דרוש מתכון לסלמון חגיגי טעים ועסיסי, לחג הסוכות :)

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני מכינה סלמון בדר"כ בהזדמנויות מיוחדות, כך שלא יוצא לי לנסות מתכונים חדשים, לכן אשמח מאד לקבל את המתכון שלכן לסלמון שאתן מכינות וזה להיט!!!
תודה!
מצפה מאד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מתאים ל 4-5 מנות
קודם תשרו את הסלמון במלח גס ומיץ לימון כרבע שעה - עשרים דק'
כדי להוציא את הטעם לוואי
למרינדה:
4 כפות שמן
5 שיני שום כתוש (אפשר להוסיף)
3 כפות רוטב סויה
3 כפות רוטב צ'ילי
2 כפות סילאן
כפית פפריקה
כפית גריל דג
קורט פלפל וקורט מלח
לערבב ולהשרות את הנתחים במירינדה כ- 12 שעות
ניתן לפזר מלמעלה:
שקדים מולבנים/גרוסים או אגוזים טחונים
אחרי ההשריה מכניסים לתנור על 180 ל20 דק' מקסימום 25
בתיאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מתאים ל 4-5 מנות
קודם תשרו את הסלמון במלח גס ומיץ לימון כרבע שעה - עשרים דק'
כדי להוציא את הטעם לוואי
למרינדה:
4 כפות שמן
5 שיני שום כתוש (אפשר להוסיף)
3 כפות רוטב סויה
3 כפות רוטב צ'ילי
2 כפות סילאן
כפית פפריקה
כפית גריל דג
קורט פלפל וקורט מלח
לערבב ולהשרות את הנתחים במירינדה כ- 12 שעות
ניתן לפזר מלמעלה:
שקדים מולבנים/גרוסים או אגוזים טחונים
אחרי ההשריה מכניסים לתנור על 180 ל20 דק' מקסימום 25
בתיאבון
נשמע ממש טוב! איך זה בחימום על הפלטה?
יש לי פילה שזה אומר דג גדול לא חתוך, כמה רוטב צריך? להכפיל את הכמות?
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #6
מורחים מיונז ומטבלים - אבקת מרק מלח פלפל שחור ושומשום לקישוט
חותכים 2/3 בצלים לרצועות ושוב מטבלים אבקת מרק מלח פלפל שחור ושומשום
בסוף שופכים בנדיבות צ'ילי מתוק!!
יוצא מעדן!!!!!!!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אשמח לתשובה לגבי השאלה השניה שלי:
יש לי פילה שזה אומר דג גדול לא חתוך, כמה רוטב צריך? להכפיל את הכמות?
כתבתי את השאלה לאחר העריכה, ואתם כבר הגבתם ולכן לא ראיתם את ההמשך של התגובה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
משו שכולם אהבו אצלנו, לא מתוק.

מתאים לסעודה משפחתית / אירוח.

פילה סלמון מוגש בכלי מרכזי- (עם כף הגשה וסכין, כל סועד בוחר את כמות המנה שהוא מעונין בה) על מצע של סלט חסה.

אופן ההכנה:

מראש- בחרי את גודל הדג הרצוי לך על פי כמות הסועדים. (שלם, חצי, שליש...)
חתכי את הדרוש לך, וכל השאר הכניסי חזרה להקפאה.
ו----
קדימה:
1. משרים את הסלמון במיץ לימון כרבע שעה,
2. שוטפים,
3. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה,
4. זורים עליו באופן אחיד: מלח, פ. אדומה, תבלין דג, פלפל שחור ושום כתוש.
5. מוסיפים כרבע כוס מים לתבנית.
6. אפשר לרסס מעט שמן.
7. מכניסים לתנור בחום של 150 מעלות ל- עשרים דקות.
8. בודקים עם סכין בעדינות במרכז הדג לראות שנאפה די צרכו.
9. מוכן!

הגשה:
מגש אובלי גדול, מפזרים סלט חסה (רצועות חסה בלימון, מלח ומעט פלפל) מניחים את הדג, מקשטים בפלחי (ככה קוראים לזה?) עגבניה וחצאי לימון שטוף בקליפתו.


אופציה ב: (טעים יותר בהגשה מיידית. יוצא מושלם!!!)

להגיש כמנות אישיות,
לצרוב על מחבת פסים:
להניח על הצד של העור, (על מחבת חמה עם מעט שמן) כ- 2 דקות בלבד.
להפוך.
להסיר את העור בקלות עם סכין ומזלג.
לצרוב מהצד השני לעוד 4 דקות (עדיף מכוסה)
וזהו מושלם!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
1. סלומון קלאסי:
לפזר על הפילה קצת:
מלח
רוטב צ'ילי מתוק
רוטב סויה
גריל דג
אבקת קארי
צ'ילי גרוס
אבקת שום
פפריקה מרוקאית/ מתוקה+ חריפה
לפי הטעם...
לאפות בתנור כחצי שעה

2. סלומון מתוק:
לחתוך לפרוסות ולסדר בתבנית אנגלישקייק
לפזר קצת מלח
לשפוך קצפת צימחית
ולהוסיף מלמעלה שקדים טחונים
לצפות עם נייר אלומיניום ולאפות כחצי שעה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אני מכינה סלמון בדר"כ בהזדמנויות מיוחדות, כך שלא יוצא לי לנסות מתכונים חדשים, לכן אשמח מאד לקבל את המתכון שלכן לסלמון שאתן מכינות וזה להיט!!!
תודה!
מצפה מאד!
כמעט כל מתכון שתעשי על סלמון, יהיה טעים.
את רוצה עסיסי? - לשמור על הזמן שזה נמצא בתנור, כל הזמן לעקוב שלא יתייבש!! (20 דקות זה המינימום, כל תנור זה משתנה, ולכן כדאי מאד לעקוב)
אם זה מתייבש אבד כל הטעם.
בהצלחה ובתאבון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
ומה עם סלט סלמון

אחרי שהסלמון מבושל במתוק
לרסק עם מזלג כמו פירור טונה
לחתוך בצל קוביות
מלפפון חמוץ כנ"ל
מיונז ולערבב

סלט מיוחד מיוחד
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #15
לערבב:
מיונז
רסק עגבניות
שום כתוש
קצת מלח
לכסות עם כף את הדגים מכל הכיוונים
ולמעלה לשים צנוברים!
(או שקדים פרוסים)
יוצא טעיםםם...
ואגב, בתנור שלי אני אופה רבע שעה בערך ולא יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
תודה על המתכונים המקסימים! יש גם תמונות? זה יכול להיות נחמד יותר.
אני מידי פעם מציצה לאתר, גם אם לא שלחתי תודה, אני קוראת ונהנית!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
המתכון שלי בכל הזדמנות חגיגית!
מתוך טעימות 86 תמי פיליפ

פילה סלמון במייפל, צ'ילי ובצל מטוגן

6 פרוסות פילה סלמון טרי
לרוטב:
5 כפות שמן
2 בצלים גדולים חתוכים לרבעי טבעות
4 שיני שום קצוצות
1/4 כוס סירופ מייפל
2 כפות צילי מתוק
2 כפות רוטב סויה
מעט צ'ילי גרוס -לבחירה
מלח ופלפל שחור גרוס
2 כפות עירית קצוצה

מכינים את הרוטב:
מחממים שמן במחבת ומטגנים בצל ושום על אש נמוכה 10 דקות עד שהבצל רך וזהוב.
מוסיפים למחבת מייפל, רוטב צ'ילי, סויה וצ'ילי גרוס, מביאים לרתיחה ומסירים מהאש.
מסדרים את פרוסות הדג בתבנית, יוצקים מעל את הרוטב, זורים בנדיבות מלח ופלפל גרוס, מכסים ואופים ב220 מעלות כ-10 דקות.
מסירים את הכיסוי ואופים עוד כ-5 דקות.
זורים עירית ומגישים

לחימום על הפלטה:
אופים 10 דקות בלבד ללא כיסוי.

הערות שלי :
* אני מכינה מסלמון קפוא ויוצא מצוין
* לא יודעת איך הבצל אמור להזהיב תוך עשר דקות על אש נמוכה... אצלי זה לוקח הרבה יותר זמן
* לדעתי הנדיבות חלה על המלח בלבד ולא על הפלפל הגרוס
* אני מכינה הרבה מהרוטב ומקפיאה לפעמים אחרות, יוצא מצוין!
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה