עזרה איך מטפלים בזוגות בעיתיים?

  • הוסף לסימניות
  • #61
אפשר לנהל חיים מאושרים גם בלי שכל,
גם בנ"א שעל סף הפיגור או השיגעון יכול לחיות טוב עם בן/ת זוגו.
כי בזוגיות המידה הכי גדולה שצריך היא רצון!
רצון להמשיך,
רצון לא לפרק את הבית,
רצון שאנחנו נשאר זוג גם בימי שרב או סופות.
הרב דיאמנט מדבר על כך הרבה בהרצאותיו,
אם אתם כבר מדברים עם כל אחד בנפרד ואין לכם פגישה משולשת
תוכלו להחדיר להם זאת בפרטיות אחד על אחד.
ועם שטיפות מוח, הכל עובד!!
אשרי כל המסיעים וכוונתם לטוב. ול @שימיגם שחווה זאת ביתר שאת.
זה כזה נכון.....
יצא לי פעם לראות זוג תסמונת אחרי חתונה....זה היה כל כך מתוק לראות אותם ביחד!!1!
לראות איך שהוא דואג לה והיא דואגת לו
הפרופו נישואים פעם אמר לי לי משהו שהיום כל המשוגעים מיתחתנים והנורמליים לא....
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
זוג, שהם קרובי משפחה רחוקים שלי, משום מה מצאו אצלי אוזן קשבת. (ואולי לא רק אצלי)
כל כמה ימים מתקשר אחד מבני הזוג ומתלונן על השני. (שהוא לא עוזר וכד')
מדובר בזוג ששניהם באו מרקע משפחתי לא יציב בכלל בכלל.
מן הסתם הם סוחבים איתם קשיים נפשיים, במיוחד האשה.
מיותר לומר שהם לא מתנהגים כזוג הכי נורמטיבי, וכך גם הבית שלהם נראה.
למרבה הקושי הם לא מפסיקים להביא ילדים לעולם. (מסכנים הילדים)
במצב רגיל הייתי הולך לשאול רב אבל קשה לי להסביר בדיוק את הבעיה שלהם. וגם לא נעים לי מהרב שלי..
יועץ נישואין רגיל לא נראה לי מתאים.
אין לי מושג איך לעזור להם.
כמובן כמובן שאף אחד מהם לא חושב שמכבודו לפנות לפסיכולוג וכד' (כבר פנינו לעזר מציון בית חם וכד' והאשה מסרבת להגיע)

מכירים מישהו שיודע לטפל באנשים מוזרים?

בקשה מההנהלה לא למחוק ישר, זה ממש פיקוח נפש
אימון אישי יכול מאוד לעזור, הוא גם עוקף את הקושי שבהליכה לטיפול כי אימון אישי הוא לא טיפול.
תוכלו לפנות אלי לפרטים נוספים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
05484-01230
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
כדאי לך מאוד לדבר עם הרבנית רות ולדמן, היא מומחית בכל דבר שקשור לזוגיות / שלום בית וכו',
היא מהממת, מבינה, מיעצת ומה לא
מס' הטלפון שיש לי, - אני לא בטוחה שזה עדכני - 058-3299830
ממליצה בחום!
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
זה כזה נכון.....
יצא לי פעם לראות זוג תסמונת אחרי חתונה....זה היה כל כך מתוק לראות אותם ביחד!!1!
לראות איך שהוא דואג לה והיא דואגת לו
הפרופו נישואים פעם אמר לי לי משהו שהיום כל המשוגעים מיתחתנים והנורמליים לא....
תסמונת זה משהו אחר, הם אוהבים קשר.
אוטיזם הם מתקשים בקשר ולא מבינים כ"כ מה רוצים מהם. גם אחרי אימון ושחרור חסמים.
הנמכה קוגניטיבית זה עוד משהו נוסף ששם הקושי הוא בהבנה.
אלו דברים מולדים שלא באמת אפשר לשנות אותם.
הכי טוב זה איבחון מיקצועי אמיתי ולפי זה לטפל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
תסמונת זה משהו אחר, הם אוהבים קשר.
אוטיזם הם מתקשים בקשר ולא מבינים כ"כ מה רוצים מהם. גם אחרי אימון ושחרור חסמים.
הנמכה קוגניטיבית זה עוד משהו נוסף ששם הקושי הוא בהבנה.
אלו דברים מולדים שלא באמת אפשר לשנות אותם.
הכי טוב זה איבחון מיקצועי אמיתי ולפי זה לטפל.
יצא לי לעבוד וכיום אני עוסקת בחינוך מיוחד ותיתפלא שיש לי כמה בנות על רקע הרצף האוטוסטי שהיתחתנו ואפילו ילדו.....(היה לי חניכה ממש בדרגה נמוכה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
יצא לי לעבוד וכיום אני עוסקת בחינוך מיוחד ותיתפלא שיש לי כמה בנות על רקע הרצף האוטוסטי שהיתחתנו ואפילו ילדו.....(היה לי חניכה ממש בדרגה נמוכה)
אני מאמין שזה עם ליווי לפני ותוך כדי, ולא ששלחו אותם לטיפול רגשי שפתר את כל הבעיות, או שעשו להם שטיפת מוח כמו שהוצע כאן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
אני מאמין שזה עם ליווי לפני ותוך כדי, ולא ששלחו אותם לטיפול רגשי שפתר את כל הבעיות, או שעשו להם שטיפת מוח כמו שהוצע כאן.
לפעמים ההורים עצמם לוקחים בבעיות כאילו ואחרות... וזה לא קשור לבת עצמה.....
כלומר אני יסביר את עצמי....
יש לי אכשין חניכה שהולכת להיתחתן ...החניכה הזאת היתה ברמה שהיתשתפזה כמה חודשים בבית חולים לחולי נפש..... מה שעומד מאחורי הסיפור פשוט להורים יש כל מיני בעיות למינהיהם...אני מעדיפה לא להיכנס לפרטים .....
אני מאוד מאחלת שזה הדרך הנכונה שהיא עושה......(בסוגריים אני אומרת שהיום בדיוק קיבלתי מימנה טלפון שהיא רוצה שאני ילך לרבנות ושאני ילך להעיד עליה שהיא רווקה......)
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
אני רוצה להפנות שאלה לפותח השרשור, אחר בקשת המחילה ועם כל הכבוד הראוי (והוא ראוי להרבה!...)
האם אתה באמת רוצה להפנות אותם לייעוץ? ומוכן לשחרר אותם בידי המטפל?
או שייתכן שקצת נחמד לך המצב שבו הם תלויים בך?

ושוב, תסלח לי, אני בטוח שהכל ממניעים של רצון להיטיב וכו',
אבל (מניסיון) ישנם פעמים בהם נגרמת תלות אפי' של המטפל במטופל, מכל מיני סיבות (אפי' באנשי מקצוע של ממש),
וכמובן זה לא מועיל (מטעמים מובנים, אם יש צורך אפרט).

הייתי מציע להודיע לפציינטים משהו בסגנון "תקשיב/י אתם פונים אלי לעזרה, וכמו שאנחנו יודעים אני לא איש מקצוע, וברור שאין לי את הכלים להעניק לכם את העזרה שאני כ"כ רוצה, עכשיו מעבר לזה שזה לא מועיל לכם ולא לי, יתכן מאוד שזה אפי' מזיק, בעיקר לכם,
אז אם אתם רוצים שבאמת אעזור לכם בואו נסכם שנדבר שוב אחרי שתפנו לאיש מקצוע"...

[שלפתי את זה עכשיו, אם תחשוב על כיוון כזה אפשר ללטש את זה יותר]

אז הגיוני שלא תקבל דברי, וזה בסדר, אבל היות ופנית לשמוע מה חושבים בפורום וניכר שאתה פתוח לשמוע אז אני מרשה לעצמי לומר לך...

כך לענ"ד.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #69
הוא כתב שהשאלה לא מובאת לשם שאלה, אלא היא התשובה לשאלתך.

בהרבה מקרים, כשיש מישהו שמרגיש אחריות, מי שאמור לשאת באחריות לא עושה זאת.
אבל כשאף אחד אחר לא ייקח את האחריות, האדם עצמו ייקח אחריות על עצמו וזה הפיתרון.
שאדוני ישים לב למה שהוא כותב, לא לקחת אחריות ,זו כזו שאלת הרת גורל על משפחה שיכולה להתפרק וילדים שילכו לאבדון ,וכך במחי כתיבה אחת לכתוב לא לקחת אחריות.
האם אתה רב שזו דעת תורה?
האם אתה יועץ?
זה סיפור מסובך ונראה לי שצריך לזה רבנים ואנשי מקצוע.
לא סתם אנשים שאוהבים לתת עצות לכל דבר שיש בחיים.
לא באתי לזלזל אלא להדגיש שזה נושא של פיקוח נפ של דורות על גבי דורות .ולזה צריך מומחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
יצא לי לעבוד וכיום אני עוסקת בחינוך מיוחד ותיתפלא שיש לי כמה בנות על רקע הרצף האוטוסטי שהיתחתנו ואפילו ילדו.....(היה לי חניכה ממש בדרגה נמוכה)
מאמין שזה הגיע בהשקעה לא מבוטלת.
יחד עם זאת מדובר כנראה בחניכים שנמצאים במוסדות חינוך מיוחד מאובחנים ומלווים ע"י אנשי מקצוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
אפשר לנהל חיים מאושרים גם בלי שכל,
גם בנ"א שעל סף הפיגור או השיגעון יכול לחיות טוב עם בן/ת זוגו.
כי בזוגיות המידה הכי גדולה שצריך היא רצון!
רצון להמשיך,
רצון לא לפרק את הבית,
רצון שאנחנו נשאר זוג גם בימי שרב או סופות.
הרב דיאמנט מדבר על כך הרבה בהרצאותיו,
אם אתם כבר מדברים עם כל אחד בנפרד ואין לכם פגישה משולשת
תוכלו להחדיר להם זאת בפרטיות אחד על אחד.
ועם שטיפות מוח, הכל עובד!!
אשרי כל המסיעים וכוונתם לטוב. ול @שימיגם שחווה זאת ביתר שאת.
מי שהוא על סף הפיגור, גם אם ירצה מאד להמשיך, הוא לא ידע איך לעשות זאת. בני זוג הם שונים מאד זה מזו, ואם הוא לא יקלוט זאת - והרי אין לו מספיק שכל לקלוט - הוא ימשיך להתנהג שוב ושוב בדרכים שנראות לו כנכונות, בעוד שהן מובילות לכיוון ההפוך.
ומי שעל סף השיגעון - אין לו את היכולת בכלל להחזיק בית יציב, גם אם הוא מאד רוצה זאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
מי שהוא על סף הפיגור, גם אם ירצה מאד להמשיך, הוא לא ידע איך לעשות זאת. בני זוג הם שונים מאד זה מזו, ואם הוא לא יקלוט זאת - והרי אין לו מספיק שכל לקלוט - הוא ימשיך להתנהג שוב ושוב בדרכים שנראות לו כנכונות, בעוד שהן מובילות לכיוון ההפוך.
ומי שעל סף השיגעון - אין לו את היכולת בכלל להחזיק בית יציב, גם אם הוא מאד רוצה זאת.
נתפסת לדוגמאות.
כנראה פספסת את הטעם,
אולי תקרא שוב ותבין להיכן חתרו דברי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
  • הוסף לסימניות
  • #75
@אסתי בראון
תודה על הפירוט!

כמה נקודות:
א, לא מדובר בפיגור שיכלי, לפחות לגבי הבחורה אני יודע שהיתה בחורת סמינר מוצלחת. הבעיות צצו אחרי החתונה.
ב, הבחורה לא ראתה חיים נורמאלים של אבא ואמא, הבחור גדל בבית שמתפקד כמו לפני 100 שנה.
ג, האשה כנראה עברה דיכאון לידה, שלא טופל. הבעל לא מכיר מושגים כמו "טיפול ריגשי" ולכן הוא מרגיש שאשתו סתם נהייתה עצלנית ונודניקית.
ד, אני לא מרגיש שאני עוזר להם, אני באמת לא עוזר להם, לא מעניין אותי השיחות שלהם, וזה לא נותן לי סיפוק כלשהוא. (חוץ מההרגשה שב"ה אני לא כמוהם)
ה, שניהם מרגישים מושלמים וחכמים מאד, ולכן קשה מאד לגרום להם לפנות יחד למגשר כלשהוא ולהציג בפניו את הבעיה שלהם. [האשה מאד חכמה ומניפולטיבית ביותר]
ו, מאותה סיבה קשה יהיה לגרום להם לעבור תהליך כלשהוא, הם בעצמם לא מבינים את המצב שלהם. מבחינת הבעל כל הבעיה זה שאשתו לא מתפקדת נורמאלי, ומבחינת האשה היא רואה בבעלה דמות כמו אבא שלה... וכאן אני לא יכול לפרט.
ז, הם התחתנו בניגוד לדעת ההורים, וזה גרם שכל הקשר שלהם מבוסס על חשדות, מלחמות, ומריבות.
ח, לקחתי לתשומת ליבי מה שכתבו כאן על העובדה שאני משמש להם כאוזן קשבת (למרות שלפעמים אני לא מסוגל, ומשאיר את הטלפון על השולחן ומידי פעם אומר "אה.. אהה.."). וכנראה אני יאמר להם שאין לי רצון לשמוע אותם עד שיפנו ל "X".
ט. "X" כנראה זה יהיה ארגון חסד מסויים שאני ינסה לשכנע אותם לפנות אליהם, (מאחורי הקלעים אני והמשפחה נפנה אליהם) ואני יבטיח להם הרים וגבעות רק אם יפנו לאותו ארגון.
י. תודה רבה על כל העצות והתובנות. האמת, הרגשתי שפרקתי קצת משהו שעמד לי בלב.

תודה רבה לכולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
עדיף שלא יהיו כ"כ הרבה צרות בעמ''י ויהיה לנו זכויות מעזרה רק בשמחות!
באיזשהו מקום צרות תמיד יש כל עוד אין משיח.
בואו נקווה למשיח שיבוא שיקח את הצרות.
ולצרות שיביאו לנו כבר משיח
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
מי שחושב שהנושא עוד לא מוצה ויש באמת מה לחדש - שיתן כאן לייק.
משום מה, לא נראה לי שיהיו...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה