דרוש מידע ביטוח לאומי לאחר לידה

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה מקבלים מהביטוח לאומי לאחר לידה?
קיבלתי כבר את המענק לידה ואת דמי הלידה
והיום אני רואה שנכנס לי לחשבון עוד כ-2000 ש"ח מהם
על מה זה? משהו יודע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
למה לשאול ?
מקבלים - לוקחים !
ככה נהוג אצלינו בעם ישראל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יכול להיות הפרשים
הם אמורים לשלוח מכתב הסבר.
בד"כ אפשר לראות אותו באתר הרבה לפני שהוא מגיע בדואר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
הפרשים. ברור.
רק מוזר שהגיע עכשיו. הם בדר"כ מגיעים בסוף שנת המס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מה מקבלים מהביטוח לאומי לאחר לידה?
קיבלתי כבר את המענק לידה ואת דמי הלידה
והיום אני רואה שנכנס לי לחשבון עוד כ-2000 ש"ח מהם
על מה זה? משהו יודע?
הכי פשוט להסתכל באיזור האישי בביטוח לאומי. שם יש מכתבים ותראי על מה קיבלת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
סליחה על הבורות
אבל מה זה אומר הפרשים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
סליחה על הבורות
אבל מה זה אומר הפרשים?
כל תשלום שנחשב תשלום שנתי הוא אמור להתחלק ל-12 חודשים ולכן ברגע שהמעסיק דיווח למשל ששילם דמי הבראה אז החלק היחסי של חודשי הזכאות משולם ליולדת (כמובן שאם המעסיק לא בהסדר אוטומטי עם הבט"ל אז צריך להגיש תביעה נוספת לבד)
בנוסף מעסיקים מסויימים משלמים בונוסים וכד' לפעמים חודשיים אחרי, והתשלום נזקף לזכות החודש המקורי ואם יש לו השפעה על הדמי לידה אז הביטוח לאומי משלם הפרשים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אם אני רוצה לטבוע מהביטוח לאומי עוד כסף על חופשת לידה על חודש שלא עבדתי במלאו
אני רוצה שמישהו יעזור לי בזה
משהו מכיר אחד שמתעסק בדברים האלו עורך דין או משהו כזה
יעזור לי מאוד

תודה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מה מקבלים מהביטוח לאומי לאחר לידה?
קיבלתי כבר את המענק לידה ואת דמי הלידה
והיום אני רואה שנכנס לי לחשבון עוד כ-2000 ש"ח מהם
על מה זה? משהו יודע?
התינוק במשקל מעל 1,750?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כן,
יותר מ3 ק"ג
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אם אני רוצה לטבוע מהביטוח לאומי עוד כסף על חופשת לידה על חודש שלא עבדתי במלאו
אני רוצה שמישהו יעזור לי בזה
משהו מכיר אחד שמתעסק בדברים האלו עורך דין או משהו כזה
יעזור לי מאוד

תודה רבה
השאלה לא ברורה, איזה חודש לא עבדת במלואו? וכמה זמן הוא היה לפני הלידה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
השאלה לא ברורה, איזה חודש לא עבדת במלואו? וכמה זמן הוא היה לפני הלידה?
עבדתי עד 9.23 ואז היה קיצוצים בחברה ופוטרתי הייתי אמורה להתחיל עבודה חדשה ב8.10. ובעקבות המלחמה דחו את תחילת העבודה ב10 ימים ככה שהתחלתי רק ב18.10 ילדתי ב27.1 וחישבו לי את חודשים 10 11 12 שתכלס חודש 10 עבדתי ממש קצת ימים ראיתי שכתוב באתר כל זכות שאם העובדת לא עבדה מסיבה שלא באשמתה ישולם לה כמו שהיה אמור להיות משולם חודש מלא השאלה אם במקרה הזה זה גם ככה
  • אם במהלך התקופה שעל-פיה מחושבים דמי הלידה חלה הפחתה זמנית בשכר העובד/ת מסיבות שלא תלויות בעובדת (למשל בגין שביתה, מחלה, תאונה, אבל משפחתי או חופשה ללא תשלום), יחושבו דמי הלידה על בסיס השכר שהיה משולם לולא ההפחתה. על-פי חוזר המוסד לביטוח לאומי דמי הלידה יחושבו בתוספת השלמת ימי היעדרות גם בשל חופשה ללא תשלום של עד חודש ימים, כאשר החופשה היא מבחירתה של העובדת.
  • מתוך אתר כל זכות
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
עבדתי עד 9.23 ואז היה קיצוצים בחברה ופוטרתי הייתי אמורה להתחיל עבודה חדשה ב8.10. ובעקבות המלחמה דחו את תחילת העבודה ב10 ימים ככה שהתחלתי רק ב18.10 ילדתי ב27.1 וחישבו לי את חודשים 10 11 12 שתכלס חודש 10 עבדתי ממש קצת ימים ראיתי שכתוב באתר כל זכות שאם העובדת לא עבדה מסיבה שלא באשמתה ישולם לה כמו שהיה אמור להיות משולם חודש מלא השאלה אם במקרה הזה זה גם ככה
  • אם במהלך התקופה שעל-פיה מחושבים דמי הלידה חלה הפחתה זמנית בשכר העובד/ת מסיבות שלא תלויות בעובדת (למשל בגין שביתה, מחלה, תאונה, אבל משפחתי או חופשה ללא תשלום), יחושבו דמי הלידה על בסיס השכר שהיה משולם לולא ההפחתה. על-פי חוזר המוסד לביטוח לאומי דמי הלידה יחושבו בתוספת השלמת ימי היעדרות גם בשל חופשה ללא תשלום של עד חודש ימים, כאשר החופשה היא מבחירתה של העובדת.
  • מתוך אתר כל זכות
את יכולה לנסות לכתוב מכתב שלך, ולצרף לזה מכתב מהמעסיק הנוכחי על דחיה תחילת העבודה בעקבות המלחמה (עם תאריכים שאמורה הייתה להתחיל ב), ואז יתכן מאוד שיחשבו את החודש הזה כמו החודשים האחרים מאותו מעסיק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש לכם שאלה על הפנסיה?
אתם לא מבינים מזה חופשת מחלה ואתם מעוניינים בה? ;)
נמאס לכם לחטט בפורומים בשביל לדעת איך עושים תיאום מס?
רוצים שמישהו יסביר לכם בצורה רשמית על כל מיני בירוקרטיות שאתם נתקלים בהם?
יש למדינה את מה שנקרא " שי"ל " - ש'ירות י'יעוץ ל'אזרח.
מתקשרים לאחד מהסניפים - שואלים מה שרוצים - ומקבלים תשובה מהימנת ובלי עייצע'ס למיניהם...
הסתבכתי עם כל מיני דברים, וכל אחד הסביר לי משו אחר, ואז גיליתי שהדבר הזה קיים! פשוט מתקשרים ומתייעצים, ואם צריך הם נותנים לכם עו"ד שיסביר לכם... או רופא...
אז לאן מתקשרים?
118 ושם מפנים אתכם לשי"ל. או לאחד הסניפים ברחבי הארץ..
(לא באמת חשוב באיזה סניף יגידו לכם למה זכאי זוג צעיר בסיוע לשכירת דירה... אם לא עונים בסניף אחד, מתקשרים לסניף אחר...)
רשימת תחנות הסיוע ברחבי הארץ:
https://www.gov.il/he//departments/...tegories=7cbc48b1-bf90-4136-8c16-749e77d1ecca
או באתר:
בבקשה. וזה פשוט וקל, סתם שתדעו. חבל שאשמור לעצמי מידע מועיל שכזה... אה, וזה מטעם משרד הרווחה...
דברו איתם, יעזרו ויסבירו לכם הכול בסבלנות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
את יכולה לנסות לכתוב מכתב שלך, ולצרף לזה מכתב מהמעסיק הנוכחי על דחיה תחילת העבודה בעקבות המלחמה (עם תאריכים שאמורה הייתה להתחיל ב), ואז יתכן מאוד שיחשבו את החודש הזה כמו החודשים האחרים מאותו מעסיק.
כבר ביקשתי מהם שיחשבו לי את החודש ה1.24 שעבדתי בו כמעט חודש מלא והם כתבו שהם לא מחשבים את זה
אני רוצה לכתוב להם על הקטע שהתחלתי בדחיה בעקבות המלחמה השאלה האם לכתוב את זה בעצמי או שלהגיש את זה עם מישהו יותר מקצועי ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כבר ביקשתי מהם שיחשבו לי את החודש ה1.24 שעבדתי בו כמעט חודש מלא והם כתבו שהם לא מחשבים את זה
אני רוצה לכתוב להם על הקטע שהתחלתי בדחיה בעקבות המלחמה השאלה האם לכתוב את זה בעצמי או שלהגיש את זה עם מישהו יותר מקצועי ?
לא יודע מה כושר הניסוח שלך בכתיבת מכתבים בסגנון כזה, ברור שעדיף מישהו מקצועי שינסח את זה בתבנית מקצועית וצורה מורחבת, השאלה כמה כסף יקח על זה.
אם את יודעת לנסח בצורה סבירה (תבנית נכונה, גודל כתב, פתיחה, תוכן, טענות, סיום) לא חושב שהסיכויים שלו הרבה יותר גדולים מהסיכוי של פניה שלך
אולי אם תפני לעו"ד שיכתוב מכתב יהיה לזה משקל רב יותר, גם בגלל הניסוח וגם בגלל החותמת (וזה לא יהיה בחינם...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
כבר ביקשתי מהם שיחשבו לי את החודש ה1.24 שעבדתי בו כמעט חודש מלא והם כתבו שהם לא מחשבים את זה
אני רוצה לכתוב להם על הקטע שהתחלתי בדחיה בעקבות המלחמה השאלה האם לכתוב את זה בעצמי או שלהגיש את זה עם מישהו יותר מקצועי ?
לא יודע מה כושר הניסוח שלך בכתיבת מכתבים בסגנון כזה, ברור שעדיף מישהו מקצועי שינסח את זה בתבנית מקצועית וצורה מורחבת, השאלה כמה כסף יקח על זה.
אם את יודעת לנסח בצורה סבירה (תבנית נכונה, גודל כתב, פתיחה, תוכן, טענות, סיום) לא חושב שהסיכויים שלו הרבה יותר גדולים מהסיכוי של פניה שלך
אולי אם תפני לעו"ד שיכתוב מכתב יהיה לזה משקל רב יותר, גם בגלל הניסוח וגם בגלל החותמת (וזה לא יהיה בחינם...)
בד"כ אין צורך בפניה מעו"ד
אם ידחו את הפניה שלך תמיד יהיה אפשר לשלוח שוב עם עו"ד.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה