תותים כשרים מחממות

  • הוסף לסימניות
  • #21
שלא תדעו איך עושים את זה..........
אכן בתחילה התפלאתי שיש, אבל הבנתי שאם יש כשרים ללא חשש תולעים זה בטח מרוסס בכמות הזויה,
אלא אם כן יש עוד דרכים???
מה שכן שום דרך לא נשמעת מלבבת במיוחד.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
בנושא הריסוס וכו'
האם יש בעיות של כשרות באופן כללי בגידול אורגני?
הבנתי שיש בעיה - יש כאן מישהו שמתמצא ויכול לפרט?

(כמו"כ עלים ירוקים - חסה וכדו' יש גידול אורגני בכשרות מהודרת?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אכן בתחילה התפלאתי שיש, אבל הבנתי שאם יש כשרים ללא חשש תולעים זה בטח מרוסס בכמות הזויה,
אלא אם כן יש עוד דרכים???
מה שכן שום דרך לא נשמעת מלבבת במיוחד.....

הם עוברים תהליך כימי שהם הופכים לשקופים:eek: וזה איכשהו קשור להכשרה
ואח"כ טובלים אותם בצבע מאכל חזק ועז כימי
תנסו לחצות את התות ל2 ולהניח אותו על דף לבן תחכו כמה זמן תראו כמה צבע עז יוצא ממנו
מי שזוכר את התותים של פעם.. זה בחיים לא היה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
זה תהליך כימי שהם עוברים
בריא זה לא. מזיק, אני לא יודעת עד כמה..

אני שמעתי על זה מהרב ויא שליט"א.

מי שזה מעניין בדיוק בדיוק איך, אוכל לומר
אבל אותי זה דחה למרות שזה בסדררר
שקר וכזב, שקר וכזב, שקר וכזב! ולא משנה מהיכן השמועה!

אז כאן אני מודיע שבמקרה, ורק במקרה, אני חברותא של הרב רווח שליט"א ואחרי 3 שנות מחקר הגיעו למצב שעשו תותים שעוברים תהליך שטיפה וניקוי מקצועי ביותר, טבעי ביותר וזכו להוציא לציבור תותים נקיים מחרקים לגמרי, ויש אנשים צרי עין בעולם! ובמקום לפרגן ולתת מילים טובות עושים ההיפך. רק כאן רואים איך ששמועות עפות להם בשקרים גסים!
אגב, היום היתה הרצאה באשדוד ושם הוא הראה את המכונה המיוחדת לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
ורק שתדעו, התותים והענבים אלו שני פירות הכי מרוססים והתות הוא הכי גרוע כי הוא סופג את הריסוס יותר מכל פרי אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
הנה סיכום הנספח על המחקר שעשה הרב רווח במכון שלו על התותים, יראה הציבור וישפוט.
מי שדעתו של הרב ויא [שאני מכבד אותו מאד ומתייעץ איתו הרבה] היא כמו תורה מסיני אחת ואין אחרת - שיבוסם לו, אבל תדעו שיש עוד אנשי מקצוע בעולם שחיים את התחום הזה יום יום שעה שעה.
המאמר מתייחס לתותים הרגילים! מהשוק! שניתן לטפל בהם טוב מבלי לשלם כמו אלו שיצאו השנה!
סיכום:


א. ס"ה נבדקו 471 תותים. וס"ה נמצאו 79 חרקים. כאשר על פי רוב ניתן לומר שנמצא כל חרק בתות נפרד כלומר כ – 17% נגיעות ס"ה.

ב. ברור כי כל החרקים נראים וניכרים לעין, כפי שהובחנו רוב החרקים בבדיקה ויזואלית בלבד. כולם ניכרו ברחישתן בבירור. ניכרו במחושיהם. ניכרו גם לאחר מיתתם באיבריהם והרוב המוחלט ניכר בגופו ממש גם לאחר מיתתו.

ג. למעשה אף חרק לא נמצא מחופר ממש להוציא חרק שחופר עקב התהפכות כאשר הגורם האנושי הוא שגרם לכך. כמו כן הזחל תריפס החי התחפר ויצא אולם עדיין מכל קצוותיו הוא נותר בחוץ באופן ששפשוף ידני או ספוג היה מסיר אותו. גם בעבר שמצאנו התחפרות, היא הייתה נדירה וגם אז היו חלקי החרק בחוץ באופן ששפשוף היה מוריד אותו.

ד. נראה בבירור שבשטיפה ראויה מספיק וק"ו באם יש תוספת שפשוף ידני על פני כל התות. ואין כל צורך לחייב לקלוף או לחייב טחינה. והגם שיש מקרים נדירים של התחפרות, [הגם שבכל ה – 500 תותים שנבדקו בבדיקה זו לא נמצא ולו אחד], עדיין אין מיעוט זה מחייב קילוף, זאת ועוד שגם לאחר ההתחפרות עדיין חלק מהחרק נותר בחוץ ובשפשוף הוא אמור לרדת.


המאמר המלא נמצא בספרו 'תולעת שני' ח"ג
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
  • הוסף לסימניות
  • #30
אכן בתחילה התפלאתי שיש, אבל הבנתי שאם יש כשרים ללא חשש תולעים זה בטח מרוסס בכמות הזויה,
אלא אם כן יש עוד דרכים???
מה שכן שום דרך לא נשמעת מלבבת במיוחד.....
סליחה, אבל זו טיפשות ממדרגה ראשונה. הרי הטענה של הרב ויא שהתריפסים/החרקים מתחפרים ולא יורדים בשטיפה - אז מה תעזור כמות של ריסוס???
הרי לכם שאנשים שאין להם טיפת מושג יכולים להמציא דברים גם שם לא הגיוניים - העיקר להכפיש.
וחזקה על לשון הרע שיתקבל, אם לא כולו - מקצתו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
היה כתוב שם שיש לקלף את התות ולשטוף
זה לא נקרא תות נקי מתועלים...
כמו שהבאתי לעיל, אם על התותים הרגילים דעתו של הרב רווח שלא צריך קילוף או טחינה - אז מה הוא עשה?
החידוש הוא שבתותים בהכשר שלו [ושל הרב אפרתי ושל עוד בד"צ או שניים אחרים איני זוכר בדיוק] שהם לא צריכים שטיפה אפ'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אם מגדלי התותים יוסיפו עוד טיפה ריסוס ממה שהם עושים היום - זו כבר תהיה סכנת נפשות לאכול אותם - וזה לא בצחוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אני מתנצל על 'התקפת' התגובות, אבל מה לעשות שיש במקרה כאן מישהו שמכיר את התחום והנושא מקרוב מידי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
איפה כתוב? על הקופסא עם הכשרו של הרב רווח? אין דבר כזה.
עוד המצאה.

אני מתנצל על 'התקפת' התגובות, אבל מה לעשות שיש במקרה כאן מישהו שמכיר את התחום והנושא מקרוב מידי...
באמת התקפה!

מישהי שאלה על התותים מהמכירה של משנת יוסף אז כתבתי ששם היה כתוב שיש לבדוק ולשטוף ולקלף וכו'
לא עניתי על כל הפולמוס סביב התותים הנקיים, אין לי מושג בזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
מישהו פה אוכל מושטים הנמכרים בוואקום? מי לא? [אני..]
אתם יודעים כמה חומרים מכניסים להם כדי שיהיו לבנים ויציבים בבישול והגשה??
[מי שיודע מה זה מושט טרי מבין על מה אני מדבר]
ובכ"ז אוכלים ולא מעלילים שיש בזה הרבה חומרים ולמה? כי ע"ז הרב ויא לא חולק....
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
באמת התקפה!

מישהי שאלה על התותים מהמכירה של משנת יוסף אז כתבתי ששם היה כתוב שיש לבדוק ולשטוף ולקלף וכו'
לא עניתי על כל הפולמוס סביב התותים הנקיים, אין לי מושג בזה
ומדובר על התותים בהכשר של הרב רווח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
איפה כתוב? על הקופסא עם הכשרו של הרב רווח? אין דבר כזה.
עוד המצאה.
ומדובר על התותים בהכשר של הרב רווח?
אין לי מושג ומאמינה שלא,
רק ראיתי בשעת ההזמנה שיש שם הערה על בדיקה מתולעים, מסתבר (גם לפי המחיר) שמדובר בתותים רגילים
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
באמת התקפה!

מישהי שאלה על התותים מהמכירה של משנת יוסף אז כתבתי ששם היה כתוב שיש לבדוק ולשטוף ולקלף וכו'
לא עניתי על כל הפולמוס סביב התותים הנקיים, אין לי מושג בזה
כנראה במשנת יוסף מכרו תותים מידול רגיל.
בתותים מגידול נקי - אין צורך אפילו בשטיפה.
פותחים את הנילון, מברכים ואוכלים בתאבון.

קנינו לכבוד שבת והיו ממש נהדרים.
ועצם זה שלא צריך לשטוף - כבר שווה את המחיר.

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
זה תהליך כימי שהם עוברים
בריא זה לא. מזיק, אני לא יודעת עד כמה..

אני שמעתי על זה מהרב ויא שליט"א.

מי שזה מעניין בדיוק בדיוק איך, אוכל לומר
אבל אותי זה דחה למרות שזה בסדררר
אגב או לא, החומר 'סטרילי' הנמכר בחנויות לשטיפה של ירקות, בהכשרו של הרב רווח, מיוצר מחומרים טבעיים בלבד בשונה מסבון כלים שאני בטוח שיש כאן מי שמשרה בו ירק...
בפסח הוא צריך הכשר כי בתהליך הייצור שלו משתמשים בקטניות.
אז אם בייצור חומר לניקוי ירק וכד' הרב רווח דאג שיהיה מחומרים טבעיים, אז הוא ילך ויוסיף רעלים לתותים שכבר מורעלים במידת מה???
קצת לחשוב לפני שמשמיצים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה