימץ לעצמו בלילה קודח". היה זה שמעון שהתנדב במילים מתקתקות ובארשת חשיבות להסביר למתמיד המושלם ולג'ינג'י הזועם את פירוש המילה הלועזית.

הם המשיכו לדסקס עליו. ובין הרבים שבזו וגידפו אותו, היה גם מיעוט שניסה לערוך דיון אובייקטיבי. לפחות ניסה.
אחד מהם היה אשר שלמה.
"אתם כותשים אותו בזים לו ומלגלגים עליו ובגלל מה? הדעות שלו?! זה מצדיק להדביק כינויי גנאי של בוגד למי שבחר לכפור ברעיון הלאומנות הישראלית. הציונית ולא עבר על שום איסור ולאו מהתורה?".

בנימין הפיקח שאימץ עד כה את פלך השתיקה - אל מול קולות ההתלהמות והאמוציות הלוהטים, החליט שהגיע הזמן. הגיע הזמן להרביץ בחבר'ה מעט תבונה מלווה בהשקפה ברורה והרבה שכל. אבל הכרוז באולם הכריז על ברכת המזון. ובנימין הוכרח לשמור בבטן את המלים שכמעט נפלטו מפיו.

רגע לפני שהחבר'ה התפזרו, התרומם בנימין מכיסאו. קולו היה שקט אך נוקב. "חברים", פתח, "שמעתי את דבריכם, את הכעס והאכזבה, את תחושת הבגידה. אבל האם עצרנו לרגע לחשוב מהי באמת בגידה?".

הוא השתהה לרגע, עיניו סורקות את פני הנוכחים. "האם בגידה היא לחשוב אחרת? האם בגידה היא להחזיק בדעות שאינן תואמות את שלנו? או שמא, בגידה אמתית היא לבגוד בערכים שלנו עצמנו ערכי התורה?".

האוויר נעשה דחוס. ישעיה הבנברקי הסתודד עם משה השתקן, ניכר היה שהמילים של בנימין מטלטלות אותם.

בנימין הביט ישירות אל אשר שלמה, והמשיך. "חברינו משכבר הימים שהחליט לייצג את הציבור החרדי, בחזות שלו, בנפנופים בפסוקים מהתורה וחזלי"ם מהגמרא וטוען שמדינת ישראל היא כובשת, וזה סותר ליהדות. האם הוא בר הכי לדברר את היהדות?!" בנימין הגביר את קולו, נימת הזעם החלה לצוץ. "יש גדולי ישראל. יש להם דעה מוצקה בכל עניין, והם מעולם לא הורו לנו ללחום בכיבוש, על אף שהם מחזיקים בדעות שמתנגדות לרעיון הלאומני במתכונת הציונית - מעולם לא יצאו חוצץ בציבור נגד מדינת ישראל וצבאה בנקודה הזו, מעולם לא הורו לשליחי דרבנן להטיף מוסר לצבא והעם!".

בנימין הרים את קולו מעט. "ולכן! מי שמחליט על דעת עצמו שעמדת היהדות מתנגדת לכיבוש הפלסטיני, מי שבעת מלחמה בוחר להכפיש ולהאשים את מדינת ישראל שכוללת בתוכה חרדים וחילונים, משרתי צבא וחובשי ספסלי בית המדרש - הוא בוגד! הוא בוגד לא בגלל ההתנגדות לרעיון הלאומני, אלא בגלל שהוא בוגד בגדולי ישראל, בהנהגת הגדולים!". סיים לפרוס את משנתו בפני הנוכחים.

השקט השתרר. קולות נקישות בקנקן התה נשמעו כמו תופים מהדהדים. משפטיו של בנימין ריחפו באוויר, עוטפים את הנוכחים בשכבה דחוסה של מחשבה.

ואז זאבי הגבוה נשען קדימה, קולו כמעט לחש:
"אני עדיין תוהה איך הוא הגיע לשם, לקרוא תגר על גדולי ישראל. איך הוא הדרדר לאותם מחוזות זרים, רחוקים מכל מה שלמדנו, רחוקים מהעולם החרדי התורני, איך?".

"תשומת לב. ריקנות מבעבעת, שגורמת לו להבליט את עצמו בדעות חריגות...". זרק משה שאיבד מכבר את שתיקתו.

"כשהלב ריק - אתה ממלא אותו ברעיונות. לפעמים מבריקים לפעמים אפורים, מתוך דרישה נואשת להרגיש. להיראות", השלים אותו זאבי.

"גם", אמר בנימין, "אבל נדמה לי שזה עמוק יותר". משה הנהן. שפתיו קמוצות.

"מעבר לתשומת לב", אמר בטון רגוע "יש אנשים שאוהבים להרגיש את עצמם חכמים, שלא נגררים אחרי העדר. אנשים שהלאומנות, מדינה ועם זרים להם, כי העיקר זה האובייקט, הפרסונה". הוא פלט בזלזול את המושגים הלועזיים.
"הוא לא באמת בעד הפלסטינים, הוא בעד עצמו. הוא לא בעד ערכי צדק הוא בעד הנגיעות' שלו... להיות החכם שבחבורה. המקורי. המבריק. זה שתמיד יודע טוב מכולם. אפילו מגדולי ישראל!".

כולם הנהנו בראשם מלבד אשר שלמה שעדיין פקפק בדברים. "במה הוא שונה מדעות סאטמר?", מלמל לעצמו.

***

למחרת התפרסם דיווח חדשותי על עיתונאי "חרדי" שנעצר בעקבות פוסט שהעלה אמש... בו הביע שמחה על מותם של חמישה חיילים שנפלו בקרב בבית חנון.

"העולם טוב יותר הבוקר, ללא 5 צעירים שהשתתפו באחד הפשעים האכזריים נגד האנושות… זוהי קריאה לכל אמא ישראלית: אל תהיי הבאה לקבל את הבן בארון כפושע מלחמה. סרבו".

כתב בפוסט המחליא שעורר סערה ציבורית וזכה לגינויים נרחבים. וגם אשר שלמה שנדהם מחברו לשעבר, הצטרף לגינוי.
"מי שביום בו נופלים חיילים - מטיף מוסר למולדתו בשם 'ערכי היהדות', אינו רק תועה. הוא בוגד.
לא בנו - אלא בגדולי ישראל כולם!".

מאז עברו חמשה ימים. חברם לשעבר השתחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. ובסרטון התיאטרלי שפרסם זמן קצר לאחר שחרורו הצהיר החכמולוג: "רק בימים אלה הבנתי כמה חשוב החופש ששווה למענו לשבת בכלא. הגיע זמן חופש לעזה. הגיע זמן חופש לחטופים ולאסירים. הגיע זמן חופש ליהדות. חופש מפשיזם, מעליונות גזע, משליטה בעם אחר. תודה לכל אחד ואחת שעמדו לצידי".

נפתלי... שצפה בסרטון מלמל לעצמו. "זה לא התחיל עכשיו. תמיד הוא היה כזה. עוד בישיבה. רק שהפעם יש לזה מיקרופון".


עד כאן הסיפור.

ממש צמרמורת אחזה בי כשקראתי את המילים של בנימין. הוא היטיב לתאר את התחושה שרבים מאיתנו חשים.

ה"עיתונאי" הזה, אוי לו ואבוי לנפשו, עשה חילול ה' נורא. איך אפשר לשמוח על מותם של חיילים? איך אפשר להשתמש ב"ערכי היהדות" כדי להצדיק דבר כזה? הרי אפילו לגוי אסור לשמוח לאיד!

כל מי שגינה אותו (כולל אשר שלמה שהשתכנע לבסוף), צדק לגמרי. זה לא רק עניין של דעות פוליטיות. זה עניין של יושר, של מוסר, של אהבת ישראל.

והסרטון הזה? "חופש ליהדות"? איזה חילול שם שמיים! הוא משתמש ביהדות כדי להצדיק את השנאה שלו? הוא חושב שהוא יותר חכם מגדולי ישראל?

הדברים של זאבי ומשה יש בהם הרבה מן האמת. לפעמים אנשים מחפשים תשומת לב בכל מחיר, אפילו אם זה אומר להיות חריגים ושונים. אבל זה לא תירוץ. אסור לנו לתת להם במה.

השאלה על סאטמר מעניינת. יש כאלה שיגידו שהם עושים אותו דבר כפי שסבר בהתחלה אשר שלמה, אבל אני חושב שיש הבדל גדול. סאטמר חולקים על הציונות מסיבות אידאולוגיות, אבל הם לא שמחים על מותם של יהודים. הם לא תומכים באויבים שלנו.

וכמובן אני מסכים עם נפתלי. זה לא התחיל עכשיו. האנשים האלה תמיד היו קיצוניים, אבל עכשיו יש להם פלטפורמה להפיץ את השנאה שלהם.

בשורה תחתונה:
הסיפור מעורר מחשבות ונוגע בנקודות רגישות. חופש מחשבה, נאמנות, בגידה. מה המניע של הבוגד. הסכנה שבהקצנה. והשאלה המרכזית "איך הוא הדרדר לדיוטה תחתונה" שמעסיקה את כולם ומעוררת דיון נוקב בין דמויות הסיפור.

התייחסותי לגבי סגנון הכתיבה.
הכתיבה קולחת ומשלבת הומור, ביקורת ואמפתיה. הדמויות מגוונות ומייצגות קשת רחבה של דעות. רובי המתמיד, ישעיה הבנברקי, משה השתקן, נפתלי הסנגור, חיימי הפסיכולוג, נוחם הג'ינג'י, שמעון המלומד, זאבי הגבוה, אשר שלמה, וכמובן בנימין הפיקח - כל אחד מהם תורם את נקודת המבט שלו לדיון.

גם אהבתי את השימוש בשפה עשירה ובביטויים ייחודיים שמוסיפים צבע וחיים לסיפור ומעבירים את האווירה בצורה חיה.

אם שואלים אותי מה אנחנו צריכים לעשות במקרה כזה? התשובה היא חד משמעית. להוקיע אחד כזה.

אז תודה רבה על הסיפור והנמשל. זה גרם לי לחשוב הרבה.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה