בקשת תפילה אבדנו את הצפון, אבל לגמרי!

  • הוסף לסימניות
  • #1
.

בשעה 5:00 לפנות בוקר החלתי את היום שלי,
ניתוח רפואי קל לאחד מבני משפחתי אילץ אותי לנער קורי שנה, להעיף את הפוך ולנסות לחטוף תפילה באיזה שטיבל מזדמן,
הניתוח אמור להערך במרפאה סוסייטית בצפון תל אביב "בשבע אפס אפס" כמו שהזהירה אותי המזכירה.
עלי להזדרז לבקוע את איילון טרם תחל הזחילה הממונעת האין סופית בואכה תל אביב.

על פי התכנית שחרית הלל וקרה"ת אתפלל בנוף המוכר מתחת לביתי, ומוסף אמצא במדינת תל אביב.
ב"ה הכל תקתק כמצופה, הגענו בזמן, והחלנו תהליך הכנה לניתוח. ניירת, עירוי וכו',
ובסופן מצאתי את עצמי מאחורי דלת זכוכית אטומה מנפנף לשלום,
שלש שעות אמור הניתוח לערוך ועלי להשאר בקרבת מקום.

נו, מה עושה יהודי במדינה זרה?
מחפש בית הכנסת.

הוויז הראה ברדיוס של 3 ק"מ סביבי, שלשה בתי כנסת.
נו נו... נחמתי את עצמי, אמנם לא "איצקוביץ" אבל יש כאן מבחר...
נסיעה קצרה הובילה אותי לבית הכנסת הראשון, מעיף מבט ימין ושמאל אין חניה, אך גם פקח אין.
מזכיר לעצמי ששלוחי מצוה וכו' ויוצא מהרכב,
בשביל לגלות שמדובר בבית הכנסת ליהדות מתקדמת עם כניסה ראשית "ללא הפרדה מגדרית".

התנעתי לעבר התחנה השנייה, בית כנסת מאובק ומתפורר קיבל את פני, מבחוץ נראה כבהכנ"ס אורתודוקסי,
אך כה עלוב ומוזנח היה שגבאי המקום אף לא טרח לכתוב שבהכנ"ס סגור בגלל מגיפת הקורונה.

הגעתי אם אפס ציפיות ליעד השלישי, מבחוץ הכל חשוך קר ודומם,
הציפיה להיכנס ולשבת על ספסל עץ,
להתעטף בציצית ולהודות על ימים מקדם שבהם כהנים על משמרתם ולווים מנצחים על כלי זמר בהעלאת קרבן המוסף,
התנפצה אל מול מודעת בית הכנסת ע"כ ש"עקב המצב הופסקה הפעילות במתחם עד להודעה חדשה".

עצוב.
נוגה.
מטלטל.

במדינת צפון תל אביב, במרחק ק"מ ספורים מאתנו נמצאים אחינו ובשרינו, בני מלך הזרים ומנוכרים לדבר שבקדושה,
בתי מקדש מעט, המעטים שבה שוממים ועזובים.
נעמדתי בחצר בית הכנסת, מסביבי מכרכרים חתולות רחוב תל אביביות מדושנות עונג,
ולאחר תפילת ראש חודש הוספתי תחינה מתפילת ימים הנוראים:

"וְיֵדַע כָּל פָּעוּל, כִּי אַתָּה פְעַלְתּוֹ, וְיָבִין כָּל יְצוּר, כִּי אַתָּה יְצַרְתּוֹ,
וְיֹאמַר כֹּל אֲשֶׁר נְשָׁמָה בְאַפּוֹ, ה' אֱלֹקֵי יִשְׂרָאֵל מֶלֶךְ, וּמַלְכוּתוֹ בַּכֹּל מָשָׁלָה"


למתעניינים, הניתוח עבר בשלום, ואת מותר הזמן לאחר אמירת קרבנות, פיטום הקטורת, ולמנצח בצורת המנורה.
העברתי בכתיבת פוסט בפרוג על גדות הירקון
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
כמה נכון, עצוב ונוגע ללב

התנעתי לעבר התחנה השנייה, בית כנסת מאובק ומתפורר קיבל את פני, מבחוץ נראה כבהכנ"ס אורתודוקסי,
אך כה עלוב ומוזנח היה שגבאי המקום אף לא טרח לכתוב שבהכנ"ס סגור בגלל מגיפת הקורונה.

רק מציין, בית כנסת שלא כתוב עליו 'סגור', יתכן שהוא אכן פתוח ומתפקד, פשוט בתל אביב לא משאירים בית כנסת פתוח מעבר לשעות התפילה, ואם לא נפלת בדיוק על זמן התפילה יתכן שעכשיו נעול, אך לפני חצי שעה היה כאן מניין המוני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
באזור רמת החייל יש כמה וכמה בתי כנסת.

אגב, בתל אביב הרבה מבתי הכנסת הם במקלטים. כך שרק מי שמגר שם יודע שהם קיימים, וכמו שציינו-פתוחים רק בשעות התפילה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כמה נכון, עצוב ונוגע ללב



רק מציין, בית כנסת שלא כתוב עליו 'סגור', יתכן שהוא אכן פתוח ומתפקד, פשוט בתל אביב לא משאירים בית כנסת פתוח מעבר לשעות התפילה, ואם לא נפלת בדיוק על זמן התפילה יתכן שעכשיו נעול, אך לפני חצי שעה היה כאן מניין המוני.
ממש ככה
מידיעה ברורה
יש לנו אפילו מפתח...:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אסותא רמת החיל איננה בצפון..
ויש במרכז עצמו בית כנסת.
בבית כנסת של המרכז אין מניין לשחרית - לפחות כשהייתי שם לפני כמה שנים.. פרסמו שיש ב6 וחצי והגעתי ב6 ורבע וחיכיתי והיו שם שני עובדים שהגיעו והתפללו יחיד...
ב"ה שבדקתי לפני איפה יש מניינים באזור
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
פרק קכב:
א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית ד' נֵלֵךְ: ב) עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם: ג) יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו: ד) שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם ד': ה) כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד: ו) שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ: ז) יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ: ח) לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ: ט) לְמַעַן בֵּית ד' אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה