מידע שימושי אחת ולתמיד: מטפל/ת באומנות, עו"ס או פסיכולוג/ית

  • הוסף לסימניות
  • #21
עו"ס רגיל לא יכול להעניק טיפול נפשי באופן רשמי.
אין שום הגדרה רשמית בתחום.
על פי רוב למשרות שהם רק טיפול לא יקבלו עו"ס שאינו קליני (ופסיכותרפיסט) אבל יש חריגים.
מאידך ברווחה יש המון עוסיות טובות שעוסקות גם בטיפול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אז בשורה התחתונה, כשאת צריכה לבחור מטפל, תעדיפי באופן גורף עו"ס קליני או פסיכולוג על מטפל באומנות?
הייתי משווה את זה לשאלה האם עדיף ליסוע עם נהג שעבר בטסט ראשון או עם נהג שעבר בטסט רביעי
בשנה הראשונה הייתי בוחר בראשון, ובהתאם מעדיף פסיכולוגית על פני עוסית קלינית ועל פני מטפלת באומנות.

אבל אחרי כמה שנים הגיוני מאד שהשני יהיה נהג יותר טוב מהראשון, כך לענייינו המציאות שיש פסיכולוגים שמשוועים למטופלים בעוד שיש מטפלות באומנות מפוצצות עם רשימת המתנה,
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
יש את החיבור של המטופל מטפל שזה ברור שזה בסיס לטיפול טוב
מנסיון על כמה אנשי מקצוע
ברור פסיכולוג בלי השוואה בכלל לעו"ס
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
יש את החיבור של המטופל מטפל שזה ברור שזה בסיס לטיפול טוב
מנסיון על כמה אנשי מקצוע
ברור פסיכולוג בלי השוואה בכלל לעו"ס
זה הניסיון האישי שלך
אני מכירה מטפלות שעולות על פסיכולוגים ולעתים גם על עוס"ים.

@חוח
לא הייתי שוללת הכשרה שנבנתה אחרי תואר ראשון בזירה לא טיפולית משום שגם פסיכולוגים יכולים לעשות הסבה מתואר ראשון בהוראה, וגם עו"סים, ולכי תדעי מה היה התואר הראשון של איש המקצוע שפנית אליו. וגם ככה התואר הראשון בעבודה סוציאלית פחות מוכוון טיפול. מטפל תאב דעת שכל הזמן מרחיב את אופקיו בתחום, ואוהב אדם, יוכל להיות מטפל מעולה גם אם תוארו הראשון היה בתחום שאינו טיפולי. ואלף תארים לא יעזרו לפסיכופת שיש לו תואר של ד"ר בפסיכולוגיה (כן, יש כאלו).
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
זה הניסיון האישי שלך
אני מכירה מטפלות שעולות על פסיכולוגים ולעתים גם על עוס"ים.

@חוח
לא הייתי שוללת הכשרה שנבנתה אחרי תואר ראשון בזירה לא טיפולית משום שגם פסיכולוגים יכולים לעשות הסבה מתואר ראשון בהוראה, וגם עו"סים, ולכי תדעי מה היה התואר הראשון של איש המקצוע שפנית אליו. וגם ככה התואר הראשון בעבודה סוציאלית פחות מוכוון טיפול. מטפל תאב דעת שכל הזמן מרחיב את אופקיו בתחום, ואוהב אדם, יוכל להיות מטפל מעולה גם אם תוארו הראשון היה בתחום שאינו טיפולי. ואלף תארים לא יעזרו לפסיכופת שיש לו תואר של ד"ר בפסיכולוגיה (כן, יש כאלו).
יתכן
אני סקפטית אחרי ניסיון של טיפול באומנות לביתי ע’’י מורה שלמדה בווינגייט אחרי הסבת ההוראה לתואר.
וגם מחברותיי שלומדות תרפיה באומנות לצד מורות חסרות כל אוריינטציה טיפולית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
מכירה את 3 האפשרויות
1. תלוי באישיות של המטפל פחות בתואר.
2. עוס קליני תואר שני + התמחויות (פסיכותרפיה וכד) יעיל על פסיכולוג מבחינת ההובלה לקידום מעשי. (עו"ס תואר ראשוןלא מטפל, תואר שני בלבד זה יותר תמיכתי (מנסיון ולא בטוח שכך זה כולם)
3. תרפיסטית באמנות שהשקיעה כמו שצריך ולא חיפפה במבחנים וכד' יעילה מאד לאנשים בעלי כושר ביטוי נמוך או ילדים, יותר מפסיכולוג
4. פסיכולוג מתאים לפסיכותרפיה וקצת יותר "לוגי" לאנשים שמחפשים יותר משמעות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
זה הניסיון האישי שלך
אני מכירה מטפלות שעולות על פסיכולוגים ולעתים גם על עוס"ים.

@חוח
לא הייתי שוללת הכשרה שנבנתה אחרי תואר ראשון בזירה לא טיפולית משום שגם פסיכולוגים יכולים לעשות הסבה מתואר ראשון בהוראה, וגם עו"סים, ולכי תדעי מה היה התואר הראשון של איש המקצוע שפנית אליו. וגם ככה התואר הראשון בעבודה סוציאלית פחות מוכוון טיפול. מטפל תאב דעת שכל הזמן מרחיב את אופקיו בתחום, ואוהב אדם, יוכל להיות מטפל מעולה גם אם תוארו הראשון היה בתחום שאינו טיפולי. ואלף תארים לא יעזרו לפסיכופת שיש לו תואר של ד"ר בפסיכולוגיה (כן, יש כאלו).

יתכן
אני סקפטית אחרי ניסיון של טיפול באומנות לביתי ע’’י מורה שלמדה בווינגייט אחרי הסבת ההוראה לתואר.
וגם מחברותיי שלומדות תרפיה באומנות לצד מורות חסרות כל אוריינטציה טיפולית.
מאיפה הבאתם שאפשר להמיר הוראה לפסיכולוגיה?

עד כמה שידוע לי ממש ממש לא

יש דרישות הזויות בקבלה לתואר שני בפסיכו
ממוצע מעל 85 או 90 אפילו
עמידה במבחן מתאם
ועוד ועוד
אין דרך להתקבל בקלות
הכי לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
זו שאלה טובה, בגדול אני חושבת שפה אפשר לרדת יותר לפרטים- מי שמתחבר לגישה הפסיכודינמית הקלאסית- נראה לי פסיכולוג עדיף- לעוסים שפגשתי לעומת פסיכולוגים יש חשיבה יותר מקיפה וסביבתית וקצת נוטה יותר להתנהגותית- ופחות פסיכודינמית (לא הכללתי, לא הכללתי, לא הכללתי!)
טעות נפוצה לחשוב שפסיכולגיה =הגישה הפסיכודינאמית

גישה זו אינה היחידה, אפילו לא העיקרית
למעשה היא די שולית בפסיכולוגיה
יש כל כך הרבה גישות מדעיות, רחובות, מוכחות, ומדהימות
ביולוגית, פיזיולגית, קוגנטיבית, התנהגותית, חברתית, ועוד

הציבור שם סטיגמה של כורסא עמוקה, שיחות על העבר, פרויד
וזהו

זו טעות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
טעות נפוצה לחשוב שפסיכולגיה =הגישה הפסיכודינאמית

גישה זו אינה היחידה, אפילו לא העיקרית
למעשה היא די שולית בפסיכולוגיה
יש כל כך הרבה גישות מדעיות, רחובות, מוכחות, ומדהימות
ביולוגית, פיזיולגית, קוגנטיבית, התנהגותית, חברתית, ועוד

הציבור שם סטיגמה של כורסא עמוקה, שיחות על העבר, פרויד
וזהו

זו טעות.
מכירה היטב את התחום- לא מדברת על פרויד, אלא על טיפול ממוקד באדם ולא בהתנהגויותיו.
באופן ברור חשיבה של עוסים יותר ממוקדת שינויים- זה לא כלל כתוב, זה מה שפגשתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
מכירה היטב את התחום- לא מדברת על פרויד, אלא על טיפול ממוקד באדם ולא בהתנהגויותיו.
באופן ברור חשיבה של עוסים יותר ממוקדת שינויים- זה לא כלל כתוב, זה מה שפגשתי.
מתוך סקרנות [ולא עקיצה]
אם מותר לשאול
כמה פסיכולגים קליניים פגשת /שוחחת באופן אישי בחייך?

אגב בעיניי הכי נכון זה מה שכתבת על פסיכולוגים-
טיפול ממוקד באדם
בסוף המטרה לעזור /לרפא את האדם,
ולא רק להקל על הסביבה על ידי שינוי התנהגות
החשיבות היא מה שהאדם מרגיש וחווה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מאיפה הבאתם שאפשר להמיר הוראה לפסיכולוגיה?
שמעתי על כך בעבר מספר פעמים, ומעיון קל ברשת הגעתי לאתר הנ"ל.
כעת גם חברה שלמדה לתואר ראשון בהוראה מספרת לי ששתי נשים שלמדו עמה לתואר המשיכו ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה.
 
  • תודה
Reactions: ST!
  • הוסף לסימניות
  • #34
מתוך סקרנות [ולא עקיצה]
אם מותר לשאול
כמה פסיכולגים קליניים פגשת /שוחחת באופן אישי בחייך?
לפחות 4, ועוד כמה פסיכיאטרים שהם פסיכותרפיסטיים, קרוב ל 10 עוסים, פסיכולוגית התפתחותית שהיא גם פסיכותרפיסטית, כמה מתמחות בפסיכולוגיה קלינית, ומטפלות באומנויות.
זה מה שאני זוכרת עכשיו, אבל בודאות יש עוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
שמעתי על כך בעבר מספר פעמים, ומעיון קל ברשת הגעתי לאתר הנ"ל.
כעת גם חברה שלמדה לתואר ראשון בהוראה מספרת לי ששתי נשים שלמדו עמה לתואר המשיכו ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה.
לא מכירה את התוכנית- אבל השאלה מה כוללת ההסבה- יתכן שהיא מספיק מקיפה?
 
  • חחח
Reactions: ST!
  • הוסף לסימניות
  • #36
שמעתי על כך בעבר מספר פעמים, ומעיון קל ברשת הגעתי לאתר הנ"ל.
כעת גם חברה שלמדה לתואר ראשון בהוראה מספרת לי ששתי נשים שלמדו עמה לתואר המשיכו ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה.
מומלץ לקרא לעומק, מרפרוף קל הזרחתי נקודות.

1. מדובר על הצטרפות למחקר בפסיכולוגיה כלומר מי שלמד מדע סטטיסטיקה וכו יוכל לסייע במחקרים, הגיוני ונכון
2. מודגש כי אי אפשר לקבל תואר שני עם כך
3. מצוין גם התנאים המקשיחים מבחן מתאם [מעטים מעטים מעטים עוברים אותו] ממוצע מעל 85-90 וכו'.....
4. בקיצור אם תתעמקו תראו שלא ממש כך- הם פשוט מציעים השלמות- ללמוד כמעט את התואר הראשון כולו לכאורה, אולי בהפחתה מינימלית של לימודים כהכרה בקורסים קודמים

1746431792054.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
@EXPERT
לדעתי כל תגובה, בלי תאור קצר מה הכרותו של המגיב עם עולם הטיפול, לא תיתן לך מידע מספק.
אם את שואלת לגבי המון העם, ולא לגבי העוסקים בתחום והמפנים, יש מצב גדול שרבים, בכלל לא יודעים מה זה פסיכולוג קליני/ עו"ס/ מטפל באומנויות.
מאמינה שרבים מחפשים "מטפל/ת רגשי/ת", והולכים לפי המלצות של חברים, משפחה או רב השכונה.

לכאורה הם לא ישארו בורים, ויתחילו להחשף להגדרות ולהבדלים לפני או אחרי שיתחילו טיפול, אבל הצעד הראשוני לא תלוי בזה.

שורה תחתונה- לדעתי אחוז נכבד מהאנשים הולכים לפי המלצות/פרסומות ולאו דווקא לפי התואר הקליני או סוג ההכשרה של המטפל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
מאיפה הבאתם שאפשר להמיר הוראה לפסיכולוגיה?

עד כמה שידוע לי ממש ממש לא

יש דרישות הזויות בקבלה לתואר שני בפסיכו
ממוצע מעל 85 או 90 אפילו
עמידה במבחן מתאם
ועוד ועוד
אין דרך להתקבל בקלות
הכי לא.
במסגרת הסבת אקדמאים אפשר בתנאים מסויימים להמיר חלק מהנקודות של פסיכולוגיה - בתואר אקדמי אחר, בחינוך למשל.
כלומר, להתייחס לתואר (הראשון!) בפסיכולוגיה כאל תואר דו חוגי
לא סותר שצריך לעבור מתאם ולהגיע עם ציונים גבוהים בטירוף
תואר בפסיכולוגיה הוא לא משחק ואין ככ איך לעשות איתו קומבינות
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
במסגרת הסבת אקדמאים אפשר בתנאים מסויימים להמיר חלק מהנקודות של פסיכולוגיה - בתואר אקדמי אחר, בחינוך למשל.
כלומר, להתייחס לתואר (הראשון!) בפסיכולוגיה כאל תואר דו חוגי
לא סותר שצריך לעבור מתאם ולהגיע עם ציונים גבוהים בטירוף
תואר בפסיכולוגיה הוא לא משחק ואין ככ איך לעשות איתו קומבינות
זה בדיוק מה שטענתי
אמרו פה שאפשר לעשות תואר ראשון בחינוך ושני בפסיכולוגיה
וזה לגמרי לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
יכו
זה בדיוק מה שטענתי
אמרו פה שאפשר לעשות תואר ראשון בחינוך ושני בפסיכולוגיה
וזה לגמרי לא.
יכולות להיות עוד אופציות, לא בדקתי הכל. מי שרוצה להיכנס לחקר העניין מן הסתם תצטרך לעשות עבודה רצינית
כן יודעת בוודאות ואחרי חקר מעמיק שתואר שני בטיפול במוסיקה או בפסיכודרמה אפשר לעשות דרך מבחר- אוניברסיטת חיפה - מייד אחרי תואר ראשון בחינוך
 
  • תודה
Reactions: ST!

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה