קורונה למה התקהלויות בחגא של המולד שונות מתפילות בראש השנה ויום כיפור ?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
התקהלות ותפילות

כללי התקהלות - בכל המקומות בישראל חלות הגבלות ההתקהלות, לפיהן מותרת התקהלות של עד 10 אנשים במבנה ושל עד 20 אנשים בשטח פתוח. מבנה ייחשב כל מקום עם 3 קירות ומעלה וגג.
הגבלות ההתקהלות יחולו בכל מקום שבו מותרת שהייה, לרבות מקומות העבודה.
ככלל, יש להימנע ככל הניתן מהתקהלויות. בכל התקהלות שמתקיימת יש להקפיד על מרחק של 2 מטרים מאנשים אחרים, עטיית מסכה ושטיפת ידיים בסבון ומים.

תפילות - ניתן להתפלל בבית תפילה במרחק של עד 1,000 מטרים מהבית, בהגבלת התקהלות של עד 10 אנשים. בשטח פתוח ניתן לקיים תפילות בהגבלת התקהלות של 20 אנשים. יש לעטות מסכה ולשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.
תפילה בכותל המערבי תתקיים בהתאם להגבלת ההתקהלות בשטח פתוח ובחלוקה למתחמי תפילה נפרדים של 20 אנשים בהתאם להנחיות.

תפילות בחג המולד - ניתן לקיים תפילות בחגי המולד, בכללים הבאים:
• בשטח פתוח - עד 100 אנשים.
• במבנה - 10 אנשים בכל כניסה, עד 10 קבוצות.
הנחיות אלו יחולו אך ורק תאריכים הבאים:
• מיום חמישי, 24.12.2020, בשעה 17:00, עד ליום שישי, 25.12.2020, בשעה 20:00,.
• מיום רביעי, 6.1.2021, בשעה 17:00, עד ליום חמישי, 7.1.2021, בשעה 20:00.
• מיום שני, 18.1.2021, בשעה 17:00, עד ליום שלישי, 19.1.2021, בשעה 20:00.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בגלל שמדובר בכמה עשרות אלפים מקסימום, המפוזרים בישובים רבים, וזה נזק נסבל.
בפרט שכל מה שמותר זה עד מאה איש במקום פתוח.

לעומת התפילות בימים הנוראים שהיו אמורים להקיף מליונים של אנשים בכל הארץ, שברור שהיו יוצאים משליטה (וכפי שאכן קרה במקומות רבים) וממיטים אסון מבחינה אפידמיולוגית.

מישהו לא מבין שיש הבדל?

יש הגיון בעולם.

לא כל דבר זו רדיפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בשביל לשאול שאלה כזו צריכים להכיר את האוכלוסיה הזו.
חלק גדול מהם ממש לא מתפללים וכל מה שמעניין אותם זה המרצ'נדייז והמסיבות.
ואלו האחרונות נאסרו כזכור.
מוטב להיות גאים בעם שלנו להבדיל אלף אלפי הבדלות וכפי שאמרו לפני, לא כל החלטה היא אפליה מכוונת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
הוצאתם לו את כל הרוח...
הכי כיף לבוא עם טענות לרדיפה, להפליה, לקיפוח... אם האשכול היה מתחיל ככה, הוא לא היה נגמר עם ארבע הודעות, אלא עם ארבע מאות, או יותר מסתבר סגירת האשכול לפני כן, מה לעשות שאנשים יותר אוהבים להתלונן...
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
כי תפילה של יהודי 1 חשובה הרבה יותר מתפילה של 1000000 גויים!
לכן השטן מפריע...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
להזכיר לנו שאנו בגלות... :(
(וגם אלו הנמצאים בארץ ישראל, עליהם להמשיך ולקוות לגאולה השלימה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
התקהלות ותפילות
כללי התקהלות - בכל המקומות בישראל חלות הגבלות ההתקהלות, לפיהן מותרת התקהלות של עד 10 אנשים במבנה ושל עד 20 אנשים בשטח פתוח. מבנה ייחשב כל מקום עם 3 קירות ומעלה וגג.
הגבלות ההתקהלות יחולו בכל מקום שבו מותרת שהייה, לרבות מקומות העבודה.
ככלל, יש להימנע ככל הניתן מהתקהלויות. בכל התקהלות שמתקיימת יש להקפיד על מרחק של 2 מטרים מאנשים אחרים, עטיית מסכה ושטיפת ידיים בסבון ומים.
תפילות - ניתן להתפלל בבית תפילה במרחק של עד 1,000 מטרים מהבית, בהגבלת התקהלות של עד 10 אנשים. בשטח פתוח ניתן לקיים תפילות בהגבלת התקהלות של 20 אנשים. יש לעטות מסכה ולשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.
תפילה בכותל המערבי תתקיים בהתאם להגבלת ההתקהלות בשטח פתוח ובחלוקה למתחמי תפילה נפרדים של 20 אנשים בהתאם להנחיות.
תפילות בחג המולד - ניתן לקיים תפילות בחגי המולד, בכללים הבאים:
• בשטח פתוח - עד 100 אנשים.
• במבנה - 10 אנשים בכל כניסה, עד 10 קבוצות.
הנחיות אלו יחולו אך ורק תאריכים הבאים:
• מיום חמישי, 24.12.2020, בשעה 17:00, עד ליום שישי, 25.12.2020, בשעה 20:00,.
• מיום רביעי, 6.1.2021, בשעה 17:00, עד ליום חמישי, 7.1.2021, בשעה 20:00.
• מיום שני, 18.1.2021, בשעה 17:00, עד ליום שלישי, 19.1.2021, בשעה 20:00.
במקום להתלונן, החרדים צריכים להודות למשרד הבריאות ולמשטרה, על היחס המועדף לו הם זוכים תמיד, בדאגה הכנה שלהם, לבריאות של הציבור החרדי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
ואני היחידה?
מתווה התיפלות לחגי המולד - הועתק ככתבו וכלשונו
מהמתווה שהושג עבור בתי כנסת ליום הכיפורים. (בראש השנה עוד היה מקל יותר..)
כולל העובדה ניתן להתפלל בשטח פתוח עד 100 איש?
לא זכורה לי הקלה כזו
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
במקום להתלונן, החרדים צריכים להודות למשרד הבריאות ולמשטרה, על היחס המועדף לו הם זוכים תמיד, בדאגה הכנה לבריאות של הציבור החרדי.

הם לא דואגים לנו בכנות.
לא דואגים לנו בכלל...

מסקרים שנערכו רובם מעדיפים שכן ערבי על פני שכן חרדי.
אז אני לא חושבת שהם באמת מוכנים לגור ליד ערבי , אבל גם שלב שבו זה לאPC לומר משהו כזה - זה גם משהו.
מצב "האהדה" אלינו - בקנטים.
אפשר להגיד לא אכפת לי , אני מנסה לחיות את חיי כמו יהודי אירופה בזמן הפריצים...
אבל לטמון את הראש בחול ולחשוב שרוק זה גשם...

האחרון שהיה נאיבי רבי שמעון בר יוחאי ענה לו..
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
רק לי מפריעה הכותרת "חג" ???

בארץ לא רואים כל כך את חגיגות החגאות
ממש מנותקים מהם.
הרוב אפילו לא יודעים מהו התאריך של החגאות
אלא אם כן הם שומרים "ניטל".

היות שכך חרדים ישראלים פחות רגישים לסמלים של חגאות . ומסוגלים לקנות פיג'מות וכו עם אייקונים ששייכים להם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
בארץ לא רואים כל כך את חגיגות החגאות
ממש מנותקים מהם.
הרוב אפילו לא יודעים מהו התאריך של החגאות
אלא אם כן הם שומרים "ניטל".

היות שכך חרדים ישראלים פחות רגישים לסמלים של חגאות . ומסוגלים לקנות פיג'מות וכו עם אייקונים ששייכים להם...
ומסוגלים לתלות קישוטי סוכה מ...
ובכל זאת חג זה לא !
זה כל אחד מבין
[ורק לחשוב איזה תגובות היו אם היה כתוב חג העצמאות...]
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יש פה כאלו שחושבים את זה ברצינות
וכותבים את זה מאד ברצינות...
אתם צריכים להבין דבר אחד........
שאנשים לא בעד סגר והגבלות(אלא עם כן אתה בן אדם שאוהב להיות בודד וכו)...............
אבל יש אנשים שאומרים שכן חושבים שזה יעיל וצריך לעשות את זה אבל כולם לא בעד הדרך או האופן שבו נעשה........
תעשו סקר בכל הציבור החרדי ורב גדול של הציבור יגידו שהיתה אפלייה בהחלטות ובהיתנהלות של הממשלה על ידי גורמים אנטי דתיים......... בכל הנושא שקשור לקרונה.............
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אתם צריכים להבין דבר אחד........
שאנשים לא בעד סגר והגבלות(אלא עם כן אתה בן אדם שאוהב להיות בודד וכו)...............
אבל יש אנשים שאומרים שכן חושבים שזה יעיל וצריך לעשות את זה אבל כולם לא בעד הדרך או האופן שבו נעשה........
תעשו סקר בכל הציבור החרדי ורב גדול של הציבור יגידו שהיתה אפלייה בהחלטות ובהיתנהלות של הממשלה על ידי גורמים אנטי דתיים......... בכל הנושא שקשור לקרונה.............

אתה מדבר בשם כולם לא קיים.
יש פה כל מיני שבעד סגרים והגבלות וגם האופן שבו הם נעשים.

היו תקופות פה בפורום שאפילו היה אסור לכתוב אחרת.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה