דרוש מידע אני צריכה עזרה בנושא מס הכנסה

  • הוסף לסימניות
  • #1
בשנת 2023 היו לי שני מעסיקים ועשיתי לי תאום מס עד משכורת מסויימת בשנה.
בתלוש של דצמבר שילמתי מס הכנסה גבוה כיוון שעברתי את הסכום.
יש לי איך לסדר את זה כדי שיחזור לי הכסף?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בשנת 2023 היו לי שני מעסיקים ועשיתי לי תאום מס עד משכורת מסויימת בשנה.
בתלוש של דצמבר שילמתי מס הכנסה גבוה כיוון שעברתי את הסכום.
יש לי איך לסדר את זה כדי שיחזור לי הכסף?
אם יש לכם קבלות על תרומות למוסדות מוכרים בשנת 2023, אפשר לקבל זיכוי ממס (והחזר) בסך 35% מסכום התרומה.
התרומות יכולות להיות בגובה עד 30% מההכנסה.

כמו”כ ייתכן שאחד מהמעסיקים הוריד מס גבוה מדי (נניח אם המשכורת ירדה במשך השנה, או משהו אחר השתנה). וגם במקרה כזה אפשר לקבל את המס בחזרה.

יש גם מצבים שמזכים בנקודות מס נוספות - ילד נכה, סיום תואר אקדמאי, ואפילו ילד שנולד בתוך שנת המס ונקודת הזיכוי בגינו לא חושבה בתיאום המקורי.
*
בכל מקרה לפני שמגישים בקשה להחזר מס, כדאי לבדוק היטב שאכן מגיע החזר. כי כבר קרה שאנשים הגישו, ואז מ”ה גילה שלא ניכו להם מספיק, וחייב אותם בתשלום מס נוסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אם יש לכם קבלות על תרומות למוסדות מוכרים בשנת 2023, אפשר לקבל זיכוי ממס (והחזר) בסך 35% מסכום התרומה.
התרומות יכולות להיות בגובה עד 30% מההכנסה.

כמו”כ ייתכן שאחד מהמעסיקים הוריד מס גבוה מדי (נניח אם המשכורת ירדה במשך השנה, או משהו אחר השתנה). וגם במקרה כזה אפשר לקבל את המס בחזרה.

יש גם מצבים שמזכים בנקודות מס נוספות - ילד נכה, סיום תואר אקדמאי, ואפילו ילד שנולד בתוך שנת המס ונקודת הזיכוי בגינו לא חושבה בתיאום המקורי.
*
בכל מקרה לפני שמגישים בקשה להחזר מס, כדאי לבדוק היטב שאכן מגיע החזר. כי כבר קרה שאנשים הגישו, ואז מ”ה גילה שלא ניכו להם מספיק, וחייב אותם בתשלום מס נוסף.
אני חושבת שהתאום מס שעשיתי לא היה בגובה המשכורת המקסימלית.
כלומר אם היינו בתוך 2023 הייתי יכולה לשנות את זה בקלות.
השאלה שלי זה האם ואיך אפשר לשנות את זה עכשיו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
גם לי ירד בחודש נובמבר מס כי עברתי את התקרה.
הוצאתי שוב תאום מס דרך האתר, כבר מחרת הוציאו לי תאום על סכום גבוה בהרבה.
המעסיק הוציא לי תלוש מתוקן ללא מס.
עכשיו עברנו שנה אז אולי זה שונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני חושבת שהתאום מס שעשיתי לא היה בגובה המשכורת המקסימלית.
כלומר אם היינו בתוך 2023 הייתי יכולה לשנות את זה בקלות.
השאלה שלי זה האם ואיך אפשר לשנות את זה עכשיו?

ברגע שנגמרה שנת המס (ושולמו משכורות דצמבר), אי אפשר לעשות תיאום חדש ולקבל החזר דרך המעסיק.
צריך להגיש למס הכנסה בקשה להחזר מס לשכירים.

כאן יש לך את ההוראות והקישור. זה די פשוט.
צריך להכין מראש טופס 106 משני מקומות העבודה, וקבלות על תרומות אם יש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ברגע שנגמרה שנת המס (ושולמו משכורות דצמבר), אי אפשר לעשות תיאום חדש ולקבל החזר דרך המעסיק.
צריך להגיש למס הכנסה בקשה להחזר מס לשכירים.

כאן יש לך את ההוראות והקישור. זה די פשוט.
צריך להכין מראש טופס 106 משני מקומות העבודה, וקבלות על תרומות אם יש.
מה יש בקישור?
אין לי הרשאה לקהילה הזו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בכל מקרה לפני שמגישים בקשה להחזר מס, כדאי לבדוק היטב שאכן מגיע החזר. כי כבר קרה שאנשים הגישו, ואז מ”ה גילה שלא ניכו להם מספיק, וחייב
איך אפשר לוודא את העניין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
איך אפשר לוודא את העניין?
או בסימולטור של מס הכנסה (בודקים נקודות זיכוי בסימולטור נקודות הזיכוי, ואז בודקים את גובה המשכורת מכל מקומות העבודה יחד בסימולטור המס, ורואים אם יש מס לתשלום או לא)

או ע”י איש מקצוע שיעשה את הבדיקה בתוכנה מקצועית + ימלא ויגיש את הדוח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
או בסימולטור של מס הכנסה (בודקים נקודות זיכוי בסימולטור נקודות הזיכוי, ואז בודקים את גובה המשכורת מכל מקומות העבודה יחד בסימולטור המס, ורואים אם יש מס לתשלום או לא)

או ע”י איש מקצוע שיעשה את הבדיקה בתוכנה מקצועית + ימלא ויגיש את הדוח.
תודה על התגובה המהירה

לכאורה אם יש מקום עבודה אחד עם פרטים מעודכנים, וככל הנראה גם הנקודות זיכוי וגובה משכורות וההפרשות,
כרגע אני רוצה להגיש בקשה להחזר מס בגלל תרומות.
זה אמור להיות בסדר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
יש אופציה לבקש מהמעסיק טופס 106 כבר עכשיו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
עוד שאלה בנושא אחר.
במשך שנה שלימה שילמו לי נסיעות כי בהתחלה הייתי גרה רחוק.
אני לא אחזתי שאם אני גרה קרוב אני לא צריכה לקבל נסיעות.
תכלס עכשיו רוצים להוריד לי את זה במשכורת.
האם זה חוקי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תודה על התגובה המהירה

לכאורה אם יש מקום עבודה אחד עם פרטים מעודכנים, וככל הנראה גם הנקודות זיכוי וגובה משכורות וההפרשות,
כרגע אני רוצה להגיש בקשה להחזר מס בגלל תרומות.
זה אמור להיות בסדר?
אמור, כן.
אבל פה ושם קורות תקלות (נניח שנת לידה של ילד לא הייתה מעודכנת נכון אצל המעסיק, והוא נתן נקודת זיכוי עודפת... או בעיות אחרות שלא עלו עליהן).
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
בד"כ מעסיקים לא נותנים לפני ששידרו את טופס 126 השנתי
באזור מרץ ניתן לשדר ואז משחררים את טפסי 106
נכון
אבל יש כאלו שלא אכפת להם להוציא טופס 106, מיד אחרי שידור משכורות דצמבר. כלומר בימים אלו.
אפשר לנסות לבקש מחשבות השכר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
עוד שאלה בנושא אחר.
במשך שנה שלימה שילמו לי נסיעות כי בהתחלה הייתי גרה רחוק.
אני לא אחזתי שאם אני גרה קרוב אני לא צריכה לקבל נסיעות.
תכלס עכשיו רוצים להוריד לי את זה במשכורת.
האם זה חוקי?
תגידו תודה שלא קיצצו ציד
זה סעיף לא קשור לבסיס או לבונוס מקבלים את הנסיעות כי צריכים לתת ולא כבונוס.

אפשר לבקש העלאה בדרך זו או אחרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכון
אבל יש כאלו שלא אכפת להם להוציא טופס 106, מיד אחרי שידור משכורות דצמבר. כלומר בימים אלו.
אפשר לנסות לבקש מחשבות השכר.
נכון, ואני גם מביאה עם עובד מבקש לצורך מסוים
אבל בגדול משחררת אחרי השידור
מנסיון נתקלתי בגופים גדולים שגם במקרה של צורך גדול לא היה עם מי לדבר
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
תגידו תודה שלא קיצצו ציד
זה סעיף לא קשור לבסיס או לבונוס מקבלים את הנסיעות כי צריכים לתת ולא כבונוס.

אפשר לבקש העלאה בדרך זו או אחרת
אולי לא הובנתי נכון.
מורידים לי במשכורת הקרובה את כל הסכום של הנסיעות שקיבלתי במשך השנה.
זה לא היה האחריות שלהם לגלות את זה ולהפסיק לתת לי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
ו
אולי לא הובנתי נכון.
מורידים לי במשכורת הקרובה את כל הסכום של הנסיעות שקיבלתי במשך השנה.
זה לא היה האחריות שלהם לגלות את זה ולהפסיק לתת לי?
אם זה היה הפוך היית דורשת השלמה לכל השנה!!
מנסיון קורים טעויות כאלו, גם לחשבות שכר מנוסות ומקצועיות
יש מעסיקים שיגידו במקרה כזה לעדכן מכאן ולהבא ומה שהיה היה ויש כאלה שידרשו לקזז את התשלום ששולם בטעות ( זכותם )
מה שכן מתבקש לא לקזז את הסכום בפעם אחת אלא להגיע להבנה והסכמה לחלוקה שלא תכביד מידי על העובד
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
ו
אם זה היה הפוך היית דורשת השלמה לכל השנה!!
מנסיון קורים טעויות כאלו, גם לחשבות שכר מנוסות ומקצועיות
יש מעסיקים שיגידו במקרה כזה לעדכן מכאן ולהבא ומה שהיה היה ויש כאלה שידרשו לקזז את התשלום ששולם בטעות ( זכותם )
מה שכן מתבקש לא לקזז את הסכום בפעם אחת אלא להגיע להבנה והסכמה לחלוקה שלא תכביד מידי על העובד
1. בכל מקרה, אסור לנכות יותר מרבע משכרו של העובד בכל פעם.

2. גם אם מדובר על כסף ששולם לעובד בטעות, עדיין צריך את הסכמתו של העובד בכתב כדי לנכות לו את הסכום (ולא יותר מרבע מהמשכורת בכל פעם).


להלן ציטוט מ'כל זכות' עם הפניות לחוקים הרלוונטיים:

ניכוי כספים ששולמו בטעות לעובד​

  • סעיף 25 לחוק הגנת השכר אינו מתיר ניכוי משכר העובד בשל תשלום ששילם המעסיק לעובד בטעות.
  • לאור האמור לעיל, מעסיק אשר שילם לעובד בטעות תשלומים כלשהם, אינו רשאי לעשות דין לעצמו ולהחליט על דעת עצמו לנכות תשלומים אלה משכרו של העובד.
  • ייתכן שניתן לראות בתשלומי היתר ששילם המעסיק בטעות לעובד כעין "התחייבות" או "חוב" של העובד להחזיר את הסכום למעסיק.
    • במקרה זה במהלך יחסי העבודה המעסיק יהיה רשאי לנכות את הסכומים הללו משכר העובד רק אם העובד נתן את הסכמתו לכך בכתב, ואם אין מחלוקת הן לגבי עצם הטעות והן לגבי גובה הסכום ששולם בטעות. במקרה כזה גובה הסכום החודשי שהמעסיק יהיה רשאי לנכות משכר העובד יהיה לכל היותר רבע מהשכר החודשי.
    • בתום יחסי העבודה המעסיק יהיה רשאי לנכות את הסכומים הללו מהשכר האחרון של העובד רק אם הסכום הוא קצוב, מוכח, ודאי ושאינו שנוי במחלוקת.
  • אם העובד לא נתן בכתב את הסכמתו לניכוי הכספים ששולמו לו בטעות, או שקיימת מחלוקת בין העובד למעסיק לגבי עצם הטעות או לגבי גובה הסכום שיש להחזיר, על המעסיק להגיש תביעה כנגד העובד בבית הדין לעבודה להשבת הכספים ששולמו לו בטעות מכוח חוק עשיית עושר ולא במשפט.
    • גם כאשר הוכח שמדובר בטעות של המעסיק, לא בכל מקרה המעסיק זכאי להשבה, ובית הדין בוחן בכל מקרה את מכלול נסיבות העניין..
    • בית המשפט עשוי לפטור את העובד מהשבת הסכומים אם ישתכנע שהדבר אינו צודק. במסגרת השיקולים עשוי בית המשפט לבחון את משך התקופה, בה שילם המעסיק לעובד תשלומים אלה בטעות, אם המעסיק בהתנהגותו הסכים לשאת בתוצאות טעותו, תום הלב של המעסיק, תום הלב של העובד, מידת ההסתמכות של העובד על התשלומים ששולמו לו בטעות וכיו"ב.
    • לפסקי דין לדוגמה ראו: עע (ארצי) 39/99 אסרף נ' מדינת ישראל, וכן עע (ארצי) 66524-09-14‏ ‏ רשות שדות התעופה בישראל נ' רון עניא.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה