מידע שימושי אלטע זאכן, אל תעשו את זה כאן!!

  • הוסף לסימניות
  • #1
בימים אלו הרחובות מתמלאים בחפצים שבעליהם החליטו שאין להם עוד צורך בהם ומאידך ממש קשה להם לראותם נמקים בפחי האשפה מה שמוביל אותם להניחם בצידי הרחוב.
כשאני מסתובב ברחוב בימים אלו אני מרגיש כאילו נפלתי לשוק הפשפשים וההרגשה לא מי יודע מה..
שאלתי ובקשתי תעדיפו את החסד עם כל בני המקום שמשלמים על נקיון הרחוב מאשר אותו ספק חסד של יהודי שימצא את האוצר שממש היה קשה לכם לזרוק ויחליט לאסוף אותו אל תוך ביתו
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בימים אלו הרחובות מתמלאים בחפצים שבעליהם החליטו שאין להם עוד צורך בהם ומאידך ממש קשה להם לראותם נמקים בפחי האשפה מה שמוביל אותם להניחם בצידי הרחוב.
כשאני מסתובב ברחוב בימים אלו אני מרגיש כאילו נפלתי לשוק הפשפשים וההרגשה לא מי יודע מה..
שאלתי ובקשתי תעדיפו את החסד עם כל בני המקום שמשלמים על נקיון הרחוב מאשר אותו ספק חסד של יהודי שימצא את האוצר שממש היה קשה לכם לזרוק ויחליט לאסוף אותו אל תוך ביתו
כל מילה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני יודעת שבבית שמש לדוגמא (אולי בעוד ערים)
יש ימים של איסוף רהיטים וגיזום מטעם העיריה
ככה שאנשים משאירים רהיטים ליד הפח ומהעיריה באים לפנות
בערים שזה לא ככה זה באמת נורא
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אם מותר להמציא דעה נוספת שהיו כבר דברים מעולם שלפלוני נמאס מרהיט מסוים ולטעמו היה כבר קצת מיושן
אך לשכנו הקרוב אליו ששרוי במצוקה כספית זה בדיוק התאים ולעיתים עד שירווח ויוכל לקנות חדש ממש
ולכן ה"אלטע זאכן" הם לעיתים חסד של אמת ומתן בסתר ממש
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אם מותר להמציא דעה נוספת שהיו כבר דברים מעולם שלפלוני נמאס מרהיט מסוים ולטעמו היה כבר קצת מיושן
אך לשכנו הקרוב אליו ששרוי במצוקה כספית זה בדיוק התאים ולעיתים עד שירווח ויוכל לקנות חדש ממש
ולכן ה"אלטע זאכן" הם לעיתים חסד של אמת ומתן בסתר ממש
מסכים עם כל מילה ואף אני נוהג כך, אבל בשביל זה יש לוח מודעות / עיתון / טלפון לפרסם או לברר אם יש מישהו שמעוניין לקבל.
מילתי הייתה אמורה על אותם אלה המתעצלים מלנהוג כך ומעדיפים לזכות את כל בני העיר בהרגשות מהסוג המוזכר בתקווה שאולי למישהו במקרה אבדה נעל ימין בצבע בורדו או כל דבר מהסוג הזה... וכך יוכל להשלים את החסר.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני יודעת שבבית שמש לדוגמא (אולי בעוד ערים)
יש ימים של איסוף רהיטים וגיזום מטעם העיריה
ככה שאנשים משאירים רהיטים ליד הפח ומהעיריה באים לפנות
בערים שזה לא ככה זה באמת נורא
אבל העיריה זורקת לפח,
מה עוזר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא שמעתי שמונעים טובת הנאה מיהודי אחר בגלל שלפלוני זה מקלקל את הנוף...........
יש אנשים שאכפת להם מאיך הרחוב שבו הם גרים נראה.
וגם את זה צריך לקחת בחשבון וודאי כשבנ’’א בא לעשות חסד הוא צריך לתפוס תמונה רחבה שהמעשה שלו גם מצער אנשים (תמימים, שמשלמים לעיריה על ניקיון הרחוב ושום דבר לא עוזר...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש אנשים שאכפת להם מאיך הרחוב שבו הם גרים נראה.
וגם את זה צריך לקחת בחשבון וודאי כשבנ’’א בא לעשות חסד הוא צריך לתפוס תמונה רחבה שהמעשה שלו גם מצער אנשים (תמימים, שמשלמים לעיריה על ניקיון הרחוב ושום דבר לא עוזר...)
נכון! ולא רק הרחוב, גם הבנין איך נראה.... כן, זה לא נעים שאתם מוציאים את כל החמץ לחדר מדרגות. זה לא נעים שחצי מתכולת הבית עוברת לגור בלובי המשותף עד שתסיימו לנקות. יש אנשים שרוצים לצאת מהבית ולראות נקי בעיניים! כן, הם לא מתעניינים רק במה שקורה בבית פנימה אלא גם במה שקורה בחוץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
בימים אלו הרחובות מתמלאים בחפצים שבעליהם החליטו שאין להם עוד צורך בהם ומאידך ממש קשה להם לראותם נמקים בפחי האשפה מה שמוביל אותם להניחם בצידי הרחוב.
בערב שבת ראיתי יהודי צדיק שהחליט הה"קסטות" או קלטות של לסרי ועוד רבנים חשובים כבר לא יבואו לשימוש אצלו והוציא לרשות הרבים שלוש שקיות של רמי לוי מלאות קלטות לזיכוי הרבים כל הרחוב מלא סלילים מילדים שלא יודעים מזה בכלל
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לא הבנתי, זה משהו זמני, זה עומד רק עד שמשהו יאמץ את זה או שהעירייה תפנה את זה.
למה זה ככ מפריע?

לדעתי זה חלק מאווירת החג, ככה זה .
לכו למקומות חילוניים, הכל שם נקי כל השנה, יבש, קר ומנוכר.

אין מה לעשות, אצלינו יש חגים, וכמו שבערב סוכות, תמצאי סככים וסוכות, וקישוטים זרוקים.
ובל"ג בעומר הרחוב שלך יסריח ממדורות, ובחנוכה יתלו לך חנוכיות ליד דלת הכניסה.
אז בערב פסח יהיו כמה רהיטים שיחכו כמה ימים.

(ובינינו, עוד שעה שעתיים, הילדים מגלים את זה ומלאימים את זה לאוצר הגדול שישרף בל"ג בעומר...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לא הבנתי, זה משהו זמני, זה עומד רק עד שמשהו יאמץ את זה או שהעירייה תפנה את זה.
למה זה ככ מפריע?

לדעתי זה חלק מאווירת החג, ככה זה .
לכו למקומות חילוניים, הכל שם נקי כל השנה, יבש, קר ומנוכר.

אין מה לעשות, אצלינו יש חגים, וכמו שבערב סוכות, תמצאי סככים וסוכות, וקישוטים זרוקים.
ובל"ג בעומר הרחוב שלך יסריח ממדורות, ובחנוכה יתלו לך חנוכיות ליד דלת הכניסה.
אז בערב פסח יהיו כמה רהיטים שיחכו כמה ימים.

(ובינינו, עוד שעה שעתיים, הילדים מגלים את זה ומלאימים את זה לאוצר הגדול שישרף בל"ג בעומר...)
למה לא לשים בתוך הפח?
למה ללכלך?
לא ממש הבנתי...גם חרדים יכולים להתחשב בזולת
זה לא סותר!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה