מאמר סטוריטלינג, מסר וסיפור חוזר, ומה הדבר שאנחנו באמת אוהבים ברולינג

לעומת זאת את הספרים של ר. קפלר או אחרים שמלאים לא פחות במסר חוזר ובאג'נדה מובהקת - יש נטיה להציג כאנטיתזה לספרות מחנכת, וזה מוזר.
לטעמי לא מוזר בכלל.
סגנון הכתיבה של קינן הוא בקביעת השקפות עולם ותפיסות חיים, לעיתים קיצוניות ולעיתים פחות, כעובדה בלתי ניתנת לערעור, או ניתנת לערעור בתמורה לערעור מעמדך הרוחני.
קפלר מגישה את האמונות שלה כהצעה. רוצה, תטעם, לא רוצה, תשאיר בצלחת. היא לא קובעת וממוטטת מוסדות תבל על המסר שהיא רוצה להעביר.
 
לטעמי לא מוזר בכלל.
סגנון הכתיבה של קינן הוא בקביעת השקפות עולם ותפיסות חיים, לעיתים קיצוניות ולעיתים פחות, כעובדה בלתי ניתנת לערעור, או ניתנת לערעור בתמורה לערעור מעמדך הרוחני.
קפלר מגישה את האמונות שלה כהצעה. רוצה, תטעם, לא רוצה, תשאיר בצלחת. היא לא קובעת וממוטטת מוסדות תבל על המסר שהיא רוצה להעביר.
וואו.
הגדרה מדויקת להפליא.
 
ועדיין קשה להתעלם מהתחושה שבתגית "תמה" נוטים לכנות מסר ליברלי, נועז או חדשני -
ואת התגית "מסר" להדביק על אמירה שנושאת תוכן רוחני, מוסרי, או פשוט... מקובל מדי?
לא ראיתי. כן ראיתי בין השורות התייחסות למממלכה במבחן כדוגמא לסיפרות מחנכת. לעומת זאת את הספרים של ר. קפלר או אחרים שמלאים לא פחות במסר חוזר ובאג'נדה מובהקת - יש נטיה להציג כאנטיתזה לספרות מחנכת, וזה מוזר.
אני מתייחסת לתופעה שפגשתי כמה וכמה פעמים, לא רק בשיח הווירטואלי, ובוודאי שלא רק כאן.
אבל גם כאן?
כי אני פשוט לא מוצאת את זה במה שכתבתי. אולי את ההפך.
נשמע מעניין מאד מה שיש לך לומר, רק שקשה לי למצוא את ההקשר למה שכתבתי.
 
אבל גם כאן?
כי אני פשוט לא מוצאת את זה במה שכתבתי. אולי את ההפך.
נשמע מעניין מאד מה שיש לך לומר, רק שקשה לי למצוא את ההקשר למה שכתבתי.
כאן:
ועוד דבר - גם בהבעת דעה נגד מסר, אין הכוונה שאסור, או לא נכון לסופר לכתוב סיפור עם מסר; מותר לכל אחד לעשות מה שבא לו, ויש כאלו שאפילו עשו את זה והצליחו במכירות (מיה קינן).
וכאן:
מה שאין כן בספרים הבאים.
מספר לספר יורד הסיפור ועולה המסר, ולכן מספר לספר הוא מצליח פחות.
ויוזבד שהיה מסר ולאחריו ספר באמת הצליח הכי פחות. זאת אומרת, הסיפור נפגפ מכך שהמסר הוחלט מראש וכל הסיפור עכשיו צריך להסתדר לפי המסר.
ונדמה לי שעוד, איפשהוא בנבכי האשכול הארוך (והמרתק) הזה.
בכל מקרה , אין ספק שמדובר בדעה רווחת שנשמעת כאן שוב ושוב (ויוכיחו התגובות שאחרי..), אבל אם להרגשתך תפסתי טרמפ על האשכול שלך בלי סיבה - קבלי את התנצלותי הכנה:)
 
לטעמי לא מוזר בכלל.
סגנון הכתיבה של קינן הוא בקביעת השקפות עולם ותפיסות חיים, לעיתים קיצוניות ולעיתים פחות, כעובדה בלתי ניתנת לערעור, או ניתנת לערעור בתמורה לערעור מעמדך הרוחני.
קפלר מגישה את האמונות שלה כהצעה. רוצה, תטעם, לא רוצה, תשאיר בצלחת. היא לא קובעת וממוטטת מוסדות תבל על המסר שהיא רוצה להעביר.
כן?
כי כשאני קראתי את לחיות וחצי ו"אנוכי מבקש" (שימי לב שלא הבאתי כדוגמא את "הנורמלי האחרון" או "שניה לפני האור") -
בהחלט הרגשתי מסר דטרמניסטי ונחרץ שאינו ניתן לערעור, או ניתן לערעור בתמורה לערעור מעמדך כאדם אנושי, בעל מידות ורחב אופקים.
אצל מיה את מסתכנת בלצאת רדודה, עם רותי את מסתכנת בלצאת חשוכה.
יש הבדל מהותי בין השניים?
 
סליחה על הבורות,
לא מכירה.
ןלא רוצה לפספס.
מה זה?
בהמשכים?
ישן?
בהמשכים בבתוך, עכשיו.
יפהפה.
ובניגוד לקודמיו (לטעמי, לטעמי) - בהחלט מנסה ומצליח לשקף מציאות ששום דבר בה לא מואר או חשוך לחלוטין.
אל תפספסי.
 
כן?
כי כשאני קראתי את לחיות וחצי ו"אנוכי מבקש" (שימי לב שלא הבאתי כדוגמא את "הנורמלי האחרון" או "שניה לפני האור") -
בהחלט הרגשתי מסר דטרמניסטי ונחרץ שאינו ניתן לערעור, או ניתן לערעור בתמורה לערעור מעמדך כאדם אנושי, בעל מידות ורחב אופקים.
אצל מיה את מסתכנת בלצאת רדודה, עם רותי את מסתכנת בלצאת חשוכה.
יש הבדל מהותי בין השניים?
נראה לי שמצד רוב הנוכחים בפורום, האשכול הזה די מיצה את עצמו וממוחזר.

אם יש למישהו משהו להוסיף, במיוחד שזה לא ממש קשור לנושא, שיפתח אשכול חדש עם מה שיש לו לומר, וכנראה יהיה יותר התעניינות בתוכן מפה.
זה בבחינת עבר זמנו.

אז עופי על זה, תפתחי אשכול חדש עם התוכן החדש שלך, ותני לנו בראש.

@Angular סולחת לי על הסטת האשכול שלה. לכל המתעניינים.
 
נערך לאחרונה ב:
כבר כתבתי פעם אחת, אז אשתדל לכתוב ביתר בעדינות.
נראה לי שמצד רוב הנוכחים בפורום, האשכול הזה די מיצה את עצמו וממוחזר.

אם יש למישהו משהו להוסיף, במיוחד שזה לא ממש קשור לנושא, שיפתח אשכול חדש עם מה שיש לו לומר, וכנראה יהיה יותר התעניינות בתוכן מפה.
זה בבחינת עבר זמנו.

אז עופי על זה, תפתחי אשכול חדש עם התוכן החדש שלך, ותני לנו בראש.

@Angular סולחת לי על הסטת האשכול שלה. לכל המתעניינים.
העדינות מרשימה...
אבל המסר מתקבל, תודה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה