קורונה זה בא ובגדול... סגר שלישי

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #23
הממשלה החליטה: סגר שלישי החל מיום ראשון למשך שבועיים
בתום דיון ארוך בממשלה, החליטו השרים להטיל סגר כללי - שלישי, על כל תחומי מדינת ישראל בעקבות התחלואה הגוברת, לצד המוטציה הבריטית שכבר דבקה בלפחות 4 ישראלים. הסגר צפוי להתחיל בערבו של יום ראשון ויימשך שבועיים. תוגבל התנועה ובמסחר יעברו למשלוחים

תום שעות ארוכות של דיונים, הממשלה החליטה להטיל את סגר כללי - שלישי במספר, שצפוי להתחיל מיום ראשון הקרוב בשעה 17:00 ויימשך לשבועיים ימים, כשחלק ממוסדות החינוך יישארו פתוחים.

במסגרת הסגר תחול מגבלת תנועה של עד 1,000 מטר והמסחר ייסגר פרט למשלוחים ולחנויות חיוניות. עוד תוגבל במסגרת הסגר השהייה בבית מגורים של אדם אחר, וכן ההתקהלויות יאסרו. במרחב הפתוח תותר התקהלות של עד 20 איש, ובמרחב הסגור עד 10 איש בלבד, הוראות אלה יחולו גם על בתי הכנסת. גם ה"איים הירוקים" צפויים להיסגר.

עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50% מההיתרים הנוכחיים והתחבורה ציבורית תעבוד במתכונת של 50% מהנפח הרגיל.

בניגוד לסגרים הקודמים, מערכת החינוך תפעל חלקית. הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב יפעלו בין השעות 8 עד 13:00. הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00. בנוסף הוחרג גם החינוך המיוחד והלימודים בו יתקיימו בכל הגילאים. כמו כן תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
מה עם המעונות? זה נקרא גני ילדים?
מה שהיה עד עכשיו בסגרים הקודמים וכ' כמדומני שהחריגו את המעונות מהגנים.
היו שם תמיד יותר הקלות.
אבל יתכן שגם שם יורידו את הצהרון כדי ''לתת אווירה'' כפי שנאמר על הגנים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
מה שהיה עד עכשיו בסגרים הקודמים וכ' כמדומני שהחריגו את המעונות מהגנים.
היו שם תמיד יותר הקלות.
רק פעם אחת הם נפרדו זה מזה, בעת סגירת מערכת החינוך בערים האדומות בספטמבר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
רק פעם אחת הם נפרדו זה מזה, בעת סגירת מערכת החינוך בערים האדומות בספטמבר.
ממש לא.
עוד בסגר הראשון הם חזרו לעבוד לפני הגנים וללא מתווה של קפסולות וכד'
בהמשך כשצמצמו את השעות במערכות החינוך בגנים, במעונות נשארו לעבוד כרגיל.(למעט בתקופה הראשונית לאחר הסגר הראשון שסיימו ב3 וחצי וחלקם לא עבדו בימי שישי)
זה כלום לעומת הגנים ובתי הספר.
מסיבה פשוטה שאחוז ההדבקה שם מזערי לחלוטין..
חתונה בליל עשרה בטבת?
כאילו שאנשים לא מתחתנים שניה לפני יז' בתמוז?

אל תשכחו שמדובר במצב לא שגרתי בכלל!!! ורגיש מאד!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
האם מותר לערוך חתונה בליל עשרה בטבת?
כל שלשת הצומות מלבד תשעה באב, אין צריך להתענות בלילה שלפניהם, כך פסק השו"ע (שם סעיף ב). וכתב המשנ"ב (ס"ק ז) שאין דינם בזה כמו בתשעה באב, ומותרים באכילה ושתיה בלילה שלפניהם.
ובזה נשאלה השאלה האם מותר אף בשאר דברים של שמחה וכגון לערוך נישואין בליל התענית? דעת הגרש"ז אויערבך (הליכות שלמה תעניות פי"ג ס"א וארחות הלכה הע' 1) שאין ראוי לעשות כן אם לא בשעת הדחק [אך בליל תענית אסתר אפשר], ואף ביחס לסעודת שבע ברכות, דעתו (שם דבר הלכה אות א) שאין נכון כל כך לקיימה בליל התענית, שהרי כתב בשעה"צ (ס"ק ט) שבעל נפש יחמיר בכל העינויים כבר מהלילה.
מאידך, בשו"ת אבן ישראל (להגרי"י פישר, ח"ז סי' כח) כתב שמותר לערוך חופה בליל תענית עשרה בטבת, רק הסתפק האם יהיה מותר לעשות גם ריקודים ומחולות, וכן הביא בספר שערי נחמה (עמ' סו) בשם הגרי"ש אלישיב שאפשר לכתחילה לערוך נישואין בליל עשרה בטבת, ואפשר לנגן בכלי שיר בסעודה. וכן משמעות דברי השו"ת אגרות משה (או"ח ח"א סימן קסח), שדן אם לאסור לערוך נישואין בליל שבעה עשר בתמוז רק מחמת שדיני בין המצרים מתחילים כבר מלילה זה עיי"ש, ומשמע שצום עשרה בטבת שאין בו טעם זה, אין לאסור (דרשו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
האם מותר לערוך חתונה בליל עשרה בטבת?
כל שלשת הצומות מלבד תשעה באב, אין צריך להתענות בלילה שלפניהם, כך פסק השו"ע (שם סעיף ב). וכתב המשנ"ב (ס"ק ז) שאין דינם בזה כמו בתשעה באב, ומותרים באכילה ושתיה בלילה שלפניהם.
ובזה נשאלה השאלה האם מותר אף בשאר דברים של שמחה וכגון לערוך נישואין בליל התענית? דעת הגרש"ז אויערבך (הליכות שלמה תעניות פי"ג ס"א וארחות הלכה הע' 1) שאין ראוי לעשות כן אם לא בשעת הדחק [אך בליל תענית אסתר אפשר], ואף ביחס לסעודת שבע ברכות, דעתו (שם דבר הלכה אות א) שאין נכון כל כך לקיימה בליל התענית, שהרי כתב בשעה"צ (ס"ק ט) שבעל נפש יחמיר בכל העינויים כבר מהלילה.
מאידך, בשו"ת אבן ישראל (להגרי"י פישר, ח"ז סי' כח) כתב שמותר לערוך חופה בליל תענית עשרה בטבת, רק הסתפק האם יהיה מותר לעשות גם ריקודים ומחולות, וכן הביא בספר שערי נחמה (עמ' סו) בשם הגרי"ש אלישיב שאפשר לכתחילה לערוך נישואין בליל עשרה בטבת, ואפשר לנגן בכלי שיר בסעודה. וכן משמעות דברי השו"ת אגרות משה (או"ח ח"א סימן קסח), שדן אם לאסור לערוך נישואין בליל שבעה עשר בתמוז רק מחמת שדיני בין המצרים מתחילים כבר מלילה זה עיי"ש, ומשמע שצום עשרה בטבת שאין בו טעם זה, אין לאסור (דרשו)
אני חושבת שהחופה שהם דנים עליה שונה מהחופה הזאת שמוקדמת בלי התראה מוקדמת מהיום למחר..... וד"ל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
השאלה אם זה סופי או שזה תלוי עדיין בוועדת חוקה שאפשר לבקש מהרב אשר לבטל את ביטול הצהרונים בגנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
השאלה אם זה סופי או שזה תלוי עדיין בוועדת חוקה שאפשר לבקש מהרב אשר לבטל את ביטול הצהרונים בגנים.
הכל תלוי בוועדת חוקה.
כלומר, נכנס לתוקף מיידי, ללא המתנה לאישור הוועדה, אבל זו כן צריכה לתת את אישורה ברגע שהיא מתכנסת.
האמור למיטב ידיעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
האם מותר לערוך חתונה בליל עשרה בטבת?
כל שלשת הצומות מלבד תשעה באב, אין צריך להתענות בלילה שלפניהם, כך פסק השו"ע (שם סעיף ב). וכתב המשנ"ב (ס"ק ז) שאין דינם בזה כמו בתשעה באב, ומותרים באכילה ושתיה בלילה שלפניהם.
ובזה נשאלה השאלה האם מותר אף בשאר דברים של שמחה וכגון לערוך נישואין בליל התענית? דעת הגרש"ז אויערבך (הליכות שלמה תעניות פי"ג ס"א וארחות הלכה הע' 1) שאין ראוי לעשות כן אם לא בשעת הדחק [אך בליל תענית אסתר אפשר], ואף ביחס לסעודת שבע ברכות, דעתו (שם דבר הלכה אות א) שאין נכון כל כך לקיימה בליל התענית, שהרי כתב בשעה"צ (ס"ק ט) שבעל נפש יחמיר בכל העינויים כבר מהלילה.
מאידך, בשו"ת אבן ישראל (להגרי"י פישר, ח"ז סי' כח) כתב שמותר לערוך חופה בליל תענית עשרה בטבת, רק הסתפק האם יהיה מותר לעשות גם ריקודים ומחולות, וכן הביא בספר שערי נחמה (עמ' סו) בשם הגרי"ש אלישיב שאפשר לכתחילה לערוך נישואין בליל עשרה בטבת, ואפשר לנגן בכלי שיר בסעודה. וכן משמעות דברי השו"ת אגרות משה (או"ח ח"א סימן קסח), שדן אם לאסור לערוך נישואין בליל שבעה עשר בתמוז רק מחמת שדיני בין המצרים מתחילים כבר מלילה זה עיי"ש, ומשמע שצום עשרה בטבת שאין בו טעם זה, אין לאסור (דרשו)
כאילו שאנשים לא מתחתנים שניה לפני יז' בתמוז?

אל תשכחו שמדובר במצב לא שגרתי בכלל!!! ורגיש מאד!!!!
שלא יובן מדבריי שבאתי חלילה להתיר או לפסוק..
הנחתי דברים כהווייתם. תכל''ס זה מה שקורה במציאות אם זה מותר או אסור זה דיון אחר.
אצלנו בכ''א אף אחד לא עשה שום אירוע בזמן שכזה.

אבל במציאות הזויה שכזו זה הכל כמובן אחרת לחלוטין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
תקשיבו כבר ממש נמאס לי מהסגרים
בהתחלה לא כזה הפריע לי אבל עכשיו זה כבר עושה בני אדם תשושים ומשוגעים
ואם כבר אז יש לי שאלה קיבלתי אתמול צינתוק ושמעתי שם את דר' יובל משהו לא זוכרת את השם במדויק
שמדבר נגד החיסון ונותן שם הוכחות וכל מיני דיבורים למינהם
ואנחנו האנשים הפשוטים שלא יודעים בדיוק מי נגד מי איך יכולים לקחת סיכון ולעשות את החיסון???
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה