אשכול סלטים לשבת

  • הוסף לסימניות
  • #41
אגב חצילים מטוגנים.
אפשר לפרוס חצילים (להשרות במלח אם רוצים להפגת המרירות)
לשטוף ולנגב.
לקמח אותם משני הצדדים ואז לטבול בביצה ולטגן עד השחמה.
להספיג ובינתיים להכין רוטב עגבניות, שום ופטרוזיליה (עדיף מעגבניות טריות, למרקם מעניין יותר).
להוריד מהאש ולקרר את הרוטב.
לשפוך על החצילים ולתת להם להיות שרויים ברוטב כמה שעות לפחות.
זה מעדן שיגמרו עוד לפני השבת
זהירות!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
אני רושמת מתכון לרוטב חרדל ודבש.
כל סלט חסה וסנדוויץ משתדרגים אתו כך שטוב שיש בבית, אני מכניסה לבקבוק לחיץ וזה נשאר כמה חודשים במקרר בלי להתקלקל:
2 כוסות שמן קנולה
שליש כוס דבש
שליש כוס חומץ
שליש כוס מים
2 שיני שום (לא חובה)
חצי כוס חרדל
כפית שטוחה מלח.

לטחון בבלנדר מוט עד רוטב בהיר וסמיך מעט
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
סלט חסה אלוף:
חבילת חסה פריכה ושטופה. פרוסה לרצועות גדולות
פלפלים קלויים (עדיף בגריל חשמלי) עם הקליפה (לטבל בשמן ומלח ואז לקלות).
פקאנים סיניים (אפשר לשבור מעט)
(לארוחה חלבית כדאי מאוד להוסיף קוביות של גבינה צפתית או פטה עיזים)
רימונים או חמוציות.
(נשנושים שמנת בצל שבורים)
להגיש בשכבות ולשפוך רוטב חרדל ודבש בנדיבות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
חברה שבאה אליי לשבת אמרה לי שהיא אוהבת רק סלט קישוא.
שאלתי אותה איך מכינים, והיא ענתה לי שמטגנים קישוא ומוסיפים ביצים קשות.
השניה סיימתי להכין אותו עם קיצור דרך.
חתכתי את הקישוא לקוביות, אחרי שהוא היה מאודה די הצורך, הוסםתי ביצה וערבבתי אותה תוך שהורדתי את המחבת מהכירה.
וכך במקום להתחיל לרסק ביצים קשות, היה לי סלט קישוא קליל.
מקוה שהיא תאהב את הטעם..
הבעיה עם קישוא (שלא כמו חציל) שהוא מלא נוזלים, אז חייבים לפזר מעט מלח בתחילת הטיגון, למיצוי הנוזלים. לאדות אותו לאט לאט, עד שיוציא את הנוזלים שלו לגמרי, ויישאר רק השמן, ואז להגדיל את האש ולתת לו השחמה יפה.
לשים לב לא להוסיף אח"כ מלח לסלט, כדי שלא ייצא מלוח מדי, כי בסלט הזה במיוחד זה יכול להרוס.
אני משלבת בין סלט הקישוא לסלט החצילים:
מטגנת הרבה בצל, מוסיפה קישוא מפומפם ומטגנת כנ"ל.
שמה ביצים, מלח, פלפל, אגוזים ו-חצילים (שטיגנתי עמוק בנפרד לסלט אחר, אם לא טיגנתי אני מוותרת עליהם), וטוחנת במגימיקס- יוצא מצוין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
מישהי לימדה אותי להכין את סלט הקישואים בצורה שונה:
מגרדים את הקישוא במגרדת
מטגנים בצל
מוסיפים את הקישוא
מטגנים עד שמקבל צבע
מוסיפים ביצה
מערבבים ואחרי כמה דק'
מורידים מהאש.
יוצא מעדן!!
אני מניחה שטוחנים את התערובת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
לא טוחנים אלא מגרדים בפומפייה את הקישואים
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
יש מתכון מעולה של סלט פטריות בתנור:
פורסת פטריות טריות באיזה סוגים שאת מוצאת
שמה בתבנית עם פטרוזיליה/כוסברה , שום פרוס ושמן זית
אופה עד שהחדר מתמלא ריח של פטריות
מעדן!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
רוצה מתכון לסלט זיתים טעים,
אפשר טיפה חריף כזה (יש לחנות "פורטו" ברח' ירושלים בבני ברק כזה.)
ניסיתי לעשות פעם בבית סלט זיתים אך לא יצא מספיק נוזלי.
תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
מאדים בצל וגזר מגורד עד שמשחים, 20 דק' בערך,מוסיפים זיתים פרוסים,
מטגנים 5 דקות, מוסיפים כף רסק עגבניות קצת מלח. וזהו:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
תודה
מאדים בצל וגזר מגורד עד שמשחים, 20 דק' בערך,מוסיפים זיתים פרוסים,
מטגנים 5 דקות, מוסיפים כף רסק עגבניות קצת מלח. וזהו
תודה,
התכונתי לזיתים במיונז, שכחתי לציין.. :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
רוצה מתכון לסלט זיתים טעים,
אפשר טיפה חריף כזה (יש לחנות "פורטו" ברח' ירושלים בבני ברק כזה.)
ניסיתי לעשות פעם בבית סלט זיתים אך לא יצא מספיק נוזלי.
תודה רבה!
אם את רוצה יותר נוזלי, תוסיפי עוד מיונז... ועוד... ועוד..
עד שיצא כמו של החנות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אם את רוצה יותר נוזלי, תוסיפי עוד מיונז... ועוד... ועוד..
עד שיצא כמו של החנות
זהו, אבל לא דליל מזיתים, אלא שמוסיפים משהו למיונז שנהייה דליל.
ניסיתי בעבר להוסיף עוד ועוד מיונז,
אבל כנראה המיונז הביתי מרוכז יותר או משהו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
סלט בטטות

מטגנים בצל
מטגנים קוביות קטנטנות של בטטה. על אש נמוכה שיירכו, ולא יישרפו
מתבלים במלח פלפל ודבש.
נחטף!!

האם מוסיפים את הבטטה לבצל או שמטגנים בנפרד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
חומוס "אליהו": לא יוצא בדיוק אותו טעם, אבל דומה ברעיון ובנימוכות.
חצי קילו חומוס - להשרות לילה.
לבשל בסיר לחץ עם ליטר מים, כפית מלח וכפית גדושה אבקת אפיה עד לחומוסים רכים עד נימוחים ממש (אפשר להיעזר בסיר לחץ לזירוז).
לסנן ולשמור 2 כוסות מים מהבישול.
לשמור כוס חומוס מבושל בצד לקישוט.
לשים במגימיקס את הגרגרים החמים.
להוסיף את המים ששמרנו (ועוד כמעט כוס מים מהברז עד מרקם ממש נוזלי כמו בחומוסיה)
מיץ מחצי לימון.
כוס טחינה גולמית.
2 כפיות שטוחות מלח.
כפית גדושה כמון.
לטחון כשזה חם (אמור לצאת נוזלי כמעט, אח"כ כשמתקרר זה לא ייאמן עד כמה זה מתקשה)
אפשר לשחק עם הטעמים.
עדיף להגיש את זה חם (אני מפנקת את בני הבית שחוזרים ביום שישי הביתה עם חומוס חם וטרי ופיתות חמות וטריות. ונשאר אח"כ גם לשבת, אבל בשבת זה יוצא טעים אבל קשה וקר.
אני אוהבת את זה ככה עדין- בלי שום ובלי פטרוזיליה, זה לא פלאפל.
להגיש עם טחינה, הגרגרים ששמרנו שמן זית, כמון, טיפה מיץ לימון ועלה פטרוזיליה לקישוט.
חומוס אליהו זה ה-דבר!!
תודה, אנסה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
זהו, אבל לא דליל מזיתים, אלא שמוסיפים משהו למיונז שנהייה דליל.
ניסיתי בעבר להוסיף עוד ועוד מיונז,
אבל כנראה המיונז הביתי מרוכז יותר או משהו.
תוסיפי שמן זית עד לסמיכות הרצויה. אם את אוהבת חריף, שימי 4-5 שיני שום ולא טחת. ואני מוסיפה גם מעט סוכר לאיזון הטעמים.
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
זהו, אבל לא דליל מזיתים, אלא שמוסיפים משהו למיונז שנהייה דליל.
ניסיתי בעבר להוסיף עוד ועוד מיונז,
אבל כנראה המיונז הביתי מרוכז יותר או משהו.
תעשי מיונז ביתי זה מה שנותן את הטון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
האם מוסיפים את הבטטה לבצל או שמטגנים בנפרד?
לא רלוונטי לשבת זו, אבל אולי יעזור לך להבא...
אחרי שהבצל שחום היטב להוסיף את הבטטות. ולהמשיך לטגן את שניהם יחד.

בהצלחה ובתאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
סלט פטריות בטעם כבד:

מטגנים בצל
כשזהוב מוסיפים קופסת פטריות ומטגנים
טוחנים עם ביצה קשה, מלח ופלפל.

מעדן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
יש למישהי מתכון לסלט בורגול?
והאם ניתן להכין מהיום לשבת?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שיתוף - לביקורת שגבנו טהרנו נורא
ב"ה

יום אחד הבטחתי לעצמי שאני אספר לכם איך מכינים מרק מופלא לכבוד שבת קודש,
וגם צ’ולנט הכי טעים בעולמות כולם, יעידו על כך כל הטועמים.
היו פעמים שכמעט וכתבתי, ולא ידעתי אם נכון לשמור את הסוד ביני ובין קוני,
או שמא דווקא השיתוף יוסיף עוד תבלין, ושמו שבת.

את הגעגוע האדיר להכנת המאכלים זכיתי לחוות באחת משבתות השנה,
שבה חגגנו ב"ה שמחה.
ורק הגעגועים עצמם הם שדחפו אותי להעלות את חוויית ההכנה אל הכתב.

נתחיל במרק, הלא הוא חמין ששסכה לי אימי בילדותי .
ומי היא אימי, אם תשאלו? הלא היא השכינה הקדושה, כמו שכתוב: “עד שהבאתיו אל בית אימי”.

להכין את המרק מלא בקדושה מתחילים בקציצת הבצל.
הו הבצל, הלבן הזה, שכל כולו מספר סיפור של לובן.
ומהו לובן, אם תשאלו.
לבן, כידוע מעולם הקבלה, הוא צבע של המתקת הדינים.
ולא פשוט לאחוז ביד מן הלבן הלבן הזה, שבו ממתיקים את הדין כפשוטו.

ותפילתי בפי:
אנא ריבונו של עולם, תמתיק לנו את הדינים.
תטהר אותנו כחוט שני ההופך ללבן, עדות לכפרה, סליחה ומחילה.
ומה מקווה מטהר את הטמאים, אף הקדוש ברוך הוא מטהר את ישראל.

וכך בכל ירק וירק.
הגזר מבקש שתגזור עלינו גזירות טובות.
אותה סמליות של ראש השנה מוצאת את מקומה בכל שבוע ושבוע, לגזור עלינו שבוע מבורך.

כף מלח גדושה, שוב המתקה גדולה, שהרי המלח ממתיק.
והעצמות, הו, לו הייתם יודעים מה טמון בהן. מיום שחרב הבית ניטל טעם הבשר מן הבשר וניתן בעצמות.
“כל עצמותי תאמרנה ה’ מי כמוך”.

והתפילה נובעת:
שכל מי שטועם מן המרק, וכל הנלווים עלינו, וכל עמך בית ישראל, יזכו שהתורה תחדור לעצמותיהם,
שכל מהותם תהיה להכיר את שם ה’, לאהבה וליראה.

ותוך כדי הכנת המרק אני חותכת גם את הבצלים לצ’ולנט, ואותה תחינה שבה ועולה, להמתקה גדולה.

בצ’ולנט יש כמה מרכיבים סודיים, הידועים ליודעי ח"ן בלבד.
סילאן תמרים, הוא דבש התמרים, ובקשתו: “אמרתי אעלה בתמר”.
ודבש, שעמו הפסוק: “דבש וחלב תחת לשונך”,
ותקווה גדולה שירגישו כולם את המתיקות של לימוד התורה הקדושה.

כמה לשים?
כל זמן שמבקשים את הערבות הזאת, הסיבוב מתארך.
הכול לפי הכוונה.

והשעועית, מעלה כמיהה גדולה "שעה שוועת בני עמך"

יש גם מיץ רימונים, כנגד הפסוק: “שלחייך פרדס רימונים”.
ואחרי הגריסים, בתפילה שיהיו דברי תורה גרוסים בפינו, מגיע תור התיבול האחרון,
סיבוב של שמן זית, לכבוד הפסוק: “לריח שמניך טובים, שמן תורק שמך”.

ועוד פסוק מתהילים:
“כשמן הטוב על הראש, יורד על הזקן, זקן אהרון”.

וכך, במשך הזמן שזה לוקח, גם העוף מקבל סיבוב של שמן זית, ותפילה לזכות בחכמת התורה.
ואין תפילה דומה לחברתה, ולכל סיר, הסוד שלו.

ועכשיו, כשתרצו לדעת את המתכון הסודי, תבינו שאינו בר גילוי.
הוא נסתר מעצם היותו, מקודש, וטעמו, טעם מעין עולם הבא.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה