התייעצות איום בעזיבת עבודה כאמצעי להעלאת שכר כן או לא?

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני עובדת במקום מסוים וקיבלתי הצעה טובה יותר
האם כדאי לדרוש השוואת תנאים מהעבודה שלי כרגע ולאיים בעזיבה אם לא?
או שככה הם יסמנו אותי בתור במפוטרת הבאה בהזדמנות הקרובה כי אני כבר כאילו עם חצי רגל בחוץ או שסתם לא אוהבים עובדים שמאיימים בעזיבה בשביל העלאה
(מדובר בתיכנות)
אשמח לתובנותיכם
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני עובדת במקום מסוים וקיבלתי הצעה טובה יותר
האם כדאי לדרוש השוואת תנאים מהעבודה שלי כרגע ולאיים בעזיבה אם לא?
או שככה הם יסמנו אותי בתור במפוטרת הבאה בהזדמנות הקרובה כי אני כבר כאילו עם חצי רגל בחוץ או שסתם לא אוהבים עובדים שמאיימים בעזיבה בשביל העלאה
(מדובר בתיכנות)
אשמח לתובנותיכם
לא מציעה לך לעשות את זה.
רק אם את ממש לפני חתימת חוזה במקום חדש.

כי אם תאיימי בעזיבה ויגידו לך אז לכי ובסוף לא תתקבלי למקום השני תישארי קרחת מכאן ומכאן.
הצעה ממש לא אומר שיש לך משהו ביד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אם יש לך הצעה רצינית על הפרק וזה לא איום ריק מתוכן אז את יכולה אולי להסתכן כי יש לך אופציה אחרת
אם לא, לא הייתי ממליצה לך בזמן כזה דיש עשרות קופצות על כל בדל משרה, גם בתנאים לא משהו
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לא מציע לך לעשות את זה.
רק אם את ממש לפני חתימת חוזה במקום חדש.

כי אם תאיימי בעזיבה ויגידו לך אז לכי ובסוף לא תתקבלי למקום השני תישארי קרחת מכאן ומכאן.
הצעה ממש לא אומר שיש לך משהו ביד.
כתבנו יחד.
אותו רעיון במילים אחרות :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
למיטב הערכתי הם יתנו לי פחות או יותר את הדרישה שלי כי הם לחוצים כרגע
השאלה שלי היא יותר לטווח קצת יותר ארוך
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אם הפער גדול
אפילו אם את מוערכת מאוד
בד"כ לא ישתוו להצעה החדשה (בשוק הזה העלאות שכר משמעותיות בעיקר במעבר בין עבודות)
 
  • תודה
Reactions: ext
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני עובדת במקום מסוים וקיבלתי הצעה טובה יותר
האם כדאי לדרוש השוואת תנאים מהעבודה שלי כרגע ולאיים בעזיבה אם לא?
או שככה הם יסמנו אותי בתור במפוטרת הבאה בהזדמנות הקרובה כי אני כבר כאילו עם חצי רגל בחוץ או שסתם לא אוהבים עובדים שמאיימים בעזיבה בשביל העלאה
(מדובר בתיכנות)
אשמח לתובנותיכם
אם לא טוב לך במקום הנוכחי תעזבי, לאיים אף פעם לא טוב, אפשר לבוא ולומר שקיבלת הצעה, בדכ לא מתייחסים להצעה כמו שאמרו לך פה, אלא אם כן תבואי אחרי שעברת תהליך במקום אחר והתקבלת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תלוי מאד בסיגנון מקום העבודה,
בשנות הניסיון שלך
כמה את יעילה יחסית לשכר שלך
ומתי פעם אחרונה שהעלו לך שכר...
אם את יעילה ומרוצים ממך ומקום עבודה שמחפש אותך לטווח רחוק לדעתי את יכולה להגיד שיש לך הצעה טובה על הפרק ואת שוקלת ברצינות... (לא להשתמש במילים מלחיצות ותשאירי לעצמך אופציה להישאר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני חושבת שלעתיד זה לא טוב.
יכולים לנפנף בלי סוף בהעלאה המכובדת שהביאו לך...
מה שבמקום החדש - לא יהיה לך.
והנקודת מוצא שלך להעלאה הבאה תהיה במקום שונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לאיים תמיד נשמע לא טוב. למה להשתמש באיומים? לא הייתי רוצה לחנך את הילדים שלי שאיומים זה כלי לגיטימי להשגת דברים.
אפשר פשוט לבקש העלאה בשיחה מכובדת,
ולספר שיש לך הצעה רלוונטית בשכר כזה וכזה, ולמרות שאת אוהבת את מקום העבודה, את שוקלת לעבור בשביל השכר ההוא.
(תגידו שזה רק עניין של ניסוח... נכון, זה בדיוק עניין של ניסוח. הניסוח הוא זה שמבטא האם מדובר באיום לא יפה, או בבקשה מנומסת)

דרך אגב, תחשבי גם על התנאים מסביב. אם התנאים הנוכחיים נוחים לך, לא בטוח שגם בעבודה השניה אלו התנאים. בנוסף, יש תנאים שונים ששווים כסף, גם אם הם לא כלולים במשכורת באופן ישיר.
אבל לבקש העלאה זה מקובל, מכובד, ומתבקש, ותמיד כדאי לנסות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
תלוי כמה את שווה להם, וכמה בקלות ימצאו לך תחליף....
וזה גם הרבה ענין של תזמון,
אם בדיוק עזבו עוד, יש חל"דיות, יש עומס,
ועוד ועוד ועוד
בקיצור בכל מקרה זה סוג של סיכון- שלפעמים שוה לקחת....
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לדעתי, אין לך מה להפסיד מלאיים. כמובן לא בדרך איום, כמו שכתבו לעיל. את על הסוס, כל האופציות לפנייך, וברוב טובך את נותנת להם צ'אנס שלא לאבד את כל הנסיון הרב שיש לך במקום. זה מגיע ממקום של הכרת טובה למקום שקידם אותך. לצערי, זו הדרך כמעט היחידה לקידום שכר בהרבה מקומות של הייטק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אם ההצעה ההיא באמת רלוונטית
ואת יכולה לקחת את הסיכון שיפטרו אותך ויהיה לך מקום אחר.

אז לא חושבת שלאיים זאת המילה
אבל אולי כן לומר בצורה נעימה
יש לי הצעת עבודה במקום אחר עם שכר גבוה יותר, אני מאוד רוצה ואשמח להשאר לעבוד כאן. אבל אשמח אם יהיה אפשרי להעלות קצת בשכר..

סגנון כזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
שוב
למיטב הערכתי אין חשש שכרגע יפטרו אותי או יגידו לי לעזוב לעבודה המוצעת
החשש הוא יותר לטוווח הרחוק נגיד כשיהיו קשיים ויחליטו לפטר
אז אולי יחליטו להיפטר קודם כל מאלה שסוחטים ועושים צרות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
שוב
למיטב הערכתי אין חשש שכרגע יפטרו אותי או יגידו לי לעזוב לעבודה המוצעת
החשש הוא יותר לטוווח הרחוק נגיד כשיהיו קשיים ויחליטו לפטר
אז אולי יחליטו להיפטר קודם כל מאלה שסוחטים ועושים צרות...
בדיוק... את מבינה לבד את ההשלכות...
מניסיון אצלינו בעבודה אלו היו הראשונות...
מחכים להזדמנות הראשונה להתפטר מהעובדות המרדניות
צריך לעשות הכל בחכמה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
להיפטר קודם כל מאלה שסוחטים ועושים צרות...
ככל שהמו"מ נעשה בצורה נעימה ומכבדת , אין סיבה שהאווירה תהיה של "סחיטה וצרות"

מה שכן, לפעמים שיאני השכר, שהגיעו לנקודה הזו לא כי הם טאלנטים מיוחדים שזקוקים להם נואשות, אלא כיוון ששיחקו נכון בקלפים שלהם עד כה, ייתכן ויהיו מועמדים די ראשונים לפיטורים במקרה של קיצוצים מסיבות כלכליות.

נקודה נוספת, אם את נכנסת למו"מ, כדאי שתדגישי שאת נהנית מהעבודה, יש לך מוטיבציה וכו', והדרייב שלך בחיפוש עבודה היה שיפור תנאים ולא חוסר עניין בעבודה הנוכחית,
כי שוב בהגיע רגע של קיצוצים, מוותרים יותר בקלות על אלו שממילא יכולים מבחינתם בכל רגע נתון לעזוב מיוזמתם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לאיים זאת ודאי לא הדרך.
לבעלי יש עסק והוא אומר לי תמיד שעובש שמצמיד אותו לקיר ומאיים עליו הוא בחיים לא ישאיר אותו לעבוד אצלו...
מה שכן, את יכולה לבוא לבוס שלך בצורה מוכבדת, לומר לו שקבלת הצעה כזאת וכזאת.
את מאוד אוהבת את מקום העבודה הנוכחי ולא ממש רוצה לעזוב, אבל בכל זאת הסכום שם מאוד מפתה.
כאילו את באה להתייעץ איתו מה לעשות.
רוב הבוסים יגידו אוקיי, תודה ששיתפת אותי, אני אחשוב מה לעשות.
ויקראו לך אחרי יום-יומיים ויגידו לך מה התשובה.
יש כאלה שיגיו שלצערם אם לא יכולים לעמוד בזה.
ויש כאלה שינסו לשפר את התנאים שלך.
אבל אם תבואי בצורה כזאת אז הם לא ינסו אחר כך להתנקם, כי זצורה בוגרת ואחראית ונותנת להם גם את הכבוד שהם צריכים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לאיים תמיד נשמע לא טוב. למה להשתמש באיומים? לא הייתי רוצה לחנך את הילדים שלי שאיומים זה כלי לגיטימי להשגת דברים.
אפשר פשוט לבקש העלאה בשיחה מכובדת,
ולספר שיש לך הצעה רלוונטית בשכר כזה וכזה, ולמרות שאת אוהבת את מקום העבודה, את שוקלת לעבור בשביל השכר ההוא.
(תגידו שזה רק עניין של ניסוח... נכון, זה בדיוק עניין של ניסוח. הניסוח הוא זה שמבטא האם מדובר באיום לא יפה, או בבקשה מנומסת)

דרך אגב, תחשבי גם על התנאים מסביב. אם התנאים הנוכחיים נוחים לך, לא בטוח שגם בעבודה השניה אלו התנאים. בנוסף, יש תנאים שונים ששווים כסף, גם אם הם לא כלולים במשכורת באופן ישיר.
אבל לבקש העלאה זה מקובל, מכובד, ומתבקש, ותמיד כדאי לנסות.

אם ההצעה ההיא באמת רלוונטית
ואת יכולה לקחת את הסיכון שיפטרו אותך ויהיה לך מקום אחר.

אז לא חושבת שלאיים זאת המילה
אבל אולי כן לומר בצורה נעימה
יש לי הצעת עבודה במקום אחר עם שכר גבוה יותר, אני מאוד רוצה ואשמח להשאר לעבוד כאן. אבל אשמח אם יהיה אפשרי להעלות קצת בשכר..

סגנון כזה.

ככל שהמו"מ נעשה בצורה נעימה ומכבדת , אין סיבה שהאווירה תהיה של "סחיטה וצרות"

מה שכן, לפעמים שיאני השכר, שהגיעו לנקודה הזו לא כי הם טאלנטים מיוחדים שזקוקים להם נואשות, אלא כיוון ששיחקו נכון בקלפים שלהם עד כה, ייתכן ויהיו מועמדים די ראשונים לפיטורים במקרה של קיצוצים מסיבות כלכליות.

נקודה נוספת, אם את נכנסת למו"מ, כדאי שתדגישי שאת נהנית מהעבודה, יש לך מוטיבציה וכו', והדרייב שלך בחיפוש עבודה היה שיפור תנאים ולא חוסר עניין בעבודה הנוכחית,
כי שוב בהגיע רגע של קיצוצים, מוותרים יותר בקלות על אלו שממילא יכולים מבחינתם בכל רגע נתון לעזוב מיוזמתם.

לאיים זאת ודאי לא הדרך.
לבעלי יש עסק והוא אומר לי תמיד שעובש שמצמיד אותו לקיר ומאיים עליו הוא בחיים לא ישאיר אותו לעבוד אצלו...
מה שכן, את יכולה לבוא לבוס שלך בצורה מוכבדת, לומר לו שקבלת הצעה כזאת וכזאת.
את מאוד אוהבת את מקום העבודה הנוכחי ולא ממש רוצה לעזוב, אבל בכל זאת הסכום שם מאוד מפתה.
כאילו את באה להתייעץ איתו מה לעשות.
רוב הבוסים יגידו אוקיי, תודה ששיתפת אותי, אני אחשוב מה לעשות.
ויקראו לך אחרי יום-יומיים ויגידו לך מה התשובה.
יש כאלה שיגיו שלצערם אם לא יכולים לעמוד בזה.
ויש כאלה שינסו לשפר את התנאים שלך.
אבל אם תבואי בצורה כזאת אז הם לא ינסו אחר כך להתנקם, כי זצורה בוגרת ואחראית ונותנת להם גם את הכבוד שהם צריכים...
החברה בסופו של דבר נסחטת
למה זה כ"כ משנה הניסוח?
ודאי שלא התכוונתי לאיים בעזיבה עם מקלות וצעקות ודד ליין
השאלה שלי אם במקצוע שלי סחיטה של העלאה בשכר בצורה הזאת
פוגעת במעמד שלי בחברה להמשך
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה