התייעצות מה עדיף להיות עצמאיים או שכירים?

  • הוסף לסימניות
  • #1
כעצמאית, הרבה שואלות אותי מה עדיף וכמובן כמה מרוויחים.
אז רגע לפני הכסף, קחו בחשבון כמה נקודות:
1. לא הולכים להיות עצמאיים כדי להגדיל הכנסה. רק מי שיש לו אופי עצמאי, כושר הנעה עצמי וחוש ייזמות - מתאים לזה.
2. לעסק עצמאי לוקח שנתיים לבסס את עצמו.
3. יש הצפה היסטרית של קורסים ומכירות שמבטיחים לכם את הירח. אבל, הירח נמצא בחלל ואין עליו חיים.
4. קודם מכניסים כסף ורק אח"כ מוציאים. עסקים שבנויים על השקעה כספית גדולה - יש להם סיכוי גבוה מאוד ליפול.
5. אין כזה דבר הכנסה פסיבית. כמו שאין אכילה פסיבית.

והנקודה הכי חשובה:
הפרנסה מגיעה משמים. לא משיווק, לא מלהיות עצמאיים ולא מתלוש מנופח.
מי שמאמין בזה - מצליח.


@גלבוע אשמח לדעתך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
@חגית קרמר ו/או @גלבוע
כבעל עסק אני מעוניין לקבל חוו"ד בענין כל שהוא בנושא עולם העסקים הקטנים.
אני מבין שיש לכם ידע בענין.
יש מצב לפנייה באישי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כעצמאית, הרבה שואלות אותי מה עדיף וכמובן כמה מרוויחים.
אז רגע לפני הכסף, קחו בחשבון כמה נקודות:
1. לא הולכים להיות עצמאיים כדי להגדיל הכנסה. רק מי שיש לו אופי עצמאי, כושר הנעה עצמי וחוש ייזמות - מתאים לזה.
2. לעסק עצמאי לוקח שנתיים לבסס את עצמו.
3. יש הצפה היסטרית של קורסים ומכירות שמבטיחים לכם את הירח. אבל, הירח נמצא בחלל ואין עליו חיים.
4. קודם מכניסים כסף ורק אח"כ מוציאים. עסקים שבנויים על השקעה כספית גדולה - יש להם סיכוי גבוה מאוד ליפול.
5. אין כזה דבר הכנסה פסיבית. כמו שאין אכילה פסיבית.

והנקודה הכי חשובה:
הפרנסה מגיעה משמים. לא משיווק, לא מלהיות עצמאיים ולא מתלוש מנופח.
מי שמאמין בזה - מצליח.


@גלבוע אשמח לדעתך.
ביג לייק.
הכי מהכל אהבתי את ההערה בשורה 3. :)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #5
כעצמאית, הרבה שואלות אותי מה עדיף וכמובן כמה מרוויחים.
אז רגע לפני הכסף, קחו בחשבון כמה נקודות:
1. לא הולכים להיות עצמאיים כדי להגדיל הכנסה. רק מי שיש לו אופי עצמאי, כושר הנעה עצמי וחוש ייזמות - מתאים לזה.
2. לעסק עצמאי לוקח שנתיים לבסס את עצמו.
3. יש הצפה היסטרית של קורסים ומכירות שמבטיחים לכם את הירח. אבל, הירח נמצא בחלל ואין עליו חיים.
4. קודם מכניסים כסף ורק אח"כ מוציאים. עסקים שבנויים על השקעה כספית גדולה - יש להם סיכוי גבוה מאוד ליפול.
5. אין כזה דבר הכנסה פסיבית. כמו שאין אכילה פסיבית.

והנקודה הכי חשובה:
הפרנסה מגיעה משמים. לא משיווק, לא מלהיות עצמאיים ולא מתלוש מנופח.
מי שמאמין בזה - מצליח.


@גלבוע אשמח לדעתך.
מסכימה מאד.
נקודה נוספת- לא פותחים עסק כדי לעבוד פחות. הזמנים יותר גמישים (תלוי בסוג העסק) אבל חד משמעית עובדים יותר בשביל להגיע לאותה הכנסה. הפלוס הוא שלפעמים מגיעים להכנסה גדולה יותר מאשר כשכיר. לפעמים פחות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
@חגית קרמר ו/או @גלבוע
כבעל עסק אני מעוניין לקבל חוו"ד בענין כל שהוא בנושא עולם העסקים הקטנים.
אני מבין שיש לכם ידע בענין.
יש מצב לפנייה באישי?
עדיף לפנות למישהו מומחה בתחום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נהנתי מאוד ממה שכתבת, מסכימה עם הרוב, למעט סעיף 1, בתור קלינאית רוב הקלינאיות שעובדות כעצמאיות מרוויחות יותר משכירות. כך שזה לא נראה לי תקף לכל המקצועות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
מסכימה מאוד עם הדברים
לפני כמה שנים שאלתי באתר של הרב מוצפי את השאלה הבאה:

שאלה - 144910
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
אני עצמאית ומתקשה בפרנסה, הציעו לי ספר שמלמד שיווק, לא נראה לי שהמחבר ירא שמים האם זה נקרא 'ספרים חיצוניים' ? האם מותר לקרוא בספר כזה? תודה רבה
תשובה
בלי קשר לאופי המחבר. לא מתקבל על הדעת שקריאה בספר יכולה לשפר את הפרנסה.
תקראי תהלים פרקים כ״ג וכ״ד בכוונה ותשתדלי לעבוד במה שיוצע לך כעבודה נורמאלית והגונה.


משתדלת להתמיד ואפילו עשיתי על זה אנימציה באותה תקופה :)
בברכת פרנסה בשפע לכולם
פרנסה-בשפע.gif
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נהנתי מאוד ממה שכתבת, מסכימה עם הרוב, למעט סעיף 1, בתור קלינאית רוב הקלינאיות שעובדות כעצמאיות מרוויחות יותר משכירות. כך שזה לא נראה לי תקף לכל המקצועות...
פר שעה את צודקת. אבל האם חישבת את ההוצאות הנלוות כגון פרסום, שכירות מקום, רוח ועוד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נהנתי מאוד ממה שכתבת, מסכימה עם הרוב, למעט סעיף 1, בתור קלינאית רוב הקלינאיות שעובדות כעצמאיות מרוויחות יותר משכירות. כך שזה לא נראה לי תקף לכל המקצועות...
פר שעה - ברור.
קודם כל צריך יומן מלא, וחוץ מזה התייחסתי לעצם העיסוק כעצמאית עוד לפני הכסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כתבת יפה
מסכימה עם רוב הדברים
חוץ מזה:
1. לא הולכים להיות עצמאיים כדי להגדיל הכנסה. רק מי שיש לו אופי עצמאי, כושר הנעה עצמי וחוש ייזמות - מתאים לזה.
שנים טענתי שאני מתאימה רק להיות שכירה
אך כשיצאתי לדרך עצמאית במטרה להגדיל הכנסה (כן!)
גיליתי שהמשמעת העצמית, האומץ והביטחון אלו כלים שניתן לרכוש אותם
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אהבתי מאד.
בפרט את 3 :)
אך חולקת לחלוטין על חלקו השני של סעיף 1.

אכן- לא כדאי לחשוב שהולכים להיות עצמאיים כדי להגדיל הכנסה,
כי צריך לקחת בחשבון מספר נקודות בדרך למחשבה הזאת:
א. הרבה פעמים כי לוקח כמה שנים טובות מאד עד שמגיעים להגדלת ההכנסה, וצריך לשרוד את הדרך.
ב. לפעמים עצמאי עובד בכמה 'משרות' (העיסוק עצמו, המנהל כספים, המנהל קשרי לקוחות, המשווק וכו)
כך שאולי הוא הגדיל הכנסה- אבל גם מגדיל מאמץ :)

אך ברור שישנם עוד סיבות שגורמות לאנשים להיות עצמאיים,
שיש בהן יתרון שלפעמים שווה את המאמץ גם אם ההכנסה לא גדלה-
דוגמאות:
גמישות בשעות. (לאו דווקא כמות שעות פחותה- אלא הרבה פעמים אפשרות לתמרון וגמישות שאין כשכיר)
מימוש יכולות והרגשת סיפוק (שלפעמים לא באים לידי ביטוי מלא כשכירים)
ועוד.

ולכן אני חולקת על חלקו השני של המשפט
כי מי שהחליט שהוא רוצה להיות עצמאי
מעבר לס"ד הדבר היחיד שהוא זקוק לו הוא: התמדה וכח רצון
כל שאר התחומים שמנית ברשימה (אופי הנעה יזמות וכדו) - ניתנים ללמידה בעז"ה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
(עוד בעיה שנגרמת מלהיות עצמאי - כל היום אנשים משווקים את העסק של עצמם
לחברים למשפחה ולכל מי שזז)
צריך לדעת לשווק בצורה אנושית ומכבדת.
גם אותי זה ממש הטריד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
כתבת יפה
מסכימה עם רוב הדברים
חוץ מזה:

שנים טענתי שאני מתאימה רק להיות שכירה
אך כשיצאתי לדרך עצמאית במטרה להגדיל הכנסה (כן!)
גיליתי שהמשמעת העצמית, האומץ והביטחון אלו כלים שניתן לרכוש אותם
נהדר. גם אני חושבת שאפשר להגדיל הכנסה כעצמאית.
אבל לדעתי לא הולכים להיות עצמאיים רק בשביל כסף.
פשוט צריך להיות מתאימים לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
כתבת כל כך טוב! תודה,
כל כך הרבה שואלים אותי על עסק עצמאי מרוב שאני יודעת במה זה כרוך קשה לתאר את הדרך הכרוכה בכך
רק אלו שמוכנים להתאמץ ולעבוד קשה יצליחו
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אז רגע לפני הכסף, קחו בחשבון כמה נקודות:
וברגע שאחרי:
1. אל תשאלו אם מקבלים פנסיה, כי לא. מה שתפרישו זה מה שיהיה לכם לעת זקנה. אין מעסיק שמפריש יחד אתכם.
2. מעבר להוצאות של העסק, יש עלות ששוכחים לספור אותה - להישאר מעודכנים. זה יכול להיות קורסים שונים, אביזרים וכו'. העלות שלהם יקרה, אבל מראש היא שקופה לגמרי.
3. פתאום יהיה לכם מלא זמן "כי אתם עצמאים", ולא ברור למה אתם לא מופיעים לכל ברית או בריתה. אז תכינו לעצמכם לילה ארוךךךך
4. רבים (ואולי גם אתם כך) בטוחים שאתם עומדים להפוך לעשירים. יתחילו לקנא בכם (אבל לא בחשבון הבנק שלכם...) אל תיבהלו מזה. אולי תשכנעו אותם להפוך לעצמאיים גם.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #20
מקווה שגם השתכנעת
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה