דרוש מידע אוטיזם/ אספרגר בגיל בוגר, זקוקה בדחיפות למידע

  • הוסף לסימניות
  • #3
באופן פרטי?
יש הרבה בעלי מקצוע שעושים אבחונים גם לבוגרים.

לשם מה נדרש האבחון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
באופן פרטי?
יש הרבה בעלי מקצוע שעושים אבחונים גם לבוגרים.

לשם מה נדרש האבחון?
זה מה שאני מנסה לברר- יש מה לאבחן?
מדובר בבת (כיתה י”א) עם קשיים שאני חוששת שמדובר באוטיזם.
איך אני יכולה לעזור לה?
מה השלב הראשון שעלי לבצע?

@מריומה ♧ @moshe_rot
יש לכם איך להחכים אותי?
תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
זה מה שאני מנסה לברר- יש מה לאבחן?
מדובר בבת (כיתה י”א) עם קשיים שאני חוששת שמדובר באוטיזם.
איך אני יכולה לעזור לה?
מה השלב הראשון שעלי לבצע?

@מריומה ♧ @moshe_rot
יש לכם איך להחכים אותי?
תודה רבה!
מה העניין באיבחון??
איזו מטרה רוצים להשיג?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בוודאי שכדאי לאבחן!
כדי לתת את המענה הטיפולי המתאים, את ההבנה של השונות וההתאמות מצד הסביבה, וכדי לסייע בסנגור עצמי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
זה מה שאני מנסה לברר- יש מה לאבחן?
מדובר בבת (כיתה י”א) עם קשיים שאני חוששת שמדובר באוטיזם.
איך אני יכולה לעזור לה?
מה השלב הראשון שעלי לבצע?

@מריומה ♧ @moshe_rot
יש לכם איך להחכים אותי?
תודה רבה!
זה לא גיל בוגר, בתחילה חשבתי שמדובר על מבוגרים,
זה גיל שממש כדאי לאבחן, ועדיין יש הרבה מה לעזור לקדם וללמד.

כדאי לעשות אבחון פרטי אצל פסיכולוג, יש לעזר מציון רשימת מומלצים, שמוכרים גם עבור ביטוח לאומי (אמנם רק עד גיל 18, אבל יכולים לקבל שנה רטרואקטיבית).
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
עבור ביטוח לאומי עד גיל 18 ו3 חודשים כדי לקבל הכרה יש צורך באבחון פסיכולוגי ופסיכיאטרי
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תודה לכל העונים!
מדובר בתלמידה שלי שאני חושדת שהבעיות שלה מראות על asd
אז אני מפנה אותה לאיבחון?
יש מימון או משהו לדברים כאלה או ארגונים שדרכם זה יותר זול?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תודה לכל העונים!
מדובר בתלמידה שלי שאני חושדת שהבעיות שלה מראות על asd
אז אני מפנה אותה לאיבחון?
יש מימון או משהו לדברים כאלה או ארגונים שדרכם זה יותר זול?
אין מימון אלא אם כן הולכים דרך הקופה לפסיכיאטר של הקופה מה שיקח זמן כמובן..
פרטי זה יותר קל. למצוא פסיכולוגית או רופאה התפתחותית. כמובן שזה יקר מאד. יש מקומות שיש סבסוד דרך הקופה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
תודה לכל העונים!
מדובר בתלמידה שלי שאני חושדת שהבעיות שלה מראות על asd
אז אני מפנה אותה לאיבחון?
יש מימון או משהו לדברים כאלה או ארגונים שדרכם זה יותר זול?
אז לא להפנות לאבחון תקשורת, אלא לאבחון.
(א. כי אסור לך לומר שאת חושדת בasd. ב. כי באמת אין לך סמכות ואין לך ידע מקצועי בשביל זה, יש דברים נוספים שעשויים להראות עם אותן בעיות. ג. כי בכל מקרה היא צריכה אבחנה לבעיות, לא משנה מהי האבחנה.. זה לא שאם ישללו אוטיזם נפתרו הבעיות)

אני חושבת שאבחון פסיכולוגי זה מה שצריך. אפשר אולי להתחיל מפניה לפסיכיאטר ילדים ונוער בקופה.

מה לגבי התייעצות עם צוות מקצועי בביה"ס? יש יועצת? פסיכולוגית? הם אלו שגם יכולים לתווך את הנושא להורים, וגם להכיר אפשרויות מעשיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
זה לא גיל בוגר, בתחילה חשבתי שמדובר על מבוגרים,
זה גיל שממש כדאי לאבחן, ועדיין יש הרבה מה לעזור לקדם וללמד.

כדאי לעשות אבחון פרטי אצל פסיכולוג, יש לעזר מציון רשימת מומלצים, שמוכרים גם עבור ביטוח לאומי (אמנם רק עד גיל 18, אבל יכולים לקבל שנה רטרואקטיבית).
ביטוח לאומי מכיר רק ברשימה מסויימת של פסיכולגים? לא כל פסיכולוג קליני יכול לאבחן ASD והאבחון יהיה קביל לצורך ביטוח לאומי? (כמובן עם אבחנה נוספת של נוירולוג/פסיכיאטר וכ"ו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
ביטוח לאומי מכיר רק ברשימה מסויימת של פסיכולגים? לא כל פסיכולוג קליני יכול לאבחן ASD והאבחון יהיה קביל לצורך ביטוח לאומי? (כמובן עם אבחנה נוספת של נוירולוג/פסיכיאטר וכ"ו)
כל פסיכולוג קליני רשאי לאבחן ASD
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
יש עוד משהו שצריך להוכיח להם (חוץ מהאבחונים) לדוגמא רמת סיכון, או שאם יש אבחונים הם מאשרים בקלות? וגם האם מגישים תביעה לבט"ל דרך הרווחה או ישירות לבט"ל והרווחה זה בשביל זכויות אחרות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכון, השאלה עם בט"ל מכיר באבחון של כל פסיכולוג קליני או שרק מתוך רשימה מסויימת?
(לא מתאים לי להוציא 5000 ש"ח פרטי ואז ביטוח לאומי לא יאשר...)
לא מניסיון, ככה טוענים,
שלפעמים הם חושדים שהאבחון הפרטי קצת מזויף ונעשה רק כדי להוציא קצבה.
כדאי להתייעץ עם טובי מעזר מציון. יש לה רשימת פסיכולוגים טובים לאבחון שהם רציניים ומקובלים על ביטו"ל.
יש עוד משהו שצריך להוכיח להם (חוץ מהאבחונים) לדוגמא רמת סיכון, או שאם יש אבחונים הם מאשרים בקלות? וגם האם מגישים תביעה לבט"ל דרך הרווחה או ישירות לבט"ל והרווחה זה בשביל זכויות אחרות.
לא, צריך רק אבחונים שעומדים בקריטריונים. יש גם כמה טפסים, כמו טופס מהמורה/ גננת. הכל מופיע באתר שלהם.
יכול להיות שכדאי / צריך 'הוכחות' כדי לקבל שנה רטרואקטיבית. אולי זה תלוי בסניף / בפקיד.

מגישים ישירות לביטו"ל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בגיל של התלמידה, יש לאבחן אצל פסיכולוג בעל רשיון לאבחן נוער.
בנוסף, ככל שיקדימו לפנות לביטוח לאומי - הקיצבה תחושב ממועד מוקדם יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש עוד משהו שצריך להוכיח להם (חוץ מהאבחונים) לדוגמא רמת סיכון, או שאם יש אבחונים הם מאשרים בקלות? וגם האם מגישים תביעה לבט"ל דרך הרווחה או ישירות לבט"ל והרווחה זה בשביל זכויות אחרות.
סעיף הסיכון מוכלל אוטומטי אצל ביט"ול תחת האבחנה של asd
כדאי לגשת עם האבחונים גם לרווחה בשביל זכויות אחרות.
טופס מורה/גננת זה לא חובה בתביעה כזאת, בעיקר מה שקובע זה אבחונים קבילים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום וברכה,

האם יש מישהו שמבין או יכול לומר לי מה הזכויות שלי מול המכון?

לדוגמא: אחרי 4 חודשים של המתנה למרפאה בעיסוק או קלינאית תקשורת וכו' דרך המכון אני יכולה לפנות לטיפול פרטי והקופה מחויבת לתת לי החזר.
עוד דוגמא: היינו אצל רופא התפתחותי ואחרי חודשיים היה שינוי\הכרות יותר מעמיקה עם הקשיים של הילד וצורך בהמלצה של רופא התפתחות לגן שפתי. האם אנו זכאים לחוו"ד נוספת או לעדכון הדו"ח הראשון? (יצוין שבע"פ הרופא אמר שיכול להתאים גן רגשי התנהגותי אבל לא כדאי)

ועכשיו השאלה שרלוונטית כרגע:
לצורך אבחון תקשורת (אוטיזם) התהליך הרגיל זה לעבור פסיכולוגית ממיינת (ע"ס דו"ח עם חשד מגורם מקצועי) ואז אבחון פסיכולוגית.
הקופה רוצה שנעשה קודם אבחון רופא התפתחות ואני די בטוחה שהרופא התפתחות לא יצביע על חשד לרצף. אני יכולה לדרוש שקודם נעשה אבחון פסיכולוגי? (אציין שיש לנו דו"ח מנוירולוג פרטי שהילד על גבול הרצף אבל הקופה עדיין לא יודעת על הדו"ח הזה)
יש מישהו או ארגון שיכול לומר לי מה הקופה חייבת לתת לי ומה לא??

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה