חגים מיונז ביתי בקלי קלות, מדהים!!!

ואת צריכה את כל הכמות הזו?
אפשר לחלק את הכמות ולהוסיף מוצרים נוספים, שמשדרגים את המיונז למשהו מיוחד.
חלק מהמוצרים לא כולן משתמשות, אז כל אחת לפי עניינה.
לחלק אפשר להוסיף בצל סגול (אפשר גם בצל לבן, מתקבל טעם שונה וכמובן גם צבע אחר), מוסיפים לאחר שכל הבלילה מוכנה וטוחנים עד שהוא טחון לגמרי.
מתקבלת בלילה ורדרדה וטעימה.
אפשר להוסיף עשבי תיבול (פטרוזיליה מתקבל מעולה, מסתבר שגם שמיר) גם אותם טוחנים עד שהם טחונים לגמרי
אפשר לקלות פלפלים, לקלף, ולהוסף לבלילה עד שהם טחונים לגמרי.
יש לכם עוד שדרוגים? נשמח לשמוע.
 
קבלתי במייל, אני כבר ניסיתי כמה פעמים וזה יוצא מדהים,
מיונז טעים ויציב, מומלץ בחום!!!


מיונז לפסח
לכל מי שזוכר איך אמא/סבתא הייתה מכינה מיונז לפסח בעבודה זהירה וממושכת לזלף את השמן שהבלילה "תתפוס" ולא תיפול ולא תמיד זה היה מצליח.
ובכן, הימים האלו עברו.
לפניכם מתכון בצירוף סירטון להכנת המיונז בכמה שניות בלבד. דרך אגב, אני מכין את המיונז כל השנה. טבעי ובלי חומרים משמרים (ולטעמי הרבה יותר טעים)

המתכון:
ביצה
כוס חד פעמית שמן אגוזים (קנולה/סויה לאוכלי קטניות. לא זית!)
כפית סוכר
חצי כפית מלח
כף וחצי מיץ לימון (בשום פנים ואופן לא משומר מבקבוק. רק לימון טרי! הבדל עצום בטעם)
לשים הכל בכלי, להכניס בלנדר מקל (רק מקל. לא שום דבר אחר זה סוד המתכון! שששש לא לגלות)
להפעיל ותוך כמה שניות יש מיונז מוכן.
להשקיע ולהמשיך לערבב טוב טוב עם הבלנדר וכך זה עושה אותו יותר קשה.

להיזהר שלא יכנס מים. טיפת מים יכולה לגרום למיונז לא לתפוס.
להניח את הבלנדר עמוק בכלי, הערבוב הראשוני של השמן והביצה הוא זה שגורם לו לתפוס.
אם המיונז לא תפס, לא נורא, אל תזרקו. הכינו בכלי נפרד מיונז חדש ולאחר שהוא יתפוס הוסיפו לו את הקודם.
ניתן לשנות את הטעם לפי טעמכם.
בבקשה תפיצו כמה שיותר הלאה
אין לי לפסח בלנדר יד
יש לי או מעבד מזון או מיקסר ידני
האם אפשרי באחד משניהם?
 
המתכון עם המקל בלנדר באמת עושה את העבודה מצוין, אף פעם לא התפשל.
הסוד הוא להרים לאט לאט את המקל מתחתית הכוס עד למעלה,
תוך פעם פעמיים זה מוכן.
המתכון הבסיסי זה כמו שכתבו למעלה 2 כוס שמן אגוזים על 1 ביצה, תוספת של קצת לימון וטיפה מלח וזהו.
הוא באמת מאד מעודן, מוסיפה אותה בפסח לכל דבר, וגם כשאני נתקעת בלי מיונז.

אין לי לפסח בלנדר יד
יש לי או מעבד מזון או מיקסר ידני
האם אפשרי באחד משניהם?
 
רק מוסיף קצת.
הטכניקה של הכנת המיונז נראית מלחיצה, אבל אם מבינים את העיקרון זה הולך להיות פשוט וקל.
אני מצאתי שהדרך הכי נוחה לי היא להכין בבלנדר מוט, בהדרגתיות.
מתחיל עם הביצה וקצת שמן, מתחיל בהפעלה.
הכי טוב שיש איזה ילד לידי שמטפטף לי את השמן, אבל זה גם לא נורא אם עוצרים לרגע ומוסיפים.
המיקום של הבלנדר מבחינתי נמצא על פני המיונז, לא שקוע בעומק, כך האמולסיה לא מנסה לקחת את כל המנה בבת אחת, אלא רק את השמן החדש שנכנס.
עדיף להשתמש בביצה טרי, אני מקפיד על טריה מאוד (ישר מהלול), וכנראה שיש הבדל..
בנוסף נעשו ניסויים על ידי שף מפורסם נראה לי הסטון בלומנטל, וביצה אחת יכולה לתפוס כמויות אדירות של שמן, צריך רק לבוא אליה בטכניקה טובה.
אין צורך לנגב כלים באדיקות, ביצה מכילה מים, והפעולה של האמולסיה שיוצאת את המיונז היא באופן מילולי ערבוב של שמן ומים. אם המים של הביצה לא מפריעים למיונז, גם הכמה טיפות מים שעל הדופן לא יפריעו.
הערה אחרונה: אפשר להגיע למיונז נהדר גם אם הציוד שברשותכם הוא רק מטרפה ידנית וקערה.
 
אני עושה כמו בהודעה הפותחת,
בפעם אחת הכל, ויוצא מיונז יותר מוצלח מהחנות ויותר מוצלח ממיונז שהייתי עושה בטפוף השמן לאט.
בהצלחה.
 
הסוד הוא פשוט "לכלוא" את הביצה עם המקל בלנדר ולא להרים עד שמתחיל להיווצר מיונז (15-20 שניות, תלוי בעוצמת הבלנדר)
כל שאר ה"טיפים" לפח! לא טפטוף שמן איטי, לא מיץ לימון דווקא טרי ולא ביצה שנולדה לפני חצי שעה...
 
עם איזה חלק עושים את זה?
אני עושה עם הסכין.
שמה בתחילה ביצה עם תפוח אדמה מבושל קר (אפשר גם בלי תפוח אדמה, פחות בטוח שמצליח)
מוסיפה מלח וקצת סוכר ומערבלת עד שהתערובת נהיית דלילה (אם זה עם תפוח אדמה) או בהירה ותפוחה (אם זה בלי תפוח אדמה)
עכשיו מוסיפה בהדרגה את השמן עד שמכיל את כל הכמות ומוסיפה מיץ לימון וטיבול שמתאים לי.
אף פעם אל תזרקי מה שהתפשל! אפשר להתחיל מחדש ולהוסיף אותו במקום השמן.
 
לא הולך לי
זרקתי כבר שלושה נגלות לפח...😢😧
איך עושים?
שמים את כל החומרים יחד ומדליקים?
עם איזה חלק עושים את זה?
אין צורך לזרוק.
משתמשים בזה לסבב הניסיון הבא...

אני שמה במעבד מזון (עם סכין) חלמונים, קמח תפו"א, חומץ מלח וסוכר 2 דקות (עם הסכין) ואז מטפטפת דרך כוס ח"פ שעשיתי בה חור קטן והנחתי במקום של הדוחס - בקבוק שמן אגוזים.
לא נהרס לי ב3 שנים האחרונות (לפחות, בלע"ר... ובכל שנה אני מכינה כמה כמויות)
מה ששמתי לב שבמעבד מזון בגודל בינוני זה יצא לי תמיד מוצלח, בכלי גדול איכשהו נהרס יותר.
אם נהרס (קורה... ) אז מעבירים לכלי אחר את הבלילה שנוצרה, שוטפים בסבון ומייבשים את המעבד מזון, מכינים שוב את הבלילה הראשונית (אפשר לוותר על מלח וסוכר כמובן) ומוסיפים בהדרגה את זו הכושלת. יוצא מוצלח ואפח'ד לא מדמיין שמשהו התפשל בדרך...
בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:
אני עשיתי מיונז כמו בהודעה הראשונה ויצא לי מים
עשיתי ניסיון שני
ומאז אני לא מפסיקה לעשותתת
יוצא מדהים מדהים מדהים
ומה שגיליתי זה שבפעם הראשונה עשיתי בקערה שטוחה ורחבה ולכן המיונז לא הצליח לתפוס
ויצא תערובת במרקם מים:sne::sne:
ובפעם השניה עשיתי בכלי צר ולבלנדר היתה יכולת להיכנס עמוק והוא נתפס היטיב
וככה זה יוצא בשניות מיונז מושלם:D:p:LOL:
 
הסוד הוא פשוט "לכלוא" את הביצה עם המקל בלנדר ולא להרים עד שמתחיל להיווצר מיונז (15-20 שניות, תלוי בעוצמת הבלנדר)
כל שאר ה"טיפים" לפח! לא טפטוף שמן איטי, לא מיץ לימון דווקא טרי ולא ביצה שנולדה לפני חצי שעה...
מקפיץ לטובת הכלל
100% הצלחה מובטחת בתנאי שמשתמשים בכלי צר וגבוה
 
יכולה לענות על המתכון שלי. שבועיים
אני עושה את המתכון שלך גם לשבת-שבת
עם שמן חמניות- ויוצא מעולה,
רק שאלה קטנה-
זה לא מסוכן ביצים פתוחות שבועיים (אם הן עם חותמת)?
תודה רבה על כל המתכונים! (אצלנו שבת שלימה לפי מתכונים שלך:) )
 
אני עושה את המתכון שלך גם לשבת-שבת
עם שמן חמניות- ויוצא מעולה,
רק שאלה קטנה-
זה לא מסוכן ביצים פתוחות שבועיים (אם הן עם חותמת)?
תודה רבה על כל המתכונים! (אצלנו שבת שלימה לפי מתכונים שלך:) )
במקרר אין בעיה. כמובן בתנאי שהביצים עדיין בתוקף על השבועיים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה