אורחת שלא אוכלת קמח וסוכר לבן , מה עושים?

  • הוסף לסימניות
  • #1
[/B
אנא תנו לי מתכונים פשוטים לעוגה רטובה ועסיסית עם ההגבלות הנ"ל... יש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
סוכר חום היא כן אוכלת?
וקמח מלא היא כן אוכלת?
או שהיא רגישה לגלוטן?
בעיקרון אפשר להמיר כמעט כל עוגה לכזאת שתתאים לה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כו, אוכלת קמח מלא וסוכר חום.
אני לא יודעת להמיר.
בחיים לא דרך אצלי קמח מלא בבית....
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
זה אותו דבר בעקרון, רק סופח יותר נוזלים.
להקציף - לא הולך, לא סוכר חום ולא קמח מלא,
כלומר, זה יצא טעים אבל לא כל כך יפה ואוורירי..
עוגה בחושה - אפילו את יכולה לא להרגיש את ההבדל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י יעל א;1502753:
כו, אוכלת קמח מלא וסוכר חום.
אני לא יודעת להמיר.
בחיים לא דרך אצלי קמח מלא בבית....
תמיד יש פעם ראשונה
זהירות, זה ממכר!
אין נוסחה מושלמת להמרה, אבל הרעיון הוא שקמח מלא סופח יותר מים מאשר קמח לבן, אז מוסיפים מעט יותר מים.
תעשי עוגה עסיסית עם פירות ואגוזים בפנים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תודה רבה תזכו למצוות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י יעל א;1502753:
כו, אוכלת קמח מלא וסוכר חום.
אני לא יודעת להמיר.
בחיים לא דרך אצלי קמח מלא בבית....

קודם כל - תקני קמח מלא מסוג קליל - 70-80% ולא ה-100% שהוא כבד יותר.
לרובינפלד יש קמח מצויין באריזה סגולה
(אין לי מניות שם, פשוט לקוחה מרוצה של שנים)
סוכר - עדיף לא הדחוס והרטוב אלא דווקא מה שנקרא "סוכר קנים דק" - יש לסוגת באריזת פלסטיק. או בחנות טבע.

שמרים - יוצא מעולה מקמח מלא.
על האריזה של קמח רובינפלד הסגול יש מתכון מצויין לשמרים
(אני מפחיתה שם כמויות של סוכר וקקאו, אבל זה רק אני ;))

עוגות בחושות ועוגות עם פירות יוצאות מצויין!
למשל עוגת תפוחים
עוגת שוקולד גם תצא לך מצויינת, רק לא בטוח שהאורחת שלך תרצה לאכול (בשוקולד יש מלא סוכר לבן.....)

מה שבעיקר צריך לשים לב זה להימנע מאפיית יתר אפילו של 5 דקות
שימי לב מתי העוגה מאבדת את הנוזליות שלה, ומיד להוציא.
אחרת היא עלולה לצאת יבשה.
כשאת מוציאה אפשר לשפוך מלמעלה מיץ\יין

נכתב ע"י pr;1502756:
זה אותו דבר בעקרון, רק סופח יותר נוזלים.
להקציף - לא הולך, לא סוכר חום ולא קמח מלא,
כלומר, זה יצא טעים אבל לא כל כך יפה ואוורירי..
עוגה בחושה - אפילו את יכולה לא להרגיש את ההבדל.

בוודאי שאפשר להקציף.
אני מכינה לשבת עוגות טורט מעולות מקמח מלא וסוכר חום.
צריך לקפל יותר בזהירות, זה הכל. תופח נפלא.
יוצאות עוגות גבוהות ואווריריות ולא נראה לי שמישהו בכלל שם לב שזה קמח מלא...

רק לא הייתי ממליצה להתנסות בזה על הפעם הראשונה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כנראה עם סוכר קנים צדק זה 'מתקצף' לך,
סוכר חום גרוע בקצף.
כנ"ל קמח 100% מלא.
רציתי להציע את ה70%, אבל לכי תדעי אם זה מקבל על האורחת... :)
וגם אני בעד רובינפלד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
עם סוכר הקנים הזה את גם יכולה לעשות עוגת גבינה בחושה, יש הרבה עוגות גבינה שמצויינות עם קורנפלור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
בדיוק עכשיו אני קוראת מתכון טוב לעוגת פירות, ונראה ממש לא קשה :)
רוצה נכתוב לך פה את המתכון?

רק בזריזות, כי ב8:30 אני כבר לא אמורה להיות על המחשב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
3 כוסות סוכר חום
1.5 כוסות קמח מלא 70%
1 כוס שמן
1.5 כפיות א. אפיה
6 ביצים
1 כוס קקאו

מערבבים עם מזלג ואופים כ- 40 דקות בתנור
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י תמנתי;1503039:
3 כוסות סוכר חום
1.5 כוסות קמח מלא 70%
1 כוס שמן
1.5 כפיות א. אפיה
6 ביצים
1 כוס קקאו

מערבבים עם מזלג ואופים כ- 40 דקות בתנור

סוכר חום כהה או בהיר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
קנים או דמררה
זה לא משנה
זו עוגה שאצלנו מתחסלת
אני עושה אותה כל שבת
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תודה רבה שוב!
אולי מישהי מתנדבת לבא לאפות לי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אנחנו מכינים פיתות בגריל (כן, האלו הנפתחות) מקמח מלא בתוספת חלק בהיר, ויוצא ליגה..!
לא יודעת לכתוב את מתכון, זה יותר מיומנות ממתכון...

*זה היה בשביל לגרות, ולהראות לך שאפשר :D
אה, ואנחנו עושים את זה גם בבהיר, זה תלוי בקריזה ;)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה