דרוש מידע מתנה לבר מצווה - מה מקובל?

  • הוסף לסימניות
  • #1
חברתי לעבודה מברמצת את בנה בשעה טובה. אנחנו בידידות קרובה וחשבתי להגיע. הבנתי שאצל עדות המזרח מקובל לתת סכום כסף מתנה - זה נכון? גם אם אני רק חברה אשכנזיה דלפונית של האמא? איך זה יתקבל אם אביא ספר כמו שמקובל אצלנו? ואם לא - איזה סכום מינימלי אוכל לתת בלי לצאת בשן ועין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אנחנו באנו פעם לבר מצווה אצל ידידים והבאנו ספר - כמו שאנחנו (אשכנזים קמצנים) רגילים. הבחור הסתכל על אבא שלו ולא ידע מה לעשות עם הדבר המוזר הזה. הם באמת חשבו שאנחנו אמורים לממן את הסטייל היוקרתי שהם בחרו לעשות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
הם באמת חשבו שאנחנו אמורים לממן את הסטייל היוקרתי שהם בחרו לעשות?
כן !:)
כי אחרת, למה הם עושים באולם יוקרתי ?!
יש להם כסף מיותר ?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
חברתי לעבודה מברמצת את בנה בשעה טובה. אנחנו בידידות קרובה וחשבתי להגיע. הבנתי שאצל עדות המזרח מקובל לתת סכום כסף מתנה - זה נכון? גם אם אני רק חברה אשכנזיה דלפונית של האמא? איך זה יתקבל אם אביא ספר כמו שמקובל אצלנו? ואם לא - איזה סכום מינימלי אוכל לתת בלי לצאת בשן ועין?
אולי תצטרפו כמה חברות מהעבודה ותתנו ביחד משהו יותר "שווה"?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כן !:)
כי אחרת, למה הם עושים באולם יוקרתי ?!
יש להם כסף מיותר ?!
לא!
כי אחרת למה הם הזמינו אותנו?! שיזמינו רק את אלו שמצ'פרים אותם כראוי.
(שכנתי לחדר בבי"ח הייתה עסוקה במשך כל האשפוז בתכנון האורחים לברית, הקריטריון המרכזי היה: "הם מכבדים או לא?". תרגום לעברית מדוברת: "הם נותנים צ'ק או שהם קמצנים?")
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
דיברתי הרבה עם ספרדים על זה (אני אשכנזי) והם בפירוש עושים אולם יוקרתי כדי שיביאו שיקים טובים (המינימום זה כיסוי המנה, אם אפשר יותר, עוד יותר טוב)
אבל תשאלו רב, אולי אתם לא חייבים במנהג הזה (אם אתם אשכנזים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אם היא עושה באולם מקובל לתת סכום כסף שגם יכסה את המנה. לפי מה שמקובל אצלנו.
מה הקשר?
כסף נותנים רק מהמשפחה הקרובה בערך
שאר האנשים כמו שכנים, חברים של ההורים וכו' נותנים ספר [במקרה הטוב]
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אם היא עושה באולם מקובל לתת סכום כסף שגם יכסה את המנה. לפי מה שמקובל אצלנו.
למה, זו מסעדה? חשבתי שאם אני מוזמנת לארוע מביאים לי אוכל בשביל לכבד את בואי.
מה הקשר?
כסף נותנים רק מהמשפחה הקרובה בערך
שאר האנשים כמו שכנים, חברים של ההורים וכו' נותנים ספר [במקרה הטוב]
כנראה תלוי בסגנון של המשפחה. אלו שעושים בר מצוה יותר מפוארת מחתונה אצלי, מצפים כנראה שגם הידידים ישתתפו בעלויות:eek:.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מקובל לתת סכום כסף מתנה - זה נכון? גם אם אני רק חברה אשכנזיה דלפונית
צריך לכבד אבל צריכים להבין את הצד השני ואם לא יושבים לא נורא אם לא כיסינו
זה שהם ציפו שנשב זה לא מחייב......
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אני גם עמדתי בדילמה הזו. בניתי על כך שחברתי המרוקאית מודעת להרגלים המגונים של אחיהם האשכנזים ובאתי עם ספר..
זה עבר בסדר, וכשבני התברמץ קבלתי ממנה בחזרה ספר והבנתי שהמסר עבר בשלום.
אגב, חברה אחרת שכבדה את מנהגיהם ובאה עם סכום מכובד, קבלה גם היא בחזרה בבא היום בו היא חגגה בר מצוה לבנה. את יכולה לעשות שיקול כלכלי למי יש יותר בנים וכך להחליט :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא חושבת שמישהו אשכנזי שאצלו נהוג לתת ספר צריך ללכת על פי הנוהג הספרדי לתת כסף ובטח לא לכסות את המנה.
בעלי השמחה יודעים ומבינים שלא כולם כמוהם וכל אחד יעשה כמנהגו.
לא רואה בעיה בלתת ספר כמקובל אצל האשכנזים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
זה לא העניין הזה. יש אנשים שאת לא יכולה שלא להזמין. לא נעים. גם אם הם קמצנים.
אבל מה? יש אחרי האירוע פתיחת מעטפות ואז רואים בעלי השמחה מי הביא מה.
אם שכן x הביא 150 ש"ח גם באירוע שלו כשיזמין אותנו נביא 150 וכן על זו הדרך.
פעם יצא לי לדבר עם זוג נחמד, שהיו עסוקים בדיונים "כמה להביא" לאיזו חתונה של ידידים. הם ביכו את מר גורלם שיצא להם השנה כמה אירועים וזה מרושש אותם. המשפט המסכם זכור לי: "אוי, האירועים האלו זו מכה!".
כמה אני שמחה שאת האירועים שלי אני עורכת לפי יכולתי הכלכלית, ואני לא מקטלגת את האורחים לפי עובי המעטפה (יען רובם לא מביאים מעטפות), ושכולם שמחים איתי ולא מתייחסים ליום שמחתי כאל מכה אשר לא כתובה.
ואי"ה גם אנו בשמחתכם נשיב לכם כגמולכם ונשוש אתכם משוש אמיתי בלא חסרון כיס, אמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
:pרעיון פצצה , להשאיר מכתב לבד בתוך ארון המעטפות. בין כך נשאר בסוף איזי מתנה שלא ידוע מי הביא אותה, ואת יכולה לייחס את זה לעצמך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
פעם יצא לי לדבר עם זוג נחמד, שהיו עסוקים בדיונים "כמה להביא" לאיזו חתונה של ידידים. הם ביכו את מר גורלם שיצא להם השנה כמה אירועים וזה מרושש אותם. המשפט המסכם זכור לי: "אוי, האירועים האלו זו מכה!".

אוי ואבוי!!!

כמה אני שמחה שאת האירועים שלי אני עורכת לפי יכולתי הכלכלית, ואני לא מקטלגת את האורחים לפי עובי המעטפה (יען רובם לא מביאים מעטפות), ושכולם שמחים איתי ולא מתייחסים ליום שמחתי כאל מכה אשר לא כתובה.
ואי"ה גם אנו בשמחתכם נשיב לכם כגמולכם ונשוש אתכם משוש אמיתי בלא חסרון כיס, אמן.
טוב שיש עוד כמה אנשים שפויים
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נותנים 100 ש"ח וזה יפה מאוד
אם שכן x הביא 150 ש"ח גם באירוע שלו כשיזמין אותנו נביא 150 וכן על זו הדרך.
אוי ואבוי, אתם רציניים? אפילו לאחיינים שלי לא הוצאתי 100 ש"ח! וכאן זה בן של חברה...
אצלנו נהוג שכל האורחים מביאים מעטפות. לפחות כדי לכסות מנה. ככה מקובל אצלנו. כולם. שכנים, ידידים, מכרים וכל מי שאנו מזמינים. כמובן שבאירועים שלהם אנחנו גם מחזירים להם.
הם הזמינו אירוע יוקרתי, עכשיו אני מבינה גם למה, והמנה בטח עולה המון. ואם היא תחזיר לי באירוע שלי - אז הבורקס והמוסקה שלנו עולים הרבה פחות... (ת'אמת, מעדיפה שתבוא בכיף לשמחות שלי בלי לחשוב כמה זה עולה לה. הגיוני שבעל השמחה משלם את הקייטרינג, לא? מה זה קשור לאורחים?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
שמעתי על כאלו שנמנעות מלהגיע לשמחות כי לא יכולות לשלם:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכון. בהחלט.
ואח"כ הן מוצאות איזה תירוץ לשכנה למה לא הגיעו לחתונה של הבת שלהם ושולחים מתנה קטנה מחוץ לתחום האירוע.
חבל!
אצלינו עושים שמחות ברמה נמוכה ולא מצפים מאף אחד לשלם...
רוצים שישמחו איתנו בשמחה!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה