ליום שישי רגוע

  • הוסף לסימניות
  • #63
יש שלבים בחיים שבהם צריך להתפשר על המון דברים.
ולפעמים.... יום שישי רגוע זה אחד מהם.

עושים משתדלים מתאמצים
קניות ברביעי, בישולים/ניקיון (ולפעמים בישול+ניקיון) בחמישי
ועדיין יהיה עומס ולחץ ביום שישי.
(ונא לחשוב גם על נשים שעובדות ברביעי וחמישי עד ארבע, וחוזרות לבית עמוס ילדים שצריכים את תשומת ליבם הרצופה עד 9+ ואחר כך יש עוד עבודות בית שוטפות ופשוטות והכנת ארוחת צהרים למחר, למשל, או כביסה)

בבית עמוס וברוך רק ארוחת צהרים לכולם ומקלחות לכולם כבר תופסים שעתיים של עבודה ומתישים את הכוחות. ואם האישה במצב מיוחד או מטופלת בתינוק קטן העומס עוד יותר גדול.

צריך לעשות את המיטב שלנו, אבל להבין שלא תמיד אפשר להגשים כל רצון ומשאלה.
וכשלא מצליחים מבינים שרצון ה' הוא לפעמים שנשלים עם הקושי ונקבל אותו באהבה.
ואחרי שמשלימים ומפסיקים לכעוס על עצמינו נהיה קצת יותר קל............................

לעניין טיפים מעשיים:
*להשתדל לסיים כביסות ביום רביעי, כולל הכל (כלומר - קיפול והחזרה לארונות)
לתשומת לב: זה מצריך התארגנות וקנייה של פרטי לבוש נוספים, ויהיה גם עומס של כביסות ביום ראשון.
*לבדוק אם אפשר לשנות תפריט, כך שהבישול יהיה יותר קל ומהיר. (ואגב, כשיש תפריט קבוע קל יותר לבשל אותו. יכול להיות ששווה 'אוכל משעמם' על פני 'יום שישי מעניין')
*לנסות כל שבת להכין כמות כפולה (או משולשת) של משהו, ולהכניס את המנות העודפות למקפיא לשבועות הבאים.
*ללמד את הילדים לעזור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ילדים יכולים לעזור לסדר את הבית מגיל ארבע. ילדים יכולים גם להפעיל מעבד מזון ולהכין סלטים מגיל 7 בערך.
*לתאם סדרי עדיפויות בין הבעל לאישה. תאום כזה מקטין את החיכוכים ומשפר את האווירה. (הוא גם מקל להושיט עזרה....)
*לא לקחת כלים נקיים מהארון, אם יש כאלה בכיור. יותר קל לשטוף כלי לשימוש שוטף מאשר לשטוף כיור גדוש אחר כך. (ואגב, אם כל פעם שצריך כלי אחד שוטפים שניים זה עוד יותר נחמד)
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
יש שלבים בחיים שבהם צריך להתפשר על המון דברים.
ולפעמים.... יום שישי רגוע זה אחד מהם.
וואו
כיוון מרענן...
נכון שאפשר למנוע את העומס בימי שישי עם הכנה מוקדמת אבל לאישה עובדת עם קטנטנים קשה להכניס עוד משימות ליומיום שסוחט אותה גם ככה
ואז ביום שישי נכנסות כל המחשבות הלא נעימות של למה לא גמרתי בישולים אתמול (כי התינוק צרח)
ולמה לא למדנו תלקח שלא עושים קניות בחמישי (ביום רביעי הדודה חיתנה)
גם אם בגדול תשתדלי לפעמים יהיו שבועות עמוסים או זמנים לא תרגישי טוב (אהממ..זה לא קורה רק לפעמים)
וצריך לקבל את זה, זאת המציאות שאנחנו עמוסות ומלאות מטלות יותר ממה שהיינו אמורות להיות ולא הבטחנו שזה לא יבוא על חשבון שום דבר
וזהו. אנחנו עומדות באתגר ששמו יום שישי לחוץ בכבוד
ובעלים - אתם מוזמנים לעזור תודה מראש
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
טיפ קטן נוסף שלא מתאים לכל אחת: אני קונה ארגז עופות טריים ומקפיאה את הכרעיים מטובלים בתבניות- כל תבנית עם תיבול שונה, למען הגיוון... את החזות- חלק אני חותכת לקוביות למוקפץ ודומיו,חלק טוחנת ומקפיאה. חלק אני פורסת לשניצלים מצפה בביצה ופרורי לחם ומקפיאה מסודר עם שקית נילון בין השכבות- בכל תבנית את הכמות הממוצעת שאנחנו אוכלים. ואז אני שולפת ביום חמישי בבוקר את התבנית הרצויה וביום שישי לתנור. יוצא מעולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
יש שלבים בחיים שבהם צריך להתפשר על המון דברים.
ולפעמים.... יום שישי רגוע זה אחד מהם
בדיוק על זה הגמרא אומרת ש"בית שאין בו כעס ביום שישי השטן אומר שהוא "פספס" הזדמנות..." אז את רק עושה לשטן עבודה גם ביום שישי (אולי אצלו יום שישי לחוץ.............)
אני הייתי אומר שכדאי ללמוד לעשות בראש סדרי עדיפויות ואז הכל נראה אחרת. (בפועל לא רק בדיבורים!!!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
טיפ קטן נוסף שלא מתאים לכל אחת: אני קונה ארגז עופות טריים ומקפיאה את הכרעיים מטובלים בתבניות- כל תבנית עם תיבול שונה, למען הגיוון... את החזות- חלק אני חותכת לקוביות למוקפץ ודומיו,חלק טוחנת ומקפיאה. חלק אני פורסת לשניצלים מצפה בביצה ופרורי לחם ומקפיאה מסודר עם שקית נילון בין השכבות- בכל תבנית את הכמות הממוצעת שאנחנו אוכלים. ואז אני שולפת ביום חמישי בבוקר את התבנית הרצויה וביום שישי לתנור. יוצא מעולה.

אני עושה כך בכל השבוע....
אין אצלי בשר גולמי בפריזר,
רק בשר מתובל או מצופה, מוכן לבישול...

מומלץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
יש לי גיסה שיש לה תוכנית מסודרת מאוד שמתחילה כבר מיום ראשון [אולי אפילו מוצש]
ההכנות לשבת מחולקות בקפידה לפי ימים,
ככה היא גם לא קורעת את עצמה וגם מגיעה לשבת כמו בנדם.

הלוואי על כולנו!
[כלומר עלי :eek:]
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
כל הכבוד עלייך! אני ממש לא מסוגלת, צריכה שלושה ימים ושלושה לילות להתאושש...

לא מדברת על בישולים.
אבל מטמיעה לעצמי אט אט הרגלים שעוזרים להגיע בסופו של דבר לשבת בנחת.
למשל, כביסות בתחילת שבוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
אני מרכזת בדר"כ את הכביסות לראשון שני ומקסימום סיום הטיפול בשלישי
ואחכ זה רק מכונות דחופות מאד
לפחות ליום רביעי וחמישי לא צריכה לחשוב על כביסות
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
למשל, כביסות בתחילת שבוע.
אני מרכזת בדר"כ את הכביסות לראשון שני ומקסימום סיום הטיפול בשלישי
ואחכ זה רק מכונות דחופות מאד
לפחות ליום רביעי וחמישי לא צריכה לחשוב על כביסות
זהו שזה בדיוק הנקודה שאני לא מבינה אותה.
הרי כל יום יש לי שתי מכונות.
אז מזתומרת לעשות הכל ביומיים?
אני יודעת שיש כאלה שעושות יום כביסה אבל אני ממש לא בקטע.

המקסימום מבחינתי זה לא לכבס בחמישי בלילה ושישי, ככה שבשישי יש איזה מכונונת קטנטונת לקפל וזה הכל [אמן!].

אם אני לא יכבס מרביעי והלאה, הרי שכל הכביסה תזלוג ותגיע למרכז המסחרי ברחוב השני..
לא נראה לי שאני מסוגלת לעמוד בזה :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
זהו שזה בדיוק הנקודה שאני לא מבינה אותה.
הרי כל יום יש לי שתי מכונות.
אז מזתומרת לעשות הכל ביומיים?
אני יודעת שיש כאלה שעושות יום כביסה אבל אני ממש לא בקטע.

המקסימום מבחינתי זה לא לכבס בחמישי בלילה ושישי, ככה שבשישי יש איזה מכונונת קטנטונת לקפל וזה הכל [אמן!].

אם אני לא יכבס מרביעי והלאה, הרי שכל הכביסה תזלוג ותגיע למרכז המסחרי ברחוב השני..
לא נראה לי שאני מסוגלת לעמוד בזה :(

טוב, נו, הנתונים שלנו שונים לגמרי
בתור בית של 4 נפשות יש לי כולה 4-5 מכונות בשבוע.
יש לי 5 סלי כביסה מבד חמודים. וכל בגד שמורד ישר מתמיין. (הקטנצ'יק השבוע שם מעצמו בכביסה גרביים... אז הראתי לו לשים לבן איפה שלבן)
ואז הכיבוס הולך בצ'יק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
מה עושים שהבעל פחות משתף פעולה עם כל הטיפים הנחמדים שרשומים פה?
איך מעבירים את זה הלאה בצורה שלא תעיק? זה הרבה חינוך מהבית..גם בבית שלו מכניסים שבת בדקה ה90 אצלנו בדיוק ההפך.
בעלי המבשל בבית (מה לעשות,פי 10 יותר מוכשר ממני)
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
זהו שזה בדיוק הנקודה שאני לא מבינה אותה.
הרי כל יום יש לי שתי מכונות.
אז מזתומרת לעשות הכל ביומיים?
אני יודעת שיש כאלה שעושות יום כביסה אבל אני ממש לא בקטע.

המקסימום מבחינתי זה לא לכבס בחמישי בלילה ושישי, ככה שבשישי יש איזה מכונונת קטנטונת לקפל וזה הכל [אמן!].

אם אני לא יכבס מרביעי והלאה, הרי שכל הכביסה תזלוג ותגיע למרכז המסחרי ברחוב השני..
לא נראה לי שאני מסוגלת לעמוד בזה :([/QUOTE]

את צודקת
אנחנו משפחה של 4 נפשות, ואת המכונות אני מריצה מהשעה 5 אחהצ עד 12 בלילה
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
אני קונה עוף שלם קפוא (:
מחלקת אותו אחרי הצלייה בתנור.
כל העצמות שתחת החזה פלוס הכנפיים הולכים למרק, כן, לאחר הצליה. מוסיפים למרק טעם משגע.
מתבלים כמו עוף בתנור ואח"כ מכניסים למרק?
זה מסתדר?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה