ארוחות פרווה

  • פותח הנושא bhj
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
כהמשך לאשכולות המתכונים הריחניים,
אני מעיזה לפתוח אשכול חדש בנושא "ארוחות פרווה".
תקוע לי בראש שכל יום חייב להיות בשרי ולצידו תוספות,
ובא לי לפעמים דווקא ארוחות פרווה,
אז אני מחפשת רעיונות למנה המרכזית בארוחה, במקום העוף/השניצל/הקציצה/הבשר וכ',
(אני לא קונה סויה כך שזה לא פתרון בשבילי...)
וכמובן, מתכונים שגם ילדים אוהבים עדיף!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אתחיל בעצמי:
שניצל תירס ביתי ובריא:
כ-12 שניצלים
החומרים:
1 קופסת שימורי תירס ללא הנוזלים
6 כפות מנוזל השימור של התירס
2 כפות שמן
2 ביצים
1 בצל גדול מגורר דק דק/ מרוסק
לערבב בקערה אחת.
8 כפות קמח/פירורי לחם
2 כפיות א. אפיה
מלח, פלפל לבן, א. שום
לערבב ולהוסיף לקערה הנ"ל
ליצור קציצות בידיים רטובות, אפשר לטבול בפרורי לחם
ולהניח ה'שניצלים' על תבנית אפיה מכוסה בנייר אפיה (כדאי לשמן מעט את נייר האפיה ע"י מברשת ביצה) לאפות בגריל עד שמזהיב, להפוך ולאפות עד שמוכן.
קל, פשוט, מהיר ו... טעים!!! הילדים זוללים את זה וזה בלי הבעיות של הסויה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
עוד משהו- שניצלים מירקות:
לחתוך חציל, קישוא ובטטה (אפשר גם רק אחד כמובן)
לעיגולים ברוחב של ס"מ וחצי
לטבול ב:
1. קערה עם ביצה טרופה+פפריקה וא. שום
2. קערה עם פירורי לחם
להניח בתבנית עם נייר אפיה משומן
לאפות בגריל עד שמזהיב.
(יש ריח חלומי בבית!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
"שאוורמה" פרוה

מאדים בצל בינוני במחבת עם עט שמן, מוסיפים חבילת טונה.
שופכים בנדיבות פפריקה, פלפל, שום גבישי, גריל דג/עוף, תבלין על האש/שאוורמה.
ממשיכים לטגן ולערבב עד שמקבל צבע שחום.

מגישים עם פיתה, חומוס, סלט וצ'יפס (עדיף אפוי).

בתאבון:p
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני מכינה בימי ראשון חמישי בצהרים:

עלי סיגר וביצה.

מניחה עלה סיגר במחבת חמה
עליה ביצה מעורבבת
מעל סיגר נוסף
מטגנת מכל צד
בתוספת סלט ירקות בצד. מהיר ובריא (חוץ מהטיגון )

יש אפשרות לגוון עם המילוי, ירקות תפן"א וכד' (כמובן ךאחר בישול מרסקים וכו')
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
קציצות טונה
2 קופסאות שימורי טונה - להוציא את המים ולרסק את נתחי הטונה במזלג , להוסיף גזר מגורד,קישוא, בצל.תבלינים,ביצה,פרורית או קצת קמח.ליצור קציצות ולטגן .
פירה עם בצל מטוגן, סלטי רקות. ויש לך ארוחה מדהימה

אפשר גם לקחת את התערובת הנ"ל ולעשות מזה פשטידה, במקום קציצות.

בתאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
גם אצלי זו בעיה רצינית, כל יום בשרי
אך מצאתי 2 דברים לבינתיים שאיתם אני מגוונת
1. שקשוקה עם תפוחי אדמה.
2. (אני לא יודעת איך קוראים לזה) ביצה וטונה בתוך בצק עלים עם רוטב פיצה- מעדן.
פורסים בצק עלים לחתיכות של בערך 20 ס"מ על הרוחב שלו שמים רוטב שמורכב מקטשופ רסק מיונז ותבלין לפיצה ומוסיפים 3 ביצים שלוקות ופרוסות וחב' טונה וזיתים. מגלגלים ומורחים ביצה ושומשום מעל. ושמים בתנור.
(כמות מומלצת - פס לכל אחד:))
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
העיתוי של האשכול הזה מעולה - במיוחד שתשעת הימים אוטוטו מגיעים...
אצלנו המאכלים הפרווה הנפוצים ביותר הם שקשוקה ומג'דרה.

אה, ויש גם פריקסה שהוא פרווה (ואם מתעצלים להכין אותו או רוצים להמנע מהשמן של הטיגון פשוט ממלאים לחמניות קטנות בטונה תפו"א מתובלים, ביצים ומלפפון חמוץ).
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
עוד משהו-
לבשל פרוסות תפו"א עבות (1.5 ס"מ) עם כמה ביצים עד שהתפו"א קצת רך
את הביצים לפרוס לפרוסות דקות, ולטגן את הכל במחבת עם המון פפריקה.
מעדן!


ועוד-
לבשל קוביות תפו"א עד שמתרכך,
לאדות/לטגן טבעות בצל ורצועות גמבה, להוסיף התפו"א ולטגן עוד קצת
לשפוך מעל ביצים טרופות עם מלח ופפריקה,
מין חביתה ספרדית כזו- אפשר לקשקש ואפשר לחכות שיהיה כפשטידה
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
חשבתי שכולם יודעים:
לשלוק תפו"א וביצים

לרסק במזלג תפו"א (או שתיים) עם ביצה (או שתיים:))
לתבל בפפריקה, מלח ושמן (זית, אגוזים)

טעים, מהיר וקליל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
כמו המנהג באנגליה... אני בד"כ נותנת בשרי רק פעם אחד בשבוע (או פעמיים אם יש שאריות משבת)
כל יום חמישי אני נותנת אטריות עם גבינה צהובה עם איזה סלט או מרק ירקות (זה מנהג כזה מחמותי)
יום אחד אני נותנת שביבי סויה שאני מבשלת עם רסק עגבניות
לפעמים אני עושה "לעטשו" שזה ביצים מטוגן עם ירקות (עגבניות, פלפל, קישוא וכד')
פעם או פעמיים בשבוע אני עושה דג: לפעמים טונה (אני שמה עם ביצה, קצת בצל, עושה כדורים ואופה את זה בתנור ל10 דקות, הילדים מאוד אוהבים)
אני גם קונה פילה דג נילוס של דלידג (מאד בזול ביש) ואופה את זה מצופה ברסק עגבניות, חרדל ומיונז מאד טעים
בתאבון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ממש חטפתם לי את המילים מהפה,
גם אני התחלתי להרגיש במצוקה של מחסור בפרווה.
הבעיה אצלי שבעלי לא אוהב דג מלבד הסלמון השמור כבר לשבת וטונה
וכמה פעמים אפשר לאכול טונה?
אנחנו אוכלים כל יום בצהרים פרווה ובערב פעמיים בשבוע בערך גם פרווה (השאר בשרי)
אז אני מוכרחה לגוון
הרעיונות כאן הוסיפו לי המון ואשמח לקבל עוד!
אני עושה לפעמים גם פיתה פלאפל,
פירה תפו"א עם ביצה וגבינה צהובה
מרק ירקות עם קניידלאך
אבל באמת חסר משהו עיקרי יותר (מרק ירקות ופירה נראים לי תוספת ותו לא)
פנויה להצעות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
כן. (ולפעמים מוסיפה ספגטי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אולי למישהו יש רעיונות פרווה בלי ביצים בלי דגים?? (צמחונית מטעמי גועל)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מוצרי הסויה מכילים בד"כ ביצה ואני מחפשת מתכונים מענינים חוץ מזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני מכירנה קציצות טונה בצורה יותר קלה:
1 קופסת טונה קטנה
1 ביצה
רבע כוס קמח
מלח, אבקת מרק לפי הטעם
לערבב הכל בצלחת, ליצור קציצות קטנות, לטגן כמה דקות - וזה מוכן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
פרווה?
הכי קל דגים.
מושטים בכל צורות הבשול/טיגון/אידוי/אפיה.
גם זול גם טעים והעיקר מהיר.
סלומון, נסיכה, סול, פורל, טונה- למי שאוהב.
פעמיים בשבוע זה ממש לגטימי לאכול דג במקום בשר וזה אותו מחיר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
פרווה-קטניות

ארוחה שכוללת את כל אבות המזון בסיר אחד בריא ומזין וגם פרווה:
מטגנת טיפה (בספריי שמן):
בצל
אפונה יבשה (חבילה שלמה)
3 -4 גזרים גדולים
מלח פלפל
מים

בסיום הבישול מרסקת למרק אחיד ולפעמים אפילו מוסיפה קצת ספגטי בפנים(לא חייבים) הילדים אוכלים מיזה צלחת אחת והם שבעים וזה לוקח לי 5 דקות (לימי חמישי)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה