התייעצות רב'ה עוקצני

  • פותח הנושא Tmj
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לי ילד מתוק וחכם בן 8. הוא תמיד ילד טוב, ממושמע, לא עושה בעיות
לאחרונה שמנו לב לשינוי בהתנהגות שלו הוא הפך לילד אגרסיבי וקצת חצוף ונראה ממש סובל
ניסינו לדובב אותו מה קורה איתו מה שהתברר שהרב'ה שלו השנה הוא עוקצני וקצת משפיל - את כל הכיתה לא רק אותו
מדובר בילד נשמה טובה, שלא מפריע, הרב'ה של שנה שעברה היה מעריך אותו מאוד ומפרגן לו מאוד
אבל השנה הילד פשוט קמל
בשנה שעברה הבן הבכור שלי היה אצלו, ילד עדין ומוכשר מאוד . אצלו שמנו לב שהוא הפך להיות מופנם יותר, וגם הרב'ה מהשנה הקודמת שלימד אותו אחה"צ אמר לנו את זה אבל לא ידענו מה הבעיה, כשדיברו עם הרב'ה בשנה שעברה הוא אמר לנו שלפעמים המעברים לכיתה גבוהה יותר הם קשים והילד שלנו הוא ילד בינוני שמתאמץ.... כשמדובר בילד גאון לחלוטין, אבל היה חסר מוטיבציה וב"ה השנה שקיבל שוב רב'ה מעולה חזר לפרוח
כתבתי פה מגילות...
אבל ממש מתוך כאב
לא יודעת מה לעשות , הרב'ה הזה לא כ"כ מתייחס להורים ואני גם לא יודעת מה בדיוק לומר לו זה לא משהו נקודתי אלא סוג של התנהלות
הורים / מורים למישהו יש נסיון עם מצב כזה, רעיון להתמודדות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
@Tmj , כ"כ כואב לקרוא את זה. ולחשוב שזה המחנך של הילד שלך, ושיש מישהוא שפוגע בו.
אבל בגלל שבפה ובכח לא תצליחי לכאורה לפתור את המצב, תעשי מה שחכמינו לימדו אותנו:
לכבוד חנוכה, תקני לו מתנה ממש ממש מושקעת ושווה.
ותזכרי שכל שקל שהוצאת פה, זה לא לרבה, זה ישירות מגיע לילד שלך!
זה בדיוק השוחד שהתורה כתבה עליו.
בהצלחה ושתמיד תמיד יהיו שם מבוגרים שרק ישמרו לנו על הילדים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אם את רוצה שהילד שלך לא יקמול/ינשור - הפתרון הוא להעביר את הילד לחיידר אחר ויפה שעה אחת קודם
גם אם זה אומר שזה יהיה לחיידר ששייך לחסידות/קהילה/עדה אחרת

גם אם אתם חסידים, עדיף שהילד יהיה בחיידר ספרדי/ליטאי מאשר להיות תחת רבה כזה
גם אם אתם ליטאים, עדיף שהילד יהיה בחיידר חסידי/ספרדי מאשר להיות תחת רבה כזה
גם אם אתם ספרדים, עדיף שהילד יהיה בחיידר ליטאי/חסידי מאשר להיות תחת רבה כזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אין לי רעיון להתמודדות. רק לחזק את ידיכם, שאם אכן (וצריך לבדוק היטב!) מדובר ברב'ה שנוהג לעיתים קרובות בסוג של ציניות והשפלה, זו בעיה שאסור להשלים אתה.
בעיה מסוג כזה היא בעיה שפוגעת גם בנפש של הילד וגם בחינוך שלו.
כבוד בסיסי לכל ילד הוא בסיס לחינוך ולשגשוג, וגם בסיס לאהדה והתחשבות באחרים. יש דברים שאי אפשר להשלים איתם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הבן שלי "לא מבין הוראות" אצל אחד הרעבעס, התפלאתי כי זה ממש לא מתאים לו,
אבל כשקבלתי טלפון עוקצני מאותו אחד הבנתי שלדבר בציניות זה אולי מוציא אותו חכם אבל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
יש לי ילד מתוק וחכם בן 8. הוא תמיד ילד טוב, ממושמע, לא עושה בעיות
לאחרונה שמנו לב לשינוי בהתנהגות שלו הוא הפך לילד אגרסיבי וקצת חצוף ונראה ממש סובל
ניסינו לדובב אותו מה קורה איתו מה שהתברר שהרב'ה שלו השנה הוא עוקצני וקצת משפיל - את כל הכיתה לא רק אותו
מדובר בילד נשמה טובה, שלא מפריע, הרב'ה של שנה שעברה היה מעריך אותו מאוד ומפרגן לו מאוד
אבל השנה הילד פשוט קמל
בשנה שעברה הבן הבכור שלי היה אצלו, ילד עדין ומוכשר מאוד . אצלו שמנו לב שהוא הפך להיות מופנם יותר, וגם הרב'ה מהשנה הקודמת שלימד אותו אחה"צ אמר לנו את זה אבל לא ידענו מה הבעיה, כשדיברו עם הרב'ה בשנה שעברה הוא אמר לנו שלפעמים המעברים לכיתה גבוהה יותר הם קשים והילד שלנו הוא ילד בינוני שמתאמץ.... כשמדובר בילד גאון לחלוטין, אבל היה חסר מוטיבציה וב"ה השנה שקיבל שוב רב'ה מעולה חזר לפרוח
כתבתי פה מגילות...
אבל ממש מתוך כאב
לא יודעת מה לעשות , הרב'ה הזה לא כ"כ מתייחס להורים ואני גם לא יודעת מה בדיוק לומר לו זה לא משהו נקודתי אלא סוג של התנהלות
הורים / מורים למישהו יש נסיון עם מצב כזה, רעיון להתמודדות?
התעללות בדיבור היא לא פחות מהתעללות פיזית ולפעמים הרבה יותר פוגעת ומשפיעה על כל האישיות של הילד לטווח רחוק.
אפשר לנסות לדבר עם הרב'ה בצורה הכי ברורה, כמובן בצורה מכובדת ועניינית כהורים הדואגים לשלום ילדם. ואולי לארגן כמה הורים שידברו.
אם לא עוזר אפשר לנסות לפנות דרך ההנהלה. כמובן שהכל תלוי כמה זה חמור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש לי ילד מתוק וחכם בן 8. הוא תמיד ילד טוב, ממושמע, לא עושה בעיות
לאחרונה שמנו לב לשינוי בהתנהגות שלו הוא הפך לילד אגרסיבי וקצת חצוף ונראה ממש סובל
ניסינו לדובב אותו מה קורה איתו מה שהתברר שהרב'ה שלו השנה הוא עוקצני וקצת משפיל - את כל הכיתה לא רק אותו
מדובר בילד נשמה טובה, שלא מפריע, הרב'ה של שנה שעברה היה מעריך אותו מאוד ומפרגן לו מאוד
אבל השנה הילד פשוט קמל
בשנה שעברה הבן הבכור שלי היה אצלו, ילד עדין ומוכשר מאוד . אצלו שמנו לב שהוא הפך להיות מופנם יותר, וגם הרב'ה מהשנה הקודמת שלימד אותו אחה"צ אמר לנו את זה אבל לא ידענו מה הבעיה, כשדיברו עם הרב'ה בשנה שעברה הוא אמר לנו שלפעמים המעברים לכיתה גבוהה יותר הם קשים והילד שלנו הוא ילד בינוני שמתאמץ.... כשמדובר בילד גאון לחלוטין, אבל היה חסר מוטיבציה וב"ה השנה שקיבל שוב רב'ה מעולה חזר לפרוח
כתבתי פה מגילות...
אבל ממש מתוך כאב
לא יודעת מה לעשות , הרב'ה הזה לא כ"כ מתייחס להורים ואני גם לא יודעת מה בדיוק לומר לו זה לא משהו נקודתי אלא סוג של התנהלות
הורים / מורים למישהו יש נסיון עם מצב כזה, רעיון להתמודדות?
התעללות בדיבור היא לא פחות מהתעללות פיזית ולפעמים הרבה יותר פוגענית ומשפיעה על כל האישיות של הילד לטווח רחוק.
אפשר לנסות לדבר עם הרב'ה בצורה הכי ברורה, בצורה מכובדת ועניינית של הורים הדואגים לשלום ילדם. ואולי לארגן כמה הורים שידברו.
אם לא עוזר אפשר לנסות לפנות דרך ההנהלה. כמובן שהכל תלוי כמה זה חמור וכמה הרב'ה מתעלם ולא מתחשב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אם את רוצה שהילד שלך לא יקמול/ינשור - הפתרון הוא להעביר את הילד לחיידר אחר ויפה שעה אחת קודם
גם אם זה אומר שזה יהיה לחיידר ששייך לחסידות/קהילה/עדה אחרת

גם אם אתם חסידים, עדיף שהילד יהיה בחיידר ספרדי/ליטאי מאשר להיות תחת רבה כזה
גם אם אתם ליטאים, עדיף שהילד יהיה בחיידר חסידי/ספרדי מאשר להיות תחת רבה כזה
גם אם אתם ספרדים, עדיף שהילד יהיה בחיידר ליטאי/חסידי מאשר להיות תחת רבה כזה
????????????
להעביר ילד בן שמונה חיידר???
על מה ולמה????
הילד עושה בעיות? לא מסתדר? מחוק אצל חבריו? לא מוצא את מקומו?
זאת אופציה אחרונה!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש לי ילד מתוק וחכם בן 8. הוא תמיד ילד טוב, ממושמע, לא עושה בעיות
לאחרונה שמנו לב לשינוי בהתנהגות שלו הוא הפך לילד אגרסיבי וקצת חצוף ונראה ממש סובל
ניסינו לדובב אותו מה קורה איתו מה שהתברר שהרב'ה שלו השנה הוא עוקצני וקצת משפיל - את כל הכיתה לא רק אותו
מדובר בילד נשמה טובה, שלא מפריע, הרב'ה של שנה שעברה היה מעריך אותו מאוד ומפרגן לו מאוד
אבל השנה הילד פשוט קמל
בשנה שעברה הבן הבכור שלי היה אצלו, ילד עדין ומוכשר מאוד . אצלו שמנו לב שהוא הפך להיות מופנם יותר, וגם הרב'ה מהשנה הקודמת שלימד אותו אחה"צ אמר לנו את זה אבל לא ידענו מה הבעיה, כשדיברו עם הרב'ה בשנה שעברה הוא אמר לנו שלפעמים המעברים לכיתה גבוהה יותר הם קשים והילד שלנו הוא ילד בינוני שמתאמץ.... כשמדובר בילד גאון לחלוטין, אבל היה חסר מוטיבציה וב"ה השנה שקיבל שוב רב'ה מעולה חזר לפרוח
כתבתי פה מגילות...
אבל ממש מתוך כאב
לא יודעת מה לעשות , הרב'ה הזה לא כ"כ מתייחס להורים ואני גם לא יודעת מה בדיוק לומר לו זה לא משהו נקודתי אלא סוג של התנהלות
הורים / מורים למישהו יש נסיון עם מצב כזה, רעיון להתמודדות?
תפני לחיים וולדר בתור מחנך יש לו ניסיון עשיר בתחום!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
קראתי את התגובות ואני קצת תוהה אם אני קיצונית או שאולי אני לא צודקת.
אם הרבה היה מכה את התלמיד - היו כולם מזדעקים ?!
אלימות מילולית גרועה יותר כי פגיעתה עמוקה יותר ולא תמיד יש סימנים חיצוניים.
תודי לקב"ה שהבן שלך כן מראה את מה שמתרחש לו בפנים. וטוב שאתם הורים ערניים.
אם את משוכנעת שאכן זו התנהגות הרבה (אולי אכן כדאי להרים טלפון לעוד הורה חכם ומעורב בנעשה עם ילדיו) נראה לענ"ד שצריך לדבר עם המנהל ויפה שעה אחת קודם.
אם זה טבעו של הרבה וקשה לו להשתנות, מקומו לא בחינוך נשמות ישראל !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
בינתיים לתת לו כמה שיותר גיבוי ותמיכה בבית,לצאת איתו לטיול ולהחמיא בלי סוף,לתת לו תפקידים קטנים ולספר לכל המשחה המורחבת על כל סיום פרק במשנה וכו
אוי כמה שאני מזדהה הבן שלי בין 9 ,ורב בכיתה ד' לא עוקצני אבל צועק ונותן עונשים בלי סוף
והנהלה נהנית כי הילדים הופכים לבובות. חיים קלים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אני יכולה להגיד לך מניסיון שבשלב הזה לא יעזור לפנות להנהלה כי הם יכחישו את זה....
אלא פשוט לדבר עם ההנהלה לגבי שנה הבא שהוא חייב פיצוי על השנה הזאת כי הוא הישתנה לרעה ונהפך גרוע.......(אמיתי ה היה שנה גרוה לכל המישפחה שלי כי היא השפיעה עם על כל המישפחה)
אני יספר לך מאחורי הקלעים שהיתה לי אחות בבית ספר גם כן בגיל הזה שלא היסתדרה עם מורה שנה ולא ער כלום הפכנו את כל העולם!!! ואז דיברנו ישירות עם המנהלת אמרנו לך תקשיבי שנה הבא היא חייבת לקבל מורה פצצה כי אחרת איבדנו את הבת שלנו...ובאמת עבר שנה ואחותי קיבלה מורה פצצה וראינו את השינו לטובה בצורה דרסטית........
החידוש הוא ששנה אחר כך באמת פיטרו את המורה מלהיות מחנכת(הקטע הוא שאנחנו פנינו למנהלת אז היא טענה שזה בעייה בה וכולם יסדרו איתה וכו)
מה שהכי צריך לתת בתקופה הזאת גיבוי ותמיכה !!(אז זה נכון שהסביבה לפעמים סובלת אבל סך הכל ללא הגוי והתמיחה של המישפחה היא היתה במקום אחר לגמרי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כואב לקרוא.
אבל יש גם כאלה.
לדעתי צריך לדבר עם מלמד אחר או מישהו אחר בצוות שמכיר את הנפשות הפועלות ולבדוק מה הדרך הכי נכונה לפעול.
כי יש מנהלים שיתייחסו ברצינות ויש כאלו שלא, ויש מלמדים שאפשר לדבר אתם והם יתקנו את עצמם.
הכל לפי המקום והעניין.
הרבה נחת
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

אולי גם אתם חוויתם חוויה דומה?
ככה זה בכל מקום?

הבן שלי בכיתה א', ילד חמד,
בגן חיידר הבנתי שיש פער ושהוא רכרוכי ולא בשל. לא קיבלתי שום מידע מהגננת,
ורק שפניתי אליה היא אמרה שאני צודקת... רצינו להשאיר שנה בגן, ולא הסכימו.
במכינה, שיכנעתי את הרב'ה שהילד לא בשל, הרב'ה הסכים איתי באופן חלקי, אמר שהוא חלק, אבל לא היה מודאג מידי,
עשינו אבחון כנדרש, וועדת שילוב, קיבל שעות, מקבל קלינאית תקשורת. רצינו להשאיר במכינה ולא הסכימו.

אבל תכל'ס,
הילד המתוק הזה - לומד השנה בכיתה גדולה מאוד, (כמעט פי שניים מהמכינה)
אוהב את הלימוד מאוד, אבל חורק שיניים כל הזמן.
רכש יפה את הקריאה אבל מתאמץ מאוד, כותב נפלא, אבל בכיתה מתקשה ממש לכתוב והספר שלו מלא במחיקות :(
מבין מעולה את הנלמד, אבל לא מרגישה שזה מלהיב אותו במיוחד.
תכל'ס- מרגיש לי שהוא יכול לצלוח את זה, אבל הוא לא בשל.
כאילו בכח משאירים אותו במשבצת הזו ומנסים לעזור לו עם קביים, מה שיתכן, שאם רק היה נשאר עוד שנה במכינה,
יכולנו לחסוך לו את רוב הקשיים. אולי הוא לא היה שפיץ, אבל בטוח לא היה חלש.

א. למה ההורים צריכים לרדוף אחרי הצוות לקבל מידע? למה מרגיש כאילו, אם מסתדרים, אז יאלה יופי, נחליק את זה?
ב. למה בחיידרים אין אפשרות להשאיר גן / מכינה בעת הצורך? למה טובת הילד לא עומדת במרכז?
ג. האם אתם מכירים חיידר מעולה בירושלים שאפשר יהיה לקבל בו מענה אישי ומקצועי לילד ושיהיו קשובים לצרכים שלו?

אני חושבת שהשנים האלו קריטיות לכל העתיד של הילד, ואם עכשיו הוא רודף אחרי עצמו, מה יהיה בצמתים הבאים????
רציתי להתייעץ
הציעו לנו משהו שלא מריח טוב בכלל בכלל.
אני אקדים ואומר שאין לי צל של ספק אם לגשת לעסקה או לא.
כי אני לא עושה את זה בכל מקרה.


השאלה שלי רק האם משהו נתקל בזה, והאם מישהו יכול להצביע לי נקודתית היכן העוקץ?

אוקיי אז הסיפור בערך ככה:
אחד שמייבא רכבים מחו"ל. רוצה לייבא רכב מאד מאד יקר, לרשום אותו על שמנו, שאנחנו נוציא את המימון- ההלוואה ל 50 אחוז, ו50 אחוז הוא מביא מזומן.
הוא יעביר לנו שכר נאה, וכן כמובן כל חודש את סכום ההלוואה..
מתחייב תוך שנה לסדר את העניין למכור את הרכב ולכסות את ההלוואה
ולנו יש בתמורה, וכעירבון, רכב יקר מאד הרשום על שמנו.. שאם הוא לא ישלם/יאבד אז הרווחנו גם את חלקו...
מצד שני הרכב אצלו...
כמה מכרים שלנו כבר עשו את זה ובנתיים הכל דופק.

ניסיתי לשאול הגימיני הוא ממש לא התלהב וגם נימק..לדעתו הסיכון כאן גבוה מדיי.. להוציא הלוואה ככ גדולה.. אבל הוא מביא כל מיני דברים שכבר כן שללתי את זה.. ודברים שניתן גם להכניס לחוזה

מעניין אותי האם מישהו נתקל בכזה סוג הצעה?
  • חחח
Reactions: aabb1 //
7 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה