בקשה אין בושה? -גזענות

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
אני מניח שהיו פה כבר המון אשכולות על גזענות בקבלה למוסדות
חיידרים סמינרים וכו
אבל היום נחשפתי לשיא חדש משהו שחשבתי שהוא רק בספרים
חבר אברך רציני בן לעדות המזרח נרשם לחיידר השכונתי בעיר במרכז הארץ והתשובה שהוא קיבל .......
אתה מתקבל אבל תחליף שם משפחה לאשכנזי

לאן עוד נגיע???????
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני מניח שהיו פה כבר המון אשכולות על גזענות בקבלה למוסדות
חיידרים סמינרים וכו
אבל היום נחשפתי לשיא חדש משהו שחשבתי שהוא רק בספרים
חבר אברך רציני בן לעדות המזרח נרשם לחיידר השכונתי בעיר במרכז הארץ והתשובה שהוא קיבל .......
אתה מתקבל אבל תחליף שם משפחה לאשכנזי

לאן עוד נגיע???????
זה תופעה כואבת שקיימת כבר שנים.
אבל היא נמצאת בדרך כלל מתחת לרדאר, בגלל הרגישות והנפיצות שבנושא.

אם כבר נפתח נושא כזה תשמרו על במה רגוע ומכובדת, אחרת אחרי 15 תגובות הוא כבר ינעל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
דבר ראשון, חשוב להבין שהמצב של הדור היום הוא כזה, ואני לא חושב שיש מה לעשות בעניין.
כי תכל'ס, התורה כיום נמצאת באשכנז (יהיו שיחלקו עלי - אני מדבר על עיקר התורה והדרך הנכונה. המוסדות הספרדים הטובים משוכנזים ברובם). אז לאשכנזים זה פחות מפריע, ולספרדים אין מה לעשות...
דבר שני, זה מאוד מכליל. אני מכיר כמה מוסדות ששומרים על רגיעה בנושא, ואפילו תומכים בלקבל ספרדים.
מסתבר שרוב הציבור דעתו לא שלמה עם העניין, אבל אין מה לעשות...
לצערנו זה המצב והלוואי שישתנה...
אפשר לעשות רק דבר אחד - להתפלל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
התנאי הזה זה רק תירוץ למה לא
הבעיה (או שזה הפתרון) שיש תלמודי תורה ספרדים
ולכן נוצר מצב שהמנהלים לא מרגישים מחויבות לקבל ספרדים כי יש להם את המוסדות שלהם. כמו שלא יקבלו חסידים
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
דבר ראשון, חשוב להבין שהמצב של הדור היום הוא כזה, ואני לא חושב שיש מה לעשות בעניין.
כי תכל'ס, התורה כיום נמצאת באשכנז (יהיו שיחלקו עלי - אני מדבר על עיקר התורה והדרך הנכונה. המוסדות הספרדים הטובים משוכנזים ברובם). אז לאשכנזים זה פחות מפריע, ולספרדים אין מה לעשות...
דבר שני, זה מאוד מכליל. אני מכיר כמה מוסדות ששומרים על רגיעה בנושא, ואפילו תומכים בלקבל ספרדים.
מסתבר שרוב הציבור דעתו לא שלמה עם העניין, אבל אין מה לעשות...
לצערנו זה המצב והלוואי שישתנה...
אפשר לעשות רק דבר אחד - להתפלל!
נכון אפשר להבין את מי שלא מקבל אבל לומר לו התקבלת אבל תחליף שם זה קצת יותר מידי
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
א הסיפור לא התרחש כמו שכתבת כי הוא לא אמין ולא הגיוני, לא משנה כמה תשכנעו את עצמכם שהמקור אמין (כי אין מדד לשינוי שם, הוא יוכל להישאר כך ואף אחד לא יוכל לעשות לו כלום וגם אף אדם נורמלי לא ידרוש את זה בצורה כזאת)

ב אם באופן תיאורטי היה קורה מקרה כזה אז הוא היה סיפור טוב, כי סוף סוף בשורה התחתונה קיבלו אותו וזה העיקר

אני מוכן להישבע שהסיפור לא קרה כמו שהצגתם אותו, מניסיון של שנים ואין חכם כבעל ניסיון, מניסיון (ניסיון בבירור על סיפורים לא הגיוניים ששמעתי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
גם בין סודנים ואריתראים יש גיזענות
בכל מקום יש גזענות
זה מגיעל זה דוחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אבל היום נחשפתי לשיא חדש משהו שחשבתי שהוא רק בספרים
חבר אברך רציני בן לעדות המזרח נרשם לחיידר השכונתי בעיר במרכז הארץ והתשובה שהוא קיבל .......
אתה מתקבל אבל תחליף שם משפחה לאשכנזי
הוא חבר שלך? כלומר, אתה מכיר את הסיפור מהאברך שנדרש להחליף שם משפחה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
למה חשוב לו כל כך לשלוח לשם?
יש מוסדות ספרדיים מעולים! ואם הוא מתעקש לשלוח דוקא לשם אז באמת למה הוא לא מחליף שם משפחה...........?
ושילך להתפלל בביה"כ אשכנזי וכן על זו הדרך.
(אם זה עיר שאין היצע וכו זה משהו אחר)
נ.ב
אני בעד שילמדו גם וגם ביחד בעיני זה הכי טוב עבור שני הצדדים אבל אם זה הולך בקלות, ואם זה יחסית מעורב, המקום כמו הנ"ל לא נשמע לי כזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
סיפור שאני מכיר מקרוב:
אברך ספרדי רצה להכניס את הבן שלו למוסד מסויים בירושלים.
מנהל המוסד שאל אותו לשמו.
הוא ענה את השם שלו, אותו שם משפחה ספרדי צועק.
תגובת המנהל היתה - "זה לא למעיישה"!
אז הגיוני או לא???
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אין ספק שלספרדים בעלי שם משפחה נטרלי, כמו כהן וכד' קל יותר, לא שלא קשה בכלל, אבל זה עוזר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
גזענות בין אנשים זה דבר קיים ולא ניתן להתעלם ממנו ... הלוואי והיינו מצליחים למגר את התופעה הזו
ספציפית במוסדות לימוד או בנישואין זה לא ענין של גזענות אלא של הבדלי מנטליות וחינוך.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה