איך מכינים פתיתים?

  • הוסף לסימניות
  • #1
טוב, אז בטח הכותרת מעוררת תמיהה אצל חלקכן...
למרות שאני נשואה כבר 6 שנים עוד לא גיליתי איך מכינים פתיתים מוצלחים (פתיתים מוצלחים= לא נדבקים אחד לשני)

האם מישהי יכולה להסביר שלב אחר שלב איך מכינים פתיתים מוצלחים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
את זה אני כבר עושה. עוד רעיונות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לטגן את הפתיתים במעט שמן, לטבל במלח פלפל שחור אבקת מרק עוף ועל כל כוס פתיתים 1 1/4 כוסות מים רותחים לבשל עם סיר מכוסה חלקית כ10 דקת
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
א. המוצלחים זה הלא בריאים.
ב. לפי ההוראות...:
לטגן קצת בצל, ואת הפתיתים (פה השלב הלא בריא שמהווה את ההבדל!!!) בתוך השמן לכמה שניות
להוסיף את התבלינים - מלח! (ופלפל ופפריקה בערך)
ג. להוסיף מים רותחים
להשגיח על זה...
לכבות לפני שהפתיתים נהיים דייסה ולהשאיר מכוסה
להעביר למסננת ולשטוף במים קרים (זה כדי שהם לא יידבקו עוד שנייה וחצי)
לתבל עוד פעם
השלב הכי לא בריא זה הטיגון של פחמימות בשמן. לא באחריותי
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני מכינה כך:
שמה בסיר את הכמות הרצויה, מוסיפה מלח וקצת שמן, ומדליקה את האש שיטגנו מעט
(ולפעמים שוכחת ושורפת... :mad: )
מוסיפה מים רותחים באותה כמות של הפתיתים או מעט יותר, שיכסה
מבשלת על אש נמוכה כמה דקות עד שנגמר המים
יוצא מעולה.

בעצם זה ההוראות הרגילות, כמו שכתוב על האריזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י estigr;1517841:
א. המוצלחים זה הלא בריאים.
ב. לפי ההוראות...:
לטגן קצת בצל, ואת הפתיתים (פה השלב הלא בריא שמהווה את ההבדל!!!) בתוך השמן לכמה שניות
להוסיף את התבלינים - מלח! (ופלפל ופפריקה בערך)
ג. להוסיף מים רותחים
להשגיח על זה...
לכבות לפני שהפתיתים נהיים דייסה ולהשאיר מכוסה
להעביר למסננת ולשטוף במים קרים (זה כדי שהם לא יידבקו עוד שנייה וחצי)
לתבל עוד פעם
השלב הכי לא בריא זה הטיגון של פחמימות בשמן. לא באחריותי

בלי אבקת מרק?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני מכינה כך מטגנת בשמן עם תבלינים מוסיפה מים רותחים ומכבה את האש !!!
מכסה את הסיר מחכה מעט עד שהמים יספגו מערבבת באמצע יוצא אחד אחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
עצה קטלנית גם לאורז: להוסיף טיפה מרגרינה.
אכן, לא בריא, אבל בדוק ומוצלח חבלז.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
למדתי להכין בצורה שונה לגמרי, הילדים טורפים:
מחממים הרבה מים בסיר ומוסיפים מלח, כשרותח מוסיפים את הפתיתים ומבשלים עד להתרככות (כמו פסטה) מסירים מהאש, שופכים למסננת ומקררים בזרם מים קרים, מוסיפים 1 כף שמן ומערבבים.
הילדים אוהבים כך.
למבוגרים אני מוסיפה:
מטגנת בצל עד להזהבה, מוסיפה קוביות פלפלים בצבעים ופטריות או ברוקולי ופטריות מאדה, מטבלת במלח, פלפל קצת רוטב סויה או א. מרק פטריות, מערבבת בעדינות עם הפתיתים.
זו תוספת מרשימה ממש, במיוחד אם מכינים עם פתיתים מאורכים (אורז)
השם הרשמי של המנה הוא אורזו
בתאבון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י estigr;1517841:
א. המוצלחים זה הלא בריאים.
ב. לפי ההוראות...:
לטגן קצת בצל, ואת הפתיתים (פה השלב הלא בריא שמהווה את ההבדל!!!) בתוך השמן לכמה שניות
להוסיף את התבלינים - מלח! (ופלפל ופפריקה בערך)
ג. להוסיף מים רותחים
להשגיח על זה...
לכבות לפני שהפתיתים נהיים דייסה ולהשאיר מכוסה
להעביר למסננת ולשטוף במים קרים (זה כדי שהם לא יידבקו עוד שנייה וחצי)
לתבל עוד פעם
השלב הכי לא בריא זה הטיגון של פחמימות בשמן. לא באחריותי

אני תמיד עושה כך..
שמה שמן ופתיתים קצת מערבבים עד שזה נהיה קצת אבל ממש קצת שחום
ואז תבלינים א. מרק א. מרק פטריות כמובן פפריקה וכו'
מערבבים וכשכמעט רוב הנוזלים התאדו מכסים במכסה וסוגרים את האש
ל10 ד''ק...
אבל לא ידיעתי שלטגן בשמן פתיתים זה כ''כ גרוע....:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י גולדס;1517864:
למדתי להכין בצורה שונה לגמרי, הילדים טורפים:
מחממים הרבה מים בסיר ומוסיפים מלח, כשרותח מוסיפים את הפתיתים ומבשלים עד להתרככות (כמו פסטה) מסירים מהאש, שופכים למסננת ומקררים בזרם מים קרים, מוסיפים 1 כף שמן ומערבבים.
הילדים אוהבים כך.
למבוגרים אני מוסיפה:
מטגנת בצל עד להזהבה, מוסיפה קוביות פלפלים בצבעים ופטריות או ברוקולי ופטריות מאדה, מטבלת במלח, פלפל קצת רוטב סויה או א. מרק פטריות, מערבבת בעדינות עם הפתיתים.
זו תוספת מרשימה ממש, במיוחד אם מכינים עם פתיתים מאורכים (אורז)
השם הרשמי של המנה הוא אורזו
בתאבון!

אני גם מכינה בסגנון הזה.
ומניסיון החלק הכי חשוב על מנת שלא ידבקו,
זה הסינון אחרי הבישול. בגלל שכל זמן שהם חמים הם עוד יתנפחו וידבקו.

אחרי שאני מבשלת במים ומסננת ומוסיפה אפילו כפית שמן מספיק.
אני מאכסנת לכמה ימים במקרר ועדיין נשאר אחד אחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש לי דרך לעשות את זה , אבל זה קצת בעייתי.

אחרי שמטגנים בשמן, לפני שמוסיפים מים.
זורקים בפנים ביצה (מעורבבת מראש כמובן) ומערבבים מהר מהר מהר שלא יצא חביתה.
אחר כך את מוסיפה את המים.
הביצה, עוטפת כל פתית ומונעת ממנו להדבק אחד לשני.

זה קשה, כי לפעמים הביצה יוצאת חביתה ואז את מקבלת טעם של חביתה בפנים.
אבל כשזה מצליח זה חבל על הזמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני מכינה בדיוק כמו שכתוב על האריזה, ויוצא מעולה.
אולי זה תלוי בחברה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י חני דובדבני;1517850:
בלי אבקת מרק?

בשביל מה? לטעמי אבקת מרק רק הורסת... תבלינים טבעיים הכי טעימים.
שלא לדבר על הבריאות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י בראש מילה;1517900:
בשביל מה? לטעמי אבקת מרק רק הורסת... תבלינים טבעיים הכי טעימים.
שלא לדבר על הבריאות.

לטעמי בפתיתים זה מאד מוסיף ומשדרג
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני מכינה כך:

מטגנת בצל כמה דק', מוסיפה את הפתיתים, מתבלת ככל העולה על רוחי- כל פעם משהו אחר (רוטב צ'ילי/ קטשופ/ רסק עגבניות/ חרדל, מלח פלפל פפריקה כמובן, מוסיפה הרבה מאד מים (לא מקפידה על מים רותחים), מביאה לרתיחה ומבשלת עד שהמים נספגים אבל הפתיתים עדיין נראים "רטובים".
יוצא לי אחד אחד, בלי טיגון של הפתיתים בשמן.
התוספות לדעתי מאד משדרגות.
אבקת מרק בכלל לא נכנסת אלי הביתה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י cha;1517855:
אני מכינה כך מטגנת בשמן עם תבלינים מוסיפה מים רותחים ומכבה את האש !!!
מכסה את הסיר מחכה מעט עד שהמים יספגו מערבבת באמצע יוצא אחד אחד.
כך גם אני עושה- קצת שמן,
אבל אני מוסיפה כף רסק עגבניות (22), קצת פפריקה מתוקה וקצת פפריקה חריפה,
מערבבת/מטגנת את הפתיתים עם הרסק עגבניות, מלח, בצל מטוגן (או שבבי בצל)
מוסיפה מים רותחים בצד של הסיר (אחרי שמוסיפים מים רותחים- לא לערבב!!)
מביאה לרתיחה
מנמיכה אש ומבשלת כ5 דקות עם מכסה.
מכבה את האש
פותחת את המכסה ומערבבת. הערבוב עוזר שהפתיתים לא יידבקו.

אגב, אני משתמשת רק בפתיתים של אוסם. העגולים.
צורה אחרת- טעם אחר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
מהניסיון שלי ראיתי שהשמן גורם להם לא להידבק, לכן על כל כוס פתיתים אני שמה 3 כפות שמן, 'מטגנת' את הפתיתים עם התבלינים ורק אח"כ מוסיפה מים רותחים ההמשך כמו ההוראות שעל האריזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
בשביל להרגיע את נקיפות המצפון שלי על הפתיתים (קמח לבן, ריק..) אני מגרדת גזר דק, מוסיפה שפיכת שמן, מדליקה את הגז ומערבבת, אחרי 2/3 דקות מוסיפה את הפתיתים + תבלינים, מים חמים והשאר כרגיל.
זה יוצא יפה, קליל וטעים. אצלי הילדים מאד אוהבים. (כל דבר אני עושה כך: אורז, כוסמת)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

היי,
אני נשואה+4 בת 33 ב"ה
לאחרונה התחלתי לחשוב הרבה על לימודי אחיות
הרצון לעזור לשני באמת מהלב, לעודד ולתמוך..
יש לי כמה שאלות.. אשמח למענה
מי שיש לה סבלנות ויכולה לשוחח איתי זה עוד יותר יעזור
ובכל אופן אכתוב את השאלות העיקריות.
1. האם כדאי להתחיל בכלל ללמוד בשלב הזה של החיים? או לחכות שהילדים עוד קצת יגדלו...
מבינה שיש לימודים מלאים של 4 שנים או מקוצרים לבעלי תואר אבל יותר אינטנסיביים.
והאם יש לימודי ערב??? איך אנשים לומדים 4 שנים בלימודי בוקר??? איך מפרנסים??
2. הבנתי שבמהלך הלימודים חייב להתנסות בכל מיני מחלקות.
אני יותר מחפשת לעבוד עם נשים, מחלקת יולדות וכד..או ילדים. פחות מתחברת לטיפוליים סיעודיים מורכבים וכו'..אני דיי אדם שנגעל מדברים מסוימיים. מה עושים במקרה כזה?
3. משמרות שבת מטרידות אותי...איך אפשר להשאיר את המשפחה לבד?? האם זה חובה?
4. פסיכומטרי..מעדיפה (מאוד) לדלג על הדבר המעצבן הזה..הבנתי שיש מקומות שלא חייב פסיכומטרי (אני תושבת הדרום...יש מקום באזור?)
5. יש שמועות שהשכר לא מתגמל..בכל אופן זה שיקול חשוב כי זה מהלך ושינוי משמעותי בחיים ללמוד אחיות. כי היום בתור מורה אני מרוויחה 8000 אבל שבעתי מהוראה :)
6. עד כמה הלימודים מאסיביים וקשים? אני חוששת שלא אעמוד בזה..
  • תודה
Reactions: cherry c1 //
14 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה