התייעצות התמודדות עם ניבולי פה וקללות אצל ילדים

  • הוסף לסימניות
  • #21
הרשו לי להציע גישה קצת שונה.
החינוך המודרני גורס שלכל בעיה של הילד יש מקור רגשי שגורם לבעיה.
יכול להיות שזה נכון. וצריך לא להתלהם, אלא ללכת לטיפול, לחשוב, להתייעץ, לפעול במתינות.
לא כן כשמדובר על ענינים חמורים, כגון חוסר צניעות, וכן, גם קללות וניבולי פה.
עלינו להבהיר לילד עם הפה המלוכלך שהדבר הזה לא עובר בשום צורה לסדר היום.
לא משנה אם זה תלמיד בכיתה, או ילד בבית.
התגובה צריכה להיות חריפה ולא מידתית.
שהילד ידע שיש דברים שלא עושים.
גם אם מציקים לו מאד, גם אם הוא עצבני מאד.
לא מקללים ולא מנבלים את הפה.
רק חשוב ביותר שאחרי התגובה החריפה, יבוא ההסבר.
לא מיד. אחרי זמן מה, לקרוא לילד, ולהסביר את החומרה של מילים מלוכלכות, וזו הסיבה שככה הגבנו.
אני בכיתתי כשאני נאלץ להגיב בעונש חריף לילד על מעשה חמור, בדרך כלל כשהוא מסיים את העונש שלו, אני שולח אותו לארון שלי שיקח משם איזה חמצוץ או סוכריה, ואני מסביר לו, שהסיבה שהוא הולך לקחת חמצוץ היא רק כדי שידע שהעונש שהוא קיבל הוא מתוך האהבה והדאגה שלי אליו.
זו דעתי.
צודק בגישה, אבל היא גישה שלך לפי תכונותיך וזה מצליח.
את ההורים של הילד אתה לא מכיר ולא יודע תוך כמה זמן הם יישברו ותתפלא לשמוע אבל אני בטוח שהילד כן יודע, ולכן צריך מחנך או מפקח או לא משנה מה שייעץ להורים ויהיה להם אוזן קשבת כדי שהתגובה באמת תיהיה תואמת לילד, ובאמת תפתיע אותו.
אולי נחשוב מה עובר על ההורים אחרי כ"כ הרבה תגובות סותרות.
ונציע להם יחדווה שזה לא המקום לשאלות כגון אלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
ילדים ADHD זה קיים יותר אצלם אך אני שמה מייד פלפל חריף כמובן לאחר הזהרה זה עובד יופי ולא לאיים אלא לקיים פעם אחת ואז הכל נגמררררררררררר
ילד עם adhd לא יתרגש מזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
הרבה דרכים יש
דבר אחד ברור ילד [לפעמים גם מבוגר....] צריך גבולות!
הגבולות לטובתו ולצורך הבטחון האישי שלו
ילד כזה זועק תתנו לי גבולות אני בחרדה ולכן מפגין את ההפך
הרבה נחת לכולנו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
כשאני הייתי בגן, הגננת הייתה שוטפת את הפה בסבון למי שדיברה לא יפה, ואני לעולם לא אשכח את הטראומה הזאת. אומנם לי לא שטפו, אבל לחברות שלי כן. והפחד שאולי גם לך ישטפו את הפה בסבון ואולי תורעלי, לא יצא לי מהראש. אז הייתי ממליצה הכל, רק לא זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
נראה לי שלשטוף עם סבון- זה מסוכן, לא???
אבל אולי מעט מלח רק כדי לאיים?
או שאולי מספיק להגיד-"בבית שלנו לא אומרים כאלו מילים"???
בהצלחה:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אני בכיתתי כשאני נאלץ להגיב בעונש חריף לילד על מעשה חמור, בדרך כלל כשהוא מסיים את העונש שלו, אני שולח אותו לארון שלי שיקח משם איזה חמצוץ או סוכריה, ואני מסביר לו, שהסיבה שהוא הולך לקחת חמצוץ היא רק כדי שידע שהעונש שהוא קיבל הוא מתוך האהבה והדאגה שלי אליו.
גישה מיוחדת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
כשאני הייתי בגן, הגננת הייתה שוטפת את הפה בסבון למי שדיברה לא יפה, ואני לעולם לא אשכח את הטראומה הזאת. אומנם לי לא שטפו, אבל לחברות שלי כן. והפחד שאולי גם לך ישטפו את הפה בסבון ואולי תורעלי, לא יצא לי מהראש. אז הייתי ממליצה הכל, רק לא זה.
תכל'ס זה עבד !
עובדה שפחדת מזה (ומסתבר שגם לא נבלת את הפה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
תכל'ס זה עבד !
עובדה שפחדת מזה (ומסתבר שגם לא נבלת את הפה)
יכול להיות שזה עבד, אבל השאיר צלקת. ואם כך אני לא יודעת אם אפשר לקרוא לדבר כזה יעיל,
אני לא ניבלתי את הפה, כי אני לא הייתי מהסוג של הילדות האלה.
ובכלל, לכל בעיה יש כמה פתרונות שיכולים לעזור. אז למה להשתמש בפתרונות כאלה מזעזעים וטראומתים?! קחו למשל ילד מופרע, אפשר להוציא אותו מהכיתה, לצעוק עליו לעיני כל ולהזכיר לו עד כמה הוא עצלן. אבל אפשר להגיד לו: "מהיום אתה העוזר שלי, לך להביא לי כך וכך מהמזכירה...."
השיטה השנייה יעילה פי מליון, ואת זה אני אומרת מנסיון שראיתי בשטח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
נדיר עד כמעט בלתי קיים.
ובכלל אולי התבלבלת בשם של התיסמונת.
מה הקשר בין תסמונת טורט לקללות?

אחד מהמאפיינים של תסמונת טוראט היא הופעת קללות בלתי נשלטות -הפרעה נוירולוגית
מכירה סיפור כזה מקרוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אני חושב שפלפל חריף / פלפל שחור/ סחוג הוא דבר ראוי ביותר במקרה כזה

למה? כי ממילים מלוכלכות הנשמה מתלכלכת, וזו המחשה מצויינת לילד.

כמובן שאחרי אזהרות וכ"ו..
(וכמובן שצריך להסביר לילד את החומרה - לא סתם בתור עונש)
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
פעם שמעתי מפי איזה רב או יועץ (וגם אחת התגובות הכילה את הרעיון הזה) שצריך לומר בתקיפות: "בבית שלנו לא מדברים ככה" וזהו, לא לעשות עניין.
ולמה? כי אם יעשו עניין הילד ילמד לקבל תשומת לב שלילית. ואם לא יגיבו הילד ילמד שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו.
אז להעיר בקול תקיף, וזהו.
ואח"כ כמו שציינו בתגובות, בלי קשר לקללות צריך להראות לילד שאכפת ממנו ולחזק את הצד הטוב והשמח שבו.
אה, וגם להתפלל עליו, ולספר לו שמתפללים עליו שיפסיק לדבר לא יפה. זה מרגש אותם לשמוע שמתפללים עליהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
אני חושב שפלפל חריף / פלפל שחור/ סחוג הוא דבר ראוי ביותר במקרה כזה

למה? כי ממילים מלוכלכות הנשמה מתלכלכת, וזו המחשה מצויינת לילד.

כמובן שאחרי אזהרות וכ"ו..
(וכמובן שצריך להסביר לילד את החומרה - לא סתם בתור עונש)
ואת חושבת שזה יעזור??
אולי באופן מאודדדד זמני
רק כשהילד מתחת לסינר שלך
זה אילוף-לא חינוך
ברגע שילד עושה\לא עושה משהו רק בגללל איום ספציפי
ברגע שהאיום יגמר
גם ההתנהגות היפה תגמר
זו דעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
זה יכול לנבוע מ2 סיבות:
1. בדיקה של הגבולות - על זה צריך להגיב כמו על כל הפרת משמעת ולא לעשות עסק
2. 'טיק', תסמונת טורט או טיק אחר, זה מצריך טיפול פסיכולוגי מקצועי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה