תווים אשכול בַּקָשַׁת אקורדים.

הנוסחא של תוספת 7 היא כזאת
הוספת צליל שנמצא טון אחד (שמאלה) מתחת לשורש

לדוגמא

אקורד C = סול מי דו
אקורד C7 = סול, מי, דו, סי במול.


השורש של אקורד C הוא דו,
ירדנו טון שלם מהתו דו והגענו לתו סי במול

תקף לכל האקרודים בכל הסולמות כולל המינורים לדוג: CM
יש גם MAJ7 שזה חצי טון מתחת לשורש.
 
אקורד שבע זה דוגמא לאקורד מרובע - אלה אקורדים שבנוים מארבעה תווים.
אקורדים רגילים כמו c a bm וכו' בנויים משלושה תווים... והם נקראים אקורדים משולשים.
לדוגמא אקורד c שהוא אקורד דו בנוי מהצלילים דו, מי, סול.
באקורד שבע לדוגמא - c7 לוקחים את שלושת התווים הרגילים של אקורד c ומוסיפים להם את תו נוסף, במקרה הזה התו יהיה לה... כי הוא התו השביעי בסולם דו מז'ור (ומכאן בה השם אקורד 7)
כלומר הצלילים שירכיבו את האקורד הזה יהיו - דו, מי, סול, לה
במקרה של a7 זה יהיה אותו הדבר רק שהפעם אנחנו נתעסק עם סולם לה מז'ור ( a=לה) ונוסיף לשלושת התווים הרגילים את התו השביעי של הסולם הזה.
יש 7 מינור ו 7 מג'ור או שזה לא קשור ל 7 ?
 
יש 7 מינור ו 7 מג'ור או שזה לא קשור ל 7 ?
לכל אקורד יש 7, גם לאקורד A וגם ולאקורד AM
ה-7 יהיה גם במינור וגם במזור, אין הבדל
כמו שאמר @חזקי ☆ בהורדה של חצי טון בצליל הבסיס של האקורד נקבל אקורד של MAJ7
כמובן כל האקורדים של 7 ועוד הם רק תוספות ולא חובה בכלל
הם מוסיפים עניין ויותר רמה לשיר ולכן קיימים בהרבה שירים
 
יש 7 מינור ו 7 מג'ור או שזה לא קשור ל 7 ?

לכל אקורד יש 7, גם לאקורד A וגם ולאקורד AM
ה-7 יהיה גם במינור וגם במזור, אין הבדל
כמו שאמר @חזקי ☆ בהורדה של חצי טון בצליל הבסיס של האקורד נקבל אקורד של MAJ7
כמובן כל האקורדים של 7 ועוד הם רק תוספות ולא חובה בכלל
הם מוסיפים עניין ויותר רמה לשיר ולכן קיימים בהרבה שירים

אקורד 7 הוא מינורי, אא"כ מציינים עליו שהוא מז'ורי, - וזה לא קשור לפן המינורי או המזוי של אקורד הבסיס/
כלומר - יש כמה אקורדים: A7 / AMaj7 / Am7 / AmMaj7

ואני אסביר:
A7 - ה-A מתייחס לאקורד עצמו (A-C#-E) וה-7 מוסיף עוד צליל שזה טרצה קטנה מעל ה-E. (הצליל G)
AMaj7 - ה-A מתייחס לאקורד עצמו (A-C#-E) וה-Maj7 מוסיף עוד צליל שזה טרצה גדולה מעל ה-E. (הצליל #G)
Am7 - ה-Am מתייחס לאקורד עצמו (A-C-E) וה-7 מוסיף עוד צליל שזה טרצה קטנה מעל ה-E. (הצליל G)
AmMaj7 - ה-Am מתייחס לאקורד עצמו (A-C-E) וה-Maj7 מוסיף עוד צליל שזה טרצה גדולה מעל ה-E. (הצליל #G)
 
טרנספוזיצייה: (מקביל לשיר) -5 ובהמשך עולים חצי טון (-4)

פתיחה:
;// AM E/ DM AM (פעמיים)

חַיִּים אֲרוּכִים / AM E

חַיִּים שֶׁל שָׁלוֹם /E AM

חַיִּים שֶׁל טוֹבָה /AM E

חַיִּים שֶׁל בְּרָכָה /E AM

חַיִּים שֶׁל פַּרְנָסָה /C DM

חַיִּים /DM AM

שֶׁל חִלּוּץ עֲצָמוֹת /DM E /AM



אַהֲבַת תּוֹרָה /AM DM/ AM

שֶׁתְּהֵא בָנוּ אַהֲבַת תּוֹרָה /AM DM/ AM

וְיִרְאַת שָׁמַיִם /C GM/ A7 DM

פעם 1: אוי אוי אוי חַיִּים שֶׁל יִרְאַת שָׁמַיִם /DM AM/ AM DM/ E

פעם 2: אוי אוי אוי חַיִּים שֶׁיְּמַּלֵא מִשְׁאֲלוֹת לִבֵּנוּ / AM/ DM / F

אוי אוי לְטוֹבָה /BM7b5 E/ AM


אם טעיתי, תקנו אותי בשמחה:)
את האקורדים האלו אני צריך לקרוא משמאל לימין או מימין לשמאל ?
דוגמה 1:
AM E
חַיִּים אֲרוּכִים
או דוגמה 2
AM ו E /
חַיִּים אֲרוּכִים
 
משמאל לימין
בטוח ?
כלומר המחיה חיים זה E וארוכים זה AM ?
ספציפית את שני אלו אני מכיר ואקורד E זה נשמע אקורד עולה ו AM זה אקורד יורד ובחלק מהמקומות בשיר הוא עולה ולפי משמאל לימין זה יהיה אקורד יורד AM
ולפי זה בשורה האחרונה הוא מסיים עם DM ?
 
תקשיבו אתם אומרים פה דברים נכונים ומחכימים!!
אבל אני אשמח שזה יהיה אשכול עם אקורדים לשירים,ותעלו לפה דברים מעניינים
תודה!!
 
בטוח ?
כלומר המחיה חיים זה E וארוכים זה AM ?
כן
ספציפית את שני אלו אני מכיר ואקורד E זה נשמע אקורד עולה ו AM זה אקורד יורד ובחלק מהמקומות בשיר הוא עולה ולפי משמאל לימין זה יהיה אקורד יורד AM
ולפי זה בשורה האחרונה הוא מסיים עם DM ?
לא כ"כ הבנתי איפה בשורה האחרונה הוא מסיים עם DM?
בשורה האחרונה זה כך:
של חילוץ- DM
עצ- E
מות- AM

כתבתי את האקורדים בקריאה משמאל לימין
 
כן

לא כ"כ הבנתי איפה בשורה האחרונה הוא מסיים עם DM?
בשורה האחרונה זה כך:
של חילוץ- DM
עצ- E
מות- AM

כתבתי את האקורדים בקריאה משמאל לימין
כלומר אני לא הבנתי כי את האקורדים קוראים משמאל לימין ואת המילים קוראים מימין לשמאל, אז לא הבנתי את הסתירה
 
אודה מאוד לאקורדים (ברמה מקצועית) לשיר "גוט שבת" של ויזניץ, לפי הביצוע ב"לחיים טיש 1".
 
יש למישהו אקורדים לגיטרה לשיר אוחילה לקל?
 

קבצים מצורפים

  • 1726672251606.png
    1726672251606.png
    KB 49.9 · צפיות: 61

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לפני שאתחיל:
התוכנה אינה מזהה אקורדים לפי שירים
ועכשיו:

מהם מהלכי אקורדים (Chord Progressions)?​

מהלך אקורדים הוא סדרה מסודרת של אקורדים המנוגנים בזה אחר זה, אשר יוצרים את המסגרת ההרמונית של יצירה מוזיקלית. ניתן לחשוב עליהם כתסריט הרגשי והמבני של השיר.

בליבת התיאוריה המוזיקלית המערבית, אקורדים אלו מתוארים באמצעות ספרות רומיות (I, IV, V, vi, וכו'). הספרות אינן מייצגות תו ספציפי (כמו דו או רה), אלא את התפקיד הפונקציונלי של האקורד בתוך הסולם הנבחר. כך, המהלך הקלאסי I-IV-V-I תמיד מציג מעגל של יציבות (I - טוניקה), תנועה (IV - סובדומיננטה), מתח (V - דומיננטה), וחזרה לשקט.

למה חשוב להתאמן על מהלכי אקורדים?​

התמקדות בתרגול מהלכי אקורדים, ולא רק בשירים ספציפיים, מקנה לנגן יתרונות קריטיים שמשדרגים את מיומנותו:

  1. טרנספוזיציה מיידית (Shift to Functional Thinking): כאשר מבינים כי מהלך מורכב מ"פונקציות" (I, IV, V) ולא רק שמות תווים (C, F, G), ניתן להעביר אותו באופן אוטומטי לכל סולם אחר. זו הדרך המהירה לאלתר או ללוות שיר מבלי לשנן אותו מחדש בכל סולם.
  2. אילתור והלחנה: מהלכי האקורדים הם השפה הבסיסית של ההלחנה. שליטה בהם מאפשרת לנגן "לדבר" באופן שוטף – לבחור מהלך שמביע שמחה (I-IV) או עצב (i-iv), ולבנות סביבו מנגינה באופן אינטואיטיבי.
  3. פיתוח שמיעה הרמונית: תרגול חוזר של מעברים פונקציונליים מאמן את האוזן לזהות את תפקיד האקורד (טוניקה, דומיננטה, סובדומיננטה) ולא רק את גובה הצליל שלו, ובכך משפר משמעותית את יכולות התיאור וההעתקה מהשמיעה.

תרגול תאוריה מוזיקלית: האפליקציה ככלי גשר​

האפליקציה תרגול תאוריה מוזיקלית פותחה כדי לגשר על הפער בין הידע התיאורטי לבין היישום בפועל על גבי המקלדת.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים לבחור סולם ולצפות ב"מפת הדרכים" ההרמונית של אותו סולם, כאשר כל אקורד מוצג באמצעות:

  1. הספרה הרומית (הפונקציה): התפקיד ההרמוני של האקורד בסולם.
  2. שם האקורד המלא (התו): היישום המעשי על גבי המקלדת.
מצב הניחוש: הפיצ'ר באפליקציה מאפשר למשתמש להסתיר את שמות התווים המוחלטים ולהציג רק את הספרות הרומיות. תרגול זה מאלץ את הנגן לפתח את הזיכרון הפונקציונלי: לדעת בדיוק היכן ממוקם אקורד IV (סובדומיננטה) בסולם Eb מז'ור, מבלי "לרמות" על ידי קריאת שם האקורד (Ab).

על ידי התמקדות עקבית בתרגול פונקציונלי זה, הנגנים יכולים לשחרר את עצמם מהצורך לשנן שמות תווים ולהתחיל לחשוב, לאלתר ולנגן בשפת ההרמוניה האמיתית.

שימוש והורדה​

ניתן להשתמש ללא צורך בהורדה בקישור הבא
ניתן להוריד את הקובץ משם באמצעות לחיצה על Ctrl+s בעת גלישה בדף
בנוסף צירפתי את הקובץ למעוניינים, שימו לב שהוא לא יעודכן בעדכונים עתידיים

התאמה לכלים שונים​

התוכנה נוצרה עבור פסנתר\אורגנית, אך מתאימה גם לגיטרה, אשמח לשמוע משוב לגבי התאמה לכלים שונים

זכויות יוצרים​

התוכנה מופצת תחת GNU General Public License v3.0, זה אומר שאתה רשאי להשתמש, לשנות ולהפיץ את הקוד בחינם, אך כל הפצה של תוכנה המבוססת עליו חייבת להתפרסם גם היא תחת רישיון זה ובצירוף קוד המקור; פרטים מלאים בדף הפרויקט.

משוב​

אשמח לדעת מכל מי שזה עזר לו, וגם ממי שלא! אשמח לקבל הצעות לשיפור!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה