מידע שימושי תכנות או ראיית חשבון

  • הוסף לסימניות
  • #62
חברות כמו אינטל, מובילאיי, אלביט, רפאל, ווסטרן דיגיטל וכו'.
תחומים כמו אלגברה לינארית וסטטיסטיקה.
התחומים הנ"ל באים יותר לידי ביטוי בתפקידים בכירים, כמו ארכיטקט או מהנדס תצורה.
עדיין לא שמעתי על חרדיות עם מה"ט/משה"ח בתפקידים כאלו בחברות כגון הנ"ל, אבל לצוותים שעובדים מולם גם נדרש ידע טוב כדי להבין את העבודה.
אגב, מישהי שאלה אם סגנון החשיבה הוא כמו אלגברה.
אז למרות שאלגברה יותר שימושית במקצוע, סגנון החשיבה הנדרש דומה יותר לגיאומטריה לדעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
התעודה - בראיית חשבון התעודה היא של מועצת רואי חשבון - מקבילה לתואר ראשון וקבילה במכרזים ממשלתיים (משרות נוחות יותר בד"כ). לא כל המשרדים הכלליים מכירים בהשכלה החרדית להנדסאים (לא שמועות. מכירה כמה משרדים כאלה).
בהנדסאים, באמת ניתן להגיע לבסוף למשכורת גבוהה יותר.
רשיון רו''ח קביל רק בחלק מהמכרזים הממשלתיים.
גם פניה למקלב לגבי מכרזים ספציפיים לא עזרה.

חברות כמו אינטל, מובילאיי וכו' - לא מקבלות עובדים ללא תואר. נכון שיש עובדות ללא תואר אך הן לא מתקדמות מעבר למשרת סטודנט (ושכר סטודנט). אם יש שינוי בנושא אשמח לשמוע.
(ומחברות שעובדות בתחום נשמע שאכן בצדק - הלימודים במסגרת תעודת מה''ט מצומצמים יותר ולא מספיקים).
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
(ומחברות שעובדות בתחום נשמע שאכן בצדק - הלימודים במסגרת תעודת מה''ט מצומצמים יותר ולא מספיקים).
נכון, גם בגלל הסיבה שציינתי לעיל. נדרש ידע שלא נלמד במסגרת תעודת ההנדסאי.
אם יש שינוי בנושא אשמח לשמוע.
אין שינוי קולקטיבי, אבל כן יש מוכשרים מאד שנכנסו למשרת סטודנט או דרך חברת קבלן, הרשימו וקבלו בהמשך תקן חברה.
נדיר אבל קיים.
ואגב, שכר סטודנט בחברות הגדולות זה לא רע.
יכול להגיע גם ל 80 ש"ח לשעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
רק שבניגוד להייטק, השכר בחשבות הוא בהלימה לאחריות ושעות רבות. לא רק שעות אלא גם אחריות ניהולית.
גם בהייטק השכר הוא בהלימה לאחריות הנדרשת.
המשכורות בהייטק לא סתם התנפחו למימדים כאלה, ולא סתם יש מחסור בעובדים טובים בענף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
בתיכנות- אם אני טובה במחשבים ויש לי את היכולת ריכוז לעבודה מול המסך- זה מספיק, או שצריכים להיות גאונים במתמתיקה?
גם אם לא בהכרח תידרשי למתמטיקה ברמה גבוהה בעבודה, המתמטיקה היא מן מדד.
בדרך כלל החזקות במתמטיקה תהיינה גם החזקות בתכנות. ככה זה.
אפשר לעבוד קשה ואפשר להצליח גם בלי.
אבל בלי ספק מי שחזקה במתמטיקה תהיה גם מבריקה ומצליחה בעבודה.
מדגישה, אני מדברת על הכלל. יש יוצאים מן הכלל בשני האגפים:
- יש פחות חזקות במתמטיקה שהצליחו מאד (למשל עם יחסי אנוש מעולים, בתפקידי פיתוח שלא דורשים מי יודע מה, או שעשו קרירה מדהימה בבדיקות תוכנה וכו)
- יש חזקות מאד במתמטיקה שנכשלו כישלון חרוץ בתכנות (יחסי אנוש גרועים, זלזול בעבודה מרוב גאונות.. וכו)

בהצלחה רבה בכל אשר תפני
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
בהנדסאים, באמת ניתן להגיע לבסוף למשכורת גבוהה יותר.
אבל בלי חלומות, ב2 המקצועות השנים הראשונות קשות, נותנים שעות מלאות ומקבלים שכר נמוך. (ואל תתחילו עם הסיפורים על ההנדסאיות שיצאו מהסמינר וחדש אח"כ קבלה 20K - גם אם יש כאלה הם מיעוט.)
השיקול הכי גדול מבחינתי:
בראיית חשבון - (ומקצועות הכספים) ניתן הרבה פעמים במקום העלאה בשכר לבקש הורדת שעות. מה שקשה בד"כ במחשבים.
במחשבים מדובר הרבה פעמים בעבודת צוות מה שדורש שעות ספיציפיות במשרד, כשעוד אנשים נמצאים - פחות משנה בראיית חשבון.
מסכימה עם כל מילה....
בסופו של דבר, אולי אפשר לקרוא לזה פסימיות- אני חושבת שזו ראליות- אבל מעדיפה את הציפור האחת והבטוחה ביד מאשר 10 פורחות על העץ.
כיום- תיכנות הוא שוק הרבה פחות בטוח והרבה פחות מתגמל ומאפשר פריצות דרך דרמטיות, לעומתץ ראיית חשבון- שמבטיח יציבות וגמישות בשעות עבודה וסביבת עבודה-( באופן יחסי כמובן), ושכר שאומנם פחות קופץ בצורה דרמטית, אבל מתגמל ויציב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
גם בהייטק השכר הוא בהלימה לאחריות הנדרשת.
המשכורות בהייטק לא סתם התנפחו למימדים כאלה, ולא סתם יש מחסור בעובדים טובים בענף.
ועדיין אפשר להתקדם בשכר גם מבלי לשנות תחומי אחריות
חשב חברה יכול להחזיק את רוב האחריות הכלכלית לחברה עליו ועדיין להתחיל רק ב-15,000 בזמן שבהייטק זו יכולה להיות משכורת גם של עובדת שאינה ר"צ.
כיום- תיכנות הוא שוק הרבה פחות בטוח והרבה פחות מתגמל ומאפשר פריצות דרך דרמטיות, לעומתץ ראיית חשבון- שמבטיח יציבות וגמישות בשעות עבודה וסביבת עבודה-( באופן יחסי כמובן), ושכר שאומנם פחות קופץ בצורה דרמטית, אבל מתגמל ויציב.
לא יודעת אם את מדברת מנסיון אני רואה שהשכר במשרדי רואי חשבון ממש לא קופץ ולמעשה יש לו תקרת זכוכית די ברורה.
מי שרוצה שכר גבוה מחפשת משרה בחברה אבל מודעת בבירור לכך שכנראה תצטרך לעשות יותר שעות.
מתכנתת עם נסיון של שלש שנים בלבד מרוויחה יותר מרואת חשבון עם נסיון של 5-7 שנים.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #70
@אילה-עריכה לכל מטרה
לא פגשתי מכרזים ממשלתיים שלא דורשים תואר ומסתפקים רק ברישיון רו"ח.
כן מכירה בוגרות סמינרים שהלכו להשלים תואר כדי להיכנס למגזר הממשלתי.
את מכירה אחרת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
חשוב לי להגיד כמה דברים לאור מה שעולה פה -
1. ללא תואר מאוד מאוד קשה להתקבל למקומות טובים ומתגמלים, בפרט להיכנס להתמחות במשרדים הגדולים שזה בעצם כרטיס הכניסה למשק
2. כל מי שכותבת פה שהשוק יחסית גמיש בהורדת שעות לדעתי לא נכון , העבודה בדרך כלל היא בין 8-9 שעות , בעתות לחץ כמו סגירת דוחות כספיים שנתיים ורבעונים זה הרבה מעבר
וכמובן שגם מי שמצליחה להוריד שעות זה פוגע ישירות במשכורת כך שלפעמים נשארים עם כזה סכום מצחיק ביד שכבר שווה להיות מורה או גננת וחבל על כל ההשקעה
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
לא עברתי על הכל
אקדים שאני לא מתכנת ולא רו"ח, אבל כן בעל עסק.
צריך לקחת בחשבון שחלק גדול מהעבודה של רואי החשבון כיום היא בגלל ביורוקרטיה מיותרת, במדינות רבות הפשיטו כבר את התהליכים ועסקים הרבה פחות נצרכים לשירות רו"ח.
נקודה נוספת זה תכנות הerp שעשו קפיצת דרך משמעותית בנגישות ובמחירים שלהן ומייתרות חלק גדול מהעבודה של הרו"ח.
המקצוע אמנם לא הולך להעלם בעתיד הנראה לעין, אבל ברגע שיהיה פחות ביקוש השוק יהיה מוצף והשכר ירד משמעותית.
לעומת זאת הביקוש למתכנתים טובים רק עולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
לא כל כך קשור לנושא, אבל אני עכשיו בבירורים לגבי לימוד תיכנות. אשמח לשמוע המלצות על מקום לימודים טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #75
בתיכנות- אם אני טובה במחשבים ויש לי את היכולת ריכוז לעבודה מול המסך- זה מספיק, או שצריכים להיות גאונים במתמתיקה?
תיכנות זה כמו לפתור בעייה בגיאומטריה
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
כל מי שכותבת פה שהשוק יחסית גמיש בהורדת שעות לדעתי לא נכון , העבודה בדרך כלל היא בין 8-9 שעות , בעתות לחץ כמו סגירת דוחות כספיים שנתיים ורבעונים זה הרבה מעבר
וכמובן שגם מי שמצליחה להוריד שעות זה פוגע ישירות במשכורת כך שלפעמים נשארים עם כזה סכום מצחיק ביד שכבר שווה להיות מורה או גננת וחבל על כל ההשקעה
מסכימה מאד.
ומוסיפה שכיון שהשכר הגבוה לרו"ח נמצא בתפקידים בעלי אחריות רבה הרי שלא סביר שהם יוכלו להוריד שעות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
לא עברתי על הכל
אקדים שאני לא מתכנת ולא רו"ח, אבל כן בעל עסק.
צריך לקחת בחשבון שחלק גדול מהעבודה של רואי החשבון כיום היא בגלל ביורוקרטיה מיותרת, במדינות רבות הפשיטו כבר את התהליכים ועסקים הרבה פחות נצרכים לשירות רו"ח.
נקודה נוספת זה תכנות הerp שעשו קפיצת דרך משמעותית בנגישות ובמחירים שלהן ומייתרות חלק גדול מהעבודה של הרו"ח.
המקצוע אמנם לא הולך להעלם בעתיד הנראה לעין, אבל ברגע שיהיה פחות ביקוש השוק יהיה מוצף והשכר ירד משמעותית.
לעומת זאת הביקוש למתכנתים טובים רק עולה.
בתור אחת שהמשרד שלה בודק כל תוכנה שיצאה לשוק ומכירה כמה מערכות מידע לעסקים לא ראיתי שינוי משמעותי בתפקידיו של רואה החשבון. להפך.
ככל שרמת המורכבות בעסקים עולה כך זקוקים יותר ויותר לייעוץ של רואה החשבון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
בתור אחת שהמשרד שלה בודק כל תוכנה שיצאה לשוק ומכירה כמה מערכות מידע לעסקים לא ראיתי שינוי משמעותי בתפקידיו של רואה החשבון. להפך.
ככל שרמת המורכבות בעסקים עולה כך זקוקים יותר ויותר לייעוץ של רואה החשבון.
מה את אומרת...
רוב העסקים הקטנים שאני מכיר מדווחים מע"מ לבד, מעטים גם עושים לבד את הדו"ח השנתי.
עם רווחית / חשבונית ירוקה וכמובן פריוריטי זה לא קשה במיוחד, עם פנקסים ידניים כבר יותר זול לשלוח לרו"ח.
כמובן מצטרף לעובדה גם מערכות לניהול תזרים, קופות ומסופים, ואולי עוד יותר קריטי אתרים נגישים של הבנקים ושל משרדי הממשלה.
כל הפעולות האלו בעבר הלא רחוק הרו"ח היה עושה, וכיום בעלי עסקים עושים לבד בדקות ספורות, ובעתיד גם פעולות נוספות כמו תלושי משכורת (זה כמובן אפשרי לבד אבל עדיין לא פשוט).
קרוב משפחה שלי בעלים של משרד רו"ח מצליח, טוען שכיום כמעט ואין צורך לעוסק מורשה בשירותי רו"ח, הוא המליץ לי להגיש הכל לבד חוץ מדוח שנתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
מה את אומרת...
רוב העסקים הקטנים שאני מכיר מדווחים מע"מ לבד, מעטים גם עושים לבד את הדו"ח השנתי.
עם רווחית / חשבונית ירוקה וכמובן פריוריטי זה לא קשה במיוחד, עם פנקסים ידניים כבר יותר זול לשלוח לרו"ח.
כמובן מצטרף לעובדה גם מערכות לניהול תזרים, קופות ומסופים, ואולי עוד יותר קריטי אתרים נגישים של הבנקים ושל משרדי הממשלה.
כל הפעולות האלו בעבר הלא רחוק הרו"ח היה עושה, וכיום בעלי עסקים עושים לבד בדקות ספורות, ובעתיד גם פעולות נוספות כמו תלושי משכורת (זה כמובן אפשרי לבד אבל עדיין לא פשוט).
קרוב משפחה שלי בעלים של משרד רו"ח מצליח, טוען שכיום כמעט ואין צורך לעוסק מורשה בשירותי רו"ח, הוא המליץ לי להגיש הכל לבד חוץ מדוח שנתי.
עסקים קטנים זה הכסף הקטן של משרדי רו"ח, זה יותר פגיעה בהנהלת חשבונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
לא יודעת אם את מדברת מנסיון אני רואה שהשכר במשרדי רואי חשבון ממש לא קופץ ולמעשה יש לו תקרת זכוכית די ברורה.
כיום- תיכנות הוא שוק הרבה פחות בטוח והרבה פחות מתגמל ומאפשר פריצות דרך דרמטיות, לעומת ראיית חשבון- שמבטיח יציבות וגמישות בשעות עבודה וסביבת עבודה, ושכר שאומנם פחות קופץ בצורה דרמטית, אבל מתגמל ויציב.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

התלבטתי אם להגיב באשכול אחר והחלטתי לפתוח חדש עם הסבר מהבסיס. כל תגובת-נגד תענה בברכה.
אחד הכשלים העיקריים בחיפוש אחר עבודה\ מקצוע, הוא השאלה "איזה עבודה יש בזה"
או- "אני כזו וכזו וכזו, במה כדאי לי לעבוד"
מגדילים לעשות מנחשי ענן\ קוראים בשוקו, בקפה ובקווי האף ומסבירים למאובחן\ת הנלהבים איזה יכולות מדהימות יש להם (מה לא עושים כדי שלקוח יהיה מרוצה ויגרור את חבריו לאותו בור)
ואז כשקמים מהספר ותולשים את הצ'ק ושואלים- במה אני יכולה לעבוד?
אין תשובה ברורה. וחוזרים לנקודת ההתחלה המתסכלת.

ההבדל בין פרופסיה להתקדמות מקצועית כללית
יש מקצועות שלומדים אותם, והם פרופסיה- ראית חשבון, עיצוב דיגיטלי, עריכת דין, תכנות, רפואה, טיפול- מאד ברור מה לומדים ואיזה עבודה מחפשים אחר כך. זה פלוס גדול שהכיוון ברור, זה מינוס ענק אם התחום לא מתאים ורוצים לעשות שינוי. כמעט כל מה שלמדו לא רלוונטי לתחום אחר. צורת ההכשרה הזו מקובלת מאד בחברות שמרניות, כי ככה היה פעם. לכל אחד היה מקצוע ביד- סנדלר, חנווני, רופא או עורך דין. כל הבדיחות על האמא היהודיה והפולניה? אז היום זה ככה בחברה החרדית ובחברה הערבית בארץ. רוצים מקצוע ברור שגם אנשים שמרנים מבינים מה יש ביד.
אבל זה רק מיעוט מהלימודים והעבודות בשוק העבודה המודרני.
רוב הלימודים הם יותר כלליים ומקנים יכולות.
* הם מתבססים על היכולות הבסיסיות של האדם (היוש יכולות אנליטיות יוצאות דופן+ חוש מיוחד לזכירת מספרי טלפון בע"פ+ גמישות בקפיצות לגובה),
* מתקפים אותן עם ידע נוסף ותעודה ממוסמכת ומכניסים לתוך מסגרת ששוק העבודה מכיר בה ומתגמל-
* מכאן האדם מנהל את הקריירה שלו באפיקים שמענינים אותו.

אפשר לדמיין את זה כמו ההבדל בין ללמוד לנגן על כלי אחד מסוים (למשל פסנתר) לבין ללמוד מוזיקה באופן כללי – תווים, תיאוריה, סגנונות. הראשון נותן לך כלי ביד, השני נותן לך שפה שלמה שאיתה אפשר ליצור, ללמד, לנתח, או להמציא משהו חדש.

רוב התארים במדעי החברה והרוח (מי יותר ומי פחות) נותנים תוקף ליכולות. נותנים ידע רלוונטי שהשוק מכיר בו. לא לחינם משרות זוטרות דורשות תואר ראשון כלשהו, משרות בכירות יותר בפיתוח פרויקטים דורשות תואר שני יתרון באחד מתוך התחומים-------. כי הם לא מחפשים דווקא תואר שני בתחום ספציפי. הם מחפשים מישהו שיש לו יכולות ניהוליות וניתוחיות בתחום רחב מסוים.
בעבודות מהסוג הזה יש משקל רב ליכולות האישיות, לנסיון התעסוקתי, ולידע שצברו. אפשר להגיע לתפקידים בשכר נאה מאד- אבל צריך לנהל את זה בחכמה. לעבוד בהתחלה בשכר נמוך כי בתפקיד מסוים יש מקפצה לשלב הבא. יש הרבה ניידות בין התחומים- יכול לבוא מישהו שניהל פרויקט בתחום הבריאות ולהתקבל לעבודה בכירה בניהול בתחום החינוך או הרווחה. כי זה לא "איזה עבודה יש בזה" אלא- מה היכולות שנולדתי איתם ומה הנסיון והידע שצברתי בדרך מעל היכולות האלה.
התפתחות מקצועית כזו היא גמישה ויש בה ניידות בין תחומים.

ומכאן ההבדל בצורך בתואר אקדמי. בתחומי הפרופסיות אם את מתכנתת טובה או מנהלת חשבונות מעולה- והצלחת להתברג, אף אחד לא יבדוק אם יש לך תואר (לרוב, בהתחלה. לפעמים בהמשך החיים כן צריך). כנ"ל בעוד תחומים בהם מספיק ידע ותעודה.
אבל בתחומים שנושקים יותר לתחומי החברה, הדרך הכמעט יחידה להתקדם זה ע"י תואר. כי זה שילוב של יכולות+ אישור שיש לאדם ידע נרחב שיהיה רלוונטי למגוון רב של תפקידים. אין כמעט דרך לעקוף את זה.

לגבי "לעבוד במחקר"
זו אמירה חסרת תוכן ותועלת כי אין מי שיקבל הפניה "לעבוד במחקר" באבחון תעסוקתי.
למחקר מגיעים ב2 צורות.
1. אדם שמתמחה בתחום מסוים, אוהב ללמוד אותו באופן שווה או יותר למידת אהבתו לעיסוק, רוצה להעמיק בו, ועל הדרך גם להרוויח קצת כסף. העבודה היא או כעוזר מחקר במעבדה (פירוט למטה) או במכוני מחקר מסחריים. רוב העובדים במכוני המחקר הגדולים שמוכרים את שירותיהם לגופים הגדולים במדינה, הם תלמידי תואר ראשון - שני שמנהלים מחקרים מסחריים מול משרדי ממשלה וחברות גדולות. בראש המכונים ואלה שמקבלים שכר נאה, יושבים אנשים עם תקן אקדמי שמוכרים בסצנה האקדמית. כל גוף מחקר שרוצה שישכרו ממנו את השירותים (שאותם יבצעו בשכר נמוך הסטודנטים הנ"ל)- מחזיק כמה אנשי סגל כקישוט וכחותמת איכות. הם לא עובדים במחקר, הם אנשי אקדמיה שמקבלים שכר גם על מחקר. אין שום דרך להגיע לשכר ראוי במחקר בלי להיות אנשי אקדמיה שמושקעים בה עד צוואר, מפרסמים מאמרים בכתבי עת מוכרים ועוד.
העבודה של הזוטרים במכוני המחקר היא משעממת, לעיתים קרובות לא מקצועית (כי עושים המון מניפולציה על נתונים חסרים כדי להשיג משהו), ואם זה מכון שגם עושה סקרים זה בכלל עבודה כמעט משרדית. אין דבר יותר מסכן ממאסטרנט שמתחנן לפונקציות רלוונטיות לענות לו על שאלונים. כן, משלמים לו על זה, ועדיין זה עלוב. זה שווה לו או כי הוא כרגע בין עבודות או במהלך לימודים, או כי הוא מאמין שזה יקדם אותו בעולם האקדמי. זה אף פעם לא תהיה התחנה האחרונה ועיקר הקריירה שלו. (שוב, אלא אם הוא יקבל תקן אקדמי ומכון מחקר יקח אותו כחותמת מקצועית, או שהוא יפתח מכון בעצמו וינסה להשיג חוזים עצמאית, קשה כמעט עד בלתי אפשרי)

מחקר של עוזרי מחקר עם מלגות ומשכורת מתנהל בד"כ במעבדות אקדמיות, סביב אנשי סגל אקדמי. קודם כל לומדים תחום, ואז גם חוקרים אותו. יש תחומים שמאופיינים ביותר מחקר ויש פחות ואפשר לבחור בהתאמה לנטיות ואופי.

2. אנשי מקצוע בתחום הסטטיסטיקה, מערכות מידע וניתוח נתונים. זה דומה מאד לרואה חשבון או מתכנת. יש להם מומחיות בתוכנה\ מספרים הרלוונטיים והם עושים את העבודה השחורה של ניתוח האקסלים של המחקר (או הפלט של תוכנות מתקדמות אחרות) ומעבירים את התוצאות לחוקר שכותב תוצר של מידענות או אנליזה מחקרית, לפי מה שהזמינו ממנו. זו עבודה טכנית, מספרית מאד, שיושב על תואר בסטטיסטיקה או תואר "מדעי" אחר שלימד את האדם לעבוד עם מספרים.
תקציר - לאחר 9 שנים שבהם צברתי חובות, הגעתי לנקודת בחירה בין ירידה משמעותית ברמת חיים, לבין הגדלת הכנסות משמעותית, (או שתיהם) בחרתי ללכת בדרך השניה.
נכון לעכשיו ב"ה עצרתי את החובות והתחלתי לייצר הכנסות, שהמטרה הסופית שלי להגיע לסכום שיאפשר לי חופש כלכלי אם ירצה ה'.
בשנה פלוס האחרונות עברתי הרבה ניסיונות, חלקם נכשלתי, חלקם הצלחתי, וכל התהליך הוא חוויתי, משעשע ועמוס תובנות.
אני מתכוון פעם בשבוע, להביא סיפור אחד, ומה למדתי ממנו, ואני ישמח לשמוע את דעתכם.

השבוע:
סיפור על מכה של (כסף) ערב סוכות:
בסוף בינה"ז אב פגשתי את אחי הצעיר בגאולה, אמרתי לו: " אני צריך הכנסה משמעותית, בחגים אנשים מוציאים הרבה כסף, הכסף הזה הולך לכיס של אנשים אחרים, השנה אני מתכוון שחלק מזה ילך לכיס שלי"
החלטנו שנעשה רשימה מפורטת של כל מה שאנשים צורכים בתקופת החגים, החל מערב ר"ה, ועד מוצאי שמחת תורה.
לאחר חצי שעה יצא רשימה כמעט מושלמת (מושלם לגמרי אני שונא... כי זה אף פעם לא יקרה, יום אחר נרחיב על זה בע"ה),
נתתי לעצמי שעה לקבל החלטה, כיון שאני יודע שאחד הדברים שהכי מעכבים בן אדם מלפעול, זה חוסר החלטה, קיבלתי ע"ע שעד סוף השעה אני מחליט על אחד מהאפשרויות, ומתמקד בו.

קיבלתי החלטה לבנות סוכות לאנשים, אני אישית לא יודע לבנות כלום, ולכן סגרתי עם עובדים שיבנו תמורת 50 ש"ח לשעה, ממוצע של סוכה גדולה לקחתי 1500 ש"ח לקח 10 שעות שתי עובדים, ככה יצא שהרווח הגולמי (רווח על המוצר בלי לחשב הוצאות נוספות שיש לעסק -- במקרה שלי פירסום, במקרים אחרים שכירות מקום\ מזכירות, וכדומה), לסוכה 500 ש"ח.

השלש שבועות הראשונים היו כמו חלום שמתגשם, עשיתי סוכה אחרי סוכה, נשאר לי רק להתאמן איך סופרים מזומנים מהר :)

ואז בין יוה"כ לסוכות, עשיתי סוכה אחת יותר מידי....

ביקשו ממני לתת הצעת מחיר לסוכה מורכבת, היה צריך להכשיר את השטח, להכשיר את המקום לדפנות, ועוד סיבוכים שונים, הציעו לי סכום כפול ממה שהייתי מורגל, ואמרתי כן...
מכאן ואילך נכנסתי לתסבוכת, שגרמה לי להיכנס לחג באופן אישי לא מאורגן, ל3 ימים של חוסר אונים שאני לא מאחל לאף אחד, ולקינוח לאיבוד כל מה שהרווחתי בשלש שבועות !
דבר ראשון, הבחורים שעבדו איתי אמרו לי שקרוב לחג הם לא יכולים... פירסמתי בקבוצות עבודה שונות, הגיעו אליי בחורים שלא ידעו את העבודה.. לקחו כסף ולא נתנו תועלת... בעל הבית עם עיני נץ בלי עין הרע היה חשוב לו עבודה מושלמת כמו שהתחייבתי...
היה ברור לי שהוא מכניס חג בלי סוכה בגללי... ה' ירחם
הייתי חסר אונים.. הרגשתי שאני משתגע.. כבר לא עניין אותי הכסף.. רק רציתי שיהיה לו סוכה איכשהו..
בימים הכי עמוסים לא הייתי בבית.. ויש לזה משמעות... הייתי עסוק בלהסיע מכל רחבי הארץ עובדים שינסו לעשות את העבודה.
...
יום לפני סוכות הבעל הבית קורא לי כולו כועס ובצדק רב, והוא אומר לי יש לך שתי ברירות, או שאתה חותם לי שאני מכניס חג עם סוכה בנויה, או שאני מביא בונה סוכות אחר... (ולא משלם לך שקל, אפילו שחלק מהשטח הוכשר)
לא הייתי צריך לחשוב אפילו...
אמרתי לו, כמובן שאני רוצה שתביא מישהו אחר, לא מעניין אותי הכסף, ואדרבה אם אתה מקפיד עליי אני יפצה אותך על עוגמת הנפש, אבל מאיפה תמצא עכשיו פחות מ24 שעות קודם החג?
ה' עשה לי חסד, והוא מצא כמה חבר'ס מעולים, שהרימו לו סוכה מעולה,
במקרה הזה לא הרווחתי אבל כן שילמתי לעובדים (זה תמיד יהיה ההבדל בין שכיר שמקבל בטוח אבל קצת מהעוגה, לבין עצמאי שלוקח את הסיכון בתקווה שהעוגה תיהיה גדולה).

תובנות שלי:
לקחת מקצוע שאתה מבין בו, באופן אישי.
כי אז אתה לא טועה בהערכת הקושי.
כי אז עובדים לא יכולים לסובב אותך.
כי אז אתה לא חסר אונים בשום שלב, כי תמיד במקרה של הברזה, אתה יכול לעשות בעצמך.

אשמח לשמוע כל תגובה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה