דרוש מידע איזה בעל חיים כדאי לקנות לילד

  • הוסף לסימניות
  • #41
סליחה על הטרמפ [בכל זאת כבר הקיפו כאן את כל המינים והזנים]. שאלה לי אליכם:
בתור אסטניס קיצוני אני מתפוצץ כשהילד שלי רוצה ללטף בע"ח [וגם לא מעט בני אדם...]. למען האמת, אני משתגע אפילו כשאני הולך אתו ברחוב והוא חייב ללטף את כל הרכבים ברחוב, כשעל הדרך הוא מנקה את האבק, מקלף צואת יונים ושאר דברים המבחילים דעתו של אדם. כך גם כאשר אני מגלה בכיסיו שלל אבנים (שמן הסתם חובקו על ידי לא מעט חתולים חמודים) לצורך תכניות עתידיות שאלוקים רק יודע עליהם.
רעייתי הבריאה טוענת כי הילד חייב את זה, ואולי עלי להתפוצץ עם הבעיות שלי בפנים, הילד לא אמור לסבול מזה.
עד כמה המחיר הנפשי שעלי לשלם לצורך בריאות נפשו של הילד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
סליחה על הטרמפ [בכל זאת כבר הקיפו כאן את כל המינים והזנים]. שאלה לי אליכם:
בתור אסטניס קיצוני אני מתפוצץ כשהילד שלי רוצה ללטף בע"ח [וגם לא מעט בני אדם...]. למען האמת, אני משתגע אפילו כשאני הולך אתו ברחוב והוא חייב ללטף את כל הרכבים ברחוב, כשעל הדרך הוא מנקה את האבק, מקלף צואת יונים ושאר דברים המבחילים דעתו של אדם. כך גם כאשר אני מגלה בכיסיו שלל אבנים (שמן הסתם חובקו על ידי לא מעט חתולים חמודים) לצורך תכניות עתידיות שאלוקים רק יודע עליהם.
רעייתי הבריאה טוענת כי הילד חייב את זה, ואולי עלי להתפוצץ עם הבעיות שלי בפנים, הילד לא אמור לסבול מזה.
עד כמה המחיר הנפשי שעלי לשלם לצורך בריאות נפשו של הילד?
עמלינו אלו הם הבנים!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
צב הוא חיה מוגנת ואסור לקחת גם אם מוצאים ברחוב.

סליחה על הטרמפ [בכל זאת כבר הקיפו כאן את כל המינים והזנים]. שאלה לי אליכם:
בתור אסטניס קיצוני אני מתפוצץ כשהילד שלי רוצה ללטף בע"ח [וגם לא מעט בני אדם...]. למען האמת, אני משתגע אפילו כשאני הולך אתו ברחוב והוא חייב ללטף את כל הרכבים ברחוב, כשעל הדרך הוא מנקה את האבק, מקלף צואת יונים ושאר דברים המבחילים דעתו של אדם. כך גם כאשר אני מגלה בכיסיו שלל אבנים (שמן הסתם חובקו על ידי לא מעט חתולים חמודים) לצורך תכניות עתידיות שאלוקים רק יודע עליהם.
רעייתי הבריאה טוענת כי הילד חייב את זה, ואולי עלי להתפוצץ עם הבעיות שלי בפנים, הילד לא אמור לסבול מזה.
עד כמה המחיר הנפשי שעלי לשלם לצורך בריאות נפשו של הילד?

ילדים שגדלים בתנאי נקיון קיצוני ולא נחשפים ללכלוך- משלמים בבריאותם. יש מחקרים שילדים שגדלים עם חיות, בריאים יותר וסובלים פחות מאסטמה ואלרגיות. אז מעבר לבריאות נפשו של הילד, מדובר גם בבריאות גופו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
ילדים שגדלים בתנאי נקיון קיצוני ולא נחשפים ללכלוך- משלמים בבריאותם. יש מחקרים שילדים שגדלים עם חיות, בריאים יותר וסובלים פחות מאסטמה ואלרגיות. אז מעבר לבריאות נפשו של הילד, מדובר גם בבריאות גופו.
זו השאלה. היכן הגבול ומי מחליט עליו. הכי בריא לחיות בעולם השלישי. אולי אפשר גם לחסוך בחמר ופלסטלינה לאור העובדה שהרחוב שלנו שופע גללי כלבים. במחילה מכבודכם.
בכל מקרה, בשביל הבריאות, אני בונה על הזמנים [המרובים] בהם אני לא רואה ולא יודע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
צב הוא חיה מוגנת ואסור לקחת גם אם מוצאים ברחוב.



ילדים שגדלים בתנאי נקיון קיצוני ולא נחשפים ללכלוך- משלמים בבריאותם. יש מחקרים שילדים שגדלים עם חיות, בריאים יותר וסובלים פחות מאסטמה ואלרגיות. אז מעבר לבריאות נפשו של הילד, מדובר גם בבריאות גופו.
ודווקא לפני שבועיים עשינו לבני היקר בדיקת אלרגיה וגילינו שהוא אלרגי בין היתר ל...חתולים' אז ככל הנראה אין ענין לחבק כל בע''ח שפוגשים אבל גם ההורים לא צריכים מידי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
עד כמה המחיר הנפשי שעלי לשלם לצורך בריאות נפשו של הילד?
את התשובה אתם תענו בהמשך החיים.
כי אף אחד לא יוכל לענות על כזאת תשובה (באחוזים).
אותי מגעיל נורא הכינים שמסתובבות חופשי על ראשי הילדים, ובא לי לגלח את כולם, כולל הבנות כדי שזה לא יקרה(לא לא באמת, למי שדאג).
ויש לי עוד עשרות דוג' שאותי דחו(בעבר), והיום הרבה פחות מכל מיני סיבות.

יכולה רק להמליץ בשביל בריאות נפש (המבוגר), לטפל בקיצוניות של התופעה, כי התופעה לכשעצמה לא כ"כ גרועה, אלא הקיצוניות שבה.
ולטפל זה לאו דוקא אצל מטפל עם 3 תארים ועשר תעודות, אלא גם לבד עם היחשפות איטית והדרגתית לדבר שנגעלים ממנו.
וגם אימון אישי על השאלה: מה יקרה/עלול לקרות לי/לבן שלי אם הוא נוגע/מלטף/מחבק דבר דוחה ומגעיל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
עד כמה המחיר הנפשי שעלי לשלם לצורך בריאות נפשו של הילד?
נחזיר בשאלה-
כמה אתה מוכן לשלם למען בריאות נפשו של ילדך?

אתה לא צריך לענות תשובה לנו אלא לעצמך ולפי זה לנהוג....
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
אוגר.
זה חיה שכל ילד\ ילדה נהנים ובכל גיל, גם מבוגרים.
שקטים לא מלכלכים ומרגיעים את הילדים.
מה שכן, הם גם נושכים!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אני רוצה להוסיף פן נוסף שנדמה לי שלא נכתב קודם.
לנו היה במשך שנים רבות אקווריום. אמנם בתחילה מטפלים בשיא ההתלהבות אבל לאט לאט קצת פחות מקפידים.
עד שבעלי קרא באיזה מקום (לא זוכרת איפה יכולה לשאול אותו) שאם אנחנו אחראיים על הבעל חיים והוא תלוי רק בנו (לא חתולת רחוב, ולא עכברי שדה) אלא חיה שהיא תחת חסותנו, והיא הגיעה לצער בגלל טיפול לא ראוי, זה מביא עניות על הבית.
באותו שבוע שלחנו את האקווריום על פנינו, ונפרדנו בלבביות מהדגים החביבים.
לאחר מכן עברנו לגור במושב, ומה יותר טבעי לגדל חיות בחצר כל כך גדולה. (למרות שאני לא סובלת חיות משום סוג וכיוון) הילדים התחננו על נפשם. בתחילה לא הסכמתי. בשלב מסוים נשברתי והסכמתי להם והם בנו כלוב גדול, והביאו מאחד מהשכנים 2 אפרוחים שהלכו וגדלו והתפתחו במהירות, והכל היה בתנאי שהילדיםם דואגים לכל צרכיהם ורווחתם.
כמובן שאחרי תקופה זה כבר לא היה כל כך מעניין כמו בהתחלה, ונזכרנו במה שבעלי קרא בזמנו, על מה שמביא הצער של הבעלי חיים, ושלחנו גם אותם אחר כבוד.
ומאז הילדים נהנים מחיות, אבל שאחרים אחראיים עליהם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אני מכירה מישהו שגידל בביתו (בחו"ל) גורת לביאה (כן, מה ששמעתם)
עד שיום אחד היא ממש גדלה והוא קיבל ביס ;)
והביא אותה אחר כבוד לגן חיות מקומי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
היה לנו אוגר, ברח מתחת למקרר, לא הצלחנו לאתר אותו עד שהתחבא במקום אחר, כל כמה ימים מצאנו ''סימנים'' שהוא עדיין היה איתנו. לילה אחת באמצע שינה הרגשתי משהו מתפס על הפנים שלי (אני לא מגזים!), אני רק זוכר שלקחתי אותו וזרקתי אותו לצד השני של החדר וחזרתי לישון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
אני מכירה מישהו שגידל בביתו (בחו"ל) גורת לביאה (כן, מה ששמעתם)
עד שיום אחד היא ממש גדלה והוא קיבל ביס ;)
והביא אותה אחר כבוד לגן חיות מקומי...
אני לא מדברת על כזו חיה אני מדברת על אוגר פצפון. הבן שלי בן שנתיים עמד והסתכל על הכלוב ונשען עם היד על הכלוב וקיבל ביסססס.. חור קטן ועמוק וכמובן דם עם צרחות ובכי!!!
גם אחרי חודש כששאלו אותו מה קרה לך ביד, הוא אמר : גר עיה לי פיס.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
מזל שאתם לא מכירים את אחיין שלי-
לילד נכנס ג'וק לראש (החיה הראשונה ;))
הוא חייב אבל חייב לגדל חיות.
מראש היה מדובר שאם חיות אז רק טהורות.

בהתחלה הוא היה סגור על עז.
הוא אפילו טרח להתקשר למוקד העירוני לשאול אם זה חוקי.
ענו לו שאם השכנים מסכימים, אין בעיה.
השכנים או שחשבו שהוא חומד לצון או שריחמו עליו וכולם הסכימו. עד שאמא שלו התחננה לאחת השכנות שלא תסכים...
ובאמת הבעל של אותה שכנה ירד והודיע לילד שהוא לא מסכים לגדל עז בחצר.

הוא לא התייאש וקנה צמד אפרוחים.
בנה להן לול מאולתר ושיכן אותם במרפסת.
יום אחד הוא טייל איתם למטה בחצר ומול עיניו חתול טרף את חד האפרוחים את היללות שלו כל השכונה שמעה...
למחרת הוא קנה אפרוח חדש ועד שהאפרוחים גדלו לתרנגולים הוא גידל אותם במסירות.
אח"כ התרנגולים נמסרו אחר כבוד למישהו שהואיל בטובו לאסוף אותם.
כרגע יש לו דגים שלמעט אחד שמת בטרם עת ונקבר בטקס רב רושם - היתר מחזיקים מעמד די טוב...

בכל אופן הוא מנסה להכשיר מקום בחצר לפרה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
היה לנו אוגר, ברח מתחת למקרר, לא הצלחנו לאתר אותו עד שהתחבא במקום אחר, כל כמה ימים מצאנו ''סימנים'' שהוא עדיין היה איתנו. לילה אחת באמצע שינה הרגשתי משהו מתפס על הפנים שלי (אני לא מגזים!), אני רק זוכר שלקחתי אותו וזרקתי אותו לצד השני של החדר וחזרתי לישון.
מהחלון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
מתאר לעצמי כמה חיידקים יש בכל הבע"ח האלו, הם ודאי ללא פיקוח ורטינרי!!!

אין מצב.
אם קונים בחנות של בע"ח- הם בפיקוח כמובן.
ואם לא- רק תגידו לי איפה מוצאים אותם... ;)

מדברת כמובן בנוגע לפיקוח וטרינרי.
בנוגע לחיידקים- הם קיימים בכל ייצורי התבל. ולכן ייצורים חיים מהזן האנושי, רצוי שלאחר מגע בבע"ח, ידאגו לשטיפת ידיים עם סבון. זה נראה לי ברור לכולם.

אוגר.
זה חיה שכל ילד\ ילדה נהנים ובכל גיל, גם מבוגרים.
שקטים לא מלכלכים ומרגיעים את הילדים.
מה שכן, הם גם נושכים!!!!

יש 2 סוגי אוגרים: סורי וסיבירי. את מדברת כנראה על הסיבירי: קטן, חמוד (?) ומרגיע. ו-נושך.
יש את הסורים: קצת יותר גדולים ובד"כ מתחברים לבנ"א, אגב הם גם זולים יותר.
מה שכן, הם נראים כמו עכברים אם זה לא אכפת לכם.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #60
פרה
רק צריך מקום בבית.

אני חושבת שאם תכניסו פרה הביתה- יתפנה לכם הרבה מקום בבית. (תלוי במספר הנפשות המתגוררות כיום)
כך שהמקום זו הבעיה האחרונה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה