דרוש מידע פתרון חוקי לתנאי של 'כושר ההשתכרות'

  • הוסף לסימניות
  • #61
נשמע מוזר , כי התשלום לבטו''ל הכי נמוך לעו''פ עם מס' שעות הכי נמוך הוא יותר גבוה מהתשלום לבן ישיבה....

עוסק משלם לפי הכנסותיו, לא לפי שעות העבודה שלו.
עוסק פטור יכול גם לדווח על הפסדים. מה לעשות? הוא דיווח על 24 שעות עבודה בשבוע, ובאמת עבד אותן. ישב והכין הרצאות, ואף אחד לא לקח אותו... או כתב חוברות ואף אחד לא קנה אותן...

זה עדיין לא מוציא אותו מתחולת 'עובד'. הוא לא אשם שהעסק לא הרוויח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
אי אפשר לחמוק מתשלום פנסיה חובה, ולא מביטוח לאומי, ולא ממס שכר.
בטח שאפשר.
המעסיק של בעלי עשה זאת.
לא שילם פנסיה, ולא פיצויים, לא הבראה, ולא ימי חופשה בתשלום.
ולגבי פנסיה, בתלוש הוא הפריש לו, אבל בפועל, הוא לא העביר את הכסף לקרן פנסיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
מבחינה הלכתית - אין כל משמעות לפתיחת ההליך.
ברית כרותה לשפתיים.
כתוב לא להעביר יד על הצוואר בתנועת שחיטה.
וגם לא לעשות עצמו נכה וכו'
כי כל דבר כזה יכול לעשות באמת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
עוסק משלם לפי הכנסותיו, לא לפי שעות העבודה שלו.
עוסק פטור יכול גם לדווח על הפסדים. מה לעשות? הוא דיווח על 24 שעות עבודה בשבוע, ובאמת עבד אותן. ישב והכין הרצאות, ואף אחד לא לקח אותו... או כתב חוברות ואף אחד לא קנה אותן...

זה עדיין לא מוציא אותו מתחולת 'עובד'. הוא לא אשם שהעסק לא הרוויח.
עד כמה שזכור לי, מרצה משלם מע"מ למרות שמחזור העסק שלו מעביר פחות מ-100,000 שח לשנה, כך ששווה לקחת עבודה שמסייעת לך בעצם היותך עוסק פטור שאינו משלם מע"מ
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
  • הוסף לסימניות
  • #66
עד כמה שזכור לי, מרצה משלם מע"מ למרות שמחזור העסק שלו מעביר פחות מ-100,000 שח לשנה, כך ששווה לקחת עבודה שמסייעת לך בעצם היותך עוסק פטור שאינו משלם מע"מ

הוא לא יפתח עוסק פטור כ'מרצה'.
אלא כ'חוקר תורני' או כל דבר אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
קיבלתי ממישהו

בס"ד

בנושא הגזירה על המעונות, יש פתרון מבריק, נכתב על ידי עורכת הדין חגית בן אהרון:

אם כל זוג אברכי, יפתח תיק גירושין ברבנות (רק לפתוח תיק, נא לא להיבהל:)
וינהל הליכי גישור, ומריבות וטענות ודחיית דיונים בהסכמה ושלא בהסכמה,
יוכלו לנהל הליך בתור פרודים במשך שנים,
עד שהממשלה הרעה הזו תיפול.

מבחינה הלכתית - אין כל משמעות לפתיחת ההליך.
מבחינה משפטית - האמא הופכת לאם חד הורית, פרודה,
היא זכאית להטבות רבות יותר משקיבלה עד היום,
(כ-35% מהחילוניות הינן חד הוריות ומנצלות זאת היטב, מבחינה כלכלית,
הגיע הזמן שגם אנחנו נדע לנצל את הנישה הזו)
ברגע שהיא מוגדרת כחד הורית או כאשה פרודה בהגדרה,
אין כל קשר בין עיסוק הבעל/האב
לבין זכאותה למעון......
להיפך, היא תקבל עוד הטבות כלכליות נחמדות:)

אותם אלו בממשלה לא חלמו שאנו מסוגלים לעשות זאת...
זה לא רלוונטי בכלל, צריך להיות פרודים לפחות שנתיים כדי להחשב חד הורי
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
את האמת אתה סומך על איזה אברך שתכניס לכולל שלך ותעיף אותו שלא יביא איזה עורך דין שיתבע אותך עשרות אלפי שקלים על מיליון סעיפים רק כדי להתנקם בך?
ברור שבאופן כללי זה סיכון גדול.
מספיק אחד מאלף שיעשה צרות לראש כולל והוא בצרות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
הפתרון הכי טוב- צריך שעסקנים ידאגו לפתיחת מעונות ומשפחתונים פרטיים- ללא התערבות המדינה, מבדיקה שערכתי עם איש בתחום זה לא יעלה מעבר ל1500 ש"ח כך שהנזק לא גדול כ"כ
נזק עדיין גדול מאוד ולא ישלחו בסכום הזה. כיום משלמים כ600, זה סכום שניתן לעמוד בו, והגיוני להפרישו מהמשכורת
1500 זה לא יעבור אצל הרבה מהעובדות, בפרט למי שיש שני ילדים בגיל הזה, מדובר בחצי משכורת בהרבה מקרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
אם מקבלים משכורת
מרווחים שלא משלמים ביטוח לאומי
מרווחים לאברכים מבוגרים מס הכנסה שלילי
מפסדים שצריך לשלם ביטוח לאומי יותר גבוה
כל אחד יעשה שיקול כלכלי שלו
כדי מאוד להתיעץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
אפשר לקבל מראש הכולל את כל הסכומים כפי שמחייב החוק לשלם לשכיר ולהחזיר לו במזומן את העודף
וכך הכולל גם יוכל לקבל כל מיני תמריצים ממשלתיים למעסיקי חרדים
כותרת האשכול: פתרון חוקי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
ברית כרותה לשפתיים.
כתוב לא להעביר יד על הצוואר בתנועת שחיטה.
וגם לא לעשות עצמו נכה וכו'
כי כל דבר כזה יכול לעשות באמת...
למרות שהרעיון הנ"ל יצירתי מאד, אני לגמרי מסכימה אתך.
ויותר מזה.
לפני שאני מזדעזעת מהרצון של ליברמן להוציא את האברכים מהכולל (צפוי לחלוטין) אני מזדעזעת מהרעיון לשלוח אותם לפתוח תיק ברבנות.
בית של תורה, אהה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
למרות שהרעיון הנ"ל יצירתי מאד, אני לגמרי מסכימה אתך.
ויותר מזה.
לפני שאני מזדעזעת מהרצון של ליברמן להוציא את האברכים מהכולל (צפוי לחלוטין) אני מזדעזעת מהרעיון לשלוח אותם לפתוח תיק ברבנות.
בית של תורה, אהה...
מסכימה מאד
להתחיל בדיונים והאשמות הדדיות לא שווה לשום צורך גם אם זה רק מהשפה ולחוץ,
ועוד בעיה - אם נולד ילד במהלך היותם פרודים?
בקיצור, אולי חבר מרעיו של ליברמן שר''י בדקו שלא יהיה שום פתרון מלבד הפתרון הלז
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
הכל מובן חוץ מהמשפט בית של תורה, אין לזה קשר להנ"ל.
אא"כ המשמעות של בית של תורה שלא משקרים גם אם יש הוראות היתר.[לא קשור לתיק ברבנות.]
הכוונה שלי הייתה להראות איך הגולם קם על יוצרו.
נשים לקחו על עצמן את עול הפרנסה כדי להחזיק בית של תורה. מקסים.
כדי להתפרנס באופן סביר, הן נאלצות להיפרד מהתינוקות שלהן לשליש מהיממה, בגיל שלשה חודשים. קצת פחות מקסים, אבל מה לא עושים בשביל בית של תורה???
עכשיו ליברמן מנסה לדאוג שהמודל הזה לא יהיה כלכלי. הבה נתחכמה לו. נפתח תיק ברבנות כדי להחזיק בית של תורה...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #78
הכוונה שלי הייתה להראות איך הגולם קם על יוצרו.
נשים לקחו על עצמן את עול הפרנסה כדי להחזיק בית של תורה. מקסים.
כדי להתפרנס באופן סביר, הן נאלצות להיפרד מהתינוקות שלהן לשליש מהיממה, בגיל שלשה חודשים. קצת פחות מקסים, אבל מה לא עושים בשביל בית של תורה???
עכשיו ליברמן מנסה לדאוג שהמודל הזה לא יהיה כלכלי. הבה נתחכמה לו. נפתח תיק ברבנות כדי להחזיק בית של תורה...
נו? נכון! מה הבעיה? הסברת את זה יפה מאד.
לא שאם זה לא יהיה כלכלי אז נרד מהרעיון, אבל אם אפשר שזה יהיה כלכלי אז מה הבעיה?
אפשר אולי לטעון שכזה שקר מוזר זה נכלל בהגדרה של "השתדלות".
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
נו? נכון! מה הבעיה? הסברת את זה יפה מאד.
לא שאם זה לא יהיה כלכלי אז נרד מהרעיון, אבל אם אפשר שזה יהיה כלכלי אז מה הבעיה?
אפשר אולי לטעון שכזה שקר מוזר זה נכלל בהגדרה של "השתדלות".
מאיזה רעיון נרד, מרעיון התורה או מרעיון הבית?
הרבה יותר כלכלי שבמקום לחיות במשפחות, נחיה בקיבוץ.
אז מה, אחרי שיפתחו תיק ברבנות, ילכו להקים "קיבוץ של תורה"???
הכל בחיים זה כסף?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה