בקשה אני מאמין - למה הפסיקו לשיר את זה בחתונות ?!

  • הוסף לסימניות
  • #1
ברוח (תשעת) הימים.
המבוגרים שביננו ודאי זוכרים.
כך היה עד לפני מספר שנים, כל חתונה היתה מסתיימת,
במעגל אחד גדול בשירת אני מאמין,
מתחיל בשיר נשמה איטי ומסיימים בקצבי.
כך אמור להיות אצל ציבור תורני איכותי,
זכינו להתחתן זכינו לשמוח, עכשיו מסיימים בתפילה לגאולה - שורש האמונה.
לא יודע למה, אבל בשנים האחרונות זה כבר לא קורה.
כבר זה לא פופלארי להשריש בלבות בנינו ובנותינו את האמונה בביאת משיח,
עדיף לסיים באיזה שיר עדכני.
זה כואב ומצער, ובפרט מראה עד כמה אנחנו נתונים לשליטה של שוליים.
אולי מכאן תגיע הישועה.
אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח,
ואע"פ שהתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אולי אני לא מספיק זקנה, אבל אני לא זוכרת שסיימו דווקא בשיר זה.


(הרעיון דווקא מוצא חן בעיני, להזכיר את בנין ירושלים וכו'. כמו הכוס והאפר וכל השאר.
השאלה אם נתחיל את זה בגלל אשכול באינטרנט, זה לא יחשב שליטה של שוליים.)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #6
ברוח (תשעת) הימים.
המבוגרים שביננו ודאי זוכרים.
כך היה עד לפני מספר שנים, כל חתונה היתה מסתיימת,
במעגל אחד גדול בשירת אני מאמין,
מתחיל בשיר נשמה איטי ומסיימים בקצבי.
כך אמור להיות אצל ציבור תורני איכותי,
זכינו להתחתן זכינו לשמוח, עכשיו מסיימים בתפילה לגאולה - שורש האמונה.
לא יודע למה, אבל בשנים האחרונות זה כבר לא קורה.
כבר זה לא פופלארי להשריש בלבות בנינו ובנותינו את האמונה בביאת משיח,
עדיף לסיים באיזה שיר עדכני.
זה כואב ומצער, ובפרט מראה עד כמה אנחנו נתונים לשליטה של שוליים.
אולי מכאן תגיע הישועה.
אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח,
ואע"פ שהתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.
אני לא מהמבוגרים שביניכם..
אבל בהחלט זוכר שעשו כך בכמה וכמה חתונות בימי נערותי

בליגה של היום - מאמינים בניסים.. ישתבח שמו!!
\
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אם אתם לא זוכרים אתם בכלל לא זקנים...

לא נתחיל,
נחזיר !!!
ממממ.....
אולי זה לא רק עניין של גיל.
אולי זה היה 'מנהג' רק במקומות מאד ספציפיים ולא בכל העולם החרדי כולו.


(ושוב, דווקא מוצא חן בעיניי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כבר זה לא פופלארי להשריש בלבות בנינו ובנותינו את האמונה בביאת משיח,
ברור שכן.
יש היום המון שירים על צפיה לגאולה.
האם זה חייב להיכנס בחתונה?
זה כבר עניין פרטי של כל אחד.
וכנראה גם עניין של אופנה.
בכל אופן, יש מספיק מנהגים בחתונה שמזכירים לנו את החורבן: האפר, הכוס וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ברור שכן.
יש היום המון שירים על צפיה לגאולה.
האם זה חייב להיכנס בחתונה?
זה כבר עניין פרטי של כל אחד.
וכנראה גם עניין של אופנה.
בכל אופן, יש מספיק מנהגים בחתונה שמזכירים לנו את החורבן: האפר, הכוס וכו'
לא יודעת אם זה 'חייב' אבל זה מתאים.
מנהגים בדרך כלל פחות מחברים את הלב, הופכים למשהו טכני כזה.
מוזיקה שמדברת ללב של המשתתפים יכולה לעשות יותר.
וזה לא חייב להיות אותו שיר אצל כולם. ברגע שזה יהיה 'מנהג' מחייב, שוב איבדנו את הלב לטובת כללי הארוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
  • הוסף לסימניות
  • #12
ככל שזכרוני מגיע רחוק אחורה היו מסיימים ב"וזכני לגדל..."
או שאני פיצקית מידי?...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
ככל שזכרוני מגיע רחוק אחורה היו מסיימים ב"וזכני לגדל..."
או שאני פיצקית מידי?...
וואלה, את ממש צעירה :)
האמת שגם ב'וזכני לגדל' יש המון טעם יהודי לסיום חתונה.
כנראה שאנשים הם אף פעם לא 'תלבושת אחידה'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
זה ממש מגזרי..
יש מקומות שאין דריסת רגל לשירים חדשים, בטח לא לסיום של החתונה.


אני זוכרת שהרבה חתונות הסתיימו ב"ויזכו לבנות בית נאמן..."
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יפה לשמוע את כל הסיומים המרגשים שיש היום לחתונות.
בזמני היה אורגניסט שהכניס לציבור שלנו לסיום החתונה את "ריקוד הציפורים" ותזמורות ואורגניסטים רבים הלכו אחריו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה