- הוסף לסימניות
- #1
בימים אלו בהם ממש מתחילים לראות ניצנים של כעס, תיאוב ואפילו שנאה בין המגזרים - לנו יש תפקיד חשוב שאין כמוהו.
אני כותב את ההודעה בעקבות זעזוע עמוק שחוויתי -
אני לא מתכוון עכשיו להגיד בעד או נגד "האידאולוגיה" החרדית או הדתית לאומית.
אלא על עצם הנקודה שזעזעה אותי - אני מדבר על המודעה של ה"חריידקים",
(מלבד עצם הנקודה של המכנה שם לחברו).
שבת האחרונה נתקלתי במודעה שפשוט מעודדת שנאה.
המודעה קראה לילדי ישראל ולגרפיקאים לשלוח תמונות ומודעות שמעודדות את המלחמה באחר, את תשדורת הפחד והתיאוב מאלה שכן בחרו מסיבות כאלה ואחרות לפנות נגד הזרם ולהתגייס.
אני יודע, ואני מסכים - פרצה אחת בסכר יכולה לשבור את כולו, וחובה להלחם בנקודה עד חורמה. אבל לא במחיר של שנאה, של תיאוב!
אתה רוצה? - תסביר למה עולם התורה כל כך חשוב.
אתה רוצה? - תסביר למה מי שלומד תורה מציל את עם ישראל יותר ממי שמשרת בצבא.
אתה רוצה? - תסביר שאין פורענות באה לעולם אלא בגלל עמי ארצות ושרבנן לא בעי נטירותא.
אבל אל תגרום לשנאה, למלחמת אחים!!!
בימים אלו, שזה מתבקש מעל ומעבר לכל ספק, אני קורא לכולם -
אין כמו ימי בין המצרים לימים של חשיבה על אהבת אחים ועל אהבת חינם.
בואו נפיק כרזות ענק שימלאו את בני ברק, את ירושלים, את תל אביב ואת הרצליה -
בבקשה אחת ויחידה - בואו נתחיל לאהוב באמת זה את זה!
אבל להתווכח, אפשר לא להסכים עם הדרך. אבל בואו נדבר על זה.
בואו נקבל על עצמנו מצוות עשה מדאורייתא:
"הרי מקבל על עצמי מצוות עשה מן התורה של ואהבת לרעך כמוך, והריני אוהב כל אחד ואחד מישראל, כגופי, כנפשי וכמאודי".
אני כותב את ההודעה בעקבות זעזוע עמוק שחוויתי -
אני לא מתכוון עכשיו להגיד בעד או נגד "האידאולוגיה" החרדית או הדתית לאומית.
אלא על עצם הנקודה שזעזעה אותי - אני מדבר על המודעה של ה"חריידקים",
(מלבד עצם הנקודה של המכנה שם לחברו).
שבת האחרונה נתקלתי במודעה שפשוט מעודדת שנאה.
המודעה קראה לילדי ישראל ולגרפיקאים לשלוח תמונות ומודעות שמעודדות את המלחמה באחר, את תשדורת הפחד והתיאוב מאלה שכן בחרו מסיבות כאלה ואחרות לפנות נגד הזרם ולהתגייס.
אני יודע, ואני מסכים - פרצה אחת בסכר יכולה לשבור את כולו, וחובה להלחם בנקודה עד חורמה. אבל לא במחיר של שנאה, של תיאוב!
אתה רוצה? - תסביר למה עולם התורה כל כך חשוב.
אתה רוצה? - תסביר למה מי שלומד תורה מציל את עם ישראל יותר ממי שמשרת בצבא.
אתה רוצה? - תסביר שאין פורענות באה לעולם אלא בגלל עמי ארצות ושרבנן לא בעי נטירותא.
אבל אל תגרום לשנאה, למלחמת אחים!!!
בימים אלו, שזה מתבקש מעל ומעבר לכל ספק, אני קורא לכולם -
אין כמו ימי בין המצרים לימים של חשיבה על אהבת אחים ועל אהבת חינם.
בואו נפיק כרזות ענק שימלאו את בני ברק, את ירושלים, את תל אביב ואת הרצליה -
בבקשה אחת ויחידה - בואו נתחיל לאהוב באמת זה את זה!
אבל להתווכח, אפשר לא להסכים עם הדרך. אבל בואו נדבר על זה.
בואו נקבל על עצמנו מצוות עשה מדאורייתא:
"הרי מקבל על עצמי מצוות עשה מן התורה של ואהבת לרעך כמוך, והריני אוהב כל אחד ואחד מישראל, כגופי, כנפשי וכמאודי".
(ברכות יז.)נכתב ע"י רבנן דיבנה:אני בריה וחברי בריה, אני מלאכתי בעיר והוא מלאכתו בשדה אני משכים למלאכתי והוא משכים למלאכתו. כשם שהוא אינו מתגדר במלאכתי (רש"י: מתגדל לתפוש אומנותי), כך אני איני מתגדר במלאכתו. ושמא תאמר אני מרבה והוא ממעיט? שנינו - אחד המרבה ואחד הממעיט, ובלבד שיכוין לבו לשמים.
הנושאים החמים


Reactions: ilan p ו-בעיקר להודות2 //