דרוש מידע איך לשחרר גרעפס שתקוע לתינוק.

  • הוסף לסימניות
  • #1
תינוקת בת ארבעה חודשים בוכה הרבה עד שיוצא הגרעפס.
אשמח אם תשתפו בטיפים ועצות איך לשחרר את הגרעפס יותר מהר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
להחזיק אותה אם חיבוק על הקתף ולדפוק חלש בגב
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אפשרות נוספת היא להשכיב את התינוק על בטנו על ברכייך. ודאי שראשו מורם מעל החזה שלו וטפחי בעדינות על גבו עד שיוציא גרעפס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
הסבר לימניים. שמאליים צריכים פשוט לעשות הפוך:
יד ימין אגודל ואצבע מפוסקות תומכות בבית השחי של התינוק ושאר האצבעות בחזה.
יד שמאל בגב התינוק במקביל ליד ימין כשהאצבע והאמה תומכות בראש התינוק בעורף
ככה מנענעים את התינוק מעלה ומטה בעדינות
פעם אישה מבוגרת אמריקאית המליצה לי וזאת תנוחה שמרגיעה גם גזים הכי חזקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הסבר לימניים. שמאליים צריכים פשוט לעשות הפוך:
יד ימין אגודל ואצבע מפוסקות תומכות בבית השחי של התינוק ושאר האצבעות בחזה.
יד שמאל בגב התינוק במקביל ליד ימין כשהאצבע והאמה תומכות בראש התינוק בעורף
ככה מנענעים את התינוק מעלה ומטה בעדינות
פעם אישה מבוגרת אמריקאית המליצה לי וזאת תנוחה שמרגיעה גם גזים הכי חזקים.
זה עוזר גם לגרעפס
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בד"כ מחזיקים את התינוק על הכתף ודופקים ודופקים עד שמוציא
אבל שמתי לב שאם הייתי משנה תנוחה אז היו מצליחים לשחרר בקלות
למשל להניח את התינוק ולהרים שוב או אפילו סתם להטות לרגע לתנוחה שונה ושוב ליישר על הכתף
השינוי תנוחה הזה גורם להם לשחרור מהיר יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כדי להוציא גרעפס תינוק, תחזקי את התינוק זקוף אל הכתף שלך, כאשר ראשו מונח על הכתף שלך ובטן התינוק צמודה אל החזה העליון שלך.

לטפוח בעדינות או לשפשף את גבו של התינוק עד שהתינוק מוציא גרעפס. ניתן גם לנסות להושיב את התינוק על הברכיים ולשפשף בעדינות או לטפוח על גבו. חשוב להתאזר בסבלנות ולא להכריח את התינוק לעשות גרעפס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כמו להבדיל מזרק עם חומר ויש עליו בועות מים- טופחים בעדינות עד שהם יוצאים.
כשמבינים את האויר שבעיכול של התינוק זה אותו דבר- בועות אויר שנכנסו ומציקות לו. טפיחות קטנות כשהוא במצב אנכי עוזר... אפשר לנענע קלות כדי שהאויר יצטבר בחלק העליון של המעיים ואז להרים אנכי- ואז יוצא בבת אחת הרבה אויר. אם התינוק רגוע זה יוצא יותר מהר. כשהוא בוכה דבר ראשון לנדנד להרגיע ואז בבת אחת כמה טפיחות..
כל זה הסבר ששמעתי בבית החלמה ממישהי עם סבלנות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אולי תקחי אותו לאוסטופט?
אין לי נסיון עם הגיל הזה....
בגילאים קטנים יותר זה עוזר מאד
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לשחרר גרעפס בהנקה זה יותר קשה (ככה זה אצלי)
לי מה שהיה הכי עוזר (גם עם תינוקות נוספים לא רק שלי...)
להחזיק את התינוקת עם הגב אליך והזרוע על הבטן שלה.
רק שימי לב שזה יהיה עדין כי את רק רוצה להוציא אוויר ולא את כל הארוחה.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
או על הכתף כשהבטן צמודה אליך ובטפיחות קטנות על הגב. או כמו שמישהי כתבה פה- להחזיק את התינוק/ת ולעשות מעין משחק לשבת- לקום, הרבה פעמים זה היה משחרר, עצם התנועתיות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
להשכיב את התינוק על הגב כמה רגעים (אפילו באלכסון עדין ממש שהצד של הראש למטה יותר)
ואז כשאת מרימה אנכי יוצא הגרפס
מנסיון עם ילדה שלא הצליחה להוציא גרפסים
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מה שראיתי שהאמריקאיות עושות: מושיבות כאילו את התינוק באויר ויד אחת שלהן תומכת את סנטר התינוק
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם,
לאחרונה יוצא לי לשמוע המון על המושג "תודעת שפע".
זה נשמע מושג מאוד מבטיח, אבל ככל שאני מנסה להבין אותו לעומק עולות לי שאלות שמעסיקות אותי מאוד, ואשמח לשמוע את דעתכם ומניסיונכם.

אני מנסה להבין את הקשר בין זה לבין האמונה והחינוך שקיבלנו.
רובנו גדלנו על מסרים של "השלמה עם המציאות" – הגישה שאומרת שמה שמגיע לנו - נקבל, ואם לא קיבלנו , כנראה שזה לא הזמן או שזה לא בשבילנו.
למרות שיש בזה המון אמת ואמונה, אני תוהה האם לפעמים המסרים הללו הופכים אצלנו ל"אמונות מגבילות"?
הרי אם אני אומרת לעצמי "זה מה שיש ועם זה נסתדר", האם אני לא חוסמת בטעות את היכולת שלי לבקש ולצפות ליותר מהקב"ה?
אם הכל ממנו והוא כל יכול, למה כל כך קשה לנו לשחרר את התפיסה המצמצמת הזו ולפתוח את הלב לשפע גדול יותר?
האם ההשלמה שלנו היא באמת אמונה וענווה, או שהוא סוג של חוסר אמונה ביכולת האינסופית של ה'?

וכמובן, השאלה המתבקשת-- אם זו אכן דרך התורה, מדוע רובינו חונכנו אחרת?? חוסר מודעות? איך יתכן?

אני מאוד רוצה לעשות שינוי בתחום הזה, אבל אני מתלבטת:
האם מספיק לקרוא ספרים ולשמוע הרצאות כדי שהתפיסה הזו תשתנה, או שזה מחייב תהליך אישי צמוד?

כאן אני צריכה את עזרתכם:
מי שכבר נמצא בדרך הזו או עבר שינוי בתודעה –
* האם זה באמת עובד?
* מה באמת עזר לכם ליישם את הגישה הזו בחיי היומיום?
* איך הופכים את הידע היבש על "שפע" להרגשה פנימית חיה?
* אם זה לא רק קריאה, מה היו הכלים המעשיים שעזרו לכם לשנות את המחשבה ביום-יום?

*** אשמח מאוד להמלצות על ספרים (בפרט ברוח יהודית), / שיתוף קבצים מעניינים שאפשר ללמוד מהם,
או כל פיסת מידע שתוכל לעזור לי להבין איך מתקדמים.

תודה רבה לכל המשיבים!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה