חגים מיונז ביתי בקלי קלות, מדהים!!!

  • הוסף לסימניות
  • #21
סליחה שאני מורידה את מצב הרוח...
בשנה שעברה גיסתי וכל... ילדיה אכלו בפסח מוס מביצה לא מפוסטרת
והושבתו לשבועיים עם כאבי בטן איומים, הקאות ועירויים בגלל סלמונלה.
לא נראה לי שזה שווה
למרות שגם אצלי טוענים שהמיונז הביתי הרבה יותר טעים.
אני מכינה מיונז בפסח משקדים - הוא יוצא טעים מאוד, אולי קצת פחות מוצק - אבל בטוח לשימוש.
אפשר מתכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
בשמחה!
שופכים לכוס שקדים ומים ביחס שווה (עדיף קצת יותר שקדים ממים) וטוחנים היטב עם בלנדר יד.
כשנוצר מרקם כמו חלב מוסיפים בתנועות הורדה והעלאה של הבלנדר בזרם דק מאוד שמן (לא דקלים!!! כל סוגי המיונז מתפרקים בשמן דקלים) עד שנוצר מרקם של מיונז.
אח"כ אפשר לתבל לפי הטעם: מלח, פלפל שחור, מיץ לימון וכו') ביום חול, לא פסח - אפשר להוסיף מעט חרדל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
סליחה שאני מורידה את מצב הרוח...
בשנה שעברה גיסתי וכל... ילדיה אכלו בפסח מוס מביצה לא מפוסטרת
והושבתו לשבועיים עם כאבי בטן איומים, הקאות ועירויים בגלל סלמונלה.
לא נראה לי שזה שווה
למרות שגם אצלי טוענים שהמיונז הביתי הרבה יותר טעים.
אני מכינה מיונז בפסח משקדים - הוא יוצא טעים מאוד, אולי קצת פחות מוצק - אבל בטוח לשימוש.
אפשר מתכון?
עריכה: סליחה, רק עכשיו אני רואה שכבר פרסמת מתכון
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
@תהילהמור
שקדים קלופים?
כמה שמן יוצא לכוס שקדים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אולי אפשר לעשות את זה עם שקדיה?
מישהי נסתה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
מרגישה שחייבת להתריע-
אז נכון אין כמו מיונז ביתי בפסח עם געפילאטע פיש וחריין

אבל לפני שנתיים הכנתי אחד כזה והביצה היתה מקולקלת-
כמעט שהזמינו לי אמבולנס בליל החג לא רוצה לספר אפילו איך הרגשתי
בחילות, סחרחורות, כאבי ראש איומים ברמה שלא הצלחתי לזוז במיטה מחשש לסחרחורת הקאה ונפילה.

ממליצה להזהר מאוד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
שימו לב, שמי שיש לה מדחום לבישול, יכולה לפסטר בקלות ביצים בבית.

מכניסים את הביצים השלמות (עם הקליפה) שרוצים לפסטר לסיר עם מי ברז קרים.
מחממים על הגז לשישים מעלות - לא יותר, אחרת החלבון ייקרש.
ביצים לארג' - 3 דקות ב60 מעלות, ביצים אקסטרה-לארג' 5 דקות. משגיחים על הטמפרטורה כל הזמן.
מוציאים את הביצים ומיד מעבירים אותן לכלי עם מי קרח לשלוש דקות - כדי להפסיק את הבישול.
הביצים נשארות נוזליות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
מה אתן עושות עם גלידות? גם מפסטרות ביצים? אף פעם לא עשיתי את זה.
מקפידה לקנות ביצים חתומות, ולא להגיע לתפוגה.
אשמח לדעת מה לעשות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אני מכינה כל השנה מיונז ביתי (בכלל לא משתמשת בקנוי ממש לא טעים לנו)
מכינה ממש כמו המתכון הנ"ל רק עם כפית חרדל.
בפסח, משמיטה את החרדל.
בשביל לקבל ממרח משגע מוסיפים 2 שיני שום, ואז יוצא מיונז שום מדהים מדהים.
לתיבול סלטים, מיונז ביתי הכי טעים!!!

גם אמא שלי עושה מיונז על בסיס שבועי, בכמויות... (לא סובלים מיונז קנוי)
מעולם לא נתקלנו בסלמונלה ב"ה, למעלה מארבעים שנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אני עושה את המתכון שבראש האשכול אבל במעבד מזון עם החלק של הסכין והעיקר:
את הכוס החד פעמית של השמן לתקוע בפתח של המעבד (במקום שמכניסים את הדברים)
עם השמן ואז עם סכין לחורר חור קטן בכוס ולתת לה לטפטף באיטיות למעבד תוך כדי שהוא עובד.
בינתיים לאכול בננה ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
שמן דקלים גם עובד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אפשר להוסיף משהו?
טיפ שיכול לשפר את המיונז בכמה דרגות.
הטיפ הוא לשנות את הסדר.
מוזגים לכוס של הבלנדר שמן ומיץ לימון, מקציפים את השמן עם מיץ הלימון, מוציאים את הבלנדר, מוסיפים את הביצה והתבלינים, ואז מערבלים מלמטה ללמעלה.
ההקצפה של הלימון עם השמן גורמת לאמולסיה מוקדמת, ובעצם התהליך שבו שמן הופך למיונז, מתחיל עוד לפני שהוספנו את הביצה.
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
ועוד טיפ:
שמן אגוזים טעים פי כמה משמנים אנמיים כמו קנולה וסויה, ובריא וטעים בהרבה משמן דקלים, תנצלו את ההזדמנות שיש בחנויות שמן אגוזים, זה נותן למיונז טעם מיוחד ואגוזי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
יש מה לנסות עם שמן זית?
לא משתמשים בשמן אגוזים.
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
קבלתי במייל, אני כבר ניסיתי כמה פעמים וזה יוצא מדהים,
מיונז טעים ויציב, מומלץ בחום!!!


מיונז לפסח
לכל מי שזוכר איך אמא/סבתא הייתה מכינה מיונז לפסח בעבודה זהירה וממושכת לזלף את השמן שהבלילה "תתפוס" ולא תיפול ולא תמיד זה היה מצליח.
ובכן, הימים האלו עברו.
לפניכם מתכון בצירוף סירטון להכנת המיונז בכמה שניות בלבד. דרך אגב, אני מכין את המיונז כל השנה. טבעי ובלי חומרים משמרים (ולטעמי הרבה יותר טעים)

המתכון:
ביצה
כוס חד פעמית שמן אגוזים (קנולה/סויה לאוכלי קטניות. לא זית!)
כפית סוכר
חצי כפית מלח
כף וחצי מיץ לימון (בשום פנים ואופן לא משומר מבקבוק. רק לימון טרי! הבדל עצום בטעם)
לשים הכל בכלי, להכניס בלנדר מקל (רק מקל. לא שום דבר אחר זה סוד המתכון! שששש לא לגלות)
להפעיל ותוך כמה שניות יש מיונז מוכן.
להשקיע ולהמשיך לערבב טוב טוב עם הבלנדר וכך זה עושה אותו יותר קשה.

להיזהר שלא יכנס מים. טיפת מים יכולה לגרום למיונז לא לתפוס.
להניח את הבלנדר עמוק בכלי, הערבוב הראשוני של השמן והביצה הוא זה שגורם לו לתפוס.
אם המיונז לא תפס, לא נורא, אל תזרקו. הכינו בכלי נפרד מיונז חדש ולאחר שהוא יתפוס הוסיפו לו את הקודם.
ניתן לשנות את הטעם לפי טעמכם.
בבקשה תפיצו כמה שיותר הלאה
אני מכינה מיונז בבלנדר רגיל- יוצא פצצה. סמיך מאוד כמו מיונז טומי השוויצרי.
2 שכנות שלי "הזמינו" שאכין להם נגלה אחרי ששלחתי להן שנה שעברה....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה