עזרה איך מטפלים בזוגות בעיתיים?

  • הוסף לסימניות
  • #1
זוג, שהם קרובי משפחה רחוקים שלי, משום מה מצאו אצלי אוזן קשבת. (ואולי לא רק אצלי)
כל כמה ימים מתקשר אחד מבני הזוג ומתלונן על השני. (שהוא לא עוזר וכד')
מדובר בזוג ששניהם באו מרקע משפחתי לא יציב בכלל בכלל.
מן הסתם הם סוחבים איתם קשיים נפשיים, במיוחד האשה.
מיותר לומר שהם לא מתנהגים כזוג הכי נורמטיבי, וכך גם הבית שלהם נראה.
למרבה הקושי הם לא מפסיקים להביא ילדים לעולם. (מסכנים הילדים)
במצב רגיל הייתי הולך לשאול רב אבל קשה לי להסביר בדיוק את הבעיה שלהם. וגם לא נעים לי מהרב שלי..
יועץ נישואין רגיל לא נראה לי מתאים.
אין לי מושג איך לעזור להם.
כמובן כמובן שאף אחד מהם לא חושב שמכבודו לפנות לפסיכולוג וכד' (כבר פנינו לעזר מציון בית חם וכד' והאשה מסרבת להגיע)

מכירים מישהו שיודע לטפל באנשים מוזרים?

בקשה מההנהלה לא למחוק ישר, זה ממש פיקוח נפש
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #2
מכירה כמה סיפורים כאלו, משום מה, הפכתי גם לאוזן קשבת בשבילם.
אצלי-המצב של 4-5 שיחות ביום מהאישה!!!
בשביל התחלה, חשוב לדלל את השיחות בשבילכם, גם לכם יש חיים.

אבל-צריך לפנות לרווחה כדי שיקבלו עזרה, אם זה מעון, סומכת, עזרה כלכלית,
בנוסף אולי בארגונים שאתם תתקשרו ותדאגו לטלפון של גבר שיעזור לבעל ואישה שתעזור לאישה, ולהגיד שאלו אנשים ש"עברו את אותו דבר ויבינו אותם הכי טוב" סוג של קבוצת תמיכה...
משהו כזה.

כל הכבוד ובהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
פנו ליועצי נישואין מקצועיים,
לא פורום פרוג
רק שאלתי אם מישהו יודע לאן לפנות, יועץ רגיל לא נראה לי מתאים להם.
בנוסף אולי בארגונים שאתם תתקשרו ותדאגו לטלפון של גבר שיעזור לבעל ואישה שתעזור לאישה, ולהגיד שאלו אנשים ש"עברו את אותו דבר ויבינו אותם הכי טוב" סוג של קבוצת תמיכה...
כבר כמה ניסו, הם נהנים רק לדבר אחד על השני. אולי צריך מישהו שמתאים לזה, לא סתם מישהו שישמע אותם.
רעיון טוב, תודה!


לגבי רווחה צריך שאלת רב קודם, הלוואי שרב יתיר לי לפנות לרווחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
רק שאלתי אם מישהו יודע לאן לפנות, יועץ רגיל לא נראה לי מתאים להם.

כבר כמה ניסו, הם נהנים רק לדבר אחד על השני. אולי צריך מישהו שמתאים לזה, לא סתם מישהו שישמע אותם.
תודה!


לגבי רווחה צריך שאלת רב קודם, הלוואי שרב יתיר לי לפנות לרווחה.

רווחה לא לוקחת היום ילדים סתם!!!!
רק במקרי קיצון בו ההורים מזיקים לילדים.
מכירה מקרה בו שני ההורים ממש לא נורמלים, נולדה להם ילדה שגידלו אותה עד גיל 11-12, ובגלל חוסר דוגמא אישית נורמטיבית, החלה לפתח הפרעה סביבתית, לא היתה ברירה, הילדה יצאה לאומנה למשך 6 שנים, כדי שתסתגל לבית נורמטיבי ותוכל להקים בית כזה.
במקרה הנ"ל מדובר על סיכון ממשי לילדה.
אבל במקרה שאתם כתבתם-רק טוב יכול לצאת מכך.

יהיה להם אולי זמן יותר לחיזוק הזוגיות, בשביל ההתחלה אולי אפשר לומר להם לכתוב בכל יום בפינקס 5 דברים טובים על בן הזוג, ובכל יום 5 דברים אחרים.
שיתחילו לראות את הטוב, אולי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
כבר כמה ניסו, הם נהנים רק לדבר אחד על השני. אולי צריך מישהו שמתאים לזה, לא סתם מישהו שישמע אותם.
רעיון טוב, תודה!

ידידי נפש של עזר מציון ממש נשמע לי מתאים
1598005781971.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
זוג, שהם קרובי משפחה רחוקים שלי, משום מה מצאו אצלי אוזן קשבת. (ואולי לא רק אצלי)
כל כמה ימים מתקשר אחד מבני הזוג ומתלונן על השני. (שהוא לא עוזר וכד')
מדובר בזוג ששניהם באו מרקע משפחתי לא יציב בכלל בכלל.
מן הסתם הם סוחבים איתם קשיים נפשיים, במיוחד האשה.
מיותר לומר שהם לא מתנהגים כזוג הכי נורמטיבי, וכך גם הבית שלהם נראה.
למרבה הקושי הם לא מפסיקים להביא ילדים לעולם. (מסכנים הילדים)
במצב רגיל הייתי הולך לשאול רב אבל קשה לי להסביר בדיוק את הבעיה שלהם. וגם לא נעים לי מהרב שלי..
יועץ נישואין רגיל לא נראה לי מתאים.
אין לי מושג איך לעזור להם.
כמובן כמובן שאף אחד מהם לא חושב שמכבודו לפנות לפסיכולוג וכד' (כבר פנינו לעזר מציון בית חם וכד' והאשה מסרבת להגיע)

מכירים מישהו שיודע לטפל באנשים מוזרים?

בקשה מההנהלה לא למחוק ישר, זה ממש פיקוח נפש
אשאל אותך שאלה מרגיזה, שהיא גם התשובה לשאלה שלך.

למה לקחת אחריות על החיים שלהם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
  • הוסף לסימניות
  • #13
שאלה טובה.
כי הם קצת קרובי משפחה ואני רואה מול העיניים שלי זוג שסובל וילדים שהולכים לגדול בסביבה מזיקה
הוא כתב שהשאלה לא מובאת לשם שאלה, אלא היא התשובה לשאלתך.

בהרבה מקרים, כשיש מישהו שמרגיש אחריות, מי שאמור לשאת באחריות לא עושה זאת.
אבל כשאף אחד אחר לא ייקח את האחריות, האדם עצמו ייקח אחריות על עצמו וזה הפיתרון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
יהיה להם אולי זמן יותר לחיזוק הזוגיות, בשביל ההתחלה אולי אפשר לומר להם לכתוב בכל יום בפינקס 5 דברים טובים על בן הזוג, ובכל יום 5 דברים אחרים.
הבעיה שהם כרגע לא מראים רצון או צורך לחיות בשלום. עזבו שלום, לחיות נורמאלי ולגדל ילדים.
כל אחד מתוסבך עם הסיפור שלו
במילים אחרות הם לא מסוגלים לעזור לעצמם, אא"כ האשה תקבל תמיכה נפשית.

בהרבה מקרים, כשיש מישהו שמרגיש אחריות, מי שאמור לשאת באחריות לא עושה זאת.
אני לא מראה להם שאני לוקח אחריות, בקושי יש לי זמן ועצבים לשמוע אותם.

ידידי נפש של עזר מציון ממש נשמע לי מתאים
תודה!
נפנה אליהם שוב
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #15
א. למה באמת לא לשאול רב? ואם לא נעים לך מהרב שלך (למה לא נעים?) אולי תפנה אל הרב שלהם.
ב. מנין שיועץ נישואין לא יעזור? ניסית לברר?
לפעמים אנחנו חוששים לשאול רב או בעל מקצוע, כי לא נעים לשאול או כי מה הוא כבר יכול לעזור, ובסוף לאחר ששברנו את החסימה הזאת וכן פנינו, אנחנו מופתעים לטובה, או מרגישים הקלה, או מקבלים מבט חדש, או שלושתם גם יחד.
שווה לנסות, אם לא יועיל...
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
הבעיה שלהם היא נפשית, לא זוגית.
במידה מסויימת כל בעיה זוגית קשורה לנפש, לא?
וכן לאידך גיסא אתם מדברים פה על הבעיות בזוגיות שנובעות מהבעיות הנפשיות, אז אולי למטפל זוגי יש כלים איך לגשר ביניהם על אף הבעיות הנפשיות, ואף גם לטפל בבעיות הנפשיות שמשליכות על הזוגיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה