- הוסף לסימניות
- #481
והכוונה שגם הם יודעים חכמה.חז"ל סיכמו זאת בצורה הטובה ביותר
חכמה בגויים תאמין, תורה בגויים אל תאמין
ולא רק יהודים.
וזה נכון.
אבל לא כתוב שהם יודעים יותר חכמה.....
והכוונה שגם הם יודעים חכמה.חז"ל סיכמו זאת בצורה הטובה ביותר
חכמה בגויים תאמין, תורה בגויים אל תאמין
זכותך לדרוש מקור.אנחנו מחכים למקור, ולו אחד, מחז"ל או מראשונים כמלאכים.
לא לתירוצים על גמרות שסותרות את התיאוריה.
אני באמת רחוק מהחזו"א אבל אני עדיין סקרן היכן היא הסוגיא הזו?
ודאיוהכוונה שגם הם יודעים חכמה.
ולא רק יהודים.
וזה נכון.
אבל לא כתוב שהם יודעים יותר חכמה.....
כולם. קיבלת!ודאי
אבל אבקשך להביא דמות אחת שהידע המדעי שלה נבע מהתורה
אחת!כולם.
הזעזוע שלי נובע מהיכרות עם כמה וכמה נשמות שהדרדרו לשאול תחתית בגלל דבר זה שעדיין לא הבאת לו מקורזכותך לדרוש מקור.
אבל לא "להזדעזע מההרס הרוחני הנובע מדברים חסרי מקורות", שאינך יודע אם יש מקור או אין, ובפרט שגם לצד השני אין מקור מוכח.
וכשמביאים לך ספר כלשהו, אתה ממהר לזלזל בו ובמחברו.
קצת הגינות בדיון בבקשה. מעט כבוד.
הזעזוע שלי נובע מהיכרות עם כמה וכמה נשמות שהדרדרו לשאול תחתית בגלל דבר זה שעדיין לא הבאת לו מקור
סלח לי, לא יורדים מהדרך בגלל עניין פלוני או אלמוני.
לא בגלל זה שחז"ל ידעו אם העולם עגול או לא יורדים מהדרך.
זה רק תירוצים בשביל להצדיק את עזיבת הדת.
אדם הטוען שהוכיח בעיה כלשהי בהטעיות - אינו מחזק, לדעתי, את קבלת אותו מבוקש כאמיתי, אלא מחליש אותו, ופותח פתח לעירור עליו. כי כאשר מתברר שאותן ראיות פסולות, נחלשת הנפש מלקבל כאמיתי את הדבר שלמענו הובאו הראיות. מוטב שעניין אשר אין לו הוכחה מופתית ישאר מבוקש גרידא.
כבר הבאתי לעיל (וכעת תיקנתי קצת):אבקשך להביא דמות אחת שהידע המדעי שלה נבע מהתורה
ומקורו מ'לקוטי שיחות' לכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, ח"ב ע' 364־365. וש"נ.יש מגדולי־ישראל, כדוגמת כ"ק אדמו"ר האמצעי מליובאוויטש נ"ע, שאכן ידעו וכתבו את צורתו של גוף האדם על־פי בקיאותם בסודות התורה.
עם זאת, כבר [נין־נינו] כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע התבטא, ש'הם ידעו מה שלמטה ממה שלמעלה - ואנחנו מבינים את שלמעלה ממה שלמטה'. עכתד"ק. אם כן, ודאי שלפחותי־ערך כמונו אין אפשרות להגיע למדרגה זו.
זאת מנין לכם?
מה שהיה ידוע לי עכ"פ שאמר ששאב זאת מהתורה.
הקושי הגדול יותר הוא שכל ענין רמח ושסה והשפעת היסוד ממוחין אינו מסתדר עם האנטומיהיעוין נא במקור אליו ציינתי.
פשוט וברור. על כך לא היה דיון.א) בימי התנאים והאמוראים לא היתה חכמת הנסתר ידועה לכל החכמים (וכעין מה שנטען לעיל גבי סוד העבור).
עם זאת, ברור ופשוט ש'רוח ה' דבר בם ומלתו על לשונם', כדברי ה'תומים' הידועים, וכל דבריהם מכוונים לרזין עלאין
הרהור בגדולת בורא וידיעתו אינם סודות התורה (אמנם סודות התורה עוסקים גם בגדולת הבורא וידיעתו). ככל הידוע לי אין היתר להרהר בסודות התורה במקומות המטונפים.ב) מחלוקת הפוסקים אם מותר להרהר בסודות התורה (היינו, גדולת הבורא ית"ש וחכמת ידיעתו) במקומות המטונפים, ואכ"מ.
המקור הכי פחות מוסמך מכל המקורות התורניים הינם סיפורי חסידים. ואין זה בא מתוך זלזול ח"ו, אלא שבהרבה מקרים מדובר בעניינים דקים ובבחינות מסוימות, וזה מבלי להתחשב בשלשלת מסירת הדברים והשינויים שסיפורים אלו עוברים מדור לדור וד"ל.ג) יש מגדולי־ישראל, כדוגמת כ"ק אדמו"ר האמצעי מליובאוויטש נ"ע, שאכן ידעו וכתבו את צורתו של גוף האדם על־פי בקיאותם בסודות התורה.
עם זאת, כבר נינו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב מליובאוויטש נ"ע התבטא (כמדומה), ש'הם ידעו מה שלמטה ממה שלמעלה - ואנחנו מבינים את שלמעלה ממה שלמטה'. עכתד"ק. אם כן, ודאי שלפחותי־ערך כמונו אין אפשרות להגיע למדרגה זו.
אז בעצם כל שיטתך ושיטת @שארפער היקר מבוסס על "סיפרון של מחניים"??? כנגד כל המקורות שישנם כנגד זה???ידוע הסיפור הידוע על החזו"א והניתוח.
זה לא מקור, היות והרב חיים ישראל שפלר ז''ל בדבריו לא נוגע לשיטתו המחודשת של @שארפער, ואין בדבריו סתירה לדבריי.לא לזלזל. (איני יודע מי הוא, אך אני נגד לזלזל.)
ואם יש צורך, אצטט אף את עצמי.....
אבל הרעיון הזה ידוע מאוד, ויש לו מקורות רבים, שלאחר שאחפשם, אכתבם.
הבאתי מקורות רבים בנוגע לצורת העולם שמשמעותם מורה שלא כמציאות כפי שאנו מכירים.הרב מאיר לא הביא אפי' מקור אחד, שמוכח ממנו שחז"ל לא ידעו את אשר ידוע לנו היום.
חוזר על דבריך: "על כל דבריו יש תירוצים רבים וטובים".הוא התווכח איתי על שאני אומר שכן, וטען שכתוב בהרבה מקומות בחז"ל דברים שהם לכאורה טעויות, ועל כל דבריו יש תירוצים רבים וטובים
אני ממתין למקור שבזה אין הלכה כרמב"ם. ובכלל אין כאן ויכוח הלכתי אלא מציאותי.דבריו הם דברי הרמב"ם, ולכן כל הראיות שלו מהראשונים זה רק הרמב"ם, ובזה אין הלכה כהרמב"ם, ולא כך מקובל היום בכלל ישראל.
כל דבריך לעניין חכמת הקבלה לא נוגעים לדבריי, כפי שביארתי היטב כמה פעמים.דברים המקובלים בידינו היום מחז"ל, ודאי הם מהתנאים והאמוראים שידעו, ורובם ככולם ידעו. רק מי שלא היה ראוי לזה לא ידע, ועל איזה מהאמוראים ניתן ח"ו לומר כן. עיבור החודש הוא עניין אחר, שרצו להשאיר את הגדולה אצל חכמי אר"י.
לגבי הראשונים, אתה כן צודק, שבתחילה הייתה הקבלה מצויה רק באשכנז ואיטליאה ואף באר"י, וכל פיוטי אשכנז מיוסדים על אדני פז, אדני הקבלה כדברי מהרח"ו, ואילו פיוטי הספרדים, אינם כן. כיוון שלהם לא היה ידע בחכמת הנסתר.
ולכן, מותר לכתוב בזהירות שהרמב"ם וגדולי ישראל ספרדים אחרים בתקופתו לא ידעו כלל מהקבלה, ואילו היו יודעים לא היו כותבים. כפי שיש שכתבו. אבל יש להיזהר מהתבטאויות כאלו.
כך זה היה עד דור הרמב"ן, ושם ואילך התפשטה הקבלה אצל הספרדים מאוד, עד שבזמן האר"י, הייתה הקבלה אצל הספרדים מפותחת ביותר, וכל גורי האר"י, עד לרש"ש והלאה היו בבקיאות עצומה בקבלה, ומשם נפוצה הקבלה אצל כל גלילות הספרדים.
עד כדי, כך כתוב בספרי הסטוריה רבים, שהבא לפולין וחפץ ללמד קבלה, והיה רוצה שיקבלו מפיו, היה אומר ספרדי אני.
אז למעשה היו שידעו והיו שלא. אבל בזמן חז"ל, לכאורה ידעו כולם.
אסכם ואומר ששיטתך המחודשת זקוקה לביסוס והוכחות.ובאגדתות, מצינו הרבה מחלוקות לפעמים ולא כולם קיבלו וידעו אותו הדבר. ולכן גם אם חכם מחכמי ישראל נועץ במומחה גוי בעניין כלשהו, אין בזה מן השאלה.
זו רק ראיה שחכם זה ספציפית, ולא כל חז"ל, לא ידע עניין ספציפי, אבל לא כל עניין!
בינו נא זאת!
אני לא חושב שזו הנקודה (למרות שיש בזה משהו)הכאב הגדול הוא שבזכות דבר חסר מקור, אנשים רבים יצאו לתרבות רעה.
כשמשכנעים שהתורה היא מקור כל חכמה ללא שום מקור, לא פלא הוא שאדם שמגלה סתירות רבות לתיאוריה זו מתערערת אמונתו.
ועל כגון דא נאמר הוורט לגבי חוה שהוסיפה מה שלא נאמר לאדם, ובכך מצא הנחש מקום לפתותה.
ובודאי כשמביאים שקרים דעבידי לאיגלויי כמו האמירה שצורת העולם הכדורית היתה ידועה ליהודים בלבד עד לפני 500 שנה. שהוא כזב כפול, גם היהודים ברובם לא ידעו, וגם חכמי אומות העולם ידעו אלפי שנים קודם.
כוונתם אולי רצויה, אבל מעשיהם ממש לא
ישנם בשוק ספרים עבי כרס שחוברו בדרך הזו, כנראה לא נתקלת בהם...מישהו אמר שרק יהודים ידעו??
למה להקצין דברים?
אתה רוצה לומר את דעתך באופן מכובד, בבקשה, אבל נא לא להגזים ולהתפלץ מכל שטות.
הוא אשר דיברתי.לא בטוח שהמסקנות והכיוון שם היו ממש קשורים לויכוח כאן. אלא יותר לכיוון שהכל תואם במדויק, וכן שהציורים בקבלה שבאים להסביר רעיונות רוחניים, וזה עניינם, ולא באים להסביר את עולם החומר, ובכל זאת הכל תואם גם בזה.
רק צריך להבין הכל לעומק. ומובא שם דוגמאות לכך. מכיוון של הקבלה למדע, ומכיוון של המדע לקבלה.
אני יודע שהמציאות היא להיפך, על מנת להבין סוגיות בחולין נעזרים בחכמת הניתוח (אנטומיה בלע"ז)כשתדע ללמוד סוגיא ולפרק אותה נכון כהחזו"א, תדע גם אתה!
רוצה מקורות?איפה הוכח היטיב?????????
כך נראה לעיניים.וזאת מניין????
הקושי הגדול יותר הוא שכל ענין רמח ושסה והשפעת היסוד ממוחין אינו מסתדר עם האנטומיה
בלת"קאז בעצם כל שיטתך ושיטת @שארפער היקר מבוסס על "סיפרון של 'מחניים'"??? כנגד כל המקורות שישנם כנגד זה???
כל סיפרון מחניים הוא 'סיפור ברור וידוע'.לא הבנתי מדוע סיפור ברור וידוע הופך ל'ספרון מחניים' (ובעיקר- למכוון מאחורי הגרשיים).
אם כבר הזכרת, גם מאמר חז"ל זה מוקשה שכן אין ב'כימה' מאה כוכבים אלא הרבה יותר, ובפרט שבאותו מאמר חז"ל מופיע דברים שלפי פשוטם אינם תואמים כלל לידע המדעי, כמו מהותו של כוכב שביט ועוד עניינים אסטרונומיים המובאים שם עיין שם כל הסוגיא היטב (ברכות נח: ) , אבל שוב זו סטיה מהנושא.ואגב, ישנם עוד דוגמאות רבות לכך שרבותינו ידעו דברים שבהכרח לא ידעום בזמנם כגון מאמר הגמ' בברכות לב על מספר הכוכבים שתואם את הידוע לנו כיום ועוד כיו"ב.
דוקא שם היתה קושיא ממה שנמצא באותה אשה. והגמרא יישבה זאת בהסבר שמדובר דוקא בזכרעד כמה שזכור לי החישוב של רמ"ח ושס"ה נבע מהניתוח שערכו התלמידים בפרוצה שהוצאה להורג, וא"כ צריך להסתדר בדיוק לפי האנטומיה.
אני חשבתי שהתכוונת לגמרא בברכות נח: לגבי מספר הכוכבים במזל כימה, וכעת קראתי שוב את הודעתך וראיתי שאתה מתכוון לברכות לב: למימרא "י"ב מזלות בראתי ברקיע ועל כל מזל ומזל בראתי לו שלשים חיל" כו'אם כבר הזכרת, גם מאמר חז"ל זה מוקשה שכן אין ב'כימה' מאה כוכבים אלא הרבה יותר, ובפרט שבאותו מאמר חז"ל מופיע דברים שלפי פשוטם אינם תואמים כלל לידע המדעי, כמו מהותו של כוכב שביט ועוד עניינים אסטרונומיים המובאים שם עיין שם כל הסוגיא היטב (ברכות נח: ) , אבל שוב זו סטיה מהנושא.ואגב, ישנם עוד דוגמאות רבות לכך שרבותינו ידעו דברים שבהכרח לא ידעום בזמנם כגון מאמר הגמ' בברכות לב על מספר הכוכבים שתואם את הידוע לנו כיום ועוד כיו"ב.
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים


Reactions: ilan p ו-בעיקר להודות2 //