דרוש מידע עוסק פטור אינו זכאי לדמי לידה?

  • הוסף לסימניות
  • #1
פניתי לביטוח לאומי לשמירת הריון
והם טוענים שעוסק פטור לא זכאי
שאלתי גם לגבי דמי לידה וזה תשובתם, אני מעתיקה:

עוסק פטור אין זכאות לשמירת הריון ודמי לידה .

תמיד ידעתי ואני יודעת שכן זכאים.
העסק נפתח יותר משנה לפני שמירת הריון, משלמת דמי ביטוח לאומי סדיר.
איך יכול להיות????
על מה שילמתי להם????
מישהו יודע להסביר מה קורה פה?

שאלה נוספת, מישהי אמרה לי שיש כזה דבר בעוסק פטור
לבקש לא לשלם ביטוח לאומי, ולא לקבל מהם כלום
יש דבר כזה ? (אמרה לי שזו אפשרות רשמית, שאני מצהירה שלא מעוניינת לשלם, ולא מקבלת....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני עוסק פטור ובטח קיבלתי שהייתי חופשת לידה,
נשמע מאוד מוזר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
זה לא משנה אם אתה עוסק פטור או מורשה
זה משנה איך אתם מוגדרים בביטוח לאומי
עצמאי רגיל או עצמאי לא עונה להגדרה - שזה אומר שאתה לא משלם להם ולא מקבל מהם
גם בעצמאי שלא עונה להגדרה, אם מרוויחים מעל סכום מסויים, יש מצב לשלם להם ולא לקבל מהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
שילמת מקדמות ביטוח לאומי או שאת פטורה גם מתשלום ביטוח לאומי בגלל הכנסות ממש נמוכות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
שאלה נוספת, מישהי אמרה לי שיש כזה דבר בעוסק פטור
לבקש לא לשלם ביטוח לאומי, ולא לקבל מהם כלום
יש דבר כזה ? (אמרה לי שזו אפשרות רשמית, שאני מצהירה שלא מעוניינת לשלם, ולא מקבלת....)

יש איזה דף שחותמים על זה שם ולא משלמים כלום וגם לא מקבלים כלום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
יש איזה דף שחותמים על זה שם ולא משלמים כלום וגם לא מקבלים כלום.
שוב. כמו שנכתב, עד סכום מסוים.
כדאי מאוד לבדוק את ההגדרות שלך בביטוח לאומי - פתחת את התיק לבד?
שילמת את כל החובות שלך אליהם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
עצמאי שלא עונה להגדרה - כפי שכתבו לא משלם כלום וגם לא מקבל כלום,
אבל עוסק פטור שמשלם לביטו"ל, ודאי שמקבל.
מניסיון אישי :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
שימו לב להזהר מהכללות...

לא מקבל כלום , לא בהכרח לא משלם כלום.
ויש תקרות, ובהחלט יש מצב לשלם ולא לקבל. לכן צריך לבדוק איך נרשם התיק ומה הוגדר.

סוג העוסק במע"מ באמת לא רלוונטי לעניין תקבולי ותשלומי ביטו"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אם הגשתם תביעה והיא סורבה, כדאי להסתכל במכתב ששלחו עם התשובה לתביעה. זה נמצא במידע אישי באתר של הביטוח הלאומי, תחת הקטגורייה מכתבים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני לא מבינה מי המשוגע כאן??
שלחתי שאלה לביטוח לאומי -אם אני לא מקבלת כי אני לא עומדת בתנאים מסוימים
או איזה עוסק פטור כן מקבל דמי לידה
וזו תשובתם:

כל עוסק פטור לא זכאי לדמי לידה .

לא מבינה מה הסיפור
ועם מי אני אמורה לדבר
זה הזוי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
כנראה הכוונה שלהם עצמאי לא עונה להגדרה
את בטוחה שאת משלמת לביטוח לאומי כל חודש ?
כן. אני משלמת כל חודש
בדקתי גם שאין לי חובות
וגם שאלתי מפורש ממש, אם יש סוג של עסק פטור שכן מקבל וכו'
יש גם את נושא הותק.
לפני כמה זמן נפתח התיק?
הוותק גם אני יודעת שאמרו להיות כ-10 חודשים לפני
ולי זה נפתח יותר משנה וחצי קודם
וחוץ מזה שוב, שאלתי אם יש משהו בהגדרה שלי או סיבה כלשהי
ותשובתם הייתה שאין דבר כזה בכלל
שעוסק פטור אף פעם לא מקבל בלי קשר לתנאים מסויימים
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
למה נראה לכם שפקיד ביטוח לאומי, שבחלק מהמקרים נשר מהלימודים בכיתה ב' יסודי, יידע מה זה "עוסק פטור".

הוא אכן חושב שמדובר בעצמאי שאינו עונה להגדרה.

לביטוח לאומי אין מושג האם מישהו מוגדר עו"פ או עו"מ.

ואכן עוסק פטור שאינו "עצמאי שאינו עונה להגדרה" זכאי לדמי לידה בותק הרגיל של 10 מתוך 14 חודשים שקדמו ללידה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
עוסק פטור זו הגדרה רלוונטית לעניין מעמ ולא לעניין ביטוח לאומי,
בביטוח לאומי יש מושג של עצמאי שאינו עונה להגדרה ואז לא זכאי לדמי לידה
עליך לבדוק איך את מוגדרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
בביטוח לאומי אין הגדרה של עוסק פטור, ורוב הסיכויים שהפקידה הזו אפילו לא יודעת על מה דיברת.

בביטוח לאומי יש עצמאי שאינו עונה להגדרה, ולכן הוא גם לא זכאי לדמי לידה וקצבאות אחרות נוספות.
אם לעצמאי אין הכנסה ממקור אחר שעליה משולם ביטוח לאומי - גם עצמאי שאינו עונה להגדרה משלם סכום מינימום חודשי.
כך שייתכן בהחלט שכך הוגדרת בביטוח לאומי, וזה לא סותר את התשלום החודשי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני יודעת שיש איזו אופציה להגיש רטרואקטיבית ואולי לזכות
צריך לשאול רו"ח שמבין בזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בביטוח לאומי אין הגדרה של עוסק פטור, ורוב הסיכויים שהפקידה הזו אפילו לא יודעת על מה דיברת.

בביטוח לאומי יש עצמאי שאינו עונה להגדרה, ולכן הוא גם לא זכאי לדמי לידה וקצבאות אחרות נוספות.
אם לעצמאי אין הכנסה ממקור אחר שעליה משולם ביטוח לאומי - גם עצמאי שאינו עונה להגדרה משלם סכום מינימום חודשי.
כך שייתכן בהחלט שכך הוגדרת בביטוח לאומי, וזה לא סותר את התשלום החודשי.
יש לי הכנסה נוספת, תלוש שבו אני גם משלמת ביטוח לאומי
אני יודעת שיש איזו אופציה להגיש רטרואקטיבית ואולי לזכות
צריך לשאול רו"ח שמבין בזה
מה להגיש רטואקטיבית?
הגשתי הכל, ושילמתי הכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כמה מוגדר בביטוח לאומי שאת מרויחה מעסק כל חודש?
כמה את משלמת כל חודש?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה