קורונה אמא חיובית לקורונה והשאר שלילי- מה כדאי לעשות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
נבדקנו ביום שישי כולנו [זוג +3 קטנים] קיבלנו תשובה הבוקר שרק אמא חיובית, בשבת היינו בעיקרון בלי הפרדה.
השאלה היא מה עכשיו- לבודד את אמא [=סיוט], או להיות כולם ביחד?
מה אתם עשיתם? הכנסתם את אמא לבידוד בנפרד? הייתם כולם ביחד?
אם לפי הכללים, נצטרך לחכות 10 ימים שאמא תצא ואז עוד 10 ימים +2 בדיקות שכל השאר יצאו. סכה"כ 20 יום בידוד (זה בהנחה שהגלגל לא ממשיך וכולם שליליים בבדיקות).
נשמח לעצות ממי שכבר עבר את זה.
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מבחינה חוקית מה שכתבת הוא הנכון, או פרידה מאמא וגם אז הילדים מעכשיו בבידוד כפי החוק, לפחות 10 ימים + שתי בדיקות.
לפי הוראות חלק מהרופאים יש מקום להניח כי הילדים נדבקו יום יומיים אחרי ההורה או לא ידבקו... ובשעת הדחק ניתן לסמוך ע"ז בהתייעצות עם רופא שמדבר בהגיון.
יש לי מה להוסיף, אך אין המקום מתאים לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לפנות את האמא בלבד למלונית זו אופציה? מאמינה שיאשרו בקלות
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
הגיוני שבמהלך השבת השאר נדבקו.
ממליצה לבקש שוב בדיקות לכולם ולראות...
ולגבי ההחלטה תלוי מאד איך האמא מרגישה- אם ממילא היא מאד חלשה וצריכה הרבה לנוח יתכן וכדאי להפריד כי ממילא היא לא עוזרת...
נקודה נוספת- הפרדה מחינת משרד הבריאות נקרא- שירותים ואמבטיה, מגבות וכו' נפרדות או לחטאות כל הזמן- האם יש אפשרות?
אוכל מי מכין? וכו'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לפנות את האמא בלבד למלונית זו אופציה? מאמינה שיאשרו בקלות
אנחנו עשינו את זה, היה לא קל אבל שווה
שמירת בידוד בבית היתה בלתי אפשרית ניסינו יום אחד וזה היה קשהההה
לכן אני עם התינוקת בת חודשיים נסעתי למלונית ובעלי נשאר בבית עם שתי ה"גדולות"(3.5 ו2)
היה מאתגר אמנם אבל שווה את זה כי הם יצאו מבידוד בערך כשחזרתי ויכולנו לחזור לחיים הנורמלים
התינוקת היתה צריכה בידוד אבל בגיל חודשיים זה לא מסובך בכלל כי אני יכולתי להכנס ולצאת חופשי
וב"ה עם אוכל וכו' היתה עזרה של המשפחה והשכנים לבעל שנשאר
כולל תשעה באב ושבת באמצע
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אולי להכנס לבידוד לכמה ימים,
ולאחריהם לערוך בדיקה נוספת לבני המשפחה כדי לוודא שאף אחד לא נדבק בשבת.
ולפי התוצאות להחליט מה הלאה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני חושבת שברגע שמיגלה מקרה בודד שמישפחה של קרונה כל המישפחה יהיו ביחד........


ולגבי ההחלטה תלוי מאד איך האמא מרגישה- אם ממילא היא מאד חלשה וצריכה הרבה לנוח יתכן וכדאי להפריד כי ממילא היא לא עוזרת...

אולי הילדים יעזרו לאמא......... יכינו אוכל וכ..... זה גם רעיון...........
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני חושבת שלילדים ממש קשה נפשית שאמא בבידוד ולכן לא שמרתי בידוד כשהייתי חיובית
3 ימים לפני שסיימתי בידוד, שזה היה שבוע לפני הזמן שהילדים היו צריכים בידוד שמתי מסיכה והשתמשתי רק בחדר האמבטיה שביחידה, אכלנו בשטח פתוח.
לפני היום האחרון בדקנו את הילדים והם יצאו שלילים וחזרו למוסדות חינוך.

יש לציין שהם שהו גם במלונית ולא נדבקו וליד חולי קורונה רבים
ולכן החלטנו כך לנהוג
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
20-30% מהחיוביים מקבלים תוצאה שלילית

הגיוני מאד שאתה או ילדיך כבר נדבקתם.
תהיו עירניים לכל שינוי קטן בבריאות - נזלת, שיעול, כאב גב, חום נמוך, שינוי בתיאבון - כולם סימנים מובהקים של קורונה כשידוע על מגע עם חולה מאומת.

אני לא בעד הפרדת משפחות, אלא אם ברור שלא היתה הדבקה, או שבני הבית בקבוצת סיכון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נזלת, שיעול, כאב גב, חום נמוך
אכן, זוהי בערך הרשימה של מה שאני מרגיש מיום שלישי, עשיתי בדיקה בשלישי ובשישי, בשניהם יצאתי שלילי.
גם לבת הגדולה יש שיעול קל והיה לה מעל 37 בשלב כלשהו, העניין הוא שכל זה לא עוזר כי אם יצאנו שלילי, ע"פ הכללים אנחנו צריכים עוד 10 ימים מאז שאשתי תסיים, זה אומר עוד שבועיים וחצי עם הילדים בבית :(

זה יוצא שאם אנחנו ביחד בבית לשבוע זה דוחה את כל החזרה לחיים בשבוע.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #12
אכן, זוהי בערך הרשימה של מה שאני מרגיש מיום שלישי, עשיתי בדיקה בשלישי ובשישי, בשניהם יצאתי שלילי.
גם לבת הגדולה יש שיעול קל והיה לה מעל 37 בשלב כלשהו, העניין הוא שכל זה לא עוזר כי אם יצאנו שלילי, ע"פ הכללים אנחנו צריכים עוד 10 ימים מאז שאשתי תסיים, זה אומר עוד שבועיים וחצי עם הילדים בבית :(

זה יוצא שאם אנחנו ביחד בבית לשבוע זה דוחה את כל החזרה לחיים בשבוע.
ורק תקוו שלא יצא פתאום עוד מישהו חיובי
שכנים שלי, שבוע וחצי אחרי שחלק מהמשפחה חיובי, התגלה עוד בחור חיובי (בבדיקה השלישית. השתיים הראשונות יצאו שליליות) הבידוד לבריאים התארך בעוד כמעט שבועיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אצלינו זה היה בעלי החיובי, ואני והילדים שליליים,
הבנו שאין מצב לבידוד ביתי, וק"ו לא בא בחשבון פינוי של בעלי לבד למלונית.
לא הפרדנו....
ואכן היינו חודש בבידוד....
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אכן, זוהי בערך הרשימה של מה שאני מרגיש מיום שלישי, עשיתי בדיקה בשלישי ובשישי, בשניהם יצאתי שלילי.
גם לבת הגדולה יש שיעול קל והיה לה מעל 37 בשלב כלשהו, העניין הוא שכל זה לא עוזר כי אם יצאנו שלילי, ע"פ הכללים אנחנו צריכים עוד 10 ימים מאז שאשתי תסיים, זה אומר עוד שבועיים וחצי עם הילדים בבית :(

זה יוצא שאם אנחנו ביחד בבית לשבוע זה דוחה את כל החזרה לחיים בשבוע.
להבדיל מבדיקה חיובית, בדיקה שלילית המהימנות שלה נמוכה. רק 70% מהנשאים מזוהים בבדיקות, היתר, 30% מקבלים תשובה שלילית על אף שהם חולים. (יכול להיות שאין מאסה מספקת של וירוסים בלוע ובאף. אני מכירה מישהו שרק בביופסיה מהראות מצאו לו קורונה. כמובן שהוא היה במצב קשה והביופסיה נעשתה בלאו הכי). גם חלק גדול מהבדיקות נפגם בדרך אל המעבדה.
כך שאם יש תסמינים + קרבה הדוקה לחולה מאומת ההנחה היא שיש מחלה.
מבחינת משרד הבריאות אתה יכול להצהיר שאשתך בבידוד, כך שכולם יוכלו להשתחרר כעבור שבועיים.
מבחינת המציאות והרצון שלא להפיץ את המחלה - תעקוב אחרי אלו שפיתחו אי אלו תסמינים, ושלושה ימים אחרי שהם מחלימים, או עשרה ימים אחרי שהתסמינים התחילו, אפשר לחזור לשגרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
וכמובן שאין שום צורך וממש לא מומלץ להיבדק בבסוף התקופה.
בבחינת "יוסיף דעת יוסיף מכאוב"

לא לשכוח שבתחילת הקורונה החולה היה צריך לחכות עד לקבלת 2 תוצאות שליליות, וזה היה יכול לקחת גם חודשיים.
מאזור חודש יולי הבינו שאחרי 8 ימי מחלה המאסה של הוירוסים יורדת דרסטית, ואלו שנשארים הם וירוסים מתים. ולכן משחררים באופן גורף אחרי 10 ימים.

כך שבדיקה בסוף תקופת הבידוד יכולה לצאת חיובית לאורך זמן, שלא בצדק.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה