תווים אשכול בַּקָשַׁת אקורדים.

  • הוסף לסימניות
  • #81
זה כולל את הפתיח או בלי ?
כי אני רוצה לדעת עם מתחילים האקורדים ישר מהשיר או מהפתיח כדי לדעת מאיפה להתחיל לנגן
כולל הפתיח.
ואני ממליץ לך להתחיל ללמודר אקורדים, זה לא מסובך, למשל, בשאלה שלך עם זה כולל הפתיח או לא, אתה יכול לנסות ולבדוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
כולל הפתיח.
ואני ממליץ לך להתחיל ללמודר אקורדים, זה לא מסובך, למשל, בשאלה שלך עם זה כולל הפתיח או לא, אתה יכול לנסות ולבדוק.
אני מאד רוצה ! רק אני לא יודע איך ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
אני מאד רוצה ! רק אני לא יודע איך ?
אקורדים וגם מורכבים זה באמת דבר קל עם השקעה ואימון
יש היום שפע של חוברות אקורדים בסיסים ומורכבים
לי יש את החוברת חלק ב' של יגאל טב אל, שם יש בעמודים הראשונים את כל האקורדים בכל הסולמות
אבל כל חוברת זה מעולה, האקורדים זה אותם אקורדים
ממליצה לדעת לפחות את כל הבסיסים בכמה שיותר סולמות
טיפ קטן שלי עוזר באופן אישי, (כמובן לאחר למידה יסודית וטובה של האקורדים)
לשמוע שיר מסוים ולנסות תוך כדי השיר לנגן, ככה נחשפים ליותר סולמות
ברגע שמנגנים שירים מתוך בחירה שלי אוטמטית מנגנים על הסולמות הקלים ואז היידע אוטומטי יורד
לנסות עם זמרים שונים מכל הסגנונות, וכמובן שעם הזמן יהיה הרבה יותר קל ויזרום
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
אקורדים וגם מורכבים זה באמת דבר קל עם השקעה ואימון
יש היום שפע של חוברות אקורדים בסיסים ומורכבים
לי יש את החוברת חלק ב' של יגאל טב אל, שם יש בעמודים הראשונים את כל האקורדים בכל הסולמות
אבל כל חוברת זה מעולה, האקורדים זה אותם אקורדים
ממליצה לדעת לפחות את כל הבסיסים בכמה שיותר סולמות
טיפ קטן שלי עוזר באופן אישי, (כמובן לאחר למידה יסודית וטובה של האקורדים)
לשמוע שיר מסוים ולנסות תוך כדי השיר לנגן, ככה נחשפים ליותר סולמות
ברגע שמנגנים שירים מתוך בחירה שלי אוטמטית מנגנים על הסולמות הקלים ואז היידע אוטומטי יורד
לנסות עם זמרים שונים מכל הסגנונות, וכמובן שעם הזמן יהיה הרבה יותר קל ויזרום
בעיקרון - אני יודה שמות אקורדים ואיך מנגנים אותם (לא הכל, בעיקר מינוריים הרגילים ומז'ורים רגילים ולא דיאזים למיניהם כמו למשל C# וכו') רק אני לא יודע להתאים אותם לשיר
אני לא יודע מתי למשל שמים Dm ומתי Am
ובשמיעה אני לא כל כך מזהה את האקורד, וגם הרבה פעמים הזמר מפריע לשמיעת האקורד
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
בעיקרון - אני יודה שמות אקורדים ואיך מנגנים אותם (לא הכל, בעיקר מינוריים הרגילים ומז'ורים רגילים ולא דיאזים למיניהם כמו למשל C# וכו') רק אני לא יודע להתאים אותם לשיר
אני לא יודע מתי למשל שמים Dm ומתי Am
ובשמיעה אני לא כל כך מזהה את האקורד, וגם הרבה פעמים הזמר מפריע לשמיעת האקורד
קודם כל חוברת של אקורדים תעזור מאוד, וגם חשוב לדעת סולמות טוב
כי ברגע שיש שליטה טובה בסולמות אז אפשר לדעת אילו אקורדים קיימים בסולם
בסופו של דבר זה באמת ענין של אימון, דווקא AM וDM עם הבדל ממש אבל שוב,
זה עניין של אימון, צריך הרבה הרבה להתאמן על הרבה שירים וגם לנסות לנגן ולהבין
באמת את הצליל, את ההבדלים שקיימים
אפשר גם להפריד את הזמר ואת הפליבק כאן https://x-minus.pro/ai?r=1667423510908
זה יכול ממש לעזור להבין את הסולם בקלות יותר
הרבה הצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
בעיקרון - אני יודה שמות אקורדים ואיך מנגנים אותם (לא הכל, בעיקר מינוריים הרגילים ומז'ורים רגילים ולא דיאזים למיניהם כמו למשל C# וכו') רק אני לא יודע להתאים אותם לשיר
אני לא יודע מתי למשל שמים Dm ומתי Am
ובשמיעה אני לא כל כך מזהה את האקורד, וגם הרבה פעמים הזמר מפריע לשמיעת האקורד
אולי קודם כל באמת לנסות על סולם אחד שאתה יודע לנגן בו יד ימין עפ"י שמיעה,
ומצד שני אתה יודע את האקורדים המתאימים לסולם אך לא יודע להתאים מתי לנגן כל אקורד (הבנתי נכון? ):
- ואז לנסות לנגן קטע קטן מאד מתוך שיר פשוט, לעצור ולראות אלו תווים ניגנת- ,מהם התווים העיקריים שמנוגנים,
כעת עפ"י התוים האלו האקורד מתבסס.
(אם לדוג' אתה מנגן יונתן הקטן ומתחיל : סול, מי, מי. ועוצר כאן ומסתכל- איזה אקורד אפשר לנגן עם התווים סול ומי? - מצוין!- אקורד C... ואז אתה ממשיך- פה, רה, רה, ושוב עוצר ומסתכל איזה אקורד מכיל את התוים פה ורה?- G וכדו')

בעצם קודם כל ללמוד להתאים אקורדים על סולם אחד שאתה יחסית מכיר, כמובן שיהיו דברים שלפעמים יהיו טעיות/ התלבטות וכו' אבל עם הזמן בס"ד תתרגלו לשמוע מדויק יותר את הצליל המתאים והנכון באמת, ולדעתי זה ענין של המון תרגול. (כמובן שבהמשך אם מצליחים ומתרגלים המון- רק אז להתקדם ולהמשיך לרמה מעל וכו')

עוד משהו- תשימו לב שאם אתם מנגנים בשיר קטע מסוים ויש דגש על תו מסוים בקטע יכול לעזור לכם לדעת את הבס של האקורד לדוג':
לה-A ואז לדוג' AM...
סי-B
דו-C
רה-D
מי-E
פה-F
סול-G


הצלחות!!:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
ומצד שני אתה יודע את האקורדים המתאימים לסולם אך לא יודע להתאים מתי לנגן כל אקורד (הבנתי נכון? ):
כן
אולי קודם כל באמת לנסות על סולם אחד שאתה יודע לנגן בו יד ימין עפ"י שמיעה,
אני לא יודע סולמות, אבל יש המון שירים שאני יודע לנגן ביד ימין ע"פ שמיעה. אפילו שיר חדש שעוד אף פעם לא ניגנתי אותו, אז ביד ימין תוך 20 דקות אני כבר מצליח לנגן אותו
בעצם קודם כל ללמוד להתאים אקורדים על סולם אחד שאתה יחסית מכיר, כמובן שיהיו דברים שלפעמים יהיו טעיות/ התלבטות וכו' אבל עם הזמן בס"ד תתרגלו לשמוע מדויק יותר את הצליל המתאים והנכון באמת, ולדעתי זה ענין של המון תרגול. (כמובן שבהמשך אם מצליחים ומתרגלים המון- רק אז להתקדם ולהמשיך לרמה מעל וכו')
רק הרבה פעמים אם למשל אנגן אקורד AM וזה באמת אמור להיות A מז'ור או A7 ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
אני לא יודע סולמות, אבל יש המון שירים שאני יודע לנגן ביד ימין ע"פ שמיעה. אפילו שיר חדש שעוד אף פעם לא ניגנתי אותו, אז ביד ימין תוך 20 דקות אני כבר מצליח לנגן אותו
מעולה! אז כן יש שמיעה מוזיקלית טובה ומה שצריך פה זה בעצם לדעת אלו אקורדים בסיסים יש בסולם:
נקח לדוג' את סולם לה מינור- דו מזור:
בד"כ האקורדים לסולם זה הם: AM/DM/E/ F/G/C
ולכן כשננגן שיר בסולם זה (אפשר לשים לב שהשיר מנוגן על הקלידים הלבנים בלבד מלבד סול דיאז (בסולם לה מינור))
ננגן עם האקורדים האלו בלבד, נתאמן על זה הרבה ורק כשנדע להתאים את האקורדים האלו בצורה טובה ומהירה יהיה ניתן להוסיף הוספות כמו A7, E7 וכו' .
כמו כן, אפשר לשים לב באיזה תו השיר מתחיל וזה בד"כ מרמז לנו על איזה סולם השיר נמצא: אם נתחיל את השיר בתו לה לדוג' בד"כ השיר יהיה בסולם לה מינור.
(ושוב, כמו בהודעה הקודמת: ננגן לדוג את השיר 'ימים' ונתחיל אותו בתו לה לדוג'- השיר יהיה בסולם לה מינור ועכשיו ננסה להתאים מתוך הסולם הזה את האקורדים המתאימים: אז נתחיל עם התווים - לה סי דו (על המילים "ימים על...")- איזה אקורדים יכולים להיות לנו על התווים המודגשים בקטע, שבמקרה זה הם לה (סי) ודו?- תשובה- AM וכך נמשיך את השיר.

טיפ- ניתן לפרק ולכתוב איזה תווים מכיל כל אקורד ועפ"י זה לבדוק איזה אקורד כעת מנגנים:
AM- לה דו מי
DM- לה רה פה
E- סול# סי מי
F- לה דו פה
G- סול סי רה
C- סול דו מי

ואז כשמנגנים לדוג' את התווים לה סי דו בשיר ימים- בודקים באיזה אקורד יש לי את לפחות חלק מהתוים הנ"ל (הדגשתי פה לשם הדוגמה).

זה עבודה אבל משתלם בעז"ה!!

פול הצלחות!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
מעולה! אז כן יש שמיעה מוזיקלית טובה ומה שצריך פה זה בעצם לדעת אלו אקורדים בסיסים יש בסולם:
נקח לדוג' את סולם לה מינור- דו מזור:
בד"כ האקורדים לסולם זה הם: AM/DM/E/ F/G/C
ולכן כשננגן שיר בסולם זה (אפשר לשים לב שהשיר מנוגן על הקלידים הלבנים בלבד מלבד סול דיאז (בסולם לה מינור))
ננגן עם האקורדים האלו בלבד, נתאמן על זה הרבה ורק כשנדע להתאים את האקורדים האלו בצורה טובה ומהירה יהיה ניתן להוסיף הוספות כמו A7, E7 וכו' .
כמו כן, אפשר לשים לב באיזה תו השיר מתחיל וזה בד"כ מרמז לנו על איזה סולם השיר נמצא: אם נתחיל את השיר בתו לה לדוג' בד"כ השיר יהיה בסולם לה מינור.
(ושוב, כמו בהודעה הקודמת: ננגן לדוג את השיר 'ימים' ונתחיל אותו בתו לה לדוג'- השיר יהיה בסולם לה מינור ועכשיו ננסה להתאים מתוך הסולם הזה את האקורדים המתאימים: אז נתחיל עם התווים - לה סי דו (על המילים "ימים על...")- איזה אקורדים יכולים להיות לנו על התווים המודגשים בקטע, שבמקרה זה הם לה (סי) ודו?- תשובה- AM וכך נמשיך את השיר.

טיפ- ניתן לפרק ולכתוב איזה תווים מכיל כל אקורד ועפ"י זה לבדוק איזה אקורד כעת מנגנים:
AM- לה דו מי
DM- לה רה פה
E- סול# סי מי
F- לה דו פה
G- סול סי רה
C- סול דו מי

ואז כשמנגנים לדוג' את התווים לה סי דו בשיר ימים- בודקים באיזה אקורד יש לי את לפחות חלק מהתוים הנ"ל (הדגשתי פה לשם הדוגמה).

זה עבודה אבל משתלם בעז"ה!!

פול הצלחות!!!
וואו !! איזה הסבר ברור !
אבל איך יודעם אם זה מז'ור או מינור בסולם?
למשל ה A אם קוראים לסולם לה מינור זה אומר שהאקורד שמופיעה בלה יהיה מינור ?
ואם זה יהיה סולם לה מז'ור ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
וואו !! איזה הסבר ברור !
אבל איך יודעם אם זה מז'ור או מינור בסולם?
למשל ה A אם קוראים לסולם לה מינור זה אומר שהאקורד שמופיעה בלה יהיה מינור ?
ואם זה יהיה סולם לה מז'ור ?
מקווה שלא הטעיתי בהסבר על הסולמות כי מקווה שזה נכון ומדויק (ואם לא -תקנו אותי :))
קצת מסובך לי להסביר על הסולמות מכיוון שאני בעצמי לא משהו בזה ולכן אשמח אם יש משהו שכן מבין יותר טוב ממני וידע להגיד:giggle:...
ואם יש שאלות שאני כן אדע וטוב, אז בשמחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
מקור:
צפה בקובץ המצורף 1351739

צפה בקובץ המצורף 1351740
צפה בקובץ המצורף 1351741
שכחתי לציין אני צריך את זה בלה מינור
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
זה שיר נורא מורכב, הוא בכמה סולמות...
(גם אם הוא יתחיל בלה מינור הוא לא יישאר שם לאורך זמן)
נכון אבל אם אתחיל בלה מינור זה יהיה פחות מורכב
מ C מינור
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
נכון אבל אם אתחיל בלה מינור זה יהיה פחות מורכב
מ C מינור
הסולמות שם לא כ"כ מסובכים, הוא עובר מ-Cm, ל-Gm ואז ל-Bbm.
אם תתחיל מ-Am, אתה תעבור ל-Em ואז ל-Gm. תרוויח רק סולם אחד.
אבל:
ממליצה לדעת לפחות את כל הבסיסים בכמה שיותר סולמות
טיפ קטן שלי עוזר באופן אישי, (כמובן לאחר למידה יסודית וטובה של האקורדים)
לשמוע שיר מסוים ולנסות תוך כדי השיר לנגן, ככה נחשפים ליותר סולמות
ברגע שמנגנים שירים מתוך בחירה שלי אוטמטית מנגנים על הסולמות הקלים ואז היידע אוטומטי יורד
לנסות עם זמרים שונים מכל הסגנונות, וכמובן שעם הזמן יהיה הרבה יותר קל ויזרום
ממליץ מאוד! אני למדתי על מלודיקה בישיבה, בכלי הזה אי אפשר לשנות סולמות.
שברתי ת'שיניים עד שאחזתי את הסולמות.
אבל בסוף זה כיף. אתה מסתלבט על כולם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
מישהו יכול להגדיר לי בדיוק מה זה אקורד 7 ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
מישהו יכול להגדיר לי בדיוק מה זה אקורד 7 ?
אקורד שבע זה דוגמא לאקורד מרובע - אלה אקורדים שבנוים מארבעה תווים.
אקורדים רגילים כמו c a bm וכו' בנויים משלושה תווים... והם נקראים אקורדים משולשים.
לדוגמא אקורד c שהוא אקורד דו בנוי מהצלילים דו, מי, סול.
באקורד שבע לדוגמא - c7 לוקחים את שלושת התווים הרגילים של אקורד c ומוסיפים להם את תו נוסף, במקרה הזה התו יהיה לה... כי הוא התו השביעי בסולם דו מז'ור (ומכאן בה השם אקורד 7)
כלומר הצלילים שירכיבו את האקורד הזה יהיו - דו, מי, סול, לה
במקרה של a7 זה יהיה אותו הדבר רק שהפעם אנחנו נתעסק עם סולם לה מז'ור ( a=לה) ונוסיף לשלושת התווים הרגילים את התו השביעי של הסולם הזה.
 
הנוסחא של תוספת 7 היא כזאת
הוספת צליל שנמצא טון אחד (שמאלה) מתחת לשורש

לדוגמא

אקורד C = סול מי דו
אקורד C7 = סול, מי, דו, סי במול.


השורש של אקורד C הוא דו,
ירדנו טון שלם מהתו דו והגענו לתו סי במול

תקף לכל האקרודים בכל הסולמות כולל המינורים לדוג: CM
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לפני שאתחיל:
התוכנה אינה מזהה אקורדים לפי שירים
ועכשיו:

מהם מהלכי אקורדים (Chord Progressions)?​

מהלך אקורדים הוא סדרה מסודרת של אקורדים המנוגנים בזה אחר זה, אשר יוצרים את המסגרת ההרמונית של יצירה מוזיקלית. ניתן לחשוב עליהם כתסריט הרגשי והמבני של השיר.

בליבת התיאוריה המוזיקלית המערבית, אקורדים אלו מתוארים באמצעות ספרות רומיות (I, IV, V, vi, וכו'). הספרות אינן מייצגות תו ספציפי (כמו דו או רה), אלא את התפקיד הפונקציונלי של האקורד בתוך הסולם הנבחר. כך, המהלך הקלאסי I-IV-V-I תמיד מציג מעגל של יציבות (I - טוניקה), תנועה (IV - סובדומיננטה), מתח (V - דומיננטה), וחזרה לשקט.

למה חשוב להתאמן על מהלכי אקורדים?​

התמקדות בתרגול מהלכי אקורדים, ולא רק בשירים ספציפיים, מקנה לנגן יתרונות קריטיים שמשדרגים את מיומנותו:

  1. טרנספוזיציה מיידית (Shift to Functional Thinking): כאשר מבינים כי מהלך מורכב מ"פונקציות" (I, IV, V) ולא רק שמות תווים (C, F, G), ניתן להעביר אותו באופן אוטומטי לכל סולם אחר. זו הדרך המהירה לאלתר או ללוות שיר מבלי לשנן אותו מחדש בכל סולם.
  2. אילתור והלחנה: מהלכי האקורדים הם השפה הבסיסית של ההלחנה. שליטה בהם מאפשרת לנגן "לדבר" באופן שוטף – לבחור מהלך שמביע שמחה (I-IV) או עצב (i-iv), ולבנות סביבו מנגינה באופן אינטואיטיבי.
  3. פיתוח שמיעה הרמונית: תרגול חוזר של מעברים פונקציונליים מאמן את האוזן לזהות את תפקיד האקורד (טוניקה, דומיננטה, סובדומיננטה) ולא רק את גובה הצליל שלו, ובכך משפר משמעותית את יכולות התיאור וההעתקה מהשמיעה.

תרגול תאוריה מוזיקלית: האפליקציה ככלי גשר​

האפליקציה תרגול תאוריה מוזיקלית פותחה כדי לגשר על הפער בין הידע התיאורטי לבין היישום בפועל על גבי המקלדת.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים לבחור סולם ולצפות ב"מפת הדרכים" ההרמונית של אותו סולם, כאשר כל אקורד מוצג באמצעות:

  1. הספרה הרומית (הפונקציה): התפקיד ההרמוני של האקורד בסולם.
  2. שם האקורד המלא (התו): היישום המעשי על גבי המקלדת.
מצב הניחוש: הפיצ'ר באפליקציה מאפשר למשתמש להסתיר את שמות התווים המוחלטים ולהציג רק את הספרות הרומיות. תרגול זה מאלץ את הנגן לפתח את הזיכרון הפונקציונלי: לדעת בדיוק היכן ממוקם אקורד IV (סובדומיננטה) בסולם Eb מז'ור, מבלי "לרמות" על ידי קריאת שם האקורד (Ab).

על ידי התמקדות עקבית בתרגול פונקציונלי זה, הנגנים יכולים לשחרר את עצמם מהצורך לשנן שמות תווים ולהתחיל לחשוב, לאלתר ולנגן בשפת ההרמוניה האמיתית.

שימוש והורדה​

ניתן להשתמש ללא צורך בהורדה בקישור הבא
ניתן להוריד את הקובץ משם באמצעות לחיצה על Ctrl+s בעת גלישה בדף
בנוסף צירפתי את הקובץ למעוניינים, שימו לב שהוא לא יעודכן בעדכונים עתידיים

התאמה לכלים שונים​

התוכנה נוצרה עבור פסנתר\אורגנית, אך מתאימה גם לגיטרה, אשמח לשמוע משוב לגבי התאמה לכלים שונים

זכויות יוצרים​

התוכנה מופצת תחת GNU General Public License v3.0, זה אומר שאתה רשאי להשתמש, לשנות ולהפיץ את הקוד בחינם, אך כל הפצה של תוכנה המבוססת עליו חייבת להתפרסם גם היא תחת רישיון זה ובצירוף קוד המקור; פרטים מלאים בדף הפרויקט.

משוב​

אשמח לדעת מכל מי שזה עזר לו, וגם ממי שלא! אשמח לקבל הצעות לשיפור!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה