התייעצות רב'ה עוקצני

  • פותח הנושא Tmj
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
קראתי היום לראשונה בשקיקה את האשכול, לא יודע למה הוא תפס אותי. (נראה לי האשכול הכי ארוך שקראתי בשלמות אי פעם).
מזדהה מאד מאד עם פותחת האשכול, כי כל ילד הוא עולם שלם וכל סיפור זה עניין של פיקוח נפש.
חושב שהאשכול הזה הוא לא המקום לקבל עצות כי באמת תלוי מי הרבה, מי הילד, מי ההורים, הקשר בין ההורים לרבה, מי המנהל, וכו' וכו', אשכול כזה רק יתן רוח מלחמה שלא בטוח שיצא ממנה דברים מוצלחים. צריך להתיעץ עם מישהו חכם שמכיר את הנפשות הפועלות, ולפעול בחוכמה.

קצת הופתעתי מהמקרים המזעזעים שהביאו כאן ניקים שונים כדוגמאות, כמו "מורה שהשאירה תלמידות יום שלם בחוץ", או מורה שבשיא הרוע התקשר להודיע להורים שהילד מסולק הביתה.. . אני לא מזלזל בכלל, באמת. אבל נראה לי שגדלתם פשוט בחממה. אני גדלתי בשני חיידרים, (שניהם נחשבים למוצלחים), וראיתי התעללויות שקשה להאמין שקרו! רבעס שנותנים מכות רצח על משחקי כבוד מטומטמים שלהם, כינויי גנאי פסיכיים בעקביות, השפלות איומות שהדף אינו סובל. ראיתי ילדים שרבעס הדביקו להם כינויי גנאי שהכיתה לקחה את הכינוים האלו כמה שנים אח"כ. ראיתי רבה שצועק על ילד לעייני כל הכיתה "אתה רוצה להיות כמו...(שם של ילד אחר)???? (לאוזנם של כל הכיתה, כולל אותו ילד). ראיתי רבה שתופס ילד מרים אותו גבוה מפטיר לאוויר "חתיכת גוש בשר ושומן" וזורק אותו מחוץ לכיתה כאילו היה איזה חפץ. ראיתי רבה שבתור עונש מצמיד פרצוף של ילד למקק מת שהיה על הרצפה. ראיתי רבה שבתור עונש מכריח ילדים להכות את עצמם חזק מאד (מרוב נימוס הוא לא רצה ללכלך את ידיו).
לא רבה אחד ולא שניים כאלו. אז חשבתי שכולם עברו לפחות חלק מזה..

שוב, התחברתי מאד למקרה האישי, חושב שכל מקרה ומקרה כזה הוא עולם בפני עצמו, אך מי שחשב שזה מקרה בודד וחריג אז אני חושב שזו טיפה בים...
ישנם רבעס רבים טובים ונפלאים, וישנם כאלו פשוט רעים.
 
נערך לאחרונה ב:
קראתי היום לראשונה בשקיקה את האשכול, לא יודע למה הוא תפס אותי. (נראה לי האשכול הכי ארוך שקראתי בשלמות אי פעם).
מזדהה מאד מאד עם פותחת האשכול, כי כל ילד הוא עולם שלם וכל סיפור זה עניין של פיקוח נפש.
חושב שהאשכול הזה הוא לא המקום לקבל עצות כי באמת תלוי מי הרבה, מי הילד, מי ההורים, הקשר בין ההורים לרבה, מי המנהל, וכו' וכו', אשכול כזה רק יתן רוח מלחמה שלא בטוח שיצא ממנה דברים מוצלחים. צריך להתיעץ עם מישהו חכם שמכיר את הנפשות הפועלות, ולפעול בחוכמה.

קצת הופתעתי מהמקרים המזעזעים שהביאו כאן ניקים שונים כדוגמאות, כמו "מורה שהשאירה תלמידות יום שלם בחוץ", או מורה שבשיא הרוע התקשר להודיע להורים שהילד מסולק הביתה.. . אני לא מזלזל בכלל, באמת. אבל נראה לי שגדלתם פשוט בחממה. אני גדלתי בשני חיידרים, (שניהם נחשבים למוצלחים), וראיתי התעללויות שקשה להאמין שקרו! רבעס שנותנים מכות רצח על משחקי כבוד מטומטמים שלהם, כינויי גנאי פסיכיים בעקביות, השפלות איומות שהדף אינו סובל. ראיתי ילדים שרבעס הדביקו להם כינויי גנאי שהכיתה לקחה את הכינוים האלו כמה שנים אח"כ. ראיתי רבה שצועק על ילד לעייני כל הכיתה "אתה רוצה להיות כמו...(שם של ילד אחר)???? (לאוזנם של כל הכיתה, כולל אותו ילד). ראיתי רבה שתופס ילד מרים אותו גבוה מפטיר לאוויר "חתיכת גוש בשר ושומן" וזורק אותו מחוץ לכיתה כאילו היה איזה חפץ. ראיתי רבה שבתור עונש מצמיד פרצוף של ילד למקק מת שהיה על הרצפה. ראיתי רבה שבתור עונש מכריח ילדים להכות את עצמם חזק מאד (מרוב נימוס הוא לא רצה ללכלך את ידיו).
לא רבה אחד ולא שניים כאלו. אז חשבתי שכולם עברו לפחות חלק מזה..

שוב, התחברתי מאד למקרה האישי, חושב שכל מקרה ומקרה כזה הוא עולם בפני עצמו, אך מי שחשב שזה מקרה בודד וחריג אז אני חושב שזו טיפה בים...
ישנם רבעס רבים טובים ונפלאים, וישנם כאלו פשוט רעים.
למדת בעיסאוויה?
 
כואב, אבל לצערנו הרב זה די נפוץ שהרבה או המורה הם "נגד" ילד אחד או משפחה אחת, או סתם, מצאו ילד להוציא עליו כעסים, וזה מה שקורה בעולם שאינו מתוקן. ושאף אחד יגיד שהעולם הזה הוא עולם מתוקן, כי הוא לא!!!!
מה העצה? כן לשים לב לנורות אזהרה, ולהתכונן לכך שלצערנו, אם נאלצים לאיים על הרב או מי שזה שיתלוננו למנהל, הוא יאיים חזרה שהם לא ימצאו מקום אחר לילדים, והוא ידאג לזה אישית... המצב היום כואב ולא מתוקן וכך זה לצערנו בכל מקום.
ואם חשבת שבישיבה המצב יותר טוב, אז לצערנו טעיתם!! כי ברגע שבישיבה יש אפילו מעט ביקורת על הר"מ, בחלק גדול מהמקרים אוטומטית הילד - בחור מועף מהישיבה, כבלא מעט מקרים הראש ישיבה והמשגיח שומעים על זה במקרה רק לאחר כמה ימים במקרה הטוב (אלא א"כ ההורים מתלוננים למנהל, ואז הם התסבכו לגמרי עם הר"מ...) המצב היום הוא ג'נגל לכל דבר ועניין!!!
אבל כמובן, זה לא בכל מקום רק בחלק (וזה גרוע מספיק)
יום טוב ובשורות טובות לכולם!!!
 
קראתי היום לראשונה בשקיקה את האשכול, לא יודע למה הוא תפס אותי. (נראה לי האשכול הכי ארוך שקראתי בשלמות אי פעם).
מזדהה מאד מאד עם פותחת האשכול, כי כל ילד הוא עולם שלם וכל סיפור זה עניין של פיקוח נפש.
חושב שהאשכול הזה הוא לא המקום לקבל עצות כי באמת תלוי מי הרבה, מי הילד, מי ההורים, הקשר בין ההורים לרבה, מי המנהל, וכו' וכו', אשכול כזה רק יתן רוח מלחמה שלא בטוח שיצא ממנה דברים מוצלחים. צריך להתיעץ עם מישהו חכם שמכיר את הנפשות הפועלות, ולפעול בחוכמה.

קצת הופתעתי מהמקרים המזעזעים שהביאו כאן ניקים שונים כדוגמאות, כמו "מורה שהשאירה תלמידות יום שלם בחוץ", או מורה שבשיא הרוע התקשר להודיע להורים שהילד מסולק הביתה.. . אני לא מזלזל בכלל, באמת. אבל נראה לי שגדלתם פשוט בחממה. אני גדלתי בשני חיידרים, (שניהם נחשבים למוצלחים), וראיתי התעללויות שקשה להאמין שקרו! רבעס שנותנים מכות רצח על משחקי כבוד מטומטמים שלהם, כינויי גנאי פסיכיים בעקביות, השפלות איומות שהדף אינו סובל. ראיתי ילדים שרבעס הדביקו להם כינויי גנאי שהכיתה לקחה את הכינוים האלו כמה שנים אח"כ. ראיתי רבה שצועק על ילד לעייני כל הכיתה "אתה רוצה להיות כמו...(שם של ילד אחר)???? (לאוזנם של כל הכיתה, כולל אותו ילד). ראיתי רבה שתופס ילד מרים אותו גבוה מפטיר לאוויר "חתיכת גוש בשר ושומן" וזורק אותו מחוץ לכיתה כאילו היה איזה חפץ. ראיתי רבה שבתור עונש מצמיד פרצוף של ילד למקק מת שהיה על הרצפה. ראיתי רבה שבתור עונש מכריח ילדים להכות את עצמם חזק מאד (מרוב נימוס הוא לא רצה ללכלך את ידיו).
לא רבה אחד ולא שניים כאלו. אז חשבתי שכולם עברו לפחות חלק מזה..

שוב, התחברתי מאד למקרה האישי, חושב שכל מקרה ומקרה כזה הוא עולם בפני עצמו, אך מי שחשב שזה מקרה בודד וחריג אז אני חושב שזו טיפה בים...
ישנם רבעס רבים טובים ונפלאים, וישנם כאלו פשוט רעים.
מזעזע!
וזה חיידר טוב????
זה חיידר שהמשטרה צריכה לטפל בצוות שם...
כמה נשירה יש מהחיידר הזה, אם אלו המלמדים שם?
 
קראתי היום לראשונה בשקיקה את האשכול, לא יודע למה הוא תפס אותי. (נראה לי האשכול הכי ארוך שקראתי בשלמות אי פעם).
מזדהה מאד מאד עם פותחת האשכול, כי כל ילד הוא עולם שלם וכל סיפור זה עניין של פיקוח נפש.
חושב שהאשכול הזה הוא לא המקום לקבל עצות כי באמת תלוי מי הרבה, מי הילד, מי ההורים, הקשר בין ההורים לרבה, מי המנהל, וכו' וכו', אשכול כזה רק יתן רוח מלחמה שלא בטוח שיצא ממנה דברים מוצלחים. צריך להתיעץ עם מישהו חכם שמכיר את הנפשות הפועלות, ולפעול בחוכמה.

קצת הופתעתי מהמקרים המזעזעים שהביאו כאן ניקים שונים כדוגמאות, כמו "מורה שהשאירה תלמידות יום שלם בחוץ", או מורה שבשיא הרוע התקשר להודיע להורים שהילד מסולק הביתה.. . אני לא מזלזל בכלל, באמת. אבל נראה לי שגדלתם פשוט בחממה. אני גדלתי בשני חיידרים, (שניהם נחשבים למוצלחים), וראיתי התעללויות שקשה להאמין שקרו! רבעס שנותנים מכות רצח על משחקי כבוד מטומטמים שלהם, כינויי גנאי פסיכיים בעקביות, השפלות איומות שהדף אינו סובל. ראיתי ילדים שרבעס הדביקו להם כינויי גנאי שהכיתה לקחה את הכינוים האלו כמה שנים אח"כ. ראיתי רבה שצועק על ילד לעייני כל הכיתה "אתה רוצה להיות כמו...(שם של ילד אחר)???? (לאוזנם של כל הכיתה, כולל אותו ילד). ראיתי רבה שתופס ילד מרים אותו גבוה מפטיר לאוויר "חתיכת גוש בשר ושומן" וזורק אותו מחוץ לכיתה כאילו היה איזה חפץ. ראיתי רבה שבתור עונש מצמיד פרצוף של ילד למקק מת שהיה על הרצפה. ראיתי רבה שבתור עונש מכריח ילדים להכות את עצמם חזק מאד (מרוב נימוס הוא לא רצה ללכלך את ידיו).
לא רבה אחד ולא שניים כאלו. אז חשבתי שכולם עברו לפחות חלק מזה..

שוב, התחברתי מאד למקרה האישי, חושב שכל מקרה ומקרה כזה הוא עולם בפני עצמו, אך מי שחשב שזה מקרה בודד וחריג אז אני חושב שזו טיפה בים...
ישנם רבעס רבים טובים ונפלאים, וישנם כאלו פשוט רעים.
לפני כמה שנים למדת?
פעם היו הרבה יותר מקרים כאלו, היום פחות.
 
צריך לשים לב שלא תמיד הכל תלוי בקשיחות או בעונשים, אלא כיצד מזהה הילד את המחנך, אם הוא מזהה שהמחנך רוצה בטובתו ואכפת לו ממנו, אזי גם אם יענישנו ויגער בו, לפעמים זה יהיה רק לתועלת, (ילדים מחפשים גבולות). אלא שאם המחנך עושה כן בשביל קיצורי דרך, והילד מזהה את זה, זה חמור מאד, גם אם מדובר במחנך שלא מרבה להעניש.
 
היה לי מחנך קשוח מאד בכיתה ח, שלא ויתר על כלום ! אבל ראו זה פלא, אהבנו אותו אהבת נפש, כי תמיד הרגשנו שהוא אוהב אותנו וחפץ בהצלחתנו.
 
קראתי את האשכול ובאמת מצב לא נעים, הניסיון שלי אומר לערב את ההנהלה ברור! אבל צריך לקחת בחשבון שלרוב עד שלא קורא סיפור מטלטל לא ממש מזיזים את הרבה, או המורה..
לכן מניסיוני אני ממליצה על מנת למזער נזקים אצל ילדך מתחילת שנה לבוא בגישה של התעניינות אצל המלמד, הרבה פרגונים!!!! אפילו שליחת עוגה ביום שישי גם בלי סיבה לכבוד שבת סיבה מספיק טובה, קשה לי להאמין שאחרי כ"כ הרבה פרגונים והתעניינות וכו' וכו' לא תהיה שינוי, אם מבקשים מהרבה לדבר בצורה לא עוקצנית.אחרי הכל לא קל להיות רבה, מורה, גננת וכו' שנים הייתי גננת זאת עבודה שוחקת ושוחקת מאד! לא תאמינו איזה שינוי יכול להיות אצל ילדך ואצל המלמד!!!!!!!!!!
 
בלת"ק

אין מנהל לת"ת?
למה לא לפנות אליו ישירות?...
 
לצערנו הרב אני מכיר חיידר די ידוע ברמות (לא למדתי שם, רק ראיתי בעיניים מה קורה שם כי למדתי ליד) שהמנהל היה אלים וכך הוא גם לימד את הרבנים מה לעשות במקרה של אי משמעת. אכן יש כאלה מקומות שהילדים נשארו מצולקים, אך גם שותקים, והמקום הזה עדיין פעיל.
 
התגובות האחרונות כאן ממש ממש מוצלחות, נוגעות, אמיתיות וכנות.

מזעזע לקרוא על המקרים שממוקד כתב.

לדעתי פעם באמת היה יותר אלימות מהיום כמו שהזכירה מירי עוס,

אני סוברת שהמקרים האלו שהזכרתם באמת חריגים! אולי מתבצעים מתוך חסכי ילדות של המורים בתקופה בה היו תלמידים, או מנסים לחכות את המורים שלהם אך ללא הצלחה,

כי הדור שלנו והחינוך בו מתבצע אחרת, לא על ידי מכות ועונשים אלא מתוך אהבה ומילים חמות!

ואם יש מורים שמלמדים בצורה הישנה זה פשוט טעות!

וגם היו כאן כמה שאמרו שזה תלוי באהבה ובמה שהמורה מפגין ואני לא חושבת שזה נכון!

אם המורה מרביץ-אז הוא מרביץ!
אם המורה מעניש-אז הוא מעניש!
אם המורה מעליב-אז הוא מעליב!
אם המורה פוגע-אז הוא פוגע!

וממש לא משנה מה המטרה ואם זה מגיע ממקום טוב או לא!!

אם אתם יודעים על מורים שאלימים כלפי הילדים אז בפרוש-צריך לטפל בזה!

אם זה בשיחת טלפון לברור עם המורה,
ואם זה לפנות להנהלה כשרואים שזה לא עוזר,

אבל לטפל צריך! כי זה לא מצב נוראלי שהמורים ככה מתעללים בילדים!
המורים הם הדוגמא האישית בשביל הילדים, הם שואפים להיות כמוהם,

אתם רוצים שהילדים שלכם יתעללו ככה בבנים שלהם? התשובה היא חד וחלק-לא!

לכן אנחנו צריכים לטפל בבעיה, לדבר ולהסביר ולעשות מה שצריך ולא לשתוק ולהביט על העוול הזה מהצד.

בהצלחה!
 
אוקי איך לדעתך צריך ואפשר לטפל?
זה לא תופעה קטנה, היא לצערינו די רחבה

קודם כל, כפי שהזכרתי לפני כן,

לדבר עם המורה!
יכול להיות שזה לא היה בכוונה, בטעות ואולי עם שיחת טלפון אפשר לפתור הכל,

להתקשר למורה ולהסביר בצורה מכובדת אך ברורה וחזקה שלא משתמעת לשני פנים, שאתם לא מוכנים שיגע לרעה בילדים שלכם! שאם הילד לא מתנהג יפה וכו, שידווח לכם! שלא ירביץ לו! ותוסיפו כבדרך אגב שאתם יודעים מה קורה עם הילד ושזה לא יחזור על עצמו!

במידה ואתם רואים שזה לא עוזר, פונים להנהלה, ואם אתם רואים שגם זה לא עוזר, וההנהלה מצדיקה ומגבה את המורים האלו,

אין מנוס! מעבירים את הילד למקום שבו יהיה לו טוב, מקום בו הצוות ילמד אותו בחום ובאהבה ולא במקום ובהתעללויות.

בהצלחה!
 
בלת"ק

מנסיון רב.
אם המטרה שלכם היא לשפר את העולם, אכן תלכו להנהלה ותתלוננו ותהפכו שולחנות. אולי זה יעזור, סביר יותר שלבן שלכם וודאי שלא.

אבל אם המטרה שלכם כרגע היא להציל את הילד, אין ספק שהדרך הטובה ביותר היא פשוט לכבד את הרבה, להתקשר לפרגן לו, לשלוח לו דברים טעימים, לפרגן לו על דברים קטנים. לספר כמה הילד אוהב אותו... וכך בתת מודע של הרבה יחרט שכאן זה ילד שכדאי להתייחס אליו ברוך, ברוגע, בכבוד, וכשיהיה מפגש ביניהם, הרבה יעיר לו בעדינות מיוחדת, בלי לדעת אפי' למה הוא עושה את זה.
תעשו את זה ותראו נפלאות.

יש חסרון אחד משמעותי לנפש הילד. שגם אם הוא עצמו לא יעבור התעלולויות רגשיות ברמה כזו או אחרת, כיון שהרבה יזהר מלהתנהג כך כלפיו, עדיין הוא גדל באווירה כזו. יש מקרים רבים של ילדים שנפגעו רגשית מעצם זה שהם היו בסביבה כזו של התעללות, אפי' כשהיא לא כוונה ישירות אליהם. כי עצם זה שהוא שוהה במקום כזה, ורואה את חברים שלו נפגעים ממנה, זה גורם לו להתכווץ על מקומו ולרצות להעלם..
אז מה שהצעתי זה לא פתרון ארוך טווח, אבל לפחות כעזרה ראשונה.
 
בלת"ק

מנסיון רב.
אם המטרה שלכם היא לשפר את העולם, אכן תלכו להנהלה ותתלוננו ותהפכו שולחנות. אולי זה יעזור, סביר יותר שלבן שלכם וודאי שלא.

אבל אם המטרה שלכם כרגע היא להציל את הילד, אין ספק שהדרך הטובה ביותר היא פשוט לכבד את הרבה, להתקשר לפרגן לו, לשלוח לו דברים טעימים, לפרגן לו על דברים קטנים. לספר כמה הילד אוהב אותו... וכך בתת מודע של הרבה יחרט שכאן זה ילד שכדאי להתייחס אליו ברוך, ברוגע, בכבוד, וכשיהיה מפגש ביניהם, הרבה יעיר לו בעדינות מיוחדת, בלי לדעת אפי' למה הוא עושה את זה.
תעשו את זה ותראו נפלאות.

יש חסרון אחד משמעותי לנפש הילד. שגם אם הוא עצמו לא יעבור התעלולויות רגשיות ברמה כזו או אחרת, כיון שהרבה יזהר מלהתנהג כך כלפיו, עדיין הוא גדל באווירה כזו. יש מקרים רבים של ילדים שנפגעו רגשית מעצם זה שהם היו בסביבה כזו של התעללות, אפי' כשהיא לא כוונה ישירות אליהם. כי עצם זה שהוא שוהה במקום כזה, ורואה את חברים שלו נפגעים ממנה, זה גורם לו להתכווץ על מקומו ולרצות להעלם..
אז מה שהצעתי זה לא פתרון ארוך טווח, אבל לפחות כעזרה ראשונה.


אני לא חושבת שאתה צודק!

דבר ראשון, כשאני אומרת לפנות להנהלה זה בדגש על:

פניה בדרך ארץ ובכבוד אך בצורה ברורה ותקפה!

בדרך שאתה מציע, דבר ראשון זה לא פותר את הבעיה לעומקה,

דבר שני, כשאתה מרגיל את המורה לקבל דברים הוא חושב שההורים שמביאים לו תשורות מרוצים מהדרך בה הוא מחנך וימשיך כך- לא פתרת את הבעיה!

ונניח שכן, שהוא מתיחס לילד יותר טוב בזכות אותן תשורות-

האהבה והתייחסות תהיה מזויפת ולזה הילד ישים לב- אי אפשר לעבוד על ילדים שאתה אוהב אותם אם לא.

ונניח שגם זה לא קורה,

ברגע שלא תתן לו/שתשכח/שלא יהיה לך תקציב לזה/שתתן לו משהו לא שווה או משהו שהוא לא אוהב

אז זה יפסיק?

אז חזרת בעצם לאותה נקודה ועל הדרך ביזבזת סכום כסף...לא חבל?
 
אני לא חושבת שאתה צודק!

דבר ראשון, כשאני אומרת לפנות להנהלה זה בדגש על:

פניה בדרך ארץ ובכבוד אך בצורה ברורה ותקפה!

בדרך שאתה מציע, דבר ראשון זה לא פותר את הבעיה לעומקה,

דבר שני, כשאתה מרגיל את המורה לקבל דברים הוא חושב שההורים שמביאים לו תשורות מרוצים מהדרך בה הוא מחנך וימשיך כך- לא פתרת את הבעיה!

ונניח שכן, שהוא מתיחס לילד יותר טוב בזכות אותן תשורות-

האהבה והתייחסות תהיה מזויפת ולזה הילד ישים לב- אי אפשר לעבוד על ילדים שאתה אוהב אותם אם לא.

ונניח שגם זה לא קורה,

ברגע שלא תתן לו/שתשכח/שלא יהיה לך תקציב לזה/שתתן לו משהו לא שווה או משהו שהוא לא אוהב

אז זה יפסיק?

אז חזרת בעצם לאותה נקודה ועל הדרך ביזבזת סכום כסף...לא חבל?

עקרונית אני מסכים כמובן עם כל מילה.
מה שאני כתבתי זה פתרון פרקטי, ממישהו שכבר ראה דבר אחד או שנים ומבין שלא בכל מצב אפשר לשנות את העולם, ועדיף להתרכז בלהציל את חלקת האלוקים הקטנה שלו.

לא בכל ההנהלות אפשר לדבר וזה יתקבל בצורה מכובדת.

אכן, למשל אם זה היה היכן שילדי לומדים, הייתי הולך להנהלה ומדבר בכבוד וזה היה מספיק, וכמו שכתבתם.

אבל יש מקומות בריוניים. והם לא מעטים.

אז אני מציע פתרון - שכבר נוסה- כיצד להגן על הילד שלך בתוך הגונג'ל.

מי שרוצה לצאת צודק, שימשיך לצעוק. אבל מי שרוצה לצאת חכם, שיתחכם.


ואגב, אני מדבר יותר על לכבד את הרבה, לא לתת לו דברים שעולים כסף... אלא לשחד אותו בכבוד. זה שווה הרבה יותר מכסף. ובעיקר אצל האנשים הציניים ומרירים (כשהם מאמינים לך שאתה מתכוין ברצינות) שהם אלו שפוגעים בילדים
 
עקרונית אני מסכים כמובן עם כל מילה.
מה שאני כתבתי זה פתרון פרקטי, ממישהו שכבר ראה דבר אחד או שנים ומבין שלא בכל מצב אפשר לשנות את העולם, ועדיף להתרכז בלהציל את חלקת האלוקים הקטנה שלו.

לא בכל ההנהלות אפשר לדבר וזה יתקבל בצורה מכובדת.

אכן, למשל אם זה היה היכן שילדי לומדים, הייתי הולך להנהלה ומדבר בכבוד וזה היה מספיק, וכמו שכתבתם.

אבל יש מקומות בריוניים. והם לא מעטים.

אז אני מציע פתרון - שכבר נוסה- כיצד להגן על הילד שלך בתוך הגונג'ל.

מי שרוצה לצאת צודק, שימשיך לצעוק. אבל מי שרוצה לצאת חכם, שיתחכם.


אני מבינה מה שאתה אומר,

ואני לא באה בגישה של לשנות את העולם- ממש ממש לא!!

ותקרא מה שכתבת, אם המקום הוא בריוני ולא מתיחסים אפילו להורים- למקום כזה לשלוח את הילדים???


אני כותבת אולי באופן כללי אבל מתכוונת שכל אחד שיש לו ילד במצב הזה שיקרא מה שכתבתי וינסה מה שעצתי.

ולא מנסה להיות צודקת! מסכימה מאוד עם המשפט שהדגשת!!

החוכמה היא לדעת לטפל בצורה הכי טובה ונכונה גם אם זה קצת קשה לנו בתור ההורים, אבל לדעת שזה עוזר לילד שלנו.
 
התגובות האחרונות כאן ממש ממש מוצלחות, נוגעות, אמיתיות וכנות.

מזעזע לקרוא על המקרים שממוקד כתב.

לדעתי פעם באמת היה יותר אלימות מהיום כמו שהזכירה מירי עוס,

אני סוברת שהמקרים האלו שהזכרתם באמת חריגים! אולי מתבצעים מתוך חסכי ילדות של המורים בתקופה בה היו תלמידים, או מנסים לחכות את המורים שלהם אך ללא הצלחה,

כי הדור שלנו והחינוך בו מתבצע אחרת, לא על ידי מכות ועונשים אלא מתוך אהבה ומילים חמות!

ואם יש מורים שמלמדים בצורה הישנה זה פשוט טעות!

וגם היו כאן כמה שאמרו שזה תלוי באהבה ובמה שהמורה מפגין ואני לא חושבת שזה נכון!

אם המורה מרביץ-אז הוא מרביץ!
אם המורה מעניש-אז הוא מעניש!
אם המורה מעליב-אז הוא מעליב!
אם המורה פוגע-אז הוא פוגע!

וממש לא משנה מה המטרה ואם זה מגיע ממקום טוב או לא!!

אם אתם יודעים על מורים שאלימים כלפי הילדים אז בפרוש-צריך לטפל בזה!

אם זה בשיחת טלפון לברור עם המורה,
ואם זה לפנות להנהלה כשרואים שזה לא עוזר,

אבל לטפל צריך! כי זה לא מצב נוראלי שהמורים ככה מתעללים בילדים!
המורים הם הדוגמא האישית בשביל הילדים, הם שואפים להיות כמוהם,

אתם רוצים שהילדים שלכם יתעללו ככה בבנים שלהם? התשובה היא חד וחלק-לא!

לכן אנחנו צריכים לטפל בבעיה, לדבר ולהסביר ולעשות מה שצריך ולא לשתוק ולהביט על העוול הזה מהצד.

בהצלחה!
כל מילה בסלע
 
אם המורה מרביץ-אז הוא מרביץ!
אם המורה מעליב-אז הוא מעליב!
אם המורה פוגע-אז הוא פוגע!
עם הכל אני מסכים חוץ מזה
אם המורה מעניש-אז הוא מעניש!
עונש גם אם זה לא הדבר הכי טוב והראשון שצריך לעשות, אבל זה דבר שאמור להיות בארגז הכלים, גם אם זה אמור לבוא לעיתים רחוקות
 
עם הכל אני מסכים חוץ מזה

עונש גם אם זה לא הדבר הכי טוב והראשון שצריך לעשות, אבל זה דבר שאמור להיות בארגז הכלים, גם אם זה אמור לבוא לעיתים רחוקות


ברור, לא נגד עונשים, לא התעללות אבל עונשים רגילים של לכתוב ככה וככה, וכל אלו...
גם בבית אנחנו נותנים עונשים, ברור!
הכוונה שלי הייתה שלא משנה מה תשדר לו, זה מתבצע.

במחשבה שניה לא היה נכון להכניס את המשפט האחרון של העונשים כי כשאתה נותן עונש ואתה משדר עצבים וכעס ההשפעה לא טובה לעומת זאת טם תתן עונשים במבט מיוסר,כואב ואוהב ההשפעה תהיה חיובית ומועילה.

תודה! הארת את עייני!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

אולי גם אתם חוויתם חוויה דומה?
ככה זה בכל מקום?

הבן שלי בכיתה א', ילד חמד,
בגן חיידר הבנתי שיש פער ושהוא רכרוכי ולא בשל. לא קיבלתי שום מידע מהגננת,
ורק שפניתי אליה היא אמרה שאני צודקת... רצינו להשאיר שנה בגן, ולא הסכימו.
במכינה, שיכנעתי את הרב'ה שהילד לא בשל, הרב'ה הסכים איתי באופן חלקי, אמר שהוא חלק, אבל לא היה מודאג מידי,
עשינו אבחון כנדרש, וועדת שילוב, קיבל שעות, מקבל קלינאית תקשורת. רצינו להשאיר במכינה ולא הסכימו.

אבל תכל'ס,
הילד המתוק הזה - לומד השנה בכיתה גדולה מאוד, (כמעט פי שניים מהמכינה)
אוהב את הלימוד מאוד, אבל חורק שיניים כל הזמן.
רכש יפה את הקריאה אבל מתאמץ מאוד, כותב נפלא, אבל בכיתה מתקשה ממש לכתוב והספר שלו מלא במחיקות :(
מבין מעולה את הנלמד, אבל לא מרגישה שזה מלהיב אותו במיוחד.
תכל'ס- מרגיש לי שהוא יכול לצלוח את זה, אבל הוא לא בשל.
כאילו בכח משאירים אותו במשבצת הזו ומנסים לעזור לו עם קביים, מה שיתכן, שאם רק היה נשאר עוד שנה במכינה,
יכולנו לחסוך לו את רוב הקשיים. אולי הוא לא היה שפיץ, אבל בטוח לא היה חלש.

א. למה ההורים צריכים לרדוף אחרי הצוות לקבל מידע? למה מרגיש כאילו, אם מסתדרים, אז יאלה יופי, נחליק את זה?
ב. למה בחיידרים אין אפשרות להשאיר גן / מכינה בעת הצורך? למה טובת הילד לא עומדת במרכז?
ג. האם אתם מכירים חיידר מעולה בירושלים שאפשר יהיה לקבל בו מענה אישי ומקצועי לילד ושיהיו קשובים לצרכים שלו?

אני חושבת שהשנים האלו קריטיות לכל העתיד של הילד, ואם עכשיו הוא רודף אחרי עצמו, מה יהיה בצמתים הבאים????
רציתי להתייעץ
הציעו לנו משהו שלא מריח טוב בכלל בכלל.
אני אקדים ואומר שאין לי צל של ספק אם לגשת לעסקה או לא.
כי אני לא עושה את זה בכל מקרה.


השאלה שלי רק האם משהו נתקל בזה, והאם מישהו יכול להצביע לי נקודתית היכן העוקץ?

אוקיי אז הסיפור בערך ככה:
אחד שמייבא רכבים מחו"ל. רוצה לייבא רכב מאד מאד יקר, לרשום אותו על שמנו, שאנחנו נוציא את המימון- ההלוואה ל 50 אחוז, ו50 אחוז הוא מביא מזומן.
הוא יעביר לנו שכר נאה, וכן כמובן כל חודש את סכום ההלוואה..
מתחייב תוך שנה לסדר את העניין למכור את הרכב ולכסות את ההלוואה
ולנו יש בתמורה, וכעירבון, רכב יקר מאד הרשום על שמנו.. שאם הוא לא ישלם/יאבד אז הרווחנו גם את חלקו...
מצד שני הרכב אצלו...
כמה מכרים שלנו כבר עשו את זה ובנתיים הכל דופק.

ניסיתי לשאול הגימיני הוא ממש לא התלהב וגם נימק..לדעתו הסיכון כאן גבוה מדיי.. להוציא הלוואה ככ גדולה.. אבל הוא מביא כל מיני דברים שכבר כן שללתי את זה.. ודברים שניתן גם להכניס לחוזה

מעניין אותי האם מישהו נתקל בכזה סוג הצעה?
  • חחח
Reactions: aabb1 //
7 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה