דרוש מידע הרחבת אגן כלייה בתינוקות

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש למישהו ניסיון?
הבן שלי בן שנה ושלושה חודשים עם הרחבה קלה - בינונית
קיבלתי המלצה מנפרולוגית (ד"ר פיינשטיין - מאוחדת) לבצע בדיקת VCUG.
מדובר בבדיקה תחת רנטגן שמטרתה לברר את המקור להרחבת אגן הכלייה.
אם יש לכם ניסיון אשמח לדעת:
- האם כדאי בכלל לבצע את הבדיקה או שהבעיה עשויה לחלוף מעצמה?
במידה ועשיתם את הבדיקה:
- האם הבדיקה אכן נוראית כל כך כפי שהבנתי. איך התינוק מגיב במהלכה והאם ניתן להרגיע אותו תוך כדי על הידיים וכדומה.
- האם מישהו ביצע בסניף הטורים (מאוחדת) / בשערי צדק ואיך היה.
יישר כוח גדול מראש
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני מכירה נער,בזמנו,כשנולד,היתה לו את אותה
בעיה שאת מתארת,ועשו לו מיפוי כליות,והיה מספר
שנים במעקב.
היום,ברוך השם,הוא בגיל העשרה,והכל בסדר.
הנפרולוגים אז הלחיצו את האמא שצריך ניתוח,
אך,כאמור,הכל הסתדר.
אני מקווה שהרגעתי אותך,למרות שכל מקרה לגופו.
רפואה שלמהובשורות טובות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
היית אצל ד"ר פיינשטיין לאחרונה?
לדעתי היא ממש לא פעילה וא"א לסמוך על חוות דעתה.
כדאי לך לבקש אישור לבדיקת נפרולוג בשערי צדק. אני התלוננתי ומיד קיבלתי התחייבות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
- האם הבדיקה אכן נוראית כל כך כפי שהבנתי. איך התינוק מגיב במהלכה והאם ניתן להרגיע אותו תוך כדי על הידיים וכדומה.
ממש לא!! גם אותנו הלחיצו נורא מהקטטר ומהבדיקה, בפועל, הקטטר ממש לא הורגש, וגם הבדיקה הייתה ממש רגועה (קצת בכי שנבע מפחד, אפשר ללטף וכו', לא קשרו למיטה...).
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
הבדיקה לא מומלצת בגלל שמדובר על רנטגן באזור רגיש.
אבל אם צריך, אין כאן בכלל שאלה.
הבדיקה לא כ"כ נוראה. התינוק תחת טשטוש ואם הגעתם לשלב הזה סביר להניח שהתינוק כבר עבר כמה פעמים קטטר, אז אתם יודעים איך הוא מתנהג ומגיב במצב הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תודה גדולה לכל המשיבים כאן ובפרטי
לפי הידוע לי, ד"ר פיינשטיין עצמה רופאה בכירה בשערי צדק.
לגבי מי שציין שזה תחת טשטוש - היום כבר לא עושים את זה תחת טשטוש ועד כה לא נצרכנו לקטטר כך שאין לי ניסיון עם זה.
האם מישהו הצליח להוציא התחייבות לשערי צדק במקום לעשות בהטורים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אנחנו עשינו לפני בערך 4-5 חודשים בתל השומר וזה נעשה עם טשטוש
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אנחנו עשינו לפני בערך 4-5 חודשים בתל השומר וזה נעשה עם טשטוש
תודה.
אפשר יותר פרטים?
דרך איזו קופת חולים?
איך הצלחת להוציא אישור לבדיקה חיצונית כאשר ניתן לעשות בקופה בד"כ?
כמה זמן המתנה יש לזה?
האם כרוך בהשתתפות עצמית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אנחנו במכבי. אין להם את הבדיקה הזו במכונים שלהם. בכל מקרה הרופא ילדים נתן הפניה לביצוע הבדיקה דוקא בשיבא.
בשיבא (ונראה לי שגם כל הבתי חולים במרכז) מבצעים את הבדיקה רק למטופלים שלהם. הרופא ילדים נתן הפניה גם למרפאה הנפרולוגית בשיבא. לאחר הביקור אצל הנפרולוג שם, הוא גם המליץ על הבדיקה הזו.

למכבי הייתי צריכה לשלוח את ההפניות (לא ידעתי איזה אז שלחתי גם את ההפניה מהרופא ילדים וגם את הסיכום ביקור אצל הנפרולוג ובו ההמלצה לבדיקה), ואת הזימון לבדיקה ומיד שלחו לי טופס התחייבות.
לא היה שום השתתפות עצמית, הכל מכוסה ע"י הקופה.

נקבע לי תור בזמינות של חודשיים בערך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
היית אצל ד"ר פיינשטיין לאחרונה?
לדעתי היא ממש לא פעילה וא"א לסמוך על חוות דעתה.
כדאי לך לבקש אישור לבדיקת נפרולוג בשערי צדק. אני התלוננתי ומיד קיבלתי התחייבות.
הבנתי שהיא עצמה רופאה בכירה בשעיר צדק שמקבלת גם דרך מאוחדת
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
גם לבן שלי ישנה הרחבה ועשיתי את הבדיקה בשערי צדק.
אני בררתי בזמנו ודברתי עם הר' פישר שהמליץ על הבדיקה כי חשוב לדעת מה מקור ההרחבה.
ממש לא זכור לי בתור בדיקה נוראית! חוץ מזה שנורא הלחיצו אותי... אבל ממש סתם! היום ב"ה הכל בסדר איתו והכל חלף מעצמו...
(אצלינו ההרחבה נוצרה מרפלוקס מהכליה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
גם לבן שלי ישנה הרחבה ועשיתי את הבדיקה בשערי צדק.
אני בררתי בזמנו ודברתי עם הר' פישר שהמליץ על הבדיקה כי חשוב לדעת מה מקור ההרחבה.
ממש לא זכור לי בתור בדיקה נוראית! חוץ מזה שנורא הלחיצו אותי... אבל ממש סתם! היום ב"ה הכל בסדר איתו והכל חלף מעצמו...
(אצלינו ההרחבה נוצרה מרפלוקס מהכליה)
אחרי כמה זמן חלף מעצמו?
רק בשביל להירגע:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אחרי כמה זמן חלף מעצמו?
רק בשביל להירגע:)

אהמ... בערך בגיל 5... אבל הפסקנו את הטיפול האנטיביוטי כבר בגיל שנה.
עכשיו הוא בן 7 ועדיין צריך מעקב אחת לשנתיים.
יש לי אחיין שהיה צריך לעבור ניתוח כדי לפתור את הבעיה, חשוב מאוד לעקוב ולבדוק בלי להלחץ....
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני חושבת שאפשר דרך מאוחדת (אבל תצטרכי לחכות בערך חצי שנה לתור)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
טוב שהזכרתם לנו, שכחנו מזה...
אצלנו התגלתה ההרחבה בהריון וכמובן מאוד הלחיצו
את הבדיקה לא עשינו, פעמיים הגענו ודחו אותנו מסיבות טכניות... משמים.
בתחילה היינו במעקב אולטרסאונד, בטר"ם מודיעין יש שם יהודי מבוגר, יקר ומיוחד, וממש בר סמכא בנושא.
הילד כיום בן 6+ והרבה זמן לא עשינו. אין תופעות מיוחדות הנראות לעין, אבל באמת צריך לעקוב.
לפי מה שהבנו זו תופעה לא נדירה, וכשאין נסיגה שלילית בבדיקות אולטסאונד אז הבדיקה לא דחופה. אבל כמובן אף אחד לא רוצה לקחת על עצמו את האחריות...
נראה שאין מה להילחץ.

לגופו של עניין עושים את הבדיקה גם בוולפסון חולון, בשעתו היו שם תורים זמינים ללא השוואה למקומות אחרים, וכנ"ל בהדסה הה"צ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
טוב שהזכרתם לנו, שכחנו מזה...
אצלנו התגלתה ההרחבה בהריון וכמובן מאוד הלחיצו
את הבדיקה לא עשינו, פעמיים הגענו ודחו אותנו מסיבות טכניות... משמים.
בתחילה היינו במעקב אולטרסאונד, בטר"ם מודיעין יש שם יהודי מבוגר, יקר ומיוחד, וממש בר סמכא בנושא.
הילד כיום בן 6+ והרבה זמן לא עשינו. אין תופעות מיוחדות הנראות לעין, אבל באמת צריך לעקוב.
לפי מה שהבנו זו תופעה לא נדירה, וכשאין נסיגה שלילית בבדיקות אולטסאונד אז הבדיקה לא דחופה. אבל כמובן אף אחד לא רוצה לקחת על עצמו את האחריות...
נראה שאין מה להילחץ.
ממליצה מאוד לא להזניח....
מכירה מקרוב משהו שהכליה נפגעה בעקבות הרפלוקס.
אמנם אם אין דלקות אז כנראה שהכל בסדר, אבל ממש לא שווה להתעצל!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה