עזרה כיסוי השיש בפסח - בקרמיקה. מישהו ניסה?

  • הוסף לסימניות
  • #1
@נתן גלנט @למען דעת , דחוף להוסיף תגיות "פסחיות"

בשנה שעברה שמעתי (אולי בפורום הנכבד הזה) על רעיון לכסות את השיש באריחי קרמיקה גדולים, ואני רוצה לנסות את זה.
שאלה לבעלי נסיון - מה עושים עם החריצים שבין הקרמיקות? איך אפשר לגרוף את המים מהשיש לכיור?
מה עושים עם הקנטים של השיש?
ועוד שאלה, לבעלי נסיון בתחומים אחרים: איפה באיזור המרכז אפשר להשיג בזול, מעודפים וכדו', אריחים בגודל 60*120?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
זה נשמע לי לא הכי נוח.
גם יקר, גם כבד מאד, גם החריצים כמו שכתבת.

כן שמעתי מכמה שמרוצים מאד - שהזמינו פלטת עץ איכותית מצופה בפורמיקה לפי המידות של השיש. אבל גם לזה יש את החסרון של הכובד, וגם צריך מקום לא קטן לאחסון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
פלטת עץ - לא מתנפח מהמים?
קרמיקה לא אמור לצאת כל כך יקר, מדובר על קניה חד פעמית של כמה אריחים גדולים וחיתוך חור לשיש ולברז. האכסון של זה קל כי זה מתפרק לכמה חלקים. זה פרקטי גם כי אפשר להניח עליה ישירות סירים חמים.

נכון לעכשיו אני יכול לקבל ממישהו אריחים 60*60, ואז יש לי את הבעיה של החריצים.
אם אני ישיג אריחים 60*120, החריצים יהיו באיזור הכיור ואז זה לא מפריע לי.

אם יש מישהו שניסה בפועל להשתמש בקרמיקה ויכול להמליץ לטוב או לרע, אשמח לשמוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
עץ איכותי מחופה פורמיקה.
בשימוש אצל אחי כבר 3 שנים והוא ממליץ בחום.

אשמח לשמוע גם.
מכל הרעיונות ששמעתי עד כה - נראה לי שטפט הוא הכי נוח ופרקטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אני משתמשת כבר כמה שנים בטפט מיוחד לפסח שנמכר בחנות עור פלסט בגאולה ומרוצה מאוד מאוד.
יש להם דוגמאות יפות של שיש בהמון גוונים.
הטפט הזה נעשה בייצור מיוחד שמיוצר רק עבור המטרה הזו עם דבק מסויים ברמה מסויימת כדי שיידבק היטב אבל שיוכלו גם להסיר בלי בעיות.
לפני שנתיים היינו בפסח בחו"ל והבאנו איתנו את הטפטים האלו ומאז כל אחד מהמשפחה שטס לחו"ל מחוייב להביא איתו כמה גלילים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
  • הוסף לסימניות
  • #11
לאחותי יש פלטת עץ מצופה פרומייקה בנויה לפי השיש, הפלטה עומדת מוגבהת בס"מ מהשיש, החריצים בחיבורים נאטמו עם סופר 7, והיא אומרת שזה פשוט תענוג.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
איפה קונים את הטפטים האלו והאם הם לא נמסים מהסירים אפי' לא כל כך חמים
בכל מקרה יש בעיה להניח סירים על השיש בפסח בגלל שההכשרה היא לא הכשרה באבן מלובנת שגורמת למים לרתוח על השיש, וממילא יש את הבעיה של "כבולעו כן פולטו"
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
גם אני ממליצה על טפטים.


@ינשופי
יש לכם קנט על השיש?
מה אתם עושים איתו?
ומה אתם עושים עם הקיר?

אשמח לפרוט
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
גם אני ממליצה על טפטים.


@ינשופי
יש לכם קנט על השיש?
מה אתם עושים איתו?
ומה אתם עושים עם הקיר?

אשמח לפרוט
יש קנט, אני חושבת שבעלי מצפה אותו רק בטפט ומדביק למטה לכיוון הארונות, לא בטוחה בדיוק, נראה לי שכל שנה מאלתר תוך כדי עבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
גם אנחנו השתמשנו בטפט, הכי נוח לשימוש ויפה. זה ממש כאילו יש מטבח חדש לשבוע. התחלנו תמיד מגובה מסוים בקרמיקות וירדנו למטה, המשכנו על השיש ועל הקנט וירדנו למטה לחלק התחתון של הקנט וחתכנו, כך פסים פסים על כל השיש.
לברז עשינו חתך עגול והדבקנו את הטפט לעצמו מהצד השני של הברז ומעל הכל הלבשנו את הכיורים הפלסטיק.
היום יש לי מטבח פסח, כך שאין צורך לכסות כלום.
לתשומת לבכם, מבירור שעשינו אסור לשים סירים חמים, גם לא על הטפט!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מנסיון של השנים האחרונות , טפט שווה את המחיר (יותר יקר מנייר כסף עבה).
להדביק פסי רוחב ולא פסי אורך.
כך יש יתר שליטה על ההדבקה.
אסטתי , נקי , יפה .
מומלץ בחום !
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה